Регистрацията на предплатени карти - полицейщина и наглост.
Публикувано: 30 окт 2009, 12:40
Получавам SMS:
Poradi zakonodatelni
promeni e neobhodimo da
registrirate predplatenata si
karta do 31.12.2009. Poveche
informatsia na 123 ili v
targovskite obekti na
VIVACOM.
Минавам през 2 бтк центъра за информация. На прекият ми въпрос „В кой закон е написано?“ имаше доста неловко мълчание. В единия 2 девойчета се ровина около 5 минути в интернета и достигнаха до текст че е решение на комисия, което ЩЯЛО да бъде публикувано и в никакъв случай не е закон. Не можаха и да ми кажат защо от другата година ще ми спрат услугата и в кой ЗАКОН е записана санкцията.
В другия офис (централния) един младеж ме гледаше тъпо и ми заяви че не са законодателен орган!!!! и да се обърна към съда!!!! с въпроса си. Тоя пък хептен не че чувал за разделение на властите и коя власт какво прави.
И аз се порових в интернет и стигнах до блога на Георги Чилиев
Законово нещо има единствено в закона за електронните съобщения чл. 251 ал. 1 т. 1 – проследяване и идентифициране източника на връзката.
Цитирам текста, понеже е кратък
На сайтовете има форми за регистрация. Същите се използват и при личното посещение M-tel Globul Vivacom
Прави впечатление събирането на много повече информация отколкото изискваното по т.1 имена и ЕГН. Като адрес и номер на документ за самоличност. Карат се хората да се подписват че си предоставят доброволно личните данни, а не по силата не нещо, публикувано в Д.В. и че желаят да получават спам!!! (нежелани търговски съобщения). Дори и "както и на трети лица, в това число банки, кредитни бюра и агенции за събиране на вземания". Това направо са частно-мутренски образувания. Които могат да те тормозят за пари и други неща. Не е заради"за осигуряване на обслужването и реализиране на правата и интересите на Клиента, както и когато това е необходимо за реализиране правата и интересите на БТК AД", защото услугата е ПРЕДПЛАТЕНА - т.е. дългове не може да има.
Не ми се казва и за интересния текст в чл. 253 ал. 3, че мога безвъзмездно по всяко време да оттегля съгласието си ( не помня да съм го давал някога) да се обработват данни за местоположението ми.
Та след днешния SMS че ще получа 50 безплатни минути ако си регистрирам предплатената карта съвсем е ясно че няма законово изискване – кой прави подаръци за законово задължение?
Твърди се че въпросните "правила" се обжалват пред Административния съд - така че може да има промени и/или да отпаднат.
Та след днешния SMS че ще получа 50 безплатни минути ако си регистрирам предплатената карта съвсем е ясно че няма законово изискване – кой прави подаръци за законово задължение? Че работата не е съвсем читава и си превишават правата е ясно.
Съветът ми е да изчакате. И да не давате нищо повече от имена и ЕГН. И то само ако обекта е администратор на лични данни.
Не подписвайте никакви бланки и не давайте съгласие за каквото и да е. И си ползвайте правото по чл.253 ал.3 да не обработват данни за местоположението ви.
Poradi zakonodatelni
promeni e neobhodimo da
registrirate predplatenata si
karta do 31.12.2009. Poveche
informatsia na 123 ili v
targovskite obekti na
VIVACOM.
Минавам през 2 бтк центъра за информация. На прекият ми въпрос „В кой закон е написано?“ имаше доста неловко мълчание. В единия 2 девойчета се ровина около 5 минути в интернета и достигнаха до текст че е решение на комисия, което ЩЯЛО да бъде публикувано и в никакъв случай не е закон. Не можаха и да ми кажат защо от другата година ще ми спрат услугата и в кой ЗАКОН е записана санкцията.
В другия офис (централния) един младеж ме гледаше тъпо и ми заяви че не са законодателен орган!!!! и да се обърна към съда!!!! с въпроса си. Тоя пък хептен не че чувал за разделение на властите и коя власт какво прави.
И аз се порових в интернет и стигнах до блога на Георги Чилиев
Законово нещо има единствено в закона за електронните съобщения чл. 251 ал. 1 т. 1 – проследяване и идентифициране източника на връзката.
Та се разбра (а вече е и актуализирано на сайтовете на операторите) че въпросните изисквания и санкции ги има в ПРАВИЛА за събиране на данни, необходими за идентифициране на потребители на предплатени услуги преди 1.01.2010 г.Чл. 251а. (Нов - ДВ, бр. 17 от 2009 г.)
(1) Данните по чл. 251, ал. 1, т. 1 са при: 1. обществена телефонна услуга - телефонният номер на викащия и данни за идентифициране на абоната или потребителя;
(5) Данните по чл. 251, ал. 1, т. 5 са при:
1. фиксирана телефонна услуга - за викащия и викания телефонен номер;
2. обществена телефонна услуга, предоставяна чрез мобилна наземна мрежа - за викащ и викан телефонен номер; международен идентификатор на викащия мобилен абонат (IMSI); международен идентификатор на викания мобилен абонат (IMSI); международен идентификатор на викащото мобилно крайно електронно съобщително устройство (IMEI); международен идентификатор на виканото мобилно крайно електронно съобщително устройство (IMEI); в случай на предплатени услуги - дата и час на началното активиране на услугата и етикет за местоположение - идентификатор на клетката, от което е активирана услугата и за идентифициране на абоната или потребителя;
Цитирам текста, понеже е кратък
Я, че интересно.Приети с Решение № 1085 от 3.09.2009 г. на Комисията за регулиране на съобщенията, обн., ДВ, бр. 74 от 15.09.2009 г., в сила от 15.09.2009 г.
Чл. 1. (1) С тези правила се определят редът и начинът, по които предприятията, предоставящи обществени телефонни услуги чрез фиксирани и/или мобилни наземни мрежи (предприятия), събират данни, необходими за идентифициране на потребители на предплатени услуги, които са започнали ползването на тези услуги преди 1 януари 2010 г.
(2) Правилата не се отнасят до събиране на данни за идентифициране на потребители на обществена телефонна услуга, предоставяна чрез обществени телефони.
Чл. 2. (1) Предприятията по чл. 1 са длъжни да съберат данни за идентифициране на потребителите си в срок до 31 декември 2009 г., както следва:
1. за потребители - физически лица - трите имена и единен граждански номер, а за чуждестранни лица - личен номер и номер на паспорта или друг еквивалентен документ за самоличност; за чуждестранни лица без личен номер - номер на паспорта или друг еквивалентен документ за самоличност;
2. за потребители - юридически лица и физически лица - еднолични търговци - наименование, седалище, адрес на управление и съответен идентификационен код;
3. за потребители, които са малолетни и непълнолетни, които не притежават документ за самоличност, се събират данните на законните им представители.
(2) Данните по ал. 1 се предоставят от потребителите лично или в електронна форма, подписана с усъвършенстван или универсален електронен подпис.
(3) Данните могат да бъдат предоставени и от пълномощник, притежаващ нотариално заверено пълномощно, от което изрично да е видно, че упълномощеният има право да предоставя данни по ал. 1 от името на упълномощителя пред предприятието.
Чл. 3. (1) Предприятията по чл. 1 са длъжни да информират потребителите си, че в срок до 31 декември 2009 г. следва да предоставят на предприятието данните по чл. 2.
(2) Предприятията, предоставящи обществени телефонни услуги чрез мобилни наземни мрежи, информират потребителите си чрез кратко текстово съобщение (SMS), телефонно обаждане или по друг подходящ начин.
(3) Предприятията, предоставящи обществени телефонни услуги чрез фиксирани мрежи, информират потребителите на предплатени услуги чрез телефонно обаждане или по друг подходящ начин.
(4) Предприятията по чл. 1 се задължават да публикуват информация за събиране на данните по чл. 2 на интернет страниците си, както и да предоставят тази информация на потребителите си в офисите си и в търговските си обекти.
Чл. 4. В информацията по чл. 3 до потребителите предприятието по чл. 1 трябва да включи вида и съдържанието на исканите данни, за какво са необходими те и на какво основание се събират. Предприятието трябва да посочи и мястото, начина и срока за подаване на исканата информация, както и указание, че при неподаване на информацията съобразно изискванията достъпът до мрежата ще бъде временно ограничен или спрян.
Чл. 5. В случай че потребител не представи данните по чл. 2 при спазване изискванията на тези правила, изходящите му повиквания и изпращането на кратки текстови съобщения се спират незабавно с изключение на повикванията към услуги за спешни повиквания. Ако данните по чл. 2 не бъдат предоставени в едномесечен срок от налагане на ограниченията по предходното изречение, предприятието спира предоставянето на предплатената услуга.
Чл. 6. До изтичане на периода/срока на валидност на предплатената услуга предприятието може да поднови/активира услугата само след представяне от потребителя на данните по чл. 2.
ДОПЪЛНИТЕЛНА РАЗПОРЕДБА § 1. По смисъла на тези правила "потребител" е юридическо или физическо лице, което ползва предплатени услуги. ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
§ 2. В едномесечен срок от обнародване на правилата предприятията, предоставящи електронни съобщителни мрежи и/или услуги, са длъжни да изменят общите си условия за взаимоотношения с потребителите съобразно разпоредбите на правилата.
§ 3. Правилата се приемат на основание § 80, ал. 2 от преходните и заключителните разпоредби на Закона за електронните съобщения и влизат в сила от деня на обнародването им в "Държавен вестник".
Значи някой си приема правила ПРЕДИ и казва че са на основа закона, който казва след ОТ.§ 80. (1) Предприятията, предоставящи електронни съобщителни мрежи и/или услуги, се задължават ОТ 1 януари 2010 г. да събират данни, необходими за идентифициране на потребител на предплатени услуги по чл. 251а, ал. 1, т. 1 и ал. 5, т. 2
На сайтовете има форми за регистрация. Същите се използват и при личното посещение M-tel Globul Vivacom
Прави впечатление събирането на много повече информация отколкото изискваното по т.1 имена и ЕГН. Като адрес и номер на документ за самоличност. Карат се хората да се подписват че си предоставят доброволно личните данни, а не по силата не нещо, публикувано в Д.В. и че желаят да получават спам!!! (нежелани търговски съобщения). Дори и "както и на трети лица, в това число банки, кредитни бюра и агенции за събиране на вземания". Това направо са частно-мутренски образувания. Които могат да те тормозят за пари и други неща. Не е заради"за осигуряване на обслужването и реализиране на правата и интересите на Клиента, както и когато това е необходимо за реализиране правата и интересите на БТК AД", защото услугата е ПРЕДПЛАТЕНА - т.е. дългове не може да има.
Не ми се казва и за интересния текст в чл. 253 ал. 3, че мога безвъзмездно по всяко време да оттегля съгласието си ( не помня да съм го давал някога) да се обработват данни за местоположението ми.
Та след днешния SMS че ще получа 50 безплатни минути ако си регистрирам предплатената карта съвсем е ясно че няма законово изискване – кой прави подаръци за законово задължение?
Твърди се че въпросните "правила" се обжалват пред Административния съд - така че може да има промени и/или да отпаднат.
Та след днешния SMS че ще получа 50 безплатни минути ако си регистрирам предплатената карта съвсем е ясно че няма законово изискване – кой прави подаръци за законово задължение? Че работата не е съвсем читава и си превишават правата е ясно.
Съветът ми е да изчакате. И да не давате нищо повече от имена и ЕГН. И то само ако обекта е администратор на лични данни.
Не подписвайте никакви бланки и не давайте съгласие за каквото и да е. И си ползвайте правото по чл.253 ал.3 да не обработват данни за местоположението ви.