Как се справя Форд с ниските температури?

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.

Има ли проблеми ФОРДА със студа?

1. Не, пали от първия път и не е необходимо да му подавам газ.
203
60%
2. Почти никакви, пали от първия път, но му подавам газ.
79
23%
3. Пали от 2-3 път. Трудно му отварям вратите.
20
6%
4. Правя няколко опита, докато запали, но накрая успява да запали:-)
22
7%
5. Запалва като взема ток от съседа или с бутане.
5
1%
6. Не може да запали. Ще се наложи да се грижа по-добре за колата си.
8
2%
 
Общо гласове: 337

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Как се справя Форд с ниските температури?

Мнение от Polly » 24 яну 2006, 09:05

Като паднат температурите броя на колите по улиците намалява, появяват се препоръки към шофьорите за шофиране в зимни условия и проблемите с колите започват.

Въпроса ми е как се справят клубните фордове с ниските температури впредвид грижите, които всеки от нас полага за любимата или просто необходимата кола. В темите е писано много за това, кое масло е подходящо за зимни условия, за течностите за чистачки, за зимните гуми. Но е добре да споделите и някой "тънкости" като например как се отваря замръзнала врата или как да се грижиме за уплътненията на вратите, как да разрешиме проблема със замръзналата течност за чистачки, кое е най-доброто за акумулатора?

Отделно към тези въпроси пускам една анкета и призовавам за ОБЕКТИВНИ и ТОЧНИ отговори, за да може отговорите и съветите, които давате да са наистина полезни :lol:

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 24 яну 2006, 09:22

Отговарям първа като собственик на два форда, с голяма разлика във възрастта и различно масло, което ползват.
Тази сутрин и двете коли запалиха от първия път, без да се подава газ, и двете загравят след 3 км / имам предвид, че след 3-тия км и парното е с топъл въздух/. Вратите се отварят лесно, единствения проблем, които имам / с новата/ е с течността за чистачки, но рано сутринта минах през МП и го отстраниха;-)

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 24 яну 2006, 09:31

И аз нямах никакви проблеми - запали все едно е +30 градуса / :roll: почти де/

:twisted:

Потребителски аватар
greek
потребител
потребител
Мнения: 267
Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от greek » 24 яну 2006, 09:44

пали си но определено имам проблем с вратите -отварят се заедно с уплътненията а след това нещат да се затварят :evil:

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 24 яну 2006, 09:47

greek написа:пали си но определено имам проблем с вратите -отварят се заедно с уплътненията а след това нещат да се затварят :evil:
Както неведнъж съм казвал, най-доброто за МЪХЕСТИТЕ уплътнения на мондео е да се намаже рамката на вратата с вазелин на стик /тези дето са като червило/. Аз откакто открих това "лекарство" нямам грижи с уплътненията 8)

:twisted:

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 24 яну 2006, 09:54

Не е ли по-добре за уплътненията да се намажат с глицерин? Стават като нови, докато с въпросния вазелин на стик, доста мазане ще падне и ми се струва ефекта няма да е толкова траен, или може би зависи от марката?

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 24 яну 2006, 09:58

Polly написа:Не е ли по-добре за уплътненията да се намажат с глицерин? Стават като нови, докато с въпросния вазелин на стик, доста мазане ще падне и ми се струва ефекта няма да е толкова траен, или може би зависи от марката?
Както казах, уплътненията на мондеото са МЪХЕСТИ /като велур/ и от личен опит казвам, че глицерин, парафин, силикон и квото друго се сетиш НЕ става. Само с този стик стана - *00117* идеята ме осени докато го ползвах - щом е добро за кожата, защо да не е добро и за колата - ами излезнах прав 8)

:twisted:

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2510
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 24 яну 2006, 10:13

Мойта си запали като видя ключа, даже не седнах вътре, че исках да поизмета малко сняг от нея (беше го навял вятъря). Маслото ми е почти за смяна на 20-ина хил. км. ARAL 5W40.
:lol:

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 24 яну 2006, 10:46

Мойта и тая сутрин запали безпроблемно само че след 3-4 секунди въртене а не веднага както пали ако е по топло. Уплътненията не бяха замръзнали въобще. Аз гласувах за втората опция с подаване на газ, като подаването е след като запали за да не угасне като включа повечко консуматори и сервото на волана.
Та незнам дали Форда има проблеми с паленето в студа, ама тая сутрин като пристигнах на паркинга пред офиса нямаше нито една кола, а обикновено има 15-на (той толкова събира паркинга). Моя шеф втори ден вече не се вясва в офиса - Сеат Толедо 1.8mi 94г. :lol:

Потребителски аватар
RS TURBO
потребител
потребител
Мнения: 45
Регистриран: 08 сеп 2005, 16:08
Модел на автомобила: FORD FIESTA RS TURBO
Местоположение: софийски краен квартал
Status: Извън линия

Мнение от RS TURBO » 24 яну 2006, 10:51

Палим от раз и без никва газ :D Проблема със залепването на уплътненията се отстранява перфектно със стик/червило/ на SONAX :idea: Обаче го закъсах с амортисьорите /регулируеми на твърдост KONI/ :arrow: при -15 станаха на винкели и подскачам като билярдна топка из улиците :cry: имам чувството, че ше ми се скъса купето :evil:
тръгваш с ФОРДа, връщаш се с влака!!! /стара немска поговорка/

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 24 яну 2006, 11:09

запали от първия път но се усещаше че двигатела се мъчи
не е да пали като на +10
времето е като парите-никога не стига

velko
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 23 фев 2005, 16:10
Модел на автомобила: Escort 1.3 cvh carb 1984
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от velko » 24 яну 2006, 12:27

Моята пали от 2-3 завъртане но е кола на 22-години все пак. Тъпото е че си и трябва як акумулатор- малко да падне и не и стига явно ток и спира да пали на стартер, иначе на забутване веднага тръгва. Ма то аз кво се оплаквам от моята баба Яга то нови коли не палят та мойта ли!

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 24 яну 2006, 12:44

Пали без проблем, само дето усещам, че стартера малко се помъчи при разбутване на маслото :wink: Вратите са третирани с глицерин и се отварят; течността на чистачките е тествана във фризера ми на -24 преди да я сипя и е ОК.....само дето окачването нещо се повтвърди :D

velko
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 23 фев 2005, 16:10
Модел на автомобила: Escort 1.3 cvh carb 1984
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от velko » 24 яну 2006, 12:59

Колеги знам че въпроса ми не е за тука ма да питам, може ли на мойта колица да и сложа по голям акумулатор например 55 амперчаса щото сега е с най малкия 42 Ач и зимата особено сега като застудя ми прави проблеми. Динамото на колата е БОШ и незнам дали може да подържа по-голям акумулакор.

Потребителски аватар
rejo
потребител
потребител
Мнения: 234
Регистриран: 22 сеп 2005, 01:10
Модел на автомобила: FIESTA 1.3i 2005, бензин
Местоположение: София, жк Младост 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от rejo » 24 яну 2006, 13:01

Паля от раз, ама с газ, че май е поотслабнало акумулаторчето и да не рискувам. Вратите като ги дръпна, си се отварят, ама днес не мога да я затворя 10 мин. - направо полудях. Иначе уплътненията и зиме, и лете с течен силикон гръцки, а тези мъхестите ще пробвам както Brock каза :wink: :wink: :wink:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 24 яну 2006, 13:03

velko написа:Колеги знам че въпроса ми не е за тука ма да питам, може ли на мойта колица да и сложа по голям акумулатор например 55 амперчаса щото сега е с най малкия 42 Ач и зимата особено сега като застудя ми прави проблеми. Динамото на колата е БОШ и незнам дали може да подържа по-голям акумулакор.
До 55 нямаш проблем, но предполагам нещо не ти е наред - или имаш голяма консумация на изключен контакт, или караш само на къси разстояния, или някоя клетка е тръгнала да си ходи...

stangen
потребител
потребител
Мнения: 488
Регистриран: 17 яну 2005, 13:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1Mi 92
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от stangen » 24 яну 2006, 15:21

Ами на -18 градуса скоростната кутия вече не е с масло а с грес, скоростите толкова трудно се включват ,че просто не е истина, акомулатора ми е на 3 години и малко се мъчи но пали безгрижно , зор е докато се стопли , сега просто над "М" стрелката трудно стига :))
Изображение

Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от divinity » 24 яну 2006, 15:31

Колата запали, ама какво ще кажат другите колеги с дизели? Досега видях по другите теми само двама, които са имали проблеми! Други опитали няма ли? Или са били безпроблемни, което е похвално! То на бензин е срамота да не запалиш! Беше -16 на термометъра на балкона в 8 сутринта! Не е чак толкова студено, колегите от Русия си карат Ладите и Волгите при -35, а нас ни стряскат някви си -20!
Единственият проблем беше с маслото в скоростната, много се беше сгъстило, но се оправи, все пак е оригиналното :twisted: !

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 24 яну 2006, 16:54

;Запали от рас;
;Запали от рас;
И моира запали от рас на 25-а метър:).10 минути с звъци на дизел и се оправи.
С скапан 43 АЧ акомулатор и 15/40 масло без да побутнеш нестана.
Нека си почине в студа.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 24 яну 2006, 17:03

3-4 секунди докато захапе, за моята е много :shock: А вратите леко залепнали, някой да има възелинче :Р
Изображение

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта