Страница 1 от 2

Кога се отваря еърбега

Публикувано: 06 фев 2006, 21:57
от 1.8d
Зима е,вали сняг :P .....Днес станах свидетел на 4-5 катастрофи от рода "този пред мен спря,а аз спрях в него",най ме впечатли един чичка с Жигули,който реши да завива в една пресечка и нави волана докрай,но Жужа продължи направо и целуна един тролейбусен стълб :)
Така,стига с поезията :wink: Понеже видях че колегата Brock също е имал подобно преживяване и сега си търси броня,да питам конкретно:Какъв удар трябва да направиш горе-долу,с каква сила че да се отвори еърбега.
И недай си боже да се отвори това чудо когато закачиш колата при паркиране или нещо подобно,има ли място където после пак възстановяват тези пиропатрони и възглавници.Предполагам че това се предлага в МП,но както се споменава нееднократно това трябва да ти е последният вариант.
Изобщо,как става възстановяването след това

Публикувано: 06 фев 2006, 23:12
от monov
доколкото знам, за да сработи пиропатрона удара трябва да е с повече от 30 км/ч и в близост до някой от датчиците за напрежение в конструкцията (които, си признавам, само предполагам къде се намират), така че ще видиш зор при паркиране освен, ако не е със засилка :)

Публикувано: 06 фев 2006, 23:17
от forzi
Доколкото мога да рзбера от "Manuale di istruzioni" на ескорта(на италиански е)трябва да те джаснат отпред под ъгъл не по голям от 30 градуса спрямо надлъжната ос на колата за да се активизара air bag-a.Пише нещо и за коланите и за положението на седалката свързано с въздушните възглавници,но не го разбирам.

Публикувано: 07 фев 2006, 09:17
от Brock
Така е - скоростта трябва да е по-голяма /аз знам за 5км/ч, но може и 30 да е/. Ъгълът на удар, също е важен - ако те ударят странично, няма да се отворят предните еърбеци, а само страничните /ако има такива/. Ако колата е оборудвана с SRS се задейства само еърбега на седалката на която има човек и/или на която е сложен колана.
За щастие при мене не се отвори еърбега.

Ако се отвори еърбег, трябва смяна на целия модул - това ще рече цял волан или цяло/част от таблото. Ремонт не се прави.

:twisted:

Публикувано: 07 фев 2006, 12:38
от cossy
Аз пък знам, че се нагъват обратно, но имало шанс при катастрофа да не се отвори :shock:

Публикувано: 07 фев 2006, 13:46
от gin
За моята Фиеста пише удар с над 15km/h и ъгъл до 30 градуса надлъжно в двете посоки. Преди няколко дни поспрях в един трамвай, и за щастие съм цял, и еърбеговете са си по местата.

Което ме навежда на мисълта... как да съм сигурен че са там и в готовност? При контакт ми светва жълтата лампа на таблото за няколко секунди, това гарантира ли ми че са си по местата и наред? Или някой "майстор" може да е замаскирал отсъствието им? Или да пробвам да махна нещото като капак на волана да погледна отдолу?

Иначе съм чувал че при мен датчика за отваряне бил в кормилната колонка.

Публикувано: 08 фев 2006, 16:40
от 1.8d
С тази тема дръпнах дявола за опашката :twisted: Вчера един дядка с Шкода Фелиция ме подпря.На едно кръстовище вместо напред,тръгна назад и се спря в мен.Добре че се бях наврял в задницата му и мястото за засилка беше малко,иначе незнам какви щяха да са последствията,добре също че нямаше теглич.И разбира се,като видях още как му светнаха фарчетата за задна и се сетих за тази тема :) А той като усети какво направи,дъртака му с дъртак и се изнесе с мръсна газ на червено.Е разбира се задължителната солидна порция псувни си я отнесе,ама к'ва файда,направихме сеир на околните.Добре че нямам поражения

Какво е SRS???

Публикувано: 08 фев 2006, 17:13
от Любо
Егати гадната случка! Успя ли поне да му запишеш номера?
Добре че ти няма нищо.
SRS = ???? (няква система за безопасност, но каква???)

Публикувано: 08 фев 2006, 17:30
от Brock
On some vehicles, airbags are labelled SRS (Supplemental Restraint System), reflecting the airbag system's role as an adjunct to conventional restraints such as seatbelts.
*****
Изображение
Изображение
Изображение

Публикувано: 08 фев 2006, 17:45
от Brock
От http://saab-club.com

SRS се състои от две предпазни въздушни възглавници (Airbag - еърбег) и два ел. пиропатрона за донатягане на предните предпазни колани. SRS се управлява от електронен блок, който служи за еднократна употреба (сменя се заедно с новите въздушни възглавници). Airbag се задейства при определена сила на челен удар при положение на контактния ключ "ON". При страничен удар този Airbag не се задейства. Забранено е да се поставя детска количка (кошче) на предната дясна седалка заради десния Airbag. Не препоръчвам на водачите да управляват с големи пръстени, големи гривни, големи часовници, очила с малки стъкла, шапка с пластмасова козирка и т.н. Волана се държи възможно най-ниско (затова има спици на "4 часа" и "8 часа") и на възможно най-голямо разстояние. Пример: възниква опасност от ляв страничен удар; нашия водач "по инстинкт" завърта волана надясно; следва удар; само за 0.1 секунди Airbag се отваря точно когато лявата ръка на водача е в най-горната дясна част на волана; следва дълбок отпечатък на ръчния часовник върху челото на водача. В много непредвидими ситуации Airbag помага много повече, отколкото вреди. Поставянето на предпазен колан е задължително, защото Airbag е проектиран да бъде ефективен в комплект с облегалка за главата и поставен предпазен колан. На практика този Airbag е от първо поколение въздушни възглавници, които имат много силен заряд на пиропатрона, който ги отваря. При достатъчно силен челен удар: тялото е относително неподвижно (заради колана); главата рязко отива напред (заради своята собствена инерция); въздушната възглавница се отваря с голяма скорост и удря главата; възниква така наречения "къмшичен удар"; главата тръгва назад и се удря в облегалката за глава; следват още 1-2 затихващи колебания и главата остава върху въздушната възглавница; въздушната възглавница веднага спада, за да не се задуши водача от липса на въздух за дишане. Облегалката за глава трябва винаги да се регулира според ръста на водача така, че да подпира най-изпъкналата част на главата отзад. Недопустимо е облегалката да подпира горната част на тила (повечето водачи си мислят, че така им е най-удобно, но не подозират риска от евентуална травма на шията). Облегалката за глава и напълно отворената въздушна възглавница определят колебанието на главата така, че да няма фатални травми по шията. Този модел няма странични въздушни възглавници. Пиропатроните на предпазните колани се управляват от електронния блок "SRS" и служат за еднократно използване. След като гръмне пиропатрона, колана автоматично се донатяга, за да "залепи" пътника за седалката. Почти винаги след това колана може да се използва многократно по същия начин, както преди удара, но вече не се разчита на пиропатрона. Старата емблема Saab-Scania напомня за традиционното високо качество на производство от доброто старо време. Новата емблема Saab (без Scania) напомня за влошаване на качеството, чийто виновник е General Motors. В средата на емблемата има Грифон от скандинавската митология.

Публикувано: 09 фев 2006, 18:49
от 1.8d
Тоест,обобщено с две думи,освен да отвори възглавниците,донатяга и коланите,поне аз го схванах така.Чак сега обърнах внимание,че на волана и на дясната възглавница го има това обозначение SRS

Публикувано: 15 фев 2006, 09:09
от 1.8d
Снощи пак ме избръскаха :evil: :evil: :evil: Един с един Голф спря в мен.Шофьорската врата хлътна.Мамка му,а още съм транзитните номера.Добре че пак беше леко и при маневра и не се отвори някоя възглавница,че аз съм имал и странични.Само че ми изкриви лайсната и незнам тя дали ще може да се изправи или ще трябва да се сменя

Публикувано: 16 фев 2006, 11:54
от krustnikut
1.8d написа:Снощи пак ме избръскаха :evil: :evil: :evil: Един с един Голф спря в мен.Шофьорската врата хлътна.Мамка му,а още съм транзитните номера.Добре че пак беше леко и при маневра и не се отвори някоя възглавница,че аз съм имал и странични.Само че ми изкриви лайсната и незнам тя дали ще може да се изправи или ще трябва да се сменя
Еее, човек, на теб не ти върви! -S:
Важно е, че си жив и здрав. Другото са само ламарини!

Публикувано: 16 фев 2006, 19:11
от monov
абе човек - теб май яко те гони параноя с тия възглавници :lol:

Публикувано: 16 фев 2006, 20:15
от 1.8d
Aз сериозно взех да се замислям :D .Ескорта го търкалях 3 години и нямам драскотина,а с Мондеото за 2 седмици имам вече 2 удара :evil: Гони ме страха от приказката че"както ти тръгне в началото,така ще ти върви" :shock:

Публикувано: 16 фев 2006, 21:02
от monov
аз не и вярвам на тая приказка - всичко е до момент - идва и заминава :)

Публикувано: 25 окт 2006, 12:39
от shaby
Незнам... Малко off, ама аз със старата кола (фиеста '89) се ударих веднъж челно, след 2 месеца един ме тресна странично и това вече беше тотална щета. Продадох я, купих си Сеат Ибиса и на 6-тия ден ми го свиха :x Да чукна на дърво, сега ескорта освен че жената го чукна леко, нищо му няма

Публикувано: 08 яну 2008, 22:07
от di_rtv
Здравейте , искам да попитам дали след като се отворят SRS-те и бъдат сменени с други електрониката може да ги управлява отново или трябва да се настрои или нулира :?:

Публикувано: 08 яну 2008, 23:45
от paci
Brock написа:От http://saab-club.com

SRS се състои от две предпазни въздушни възглавници (Airbag - еърбег) и два ел. пиропатрона за донатягане на предните предпазни колани. SRS се управлява от електронен блок, който служи за еднократна употреба (сменя се заедно с новите въздушни възглавници).

Публикувано: 09 яну 2008, 07:41
от di_rtv
<Brock> Благодаря, за отговора и се извинявам че не съм прочел добре. :?