Страница 1 от 11

Как се справя Форд с ниските температури?

Публикувано: 24 яну 2006, 09:05
от Polly
Като паднат температурите броя на колите по улиците намалява, появяват се препоръки към шофьорите за шофиране в зимни условия и проблемите с колите започват.

Въпроса ми е как се справят клубните фордове с ниските температури впредвид грижите, които всеки от нас полага за любимата или просто необходимата кола. В темите е писано много за това, кое масло е подходящо за зимни условия, за течностите за чистачки, за зимните гуми. Но е добре да споделите и някой "тънкости" като например как се отваря замръзнала врата или как да се грижиме за уплътненията на вратите, как да разрешиме проблема със замръзналата течност за чистачки, кое е най-доброто за акумулатора?

Отделно към тези въпроси пускам една анкета и призовавам за ОБЕКТИВНИ и ТОЧНИ отговори, за да може отговорите и съветите, които давате да са наистина полезни :lol:

Публикувано: 24 яну 2006, 09:22
от Polly
Отговарям първа като собственик на два форда, с голяма разлика във възрастта и различно масло, което ползват.
Тази сутрин и двете коли запалиха от първия път, без да се подава газ, и двете загравят след 3 км / имам предвид, че след 3-тия км и парното е с топъл въздух/. Вратите се отварят лесно, единствения проблем, които имам / с новата/ е с течността за чистачки, но рано сутринта минах през МП и го отстраниха;-)

Публикувано: 24 яну 2006, 09:31
от Brock
И аз нямах никакви проблеми - запали все едно е +30 градуса / :roll: почти де/

:twisted:

Публикувано: 24 яну 2006, 09:44
от greek
пали си но определено имам проблем с вратите -отварят се заедно с уплътненията а след това нещат да се затварят :evil:

Публикувано: 24 яну 2006, 09:47
от Brock
greek написа:пали си но определено имам проблем с вратите -отварят се заедно с уплътненията а след това нещат да се затварят :evil:
Както неведнъж съм казвал, най-доброто за МЪХЕСТИТЕ уплътнения на мондео е да се намаже рамката на вратата с вазелин на стик /тези дето са като червило/. Аз откакто открих това "лекарство" нямам грижи с уплътненията 8)

:twisted:

Публикувано: 24 яну 2006, 09:54
от Polly
Не е ли по-добре за уплътненията да се намажат с глицерин? Стават като нови, докато с въпросния вазелин на стик, доста мазане ще падне и ми се струва ефекта няма да е толкова траен, или може би зависи от марката?

Публикувано: 24 яну 2006, 09:58
от Brock
Polly написа:Не е ли по-добре за уплътненията да се намажат с глицерин? Стават като нови, докато с въпросния вазелин на стик, доста мазане ще падне и ми се струва ефекта няма да е толкова траен, или може би зависи от марката?
Както казах, уплътненията на мондеото са МЪХЕСТИ /като велур/ и от личен опит казвам, че глицерин, парафин, силикон и квото друго се сетиш НЕ става. Само с този стик стана - *00117* идеята ме осени докато го ползвах - щом е добро за кожата, защо да не е добро и за колата - ами излезнах прав 8)

:twisted:

Публикувано: 24 яну 2006, 10:13
от Любо
Мойта си запали като видя ключа, даже не седнах вътре, че исках да поизмета малко сняг от нея (беше го навял вятъря). Маслото ми е почти за смяна на 20-ина хил. км. ARAL 5W40.
:lol:

Публикувано: 24 яну 2006, 10:46
от DigiPro
Мойта и тая сутрин запали безпроблемно само че след 3-4 секунди въртене а не веднага както пали ако е по топло. Уплътненията не бяха замръзнали въобще. Аз гласувах за втората опция с подаване на газ, като подаването е след като запали за да не угасне като включа повечко консуматори и сервото на волана.
Та незнам дали Форда има проблеми с паленето в студа, ама тая сутрин като пристигнах на паркинга пред офиса нямаше нито една кола, а обикновено има 15-на (той толкова събира паркинга). Моя шеф втори ден вече не се вясва в офиса - Сеат Толедо 1.8mi 94г. :lol:

Публикувано: 24 яну 2006, 10:51
от RS TURBO
Палим от раз и без никва газ :D Проблема със залепването на уплътненията се отстранява перфектно със стик/червило/ на SONAX :idea: Обаче го закъсах с амортисьорите /регулируеми на твърдост KONI/ :arrow: при -15 станаха на винкели и подскачам като билярдна топка из улиците :cry: имам чувството, че ше ми се скъса купето :evil:

Публикувано: 24 яну 2006, 11:09
от pepy1
запали от първия път но се усещаше че двигатела се мъчи
не е да пали като на +10

Публикувано: 24 яну 2006, 12:27
от velko
Моята пали от 2-3 завъртане но е кола на 22-години все пак. Тъпото е че си и трябва як акумулатор- малко да падне и не и стига явно ток и спира да пали на стартер, иначе на забутване веднага тръгва. Ма то аз кво се оплаквам от моята баба Яга то нови коли не палят та мойта ли!

Публикувано: 24 яну 2006, 12:44
от kEFi
Пали без проблем, само дето усещам, че стартера малко се помъчи при разбутване на маслото :wink: Вратите са третирани с глицерин и се отварят; течността на чистачките е тествана във фризера ми на -24 преди да я сипя и е ОК.....само дето окачването нещо се повтвърди :D

Публикувано: 24 яну 2006, 12:59
от velko
Колеги знам че въпроса ми не е за тука ма да питам, може ли на мойта колица да и сложа по голям акумулатор например 55 амперчаса щото сега е с най малкия 42 Ач и зимата особено сега като застудя ми прави проблеми. Динамото на колата е БОШ и незнам дали може да подържа по-голям акумулакор.

Публикувано: 24 яну 2006, 13:01
от rejo
Паля от раз, ама с газ, че май е поотслабнало акумулаторчето и да не рискувам. Вратите като ги дръпна, си се отварят, ама днес не мога да я затворя 10 мин. - направо полудях. Иначе уплътненията и зиме, и лете с течен силикон гръцки, а тези мъхестите ще пробвам както Brock каза :wink: :wink: :wink:

Публикувано: 24 яну 2006, 13:03
от kEFi
velko написа:Колеги знам че въпроса ми не е за тука ма да питам, може ли на мойта колица да и сложа по голям акумулатор например 55 амперчаса щото сега е с най малкия 42 Ач и зимата особено сега като застудя ми прави проблеми. Динамото на колата е БОШ и незнам дали може да подържа по-голям акумулакор.
До 55 нямаш проблем, но предполагам нещо не ти е наред - или имаш голяма консумация на изключен контакт, или караш само на къси разстояния, или някоя клетка е тръгнала да си ходи...

Публикувано: 24 яну 2006, 15:21
от stangen
Ами на -18 градуса скоростната кутия вече не е с масло а с грес, скоростите толкова трудно се включват ,че просто не е истина, акомулатора ми е на 3 години и малко се мъчи но пали безгрижно , зор е докато се стопли , сега просто над "М" стрелката трудно стига :))

Публикувано: 24 яну 2006, 15:31
от divinity
Колата запали, ама какво ще кажат другите колеги с дизели? Досега видях по другите теми само двама, които са имали проблеми! Други опитали няма ли? Или са били безпроблемни, което е похвално! То на бензин е срамота да не запалиш! Беше -16 на термометъра на балкона в 8 сутринта! Не е чак толкова студено, колегите от Русия си карат Ладите и Волгите при -35, а нас ни стряскат някви си -20!
Единственият проблем беше с маслото в скоростната, много се беше сгъстило, но се оправи, все пак е оригиналното :twisted: !

Публикувано: 24 яну 2006, 16:54
от buhap
;Запали от рас;
;Запали от рас;
И моира запали от рас на 25-а метър:).10 минути с звъци на дизел и се оправи.
С скапан 43 АЧ акомулатор и 15/40 масло без да побутнеш нестана.
Нека си почине в студа.

Публикувано: 24 яну 2006, 17:03
от cossy
3-4 секунди докато захапе, за моята е много :shock: А вратите леко залепнали, някой да има възелинче :Р