Покупка нови: Focus vs. Megane vs. C4 vs. Bravo vs. 308 etc.

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
chaosdd
потребител
потребител
Мнения: 585
Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Покупка нови: Focus vs. Megane vs. C4 vs. Bravo vs. 308 etc.

Мнение от chaosdd » 16 юни 2010, 14:50

Браво, както съм писал многократно, и аз с умиление си спомням до ден днешен за Фокуса ми 2.0 дизел. Няма такава кола просто. Фантастична за шофиране.
Пожелавам ти безброй километри удоволствие!

П.С. Ако ти се отдаде възможност и условия, ще откриеш че поддържа 200 с 1/2 от хода на педала на газта. С останалата 1/2 стига 220 :)

П.П.С. Карайте безопасно и внимавайте, че лесно взимат книжки!
Ford. Feel the difference

Потребителски аватар
dr. Svetlyo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89
Местоположение: Германия (преди това: Варна)
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Покупка нови: Focus vs. Megane vs. C4 vs. Bravo vs. 308 etc.

Мнение от dr. Svetlyo » 18 юни 2010, 13:36

chaosdd написа:Браво, както съм писал многократно, и аз с умиление си спомням до ден днешен за Фокуса ми 2.0 дизел. Няма такава кола просто. Фантастична за шофиране.
Пожелавам ти безброй километри удоволствие!

П.С. Ако ти се отдаде възможност и условия, ще откриеш че поддържа 200 с 1/2 от хода на педала на газта. С останалата 1/2 стига 220 :)

П.П.С. Карайте безопасно и внимавайте, че лесно взимат книжки!
Благодаря ти!

Сигурно ще го пробваме на макс. скорост, но на по-късен етап. Досега мотора не е развивал обороти над 3000 и няма да бъде настъпван докато не стигне поне 10-15 000 км.
При положение, че с 2000 об/мин колата се движи със 110, вероятно ще може да развие повече от 220... Но това е умопомрачителна скорост за нашите пътища...
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
8)

Потребителски аватар
chaosdd
потребител
потребител
Мнения: 585
Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Покупка нови: Focus vs. Megane vs. C4 vs. Bravo vs. 308 etc.

Мнение от chaosdd » 18 юни 2010, 13:48

Съветвам те да си го караш както намериш за добре и да не се престаравяш в разработването. 5К км. са предостатъчни.
Отдавна минаха времената, дето тамън се разработи и вече е за основен ремонт. Карай си спокойно и не се съобразявай толкова. Понякога на мотора трябва да му се примпомни какви са му възможностите...
Ford. Feel the difference

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Покупка нови: Focus vs. Megane vs. C4 vs. Bravo vs. 308 etc.

Мнение от nikolovvd » 18 юни 2010, 14:37

Гледай да го пазиш мотора поне до първата смяна на маслото. След 10-15 хил. двигатялят ще започне да ти дава по-малък разход и колата ще тръгне по-добре.
За проба обърни внимание на движението по инерция.

Потребителски аватар
dr. Svetlyo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89
Местоположение: Германия (преди това: Варна)
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Покупка нови: Focus vs. Megane vs. C4 vs. Bravo vs. 308 etc.

Мнение от dr. Svetlyo » 19 юни 2010, 01:44

Чисто новата кола има нужда от период на разработване. Трудно бихте ме убедили, че мога от 5-ия ден или месец да започна да я юркам...

Всички части, макар и перфектно изчислени и изработени, не са идеално напаснати - има луфтове, следователно вибрации, следователно напрежение. Това автоматично изисква от водача внимателно и спокойно шофиране, в началото само в диапазона с пиков въртящ момент, а на по-късен етап, когато мотора "слегне" - в целия оборотен диапазон...
Така че ще послушам nikolovvd относно експлоатацията...

Друг плюс е, че пробега се трупа основно на извънградско (съотношение 10:1 спрямо градския трафик). Това има своите предимства относно задръстването на DPF (филтъра за твърди частици). Лошото е, че не знаем кога точно този филтър "решава да се почисти". Пък и на дълъг път с висока скорост дали успява да се загрее достатъчно, т.е. въздуха под купето не охлажда ли тръбите на генерацията?

От моя майстор знам, че е хубаво профилактично двигателя да се "продуха" - да го изпънем с максимални обороти и макс скорост за няколко минути, да изчистим ауспуха и DPF - в резултат ще имаме дизелов автомобил с цвят на ауспуха като на бензинов - чист и бял... Съгласни ли сте с последното твърдение?
nikolovvd написа:За проба обърни внимание на движението по инерция.
Какво имаш предвид?

Стилът на всички шофьори у дома е, че от предавка се изключва само при почти спряла кола и на светофар - през цялото време шофираме на предавка, независимо дали е спускане или спиране. Именно тогава се акумулира енергията на инерцията, която чрез двигателя се предава на съответните агрегати - акумулатор, водна помпа, климатик. Ако изключваме от скорост при гореизброените случаи празният ход ще трябва да "храни" системите, което струва гориво. Когато двигателя се върти без подаване на газ, разхода ни е 0,00 л., а работата - положителна и така печелим от инерцията. Освен това двигателя действа като спирачка, което съхранява спирачен ресурс...

Колеги, горещо ви съветвам да изключвате от скорост само в почти спряло състояние!

Поздрави на всички!
Светльо
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
8)

Потребителски аватар
nikky
потребител
потребител
Мнения: 313
Регистриран: 20 фев 2010, 20:01
Модел на автомобила: Ford Fiesta Zetec '08
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Покупка нови: Focus vs. Megane vs. C4 vs. Bravo vs. 308 etc.

Мнение от nikky » 19 юни 2010, 10:26

Цялата работа свързана с разработването ми се вижда преувеличена и надценена.

Няколко примера, свързани с коли, на които мога да им следя развитието.
Пежо 407, 2.0 бензин, разработването му беше няколко типични курса из София, първата събота след покупката му, на около 250 километра "разработване", беше изпънато както си следва на магистралата 150-170, почти през цялото време. В момента е на 105,000 и проблеми с двигател и скоростна кутия няма никакви.
Тойота Авенсис, подобна схема, на около 1000 километра, София-Бургас-София с 5 души и се караше, колкото може... Никакви проблеми с двигателя до 80,000 - после се продаде и не знам какво и се случва...
Аз Форда не го вдигах над 3,000 оборота първите 500 километра, и над 4,000 оборота между 500-1000, вече го карам, колкото позволява обстановката... Звучи перфектно двигателя, както се и очаква от ФОРД :)

Това да разработваш двигател 10,000-15,000 километра има някакъв пласебо ефект и е доста преувеличено. Имаше един юнак във форум на Тойота, който беше стигнал до там, че новата си дизелова Тойотка я чакаше да загрее на оптимална температура на място ПРЕЗ ЗИМАТА, преди да потегли... ЗА ДА НЕ ТОВАРИ И РАЗРАБОТВА ДВИГАТЕЛ... Направо се съсипах като прочетох, че я чака по 40-45 минути...

Според моя скромен опит, колата се пали и изчаква около 15 секунди, когато температурата е нормална и около 90, ако е яко студ. После се тръгва нормално, а не с пилеж. Преди да загася, колите с турбини ги изчаквам по около 20 секунди. Това е относно експлоатацията на двигател... И колкото по-често се ползва, толкова по-добре... А не да залежава по гаражите например.

Потребителски аватар
pantata
потребител
потребител
Мнения: 1374
Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07
Местоположение: Димитровград/София
Status: Извън линия

Re: Покупка нови: Focus vs. Megane vs. C4 vs. Bravo vs. 308 etc.

Мнение от pantata » 19 юни 2010, 10:38

Аз имам преки наблюдения над астра 1.6, до 15 000 (първо сервизно обслужване) не можеше повече от 160 км/ч. След това си вървеше като пушка, все едно първите 15к беше стисната за гушата и гореше много.
Изображение

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Покупка нови: Focus vs. Megane vs. C4 vs. Bravo vs. 308 etc.

Мнение от nikolovvd » 19 юни 2010, 11:47

Същата работа бе и при мен. Като ги питах защо е така от сервиза ми обясниха, че в завода слагали специално масло с някакви консерванти в него - много ми разбира главата.
След първата смяна на масло колата тръгно много по-добре, а след третата като че ли някой бе сложил по-голям мотор, дори взех да се надбягвам с Q7-ци и Чаени по баирите щот с техните 2.5 това немогат да мъцнат.
dr. Svetlyo написа:
nikolovvd написа:За проба обърни внимание на движението по инерция.
Какво имаш предвид?
Когато служебният Фокус бе на 5000 км и при 90 км/ч при спускане по инерция спираше сам, все едно си натиснал спирачката.
При 10 000 правеше същото, но на равно. Сега вече е над 40 000 и върви прекрасно.
Като говорим за разработвана на нов автомобил не става въпрос само за двигателя, а за автомобила като съвкупност от разни системи и възли, които имат своя период на напасване.
Ако двигателя при правилна експлоатация на 5 000 км е вече разработен, то ходовата част тепърва навлиза в оптималните си параметри, а лагерите на колелата току що са разбрали, че колата се движи.
Затова като вземете нов Фокус (на бензин, че с такъв имам опит) разхода в началото е между 8 и 9 на 100, а в последствие към 15 000 - 20 000 се стабилизира около заводските параметри.

Потребителски аватар
nikky
потребител
потребител
Мнения: 313
Регистриран: 20 фев 2010, 20:01
Модел на автомобила: Ford Fiesta Zetec '08
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Покупка нови: Focus vs. Megane vs. C4 vs. Bravo vs. 308 etc.

Мнение от nikky » 20 юни 2010, 19:52

Като говорим за разработвана на нов автомобил не става въпрос само за двигателя, а за автомобила като съвкупност от разни системи и възли, които имат своя период на напасване.
Няма такъв филм!!! Какви са тия системи, дето ги разработваш??? Възли... Напасване??? Ако някой от елементите не е НАПАСНАТ ПРЕДВАРИТЕЛНО, колата е ЧАО по-скоро, а не се напасва...
Ако двигателя при правилна експлоатация на 5 000 км е вече разработен, то ходовата част тепърва навлиза в оптималните си параметри, а лагерите на колелата току що са разбрали, че колата се движи.
Ходовата част и оптимални параметри??? Това за мен също е ШАШ! Лагерите преди това са заспали или как, аз не си го представям? Обясни го по-технически... Аз не си представям как се движа с 200 с кола на 1000 километра, а те лагерите задремали?
Затова като вземете нов Фокус (на бензин, че с такъв имам опит) разхода в началото е между 8 и 9 на 100, а в последствие към 15 000 - 20 000 се стабилизира около заводските параметри.
Това по-скоро е ефект пласебо или най-вече привикваш към конкретната кола, запознаваш се с конкретните динамични характеристики... Ако си го караш както трябва, пак ще бъде 8-9...

Потребителски аватар
divxstore
Потребител
Потребител
Мнения: 757
Регистриран: 03 ное 2007, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo'10 2.0 TDCI 143hp Titanium X5988BX
Местоположение: Димитровград
Status: Извън линия

Re: Покупка нови: Focus vs. Megane vs. C4 vs. Bravo vs. 308 etc.

Мнение от divxstore » 20 юни 2010, 21:06

nikky написа:
Като говорим за разработвана на нов автомобил не става въпрос само за двигателя, а за автомобила като съвкупност от разни системи и възли, които имат своя период на напасване.
Няма такъв филм!!! Какви са тия системи, дето ги разработваш??? Възли... Напасване??? Ако някой от елементите не е НАПАСНАТ ПРЕДВАРИТЕЛНО, колата е ЧАО по-скоро, а не се напасва...
Ако двигателя при правилна експлоатация на 5 000 км е вече разработен, то ходовата част тепърва навлиза в оптималните си параметри, а лагерите на колелата току що са разбрали, че колата се движи.
Ходовата част и оптимални параметри??? Това за мен също е ШАШ! Лагерите преди това са заспали или как, аз не си го представям? Обясни го по-технически... Аз не си представям как се движа с 200 с кола на 1000 километра, а те лагерите задремали?
Затова като вземете нов Фокус (на бензин, че с такъв имам опит) разхода в началото е между 8 и 9 на 100, а в последствие към 15 000 - 20 000 се стабилизира около заводските параметри.
Това по-скоро е ефект пласебо или най-вече привикваш към конкретната кола, запознаваш се с конкретните динамични характеристики... Ако си го караш както трябва, пак ще бъде 8-9...

Колега, явно не си карал нова кола, nikolovvd е напълно прав за нещата които говори, а съм и сигурен, че и други колеги с нови коли ще потвърдят. Най-малкото по ходовата част се усеща при спускане на свободна. На брат ми като беше на 2000 се спускаше по нанадолнище и неможеше да засилва, но сега на 40 000 засилва и то доста. Моята също я пробвам от време на време на свободна и в началото доста бързо губих скорост а сега по-малко губя. Но все още няма 5000км. Предполагам след още 10 000км ще е още по-добре. Това надолнище по което пробвам е едно и също, и пускам на определено място с определена скорост и затова виждам разликата ясно.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Покупка нови: Focus vs. Megane vs. C4 vs. Bravo vs. 308 etc.

Мнение от nikolovvd » 21 юни 2010, 13:34

nikky написа:... Аз не си представям как се движа с 200 с кола на 1000 километра, а те лагерите задремали?...
Като спреш някъде, след като си карал поне 30 мин. с 200, опитай да пипнеш диска или ако имаш възможност главината. Само внимавай да не ти остане кожата на метала. Когато колата е разработена температурата на посоченото място е около 50 градуса, което е нормално в този сезон.
Когато караш кола под 1000 км не е зле да караш нормално с 80-90 км/ч и на 1-2 часа да спираш и да проверяваш дали някъде по колелата не грее.
Като тръгнеш да я юркаш с 200, има голяма вероятност след 40-50 хил. да смениш лагер, защото е останал без смазка.
Бе като дадеш 40-50 бона за нова кола ще разсаждаваш по друг начин, ако искаш да я карш поне 100 000 км и да ти е "вярна".

Потребителски аватар
nikky
потребител
потребител
Мнения: 313
Регистриран: 20 фев 2010, 20:01
Модел на автомобила: Ford Fiesta Zetec '08
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Покупка нови: Focus vs. Megane vs. C4 vs. Bravo vs. 308 etc.

Мнение от nikky » 21 юни 2010, 14:39

Аз пак ви казвам това с разработването е силно преувеличено...
Да сте виждали нещо в сервизната книжка по въпроса? Няма. И при повечето нови коли е така. Само за Мазда знам (от друг форум), че пише в книжката до 1,500 км да се щади.
Двигателите и скоростните кутии са много напреднали и няма нужда от чак такова разработване по 5, 10, 15 хиляди...
30 минути с 200 не съм поддържал никога, това са 100 километра по магистралата... Камерите и радарите са доста по-често...
Спускане на свободна - това по инерция ли значи? По инерция гледам да не спускам, спускам на 5та, но и това ми се струва по-скоро мит.

Потребителски аватар
chaosdd
потребител
потребител
Мнения: 585
Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Покупка нови: Focus vs. Megane vs. C4 vs. Bravo vs. 308 etc.

Мнение от chaosdd » 21 юни 2010, 15:02

В книжката пише да се избягват резки спирания, ускорения и продължителни високи обороти в през първите 1500 км. След това постепенно може да се увеличава натоварването.

Горе долу дословно по памет :)
Ford. Feel the difference

Потребителски аватар
nikky
потребител
потребител
Мнения: 313
Регистриран: 20 фев 2010, 20:01
Модел на автомобила: Ford Fiesta Zetec '08
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Покупка нови: Focus vs. Megane vs. C4 vs. Bravo vs. 308 etc.

Мнение от nikky » 21 юни 2010, 17:27

Прав си и аз го видях... 500 километра за гуми, 150 км да се избягва рязко спиране в града и 1500 км по магистрали...
Но 1500, а не 15,000 или дори 5,000. И става дума за разработване само на двигател и скоростна кутия, е и гуми.

Потребителски аватар
dr. Svetlyo
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 11 юли 2007, 00:16
Модел на автомобила: .
Skoda Octavia RS 2.0 TDI Combi RS '14
Volkswagen Up! 1.0 3dr White Up! '13
Great Wall Voleex C10 1.5 Great Edition '13
Toyota Corolla 1.4 VVTi Terra '09
Ford Focus 2.0 TDCi Sedan Titanium '09
Ford Escort 1.8 TD Turnier Ghia '96
Ford Escort 1.6 D 5dr CL '86
Ford Fiesta 1.1 3dr CL '89
Местоположение: Германия (преди това: Варна)
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Покупка нови: Focus vs. Megane vs. C4 vs. Bravo vs. 308 etc.

Мнение от dr. Svetlyo » 04 юли 2010, 15:25

Мога да потвърдя някои от по-горните изказвания:

1. Главините и джантите и дисковете са топли.

2. При спускане мотора задържа. Например при 2000 оборота на 4та спира, а ако мина на 6та (около 1200 об.) започва едва едва да се ускорява...

3. Разхода от последните около 1000 км преди няколко дни - Варна-София-Шумен-Варна - с много градско в София излезе 5.25 л. Имайте предвид, че през целия път и особено в Сф беше нон стоп на климатроник, защото поленовия филтър дава далеч по-чист въздух в сравнение с отворен прозорец по софийските булеварди. Направо не ги знам софиянци как живеят и дишат там...
Купувам: Ford Puma 1.7 Mk2/Mk3/Mk4 след 10.2000.

е-mail: svetlyo@herzeleid.net
Skype: svetlyo_dr.svetlyo
Yahoo: dr_Svetlyo
ICQ: 197786528
dr. Svetlyo
8)

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта