Страница 2 от 3

Re: Регистрацията на предплатени карти - полицейщина и наглост.

Публикувано: 17 ное 2009, 10:56
от Svetlix
а4о написа:Ако си мислиш че не знаят кой стои зад тази карта или не могат да разберат за отрицателно време(ако това се наложи),се лъжеш жестоко!Всяка държава си има начин на работа по въпроса за контрол отнасящ се до националната сигурност!А това е точно такъв!И не трябва изобщо да се знае от обикновените хора как работи!Да си жив и здрав! :lol:
Не говорим в случая в кой град ... с точност до 1.5 м могат да кажат къде е картата :) Просто желание няма ...

Re: Регистрацията на предплатени карти - полицейщина и наглост.

Публикувано: 17 ное 2009, 12:06
от peterdi_bg
1,5м? Малко прекаляваш, но да кажем че 3м могат да го определят. Но не навсякъде, а само в град може би, иначе антените им са много нарядко и не може да хванат местоположение. Другото е ако твърдиш, че във всеки GSM има GPS и го ловят къде е със сателит.

Re: Регистрацията на предплатени карти - полицейщина и наглост.

Публикувано: 17 ное 2009, 17:54
от HACKO
Няма GPS, ама начина за локализиране на шпионските радиостанции е измислен още през втората световна война.

Re: Регистрацията на предплатени карти - полицейщина и наглост.

Публикувано: 17 ное 2009, 18:24
от nikolovvd
GSM-а може да се локализира до базова станция. Какви са тия щуротии от 1.5 метра. С гражданския GPS няма такава точност. Само на военните може та определя местонахождението +/- 50 см.

Re: Регистрацията на предплатени карти - полицейщина и наглост.

Публикувано: 17 ное 2009, 18:47
от evg2
Влизате във връзка с тая Израелска фирма,плащате си софта и сте недосегаеми за наште :twisted: ама на една ръка разстояние от техните :mrgreen:
https://www.gold-lock.com/app/en/Home

Re: Регистрацията на предплатени карти - полицейщина и наглост.

Публикувано: 17 ное 2009, 20:10
от nikolovvd
Само дето телефона трябва да е нещо повече от телефон. С други думи трябва да е с бърз процесор, от сорта Ай фон.
С обикновените телефони, които прочитат за 5 минути сим картата няма да стане, а и този отсреща трябва да има същата програма която да декодира криптирания сигнал.

Re: Регистрацията на предплатени карти - полицейщина и наглост.

Публикувано: 18 ное 2009, 00:32
от BuLLDoZeR
Като сме тръгнали на тази тема - ето и още един кандидат http://www.cryptophone.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Даже се дистрибутира в България, софтуера и хардуера (WINDOWS MOBILE базиран смартфон) :)
За повече информация - Л.С :P :lol:

Re: Регистрацията на предплатени карти - полицейщина и наглост.

Публикувано: 18 ное 2009, 09:04
от evg2
Идеята ми е, че като реши примерно власта да събира информация за определен контингент от електората. Не е само шумния начин с регистрация официално-обявена (и много коментирана), има и друг с те такива фирми- тихо ниско и хората които бленуват за световна конспирация пристигат. Даже си и плащат....и готово душата в рая,лявата ръка в меда дясната в шоколада.
Правата ми, е те па са ми по-накърнени от цените на разговорите например,от качеството на стоките които произвеждаме или копуваме, а че някой ще знаел де съм ами не си копувайте тел. с ГПС и такива за коли за тях никой не протестира.....че му нарушават правата на свободно предвижване.

Re: Регистрацията на предплатени карти - полицейщина и наглост.

Публикувано: 18 ное 2009, 14:53
от Филипов
Някои се правят че не разбират за какво става дума. Не е заради поредния идиотиъм, написан в Д.В. Че с това се причиняват неудобство и тормоз на хората при нулева практическа полза е повече от ясно.

Проблемът е че всички мобилни оператори не спазват закона и изискват незаконно лични данни и друга информация, която не само е не е необходима за предоставяне на услугата (предплатена), но може да се използва единствено за злоупотреби. И да те карат да се подписваш не че предоставяш исканото според нещо, написано в Д.В., а че се напъваш да го правиш "доброволно".

Re: Регистрацията на предплатени карти - полицейщина и наглост.

Публикувано: 19 ное 2009, 12:13
от Вейдър
Значи темата стана направо като турска сапунка. Какъв ви е проблема с регистрацията. Автомобилите ви като са регистрирани Е ли е това посегателство над гражданските ви свободи???! Да си (СИМ)картодържател е също отговорност, както и да си шофьор примерно. Защо разни боклуци криейки се зад анонимността на предплатена карта да ми тероризират близките??! Също и разни пикльовци пубери да се обаждат за бомби в училище и какво ли още не. Не е лошо да си канализирате енергията на гражданско общество в нещо наистина смислено(нищо лично към никой, колеги)

Re: Регистрацията на предплатени карти - полицейщина и наглост.

Публикувано: 19 ное 2009, 13:40
от Филипов
Е, какво по-гражданско от това? Просто искам монополистите мобилни оператори да спазват закона и да не ме карат да се подписвам под неверни неща.

Колкото до злоупотребяващите - винаги могат да ги намерят и спрат. И сега има действащи параграфи за опезпокоителни обаждания и нетипичен трафик.

Re: Регистрацията на предплатени карти - полицейщина и наглост.

Публикувано: 19 ное 2009, 13:51
от peterdi_bg
Регистрацията на телефона с име, номер и мейл според мен няма толкова за цел да направи живота ни по-безопасен, колкото да започнат да ни звънят поименно всеки ден от къде ли не и да ни продават глупости по телефона. Мен засега ми звънят само от едно място, щото навремето не съм бил достатъчно навътре в темата и не съм знаел, че ще го правят винаги, когато могат.

Цитирам част от декларацията, която се подписва за карта от Мтел. Не става дума за полицейщина, става дума за следното:

Декларация

С подаването на настоящия формуляр декларирам следното: Предоставям на „Мобилтел” ЕАД доброволно данните си и съм запознат
с правото на достъп и правото на коригиране на събраните данни. Съгласен съм, при необходимост моите лични данни да бъдат
предоставени на компетентните органи в съответствие с изискванията на действащото законодателство. Съгласен съм да получавам
повиквания, съобщения или електронна поща за целите на директния маркетинг, като съгласието ми може да бъде оттеглено по всяко време. Предоставените от мен данни са достоверни и актуални.


Компетентни органи за мен не означава нищо. Но това в червено вече има смисъл.
Още една интересна подробност: вчера бях в един магазин Handy. Формуляри за регистрация нямаха. Веднага човека ми пробута някаква схема на 4,90лв на месец с незнамкакви си безплатни минути. Даже се направи, че знае колко плащам сега за минута разговор - увеличи числото около 2 пъти. Разбира се, отказах офертата. Обаче човека ми каза, че ако отида в офис на Мтел да се регистрирам, нямало да попълвам формуляр, а направо ще ми попълнят данните в някакъв компютър. Тогава се получават две неща: първо - не се подписвам под тази декларация, но второ - няма да съм уведомен, че мога да оттегля съгласието си да получавам СПАМ.

Стигат ми всичките СМС-и, които ми задръстват и трите телефона!

Re: Регистрацията на предплатени карти - полицейщина и наглост.

Публикувано: 20 ное 2009, 12:02
от HACKO
peterdi_bg написа:..........
Стигат ми всичките СМС-и, които ми задръстват и трите телефона!
Странно, аз много рядко получавам такива СМСи, обаче НИКОГА не се включвам в никакви игри със СМСи (пращам само за сираците). Майка ми и дъщеря ми ги засипват със всевъзможни предложения за игри с "невероянтни" шансове за успех. Въпреки че изрично съм забранил почти винаги във фактурата имат по някой СМС с добавена стойност. За сведение всички карти са "на договор" и аз съм титуляра.

Re: Регистрацията на предплатени карти - полицейщина и наглост.

Публикувано: 20 ное 2009, 12:57
от nikolovvd
"М-тел, всички говорят!"
А Наско плаща! ;): :D:
Споко и аз бях така до преди 1-2 години.

Re: Регистрацията на предплатени карти - полицейщина и наглост.

Публикувано: 23 ное 2009, 23:32
от Svetlix
peterdi_bg написа:1,5м? Малко прекаляваш, но да кажем че 3м могат да го определят. Но не навсякъде, а само в град може би, иначе антените им са много нарядко и не може да хванат местоположение.
Повярвай ми не прекалявам ... проучен е въпроса :D Ставал съм неволен свидетел на проследен ИМЕЙ :)

Re: Регистрацията на предплатени карти - полицейщина и наглост.

Публикувано: 24 ное 2009, 17:07
от S_C
За мерене-мери се...но антената не може да мери височина от земята.Т.е. ако сте в блок,нищо не могат да премерят...ИФона има такова приложение-локализиране върху картата без ГПС,само на база сигнала на антените.Доста точно е.

Re: Регистрацията на предплатени карти - полицейщина и наглост.

Публикувано: 03 дек 2009, 12:39
от Филипов
Дойде отговорът на въпросната жалба:
УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН ФИЛИПОВ ,

Във връзка с постъпила Ваша жалба в Комисия за защита на потребителите /КЗП/ с вх.№Ц-03-6654/02.11.2009г. Ви уведомявам за следното:
Във връзка с поставените от Вас проблеми, бихме искали да Ви уведомим, че в брой 74 на "Държавен вестник" са обнародвани "Правила за събиране на данни, необходими за идентифициране на потребители на предплатен и услуги преди 1 януари 2010 г." (Прието с Решение No 1085/03.09.2009 г. на Комисията за регулиране на съобщенията). Съгласно пар. 3 от преходните и заключителни разпоредби на Правилата, Правилата се приемат на основание пар. 80, ал. 2 от преходните и заключителни разпоредби на Закона за електронните съобщения (ЗЕС). Правилата, макар и не изрично наименовани като наредба се подзаконов нормативен акт, защото се издават въз основа на Закона за електронните съобщения и доразвиват неговите разпоредби.
Съгласно легалното определение на "Данни за идентифициране на абонат и/или потребител", дадено с пар. 83 от допълнителните разпоредби на Закона за електронните съобщения, последните са: за физически лица - трите имена, единен граждански номер и постоянен адрес. Наличието на тази легална дефиниция в ЗЕС означава, че предприятие, което предоставя мобилна гласова телефонна услуга на потребител, който използва предплатена карта, не може да събира данни, в по-малък от посочения обем.
БТК наистина изисква лична карта при извършване на регистрацията за ползването на предплатена мобилна услуга. Това обстоятелство е свързано с факта, че самата регистрация се извършва с оглед разкриване и разследване на тежки престъпления и поради това БТК е необходимо да предоставя на МВР достоверна информация за ползвателя на предплатената карта. Нещо повече - БТК трябва да е сигурно, че потребителя попълва собствените си данни в заявлението за регистрация, а не чужди такива. Това е единственият възможен начин за удостоверяване на действителният потребител, ползващ предплатени услуги. Същевременно изискването на лична карта е гаранция за БТК и респективно в последствие за МВР,че в заявлението за регистрация няма да бъдат попълнени неверни данни. Ето защо БТК изисква и представяне на лична карта при извършваната регистрация на потребителите.
Относно оплакването Ви, че трябва да се съгласите да получавате непоискана рекламна информация, бихме искали да Ви информираме, че чл. 261 от ЗЕС урежда, че повиквания, съобщения или електронна поща за целите на директния маркетинг, като вид допълнителна услуга, се позволяват само при предварително получено съгласие на потребителя. Съгласието може да бъде оттеглено по всяко време. Законовият текст е възпроизведен в заявлението за регистрация на предплатена карта, като Vivacom изрично е указала , че във всеки един момент потребителят може да оттегли своето съгласие и да не получава повиквания, съобщения или електронна поща за целите на директния маркетинг.
Във връзка с правото на Vivacom да предоставя личните данни, които попадат под специалната закрила на Закона за защита на личните данни, на трети лица, в това число банки, кредитни бюра, агенции за събиране на вземания, това се прави с оглед факта, че преди регистрирането на предплатена карта потребителят няма кредитна история и ако в бъдеще се наложи предоставяне на данни, в съответствие с нормативните изисквания, Vivacom трябва да разполага с тази информация. Освен това потребителят може изрично да се откаже от предоставянето на данните на трети лица, за целите, посочени по-горе.
По отношение на цитираният чл. 253, ал. 3 от ЗЕС, съгласно който предприятията, предоставящи електронни съобщителни услуги, осигуряват безвъзмездно възможност на потребителите да:
1. оттеглят по всяко време предварително даденото си съгласие за обработването на данни за местоположението им;
2. откажат временно обработването на данни за местоположението им за всяка връзка в електронната съобщителна мрежа или за всяко предавано съобщение, бихме искали да отбележим, че този текст се отнася единствено до правото на потребителя да не се обработват данните за местоположението му във връзка с проучвания за маркетингови цели на БТК.
Следва да се има предвид, че БТК има задължение за събиране и обработване на данните за местоположението на потребителите, съгласно изискванията на чл. 251а, ал. 5, Т.2. от ЗЕС, съгласно който данните по чл. 251. ал. 1. т. 5 (За нуждите на разкриване и разследване на тежки престъпления и престъпления по глава девета "а" от Наказателния кодекс предприятията, предоставящи обществени електронни съобщителни мрежи и/или услуги, съхраняват за срок от 12 месеца данни, създадени или обработени в процеса на тяхната дейност, които са необходими за идентифициране на крайното електронно съобщително устройство на потребителя или на това, което се представя за негово крайно устройство) са при: обществена телефонна услуга, предоставяна чрез мобилна наземна мрежа - за викащ и викан телефонен номер; международен идентификатор на викащия мобилен абонат (IMSI); международен идентификатор на викания мобилен абонат (IMSI);
международен идентификатор на викащото мобилно крайно електронно съобщително устройство (IMEI); международен идентификатор на виканото мобилно крайно електронно съобщително устройство (IMEI); в случай на предплатени услуги - дата и час на началното активиране на услугата и етикет за местоположение - идентификатор на клетката, от което е активирана услугата и за идентифициране на абоната или потребителя.
От друга страна съгласно разпоредбата на § 81 Предприятията, предоставящи мобилни обществени телефонни услуги, определят местоположението на крайните потребители, повикващи телефонен номер 112, с точност до 100 м. , а в населените места и с точност до 1 км извън населените места, съобразно сроковете и правилата за разпределение на разходите, определени в приложимото европейско право.
Във връзка с посочените разпоредби, БТК събира и обработва данни за целите на телефонен номер 112 и разкриване и разследване на тежки престъпления.


С уважение,
Директор на дирекция
“Административно правно
обслужване”

ИЛИАНА ЦОЛОВА
Имам чувството че ми е препредаден отговорът на БТК. Естествено никъде не се признава тяхна вина. Например се подминава прякото нарушение на чл. 4 от правилата - т.1. от жалбата ми.
В закона чл. 249 изрично пише че не могат да събират повече данни, те пък си твърдят че "не може да събира данни, в по-малък от посочения обем." И събират повече. Като номер и дата на лична карта. И още кой оператор каквото се присети. Твърдя, че трябвало за разкриване на престъпления. За МВР е напълно достатъчно ЕГН, по него излизат всички данни.
Пак не се чувстват виновни че ме карат да се съгласявам да получавам спам (нежелани рекламни съобщения) и ми налагат допълнителни затруднения да се отказвам.
Следва самата наглост - твърдят, че нямам кредитна история, евентуално в бъдеще можело да се наложи та затова трябвало. По кой нормативен акт, не е ясно. Но поне единствената полза: потребителят може изрично да се откаже от предоставянето на данните на трети лица, за целите, посочени по-горе.

Re: Регистрацията на предплатени карти - полицейщина и наглост.

Публикувано: 03 дек 2009, 15:00
от diesel1.6
Ми напиши им и това. Събери малко сили за онова с обема на информацията.

Re: Регистрацията на предплатени карти - полицейщина и наглост.

Публикувано: 08 дек 2009, 01:28
от Филипов
Пуснах и жалба до КРС http://www.crc.bg//section.php?lang=bg&id=687" onclick="window.open(this.href);return false;
Ще видим и от там какво ще излезе.

Жалбата е срещу Vivacom като техен потребител, но се отнася и за останалите оператори.

1. До този момент не са изпълнили задължението си по чл. 4 от "правилата за събиране на данни . . . .".
2. Изискват доста повече допълнителна информация от определената в чл. 1. като адресни данни, номер на лична карта и др.
3. Изискват да се съглася да получавам спам (нежелани рекламни съобщения).
4. Искат да дам съгласието си данните ми да бъдат предоставени на "на трети лица, в това число банки, кредитни бюра и агенции за събиране на вземания".
5. Твърдят че това е необходимо "за осигуряване на обслужването и реализиране на правата и интересите на Клиента, както и когато това е необходимо за реализиране правата и интересите на БТК AД, включително с цел събиране на неизплатени задължения". Това просто не е вярно защото услугата е ПРЕДПЛАТЕНА и дългове по дефиниция няма.

По въпроса имам жалба в КЗП Ц-03-6654 / 02.11.2009 и отговор на нея. За съжаление е препредаден протоколно отговорът на БТК. Ще Ви ги предоставя при поискване.

От отговора по т.2: Твърдят, че това е по пар. 83 от допълнителните разпоредби на ЗЕС. Това може да е вярно само за адреса, на който да се изпрати фактура за абонамент, но не и за предплатена карта - там нищо не се изпраща. Според мен трябва да се приложи чл. 1 от правилата. За номер/дата на лична карта твърдят че трябва да предоставят точна информация на МВР за разследване. Според мен не е необходимо да дадат нищо повече от ЕГН, в МВР имат всички останали данни.

За т. 3: Не е необходимо да се съгласявам писмено с нежелани неща и след това да предприемам допълнителни действия за отказ.

Т. 4 и 5. В отговора се съгласяват че все пак може изрично да се откажа да ми предоставят данните. Не знам все пак защо се налага да имам кредитно досие във връзка с предлатена услуга и то във връзка с евентуални бъдещи ситуации.

Лично на мен ми беше отказана регистрация с изискваната по закона и правилата информация - нарушение на чл. 249 ал1. от ЗЕС. Беше ми заявено че не се ли съглася с техните, непроизтичащи от нищо искания ще ми спрат услугата, за която съм предплатил - нарушение на чл. 249 ал.2 от ЗЕС.

Re: Регистрацията на предплатени карти - полицейщина и наглост.

Публикувано: 08 дек 2009, 03:15
от S_C
Глобул май са се усетили и са променили условията...вече искат само име и ЕГН.
* за потребители – физически лица – трите имена и единен граждански номер, а за чуждестранни лица – личен номер и номер на паспорта или друг еквивалентен документ за самоличност; за чуждестранни лица без личен номер – номер на паспорта или друг еквивалентен документ за самоличност