Много вода изтече от покупката насам и е време да споделя впечатления от първите 5000 км.
Нямам думи! Или с 2 думи казано - чудесен автомобил!!!
Пътно поведение -
фантастично,
стабилно, добра возия по кофти пътища,
тиха,
комфортна и
стегната. И гумите имат значение - touring тип: Michelin Primacy HP 205/55 R16.
Ще цитирам 2 от последните ситуации:
1. Знак "опасен завой", ограничение "60", влизаме в завоя с 90, излизаме с 120. Колата не потрепва, държи стабилно траекторията, TCS и ESP изобщо не се намесват.
2. Остър завой с голям наклон (до Аладжа манастир), 2ра предавка, изкачване, сух асфалт. Подаването на газ и 340-те Nm накараха гумите да превъртят, а TCS и ESP да присветнат. Смазваща тяга.
Двигател:
Мотора е прекрасен, може би най-доброто нещо в колата. Все пак е съвместна разработка на PSA и Ford.
Изключително еластичен,
икономичен и
тих. Чува се само при настъпване, като се долява типичното дизелово тракане, но далеч по-тихо от старите дизели. Силата на двигателя е в диапазона 1750-2250 об./мин. При по-високи обороти не е така еластичен, но пак е много мощен. Колата изисква правилно подбиране на предавките. По баир и при изпреварване - там е силата на двигателя. Макс. скорост - бяга много, но с повече от 160 не е карана. Със сигурност 200 ще ги стигне без проблем.
На 4-та или 5-та спокойно може да се кара в града - още от 1000 об./мин. има тяга и дърпа здраво, но не е хубаво да се кара така, пък и мотора се мъчи.
Без значение дали е натоварена или не - колата е еднакво пъргава и с багаж и празна.
Разход: около
5,0-
5,5 извънградско с висока скорост и климатроник.
Смесено излиза 6,5-7,0. Градско не е засичана. Трип компютъра показва верни стойности.
Комфорт: Предните седалки са спортни и много удобни. Прегръщат тялото и стимулират шофьора и "навигатора" към истинско шофиране, или както е Казал Валтер Рьорл - "истинските шофьори имат следи от мушици и по страничните стъкла".
Като
екстри има всичко: Завиващи автоматични фарове (с чудесно разпределение на светлината и осветяващи ъгъла на завоя), фарове за мъгла, автоматични чистачки, затъмняващо се електрохромно огледало, отопляеми и ел. прибиращи се огледала, 4 автоматични ел стъкла, двузонов климатроник, 6 CD чейнджър Sony (баса е покъртителен, високите са дразнещо високи и силни, но системата има чудесни настройки на звука). Кожата на волана е мека и приятно рлефна, дано издържи дълги години без да се излющи. Много голям багажник. Вози приятно и е чудесна за дълъг път. За града идва малко голяма.
Недостатъци: Много
евтина (проста, груба, твърда и донякъде грозна)
пластмаса на вратите и в ниските зони на купето; липсва парктроник, но с габаритите се свиква.
Експлоатация: Досега без абсолютно никакви проблеми!
Дано и занапред да бъде така!