WRC и S-WRC световен шампионат

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1347
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

WRC и S-WRC световен шампионат

Мнение от vargala81 » 14 фев 2010, 12:47

Форд започна шампионата много успешно :D до края на рали Швеция остават 1 етап а Микко Хирвонен е с 36,7 сек. пред Льоб .Льоб се призна за победен и каза ,че Мико е недостижим в това рали и няма да го гони вече,ще се опита само да завърши ралито на 2ро място и няма да рискува защото в предпоследния етап е допуснал няколко грешки :D съотборникът на Микко Яри-Мати Латвала се движи 3ти на 1м. 8сек.и 7десети пред 4тия Дани Сордо :D . Във новия шампионат за автомобили С-2000 на 2ро и 3то място са новите Фиести С-2000 :D

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1347
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Рали Швеция: Хирвонен започна сезона с победа

Мнение от vargala81 » 14 фев 2010, 16:52

Мико Хирвонен (Ford) спечели рали „Швеция”, първи кръг от Световния рали шампионат. Себастиен Льоб (Citroen) остана на 42,3 секунди зад него, а Яри-Мати Латвала (Ford) допълни челната тройка.

Хирвонен стартира третия последен ден на рали „Швеция” с аванс от 16,6 секунди, след като в събота следобед Льоб имаше проблеми с гумите. На фона на петте етапа и 100-те километра, оставащи до финала, разликата между двамата не изглеждаше особено голяма, но лидерът на Ford отказа своя конкурент още на втората отсечка тази сутрин, след която прибави към аванса си нови 7,3 секунди. „Реших да спря да се боря”, заяви Себ на финала й. „Няма промяна. Дори и когато карам на ръба и не правя грешки, той е по-бърз от мен. Предпочитам да не рискувам и да завърша втори.”

Едно добро начало

Въпреки че Льоб се отказа от битката за първото място, Мико не върна газта в оставащите три отсечки и завърши рали „Швеция” с 42,3 секунди аванс, като по този начин стана първият WRC пилот, спечелил 25 точки в един старт. От 2010 г. ФИА въведе нова точкова система в шампионата, като първият взима 25, вторият - 18, а третият – 15. Пилотите, класирали се от четвърто до десето място, получават съответно 12, 10, 8, 6, 4, 2, и 1 точки.

„Фантастично, абсолютно фантастично”, заяви на финала Хирвонен, който обеща тази година да бъде значително по-агресивен от миналата и най-накрая да се пребори със Себ за титлата. „Сега вече съм наистина щастлив, особено след тези отсечки. Бяха изключително тежки за гумите. Не може да си представите колко нервен бях на последния етап.”

"Това е перфектно начало на годината. Никога преди не съм печелил първия кръг, но след миналия сезон определено мога да кажа, че натрупах много опит. Смятам да продължа по този начин. В Мексико ще бъде съвсем различно, но вече нямам търпение да стартираме там.”

Втория ешелон

Другите двама заводски пилоти на Ford и Citroen също водеха много оспорвана битка по снежните отсечки в „Швеция”. Първоначално Дани Сордо (Citroen) имаше аванс, след като Яи-Мати Латвала изпитваше сериозни затруднения с настройките на своя автомобил, особено в петък. Постепенно обаче финландецът вдигна темпото и започна да притиска Сордо, като в крайна сметка мина пред него един етап преди края на съботния ден.

Причината за това обаче бе нелепата грешка, която Дани и неговият навигатор Марк Марти допуснаха преди старта на отсечката – допълнителният панел пред радиаторите на C4 WRC не бе свален и испанецът трябваше да спира в етапа, за да го отстрани. По този начин разликата между двамата стана повече от минута и днес Сордо нямаше никакъв шанс да си върне третото място.

Формула 1 във WRC

Началото на сезон 2010 в Световния рали шампионат бе очаквано с огромно нетърпение не само заради дългата зимна пауза, но и заради трима от участниците, попаднали в стартовия списък на рали „Швеция” – дебютанта Кими Райконен (Citroen Junior), „пенсионирания” Маркус Грьонхолм (Stobart Ford) и частника Петер Солберг, който получи своя нов Citroen C4 WRC в края на януари. И за тримата обаче снежните отсечки около Карлщад се оказаха пълни с неприятни изненади.

Райконен се прости с всички шансове да спечели първите си точки във WRC още в петък, когато изгуби близо половин час в опитите си да измъкне своя C4 WRC от преспите на „Виген 2“. Някои малки грешки в събота допълнително забавиха бившия пилот от Формула 1 в събота, но в крайна сметка той стигна до финала при дебюта си във WRC, макар и на повече от половин час зад победителя. И ако според мнозина този резултат е пълен провал, то за по-информираните е напълно очакван с оглед липсата на опит у финландеца и факта, че рали „Швеция” е едно от най-трудните състезания в календара. Представянето му на „Фредриксберг 2” обаче съвсем не бе очаквано, тъй като Райконен завърши етапа с престижното шесто време.

Двамата шампиони

Неговият сънародник Маркус Грьонхолм също бе център на вниманието в Швеция не само заради завръщането си във WRC, а и защото той е печелил цели пет пъти надпреварата. Грьонхолм обаче не се чувстваше комфортно с автомобила на Stobart в петък сутрин и започна постепенно да изостава от лидерите. За капак на всичко в шестата отсечка проблем с електрониката на Ford Focus RS WRC 08 му коства 12 минути, а в събота спука гума при второто минаване на „Варгасен”. Единствената утеха за него бе това, че спечели „Саген” – неговата най-любима отсечка, на която е кръстен и ресторантът му, но в крайното класиране Грьонхолм остана извън първите двайсет.

Подобна бе и съдбата на Петер Солберг, макар че той намери място в зоната на точките. Норвежецът се препъна още на суперспециалния етап в четвъртък, когато се завъртя и изгуби цели 18 секунди. В опитите си да навакса изоставането Солберг натисна здраво газта в петък, но излетя от пътя на „Ликенас 2”, а малко по-късно дори удари Матю Уилсън (Stobart Ford). Загубените близо 5 минути го пратиха извън първите двайсет, но в събота и неделя Петер бе на ниво и се пребори за деветото място на финала.

В зоната на точките

Заради грешките на Райконен, Грьонхолм и Солберг, но и заради изключително стабилното си каране, Себастиен Ожие (Citroen Junior) финишира на престижната пета позиция и то още при дебюта си в Швеция и едва във второто си снежно рали. На повече от минута зад него завърши шестият Хенинг Солберг (Stobart Ford), за когото това бе първо състезание с новия навигатор Илка Минор, която за последно участваше във WRC с Манфред Щол през 2007 г.

Очакваният двубой за седмото място между Матю Уилсън и Мадс Йостберг за съжаление така и не се състоя, тъй като тази сутрин частният пилот на Subaru отново имаше проблеми, в случая със спирачките на Impreza WRC2008. Уилсън с лекота запази седмата си позиция, а Йостберг завърши осми, на близо минута и половина зад него. Петер Солберг и Пер-Гунар Андерсон (Skoda Fabia 2000) допълниха челната десетка, като по-този начин бившият заводски пилот на Suzuki и двукратен шампион при джуниърите спечели победата в новсформирания S-WRC шампионат. Осемнайсетият в общото класиране Патрик Флодин (Subaru Impreza WRX) се пребори за първото място в категорията на серийните автомобили.

Следващият кръг във WRC е рали „Мексико” (5-7 март). За тогава е планиран и официалният дебют на Кен Блок в Световния рали шампионат. http://ams.bg/?act=content&rec=7614" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1347
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: WRC и S-WRC световен шампионат

Мнение от vargala81 » 14 фев 2010, 22:29

Със тази победа Мико направи Форд с най-много победи при моделите в WRC. До днес рекорда се дъйржеше много години от Ланчиа 73 победи ,но днес Форд за 74ти път пръв пресече финалната линия *00134* *00130*

Потребителски аватар
chaosdd
потребител
потребител
Мнения: 585
Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: WRC и S-WRC световен шампионат

Мнение от chaosdd » 15 фев 2010, 09:21

Следях ралито с голям интерес. Мико ги изкърти. Просто беше над Льоб, без каквито и да било грешки от страна на французина.
След 2-рия неделен етап, Льоб заяви, че спира да се бори и ще се задоволи с второто място.

Браво наш'те!

И Яри-Мати се докара до финала без характерните за него кълбета, но при що годе характерната за него скорост. Браво.
Ford. Feel the difference

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1347
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Рали Мексико

Мнение от vargala81 » 08 мар 2010, 09:44

Много съм разочарован от Микко Хирвонен!и браво на съотборника му Яри-Мати Латвала!до последно се движеше пред Микко ,но на последния етап получи заповед от Малкълм Уилсън да пропусне Микко пред него,и така Хирвонен завърщи на 4та позиция а Латвала на 3та.Ето и генералното класиране след раолиМексико.
  • 1. Sebastien Loeb
    43

    2. Mikko Hirvonen
    37

    3. Jari-Matti Latvala
    25

    4. Sebastien Ogier
    25

    5. Petter Solberg
    20

    6. Henning Solberg
    16

    7. Dani Sordo
    12

    8. Matthew Wilson
    6

    9. Federico Villagra
    6

    10. Mads Ostberg
    4
    водачи при отборите
  • 1. BP Ford Abu Dhabi World Rally Team
    67

    2. Citroen Total World Rally Team
    61

    3. Citroen Junior Team
    32

    4. Stobart M-Sport Ford Rally Team
    28

    5. Munchi's Ford World Rally Team
    8
Рали Мексико: Себ взе своя реванш
07.03.2010 | Коментари: 0
Себастиен Льоб (Citroen) спечели рали „Мексико”, втори кръг от световния шампионат и оглави временното класиране при пилотите. Частният пилот на Citroen Петер Солберг се пребори със Себастиен Ожие (Citroen Junior) за второто място след феноменална битка буквално до последния метър.
<!-- @page { margin: 2cm } P { margin-bottom: 0.21cm } -->

Победителят от миналия старт Мико Хирвонен (Ford) трябваше да се задоволи с четвъртото място, след като в петък чисти отсечките като първа кола, а в събота и неделя така и не намери верния ритъм. Двете нови звезди на WRC Кими Райконен (Citroen Junior) и Кен Блок (Monster WRT) отпаднаха съответно в петък и събота. Катастрофата на бившия световен шампион във Формула 1, която се случи в седмия етап, бе прекалено тежка и той не можа да се върне в събота по системата „суперрали”, докато Блок кара и днешните отсечки, за да стигне финала на 18-а позиция.
Петер Солберг се възползва по-максимално добър начин от по-задната си стартова позиция в първия ден от надпреварата и оглави класирането, като най-близкият му преследвач бе Сеастиен Ожие. Третият тогава Льоб обаче бе безгрешен в събота, спечели осем от деветте етапа и се откъсна близо на минута пред Солберг, което бе повече от достатъчно за да кара необезпокояван до финала днес.
„Най-накрая победа. Важното е, че сме отново и в челото на шампионата, коментира Себ, за когото това е четвърти пореден успех в Мексико. „Беше много важно да спечелим след Швеция. Още сме едва в началото на шампионата, но аз съм наистина доволен. Вчера карахме отлично. Сега всичко е наред.”
Уникален двубой за второто място спретнаха другите двама пилоти на Citroen, но не на заводския тим. Частният представител на марката Петер Солберг започна деня с аванс от 2,7 секунди спрямо третия Ожие. Още след първия етап тази сутрин обаче французинът мина пред него. Пилотът на Citroen Junior пазеше отчаяно позицията си в следващите два, но Солберг спечели предпоследния „Команхийа” и се доближи на 6 десети. Изходът от битката между двамата трябваше да се реши на суперспециалния 4,42-километров етап, който в крайна сметка отново отиде на сметката на норвежеца, завършил с 1,1 секунди преднина в крайното класиране.
Заводският тим на Ford бе във вихъра си в Швеция, но в Мексико двамата пилоти на марката изоставаха драстично от водачите. Яри-Мати Латвала се движеше четвърти преди предпоследния етап, но пусна Хирвонен да мине пред него. „Тази година съм твърдо втори пилот и това е част от работата ни”, коментира младият финландец. „Мико се нуждае от тези точки в битката с Льоб.”
Хенинг Солберг (Stobart Ford) завърши шести, въпреки че имаше проблеми със спирачките, а Федерико Вийагра (Munchi’s Ford) допълни групата на WRC автомобилите в челото. Вторият заводски пилот на Citroen Дани Сордо имаше отличен шанс да направи разгрома на Ford пълен, след като се движеше четвърти след първия ден, но катастрофира вчера в десетия етап. Той се оказа фатален и за Матю Уилсън (Stobart Ford) и Кен Блок.
Бившият заводски пилот на Citroen и Subaru Шави Понс (Ford Fiesta S2000) маркира завръщането си във WRC с победа, макар и в новосформирания S-WRC шампионат след много интересна битка с Мартин Прокоп (Ford Fiesta S2000). В общото класиране двамата завършиха съответно осми и девети. Десетият Арминдо Араужо пък спечели в класа на серийните автомобили.
Третият кръг от Световния рали шампионат е в Йордания между 1 и 3 април.

Потребителски аватар
chaosdd
потребител
потребител
Мнения: 585
Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: WRC и S-WRC световен шампионат

Мнение от chaosdd » 08 мар 2010, 10:05

Няма защо да си разочарован. Мико беше в изключително неизгодна позиция. Първия ден се движеше първи по трасето, т.к. водеше в класирането. Това на повечето макадамови ралита означава трагични времена спрямо следващите, т.к. трябва да "чистиш" хлъзгавия слой за другите след теб.
Няма как. Трупа се огромен негатив. След това втория ден вече целта бяха точки, а не победа, което е абсолютно разбираемо след миналогодишния провал в Рали Мексико. Сега е много по-добре.
Също, проблеми в настройките и загуба на мощност са имали заради голямата надморска височина на места.
Абе Мексико не е от нашите ралита. Предвид това, събраните точки са си ценни.
Ford. Feel the difference

Потребителски аватар
Stefak
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 22 фев 2006, 09:44
Модел на автомобила: Форд Мондео 1.6 2000 г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: WRC и S-WRC световен шампионат

Мнение от Stefak » 08 мар 2010, 10:37

Абе хора не разбрахте ли, че докато кара Льоб за останалите ще остава борбата за второто място. Положението е същото като с Шумахер във формулата и Роси в МотоГП. Това е положението, по принцип и аз съм за някой от фордаджиите, но тези хора просто не са толкова добри, а разликата в автомобилните състезания се прави от хората.

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1347
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Рали Мексико S-WRC

Мнение от vargala81 » 08 мар 2010, 10:49

Фокусите се изложиха!но за сметка на това пък Фиестите продължавът да се доказват със поредните успехи :D Във ново сформирания шампионат в клас супер-2000куб. първите 3 места се заемат от Фиеста с-2000. Nasser Al-Attiyah много ще съжалява ,че замени Фиестата със Шкода Фабия с-2000.
  • Класиране на рали Мексико
  • 1.Xevi Pons -Фиста с-2000
  • 2.Martin Prokop -Фиеста с-2000
  • 3.Michael Kosciuszko -Форд Фиеста с-2000
  • 4.Eyvind Brynildsen -Шкода Фабия с-2000
  • 5. Albert Llovera -Abarth Grande Punto
  • Генерално класиране
  • 1.Martin Prokop -Ford Fiesta-33 точки
  • 2.P-G Andersson -Skoda Fabia S2000 -25 точки
  • 3.Xevi Pons -Ford Fiesta-25 точки
  • 4.Eyvind Brynildsen -Skoda Fabia-22 точки
  • 5.Janne Tuohino -Ford Fiesta-18 точки
  • 6.Michael Kosciuszko -Ford Fiesta-15 точки
  • 7.Patrik Sandell -Skoda Fabia -12 точки
  • 8.Albert Llovera -Abarth Grande Punto-10 точки
  • 9.Bernardo Sousa -Ford Fiesta-8 точки
  • 10.Per-Ane Saav -6 точки
  • 11.Jari Ketomaa -Ford Fiesta
    -0 точки
  • 12.Nasser Al-Attiyah -Skoda Fabia-0 точки
  • класиране при отборите
  • 1. Czech Ford National Team
    -36 точки
  • 2.Janpro-25 точки
  • 3.Nupel Global Racing
    25 точки
  • 4.Skoda - Rene Georges Rally Sport
    -24 точки
  • 5.Red Bull Rally Team
    -15 точки
  • 6.Dynamic World Rally Team
    15 точки
  • 7.Team Ford/Quinta do Lorde
    -10 точки
  • 8.Barwa World Rally Team
    -0 точки
  • 9.FCACA
    -0 точки

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1347
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: WRC и S-WRC световен шампионат

Мнение от vargala81 » 08 мар 2010, 11:05

chaosdd написа:Няма защо да си разочарован. Мико беше в изключително неизгодна позиция. Първия ден се движеше първи по трасето, т.к. водеше в класирането. Това на повечето макадамови ралита означава трагични времена спрямо следващите, т.к. трябва да "чистиш" хлъзгавия слой за другите след теб.
Няма как. Трупа се огромен негатив. След това втория ден вече целта бяха точки, а не победа, което е абсолютно разбираемо след миналогодишния провал в Рали Мексико. Сега е много по-добре.
Също, проблеми в настройките и загуба на мощност са имали заради голямата надморска височина на места.
Абе Мексико не е от нашите ралита. Предвид това, събраните точки са си ценни.
Прав си!още от самото начало Микко е изгубил доверие в автомобила ,меки настройки,плъзгане.После трудно си е върнал доверието.Просто факта ,че трябваше да чисти трасетата и ,че не са намерили правилните настройки му изиграха лоша шега,но те са доволни ,че и двамата завършиха и взеха 20 точки за отбора,докато Дани Сордо катастрофира и неможа да вземе точки.
Stefak написа:
Абе хора не разбрахте ли, че докато кара Льоб за останалите ще остава борбата за второто място. Положението е същото като с Шумахер във формулата и Роси в МотоГП. Това е положението, по принцип и аз съм за някой от фордаджиите, но тези хора просто не са толкова добри, а разликата в автомобилните състезания се прави от хората.
Микко дава много близки времена до Льоб,тази година ще е още по-добър ,така ,че се надявам този сезон титлата да грабне Микко.Просто това рали небеше неговото,както и рали Швеция небеше на Льоб.Льоб е феноменален в това няма спор ,но и много грешки прави.Мико през изминалия сезон не допусна нито една грешка ,но за съжаление асвалтовите ралита неса в неговия стил и загуби титлата само с 1 точка.И Латвала става все по- добър и 2 ралита вече не допусна грешка,надявам се тази година двамата да върнат титлата на Форд.А Сордо допусна много грешки и на рали Швеция и на Мексико.
Последна промяна от vargala81 на 08 мар 2010, 11:23, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1347
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: WRC и S-WRC световен шампионат

Мнение от vargala81 » 04 апр 2010, 10:56

Рали Йордания: Успех за Льоб. Провал за WRC
03.04.2010
Себастиен Льоб и Citroen спечелиха рали „Йордания”, трети кръг за сезона във WRC. Стратегията взе предимство над скоростта.
През 2008 г. ФИА въведе правилото лидерът след първия и втория ден да води колоната съответно във втория и третия. Това бе направено с цел да се повиши интригата, но резултатът бе по-скоро обратен – пилотите редовно връщаха газта в края на първия, понякога и на втория ден, за да си осигурят по-добра стартова позиция, естествено за макадамовите състезания. Но това, което наблюдавахме днес в Йордания, не се бе случвало никога досега.

Надцакване

След като Мико Хирвонен (Ford) отпадна още вчера и Себастиен Льоб (Citroen) се откъсна на половин минута в челото, крайният победител в рали „Йордания” бе до голяма степен ясен. Вторият пилот на Ford Яри-Мати Латвала обаче имаше известен шанс да се пребори с французина, тъй като вчера от Citroen допуснаха грешка и Себастиен Ожие (Citroen Junior) излезе на втора позиция, само на 3,1 секунди пред него. Световният шампион трябваше да чисти отсечките, втората стартова позиция трябваше да е за неговият съименник и сънародник, а Латвала можеше да контраатакува от трето място. Редът на стартиране обаче съвсем не бе такъв.

Първо Себастиен Ожие се забави с пет минути в сутрешния сервиз, като причина за това според Citroen Junior бе повреда в електрониката на C4 WRC. Това обаче означаваше 50 наказателни секунди и съответно пети стартов номер. Като видяха какво се случва в сервизната зона, от Ford инструктираха Мико Хирвонен да излезе десет минути по-рано от сервиза и да се чекира шест минути по-рано на контролата за първия етап тази сутрин. В резултат финландецът, който се върна по системата „супер рали”, мина пред Латвала и можеше да му чисти отсечките. Стратегическата битка обаче продължи. Ожие се появи на контролата за същата отсечка с осем минути по-рано и по този начин получи първи стартов номер, което осигури „чистач” и за Льоб.

Коментарите на пилотите бяха повече от лаконични, а същевременно тим-шефовете обясняваха, че нямат друг изход освен да се борят с всички възможни средства за победата. Повече от всичко обаче е ясно, че от цялата ситуация губят както зрителите, така и най-младата звезда на WRC. Ожие направи поредното си много силно състезание, но вместо да се бори с Латвала за второто място, бе принуден да преглътне 8:50 наказателни минути и да атакува Кими Райконен (Citroen Junior) и Федерико Вийагра (Muchi’s Ford) за шестото. Тази тема обаче ще разгледаме надълго и нашироко в майския брой на списание auto motor und sport.

Втора поредна победа за Льоб

Нека се върнем отново на отсечките в Йордания. Льоб отново бе безгрешен и спечели три от сутрешните четири етапа, с което до голяма степен си гарантира и победата. При вторите минавания французинът леко върна газта, но въпреки това завърши с аванс от 35,8 секунди спрямо втория Яри-Мати Латвала.

„Това бе едно добро състезание за нас. Вече имаме 31 точки аванс спрямо Мико Хирвонен, което означава, че и началото на сезона е добро за нас”, коментира Льоб, за когото това е втора поредна победа. „Наистина трябваше да карам на пълна газ, защото Яри-Мати Латвала беше много бърз и ме притискаше постоянно. Тактиката е част от играта. Зависи изцяло от отбора и какво иска той да постигне. Аз съм просто един пилот.”

Частният пилот на Citroen Петер Солберг завърши трети, което е негов втори пореден подиум след второто място в Мексико, а заводският му колега Дани Сордо остана четвърти. Матю Уилсън (Stobart Ford) допълни челната петица, след като Ожие получи 8:50 наказателни минути заради стратегическите ходове на Citroen и Ford. Въпреки тях и въпреки чистенето на отсечките французинът се пребори с Федерико Вийагра (Munchi’s) за шестото място. Челната осмица допълни Кими Райконен, който спечели първите си точки в Световния рали шампионат.

В зоната на точките

Хенинг Солберг (Stobart Ford), който вчера загуби повече от седем минути при първото минаване на "Река Йордан” заради спукана гума и проблем със спирачките, завърши девети. Последната точка отиде при десетия Шави Понс, който обаче успоредно с това спечели втората си поредна победа в S-WRC шампионата. Любопитният факт за категорията на суперите е, че единствено бившият заводски пилот на Citroen и Subaru завърши всеки един от етапите в надпреварата. Останалите му колеги трябваше да разчитат на системата „супер рали”, за да продължат. При серийните автомобили победата отиде в ръцете на Патрик Флодин (Subaru Impreza WRX STI), който завърши единайсети в общото класиране.

Четвъртият кръг във WRC е рали „Турция” (16-18 април). Надпреварата, чийто център ще бъде Истанбул, е и първи старт за Тодор Славов в Световния рали шампионат. Пилотът на Булбет Рали Тим ще участва тази година в J-WRC със своето Renault Clio R3, като по предварителен план програмата му включва пет кръга.

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1347
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: WRC и S-WRC световен шампионат

Мнение от vargala81 » 09 май 2010, 23:29

Рали Нова Зеландия: Шоуто на Латвала

Яри-Мати Латвала (Ford) спечели рали „Нова Зеландия”, пети кръг от световния шампионат. Три завоя не достигнаха на Себастиен Ожие (Citroen Junior) да запише първата си победа, а шесткратният шампион Себастиен Льоб (Citroen) допусна фатална грешка във втората неделна отсечка.
Едва ли някой е прогнозирал, че Льоб ще се бори за победата след четвъртия етап в петък, когато французинът се удари странично в един мост и загуби близо минута и половина. С феноменално каране в събота обаче пилотът на Citroen навакса изоставането и се доближи на пет секунди от лидера Себастиен Ожие. Контраатаката на Големия Себ продължи и тази сутрин и още в първия етап той оглави класирането, след като неговият сънародник обърка един от завоите и се завъртя. Всичко изглеждаше напълно решено, защото до финала оставаха само три отсечки, но истинското шоу тепърва предстоеше.

Неочаквани обрати

При първото минаване на „Уанга Коуст” - същата отсечка, която преди две години препъна екипажите на Ford и подари победата на Льоб, световният шампион изтърва един от дългите десни завои и изгуби близо 50 секунди преди да се върне на пътя. Щетите по-неговия автомобил бяха по-скоро козметични, но изгубеното време изстреля автоматично Себастиен Ожие на първа позиция, а Льоб – на незавидната четвърта. Между тях се озоваха Яри-Мати Латвала и Петер Солберг (Citroen C4 WRC), а само на 1,9 секунди зад световния шампион се движеше петия Мико Хирвонен (Ford).

Напрежението ескалира още повече след предпоследния етап, тъй като разликата между лидерите Ожие и Латвала бе 6,2 секунди, между Льоб и Солберг, които се бореха за третото място на подиума – 9 десети, като плътно зад тях се движеха също Мико Хирвонен и Дани Сордо (Citroen). В резултат последната отсечка – второто минаване на „Уанга Коуст”, се превърна в истински трилър. Три завоя преди финала Ожие изглеждаше сигурен победител, но французинът се завъртя и изгуби 9,1 секунди, с което подари победата на Латвала.

Възход и падение

„Това е невероятно”, заяви на финала младият финландец, за когото това беше първа победа след тази на рали „Сардиния” миналата година. „Говорих с Малкълм Уилсън преди старта на последния етап и той ми каза да продължавам по същия начин. Опитах се да не бъда прекалено агресивен в началото, за да не допусна някаква грешка. На последния сплит обаче видях, че съм с 2,7 секунди назад и се пробвах. Въпреки това не мога да повярвам, че накрая спечелих.”

Разликата между Латвала и Ожие на финала бе само 2,4 секунди - третата най-малка в историята на световния шампионат. Рекордът е от 2007 г., отново в Нова Зеландия, когато Маркус Грьонхолм победи с две десети Себастиен Льоб. Това обаче определено не успокояваше Малкия Себ и неговия навигатор Жулиен Инграсиа.

„Няма как да не сме разочаровани с оглед на това, което постигнахме през уикенда”, коментира Инграсиа. „Това беше едно наистина отлично състезание, уникално място, феноменални етапи. Имахме ляв и веднага след това десен завой на втора или трета предавка. Ударихме банкета и се завъртяхме. За съжаление изгасихме двигателя и изгубихме много време.”

В задни редици

Шоуто на „Уанга Коуст” обаче не приключи с двубоя между Латвала и Ожие. Подобо на своя сънародник Льоб също допусна малка грешка, но остана трети, след като при опитите си да се пребори за подиума Петър Солберг излетя от пътя и се заби директно в един от електрическите стълбове – за щастие без фатални последици за него и навигатора му Фил Милс. Единствено в двубоя между Мико Хирвонен и Дани Сордо нямаше неочаквани обрати и те завършиха съответно на четвърта и пета позиция.

Двамата съотборници в екипа на Stobart Ford Матю Уилсън и Хенинг Солберг останаха далеч назад, но въпреки това заеха шесто и седмо място на финала. Осми финишира Яри Кетомаа (Ford Fiesta S2000), който спечели и първата си победа в S-WRC. В челната десетка място намериха още Федерико Вийагра (Munchi’s Ford) и Шави Понс (Ford Fiesta S2000), а победата при серийните автомобили отиде при местната звезда Хайдън Падън (Mitsubishi Lancer Evo 9), който остана четиринайсети в общото класиране.

Следващият шести кръг от WRC е рали „Португалия” (28-30 май). Льоб продължава да води убедително в шампионата на пилотите, а Яри-Мати Латвала излезе на втора позиция с пасив от 36 точки. Разликата между третия Мико Хирвонен и четвъртия Себастиен Ожие обаче е само една.

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1347
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Латвала спечели рали Финландия

Мнение от vargala81 » 31 юли 2010, 18:59

Рали Финландия: Латвала спечели най-голямата си победа
31.07.2010
Пилотът на Ford Яри-Мати Латвала спечели домашното си рали „Финландия“ и записа най-значимата победа в своята досегашна кариера.

25-годишният финландец стана най-младият състезател, стигал до крайния успех в надпреварата след влизането й в Световния рали шампионат през 1973 г. С настоящото издание състезанието отбеляза своята 60-годишнина.

Латвала, който остана единствената надежда за успех на Ford след тежката катастрофа на Мико Хирвонен вчера, удържа геройски лидерската си позиция от първия ден и неутрализира атаките на преследващите го пилоти на Citroen.

Той спечели четвъртата си победа във WRC с крехкия аванс от 10.1 сек. пред Себастиен Ожие, който във „Финландия“ за първи път кара за водещия екип на френския производител. Последното свободно място на подиума зае шесткратният световен шампион Себастиен Льоб, който остана на 26 сек. зад победителя в крайното подреждане.

След инцидента на Хирвонен в петък, начело излезе Петер Солберг (Citroen C4 WRC), но той бързо беше изпреварен от втория пилот на Ford в седмия етап. Финландецът завърши деня начело и в събота основната му задача беше да се защитава от четирите Citroen-а зад себе си, които имаха и по-добра стартова позиция по макадамовото трасе.

Ожие и Льоб си разделиха по три етапни победи, но Латвала поддържаше силното им темпо и взе останалите две отсечки за деня. Това се оказа достатъчно за втория успех на финландеца за сезона след рали „Нова Зеландия“ и първия пред родна публика. „Мечтая за тази победа откакто бях много, много малко момче“, заяви ентусиазираният Латвала.

Въпреки претърпяното поражение, Ожие беше доста развълнуван от второто място при дебюта си за заводския тим на Citroen. „Уикендът беше фантастичен за мен. Това класиране със сигурност надминава очакванията ми. Яри-Мати беше невероятно бърз. Постигнах перфектен резултат“, каза французинът.

Съотборникът му в това състезание Льоб спечели своята битка за третата позиция с Петер Солберг, което го удовлетвори предвид тактиката му да трупа точки до края на сезона.

„Третото място не е най-предпочитаното от нас, но и не бяхме дошли тук специално за победата. Исках да запиша някакви точки. Това просто не е моето рали. Винаги можем да постигнем добър резултат, но състезанието е трудно за мен. Третото място тук не е никак лошо за класирането в шампионата“, заяви Льоб.

Титулярният, но вече само асфалтов, съотборник на французина Дани Сордо не успя да се измъкне от петата си позиция след първия ден и не промени класирането си във втория. Испанецът, който трябваше да отстъпи титулярното си място в Citroen на Ожие и все още няма договор с отбора за следващия сезон, завърши състезанието на повече от 1:15 мин. зад четвъртия Солберг.

Пилотът на Stobart Матю Уилсън задържа шестата си позиция, но само със 7.1 сек. пред Мадс Йостберг. Норвежецът, който е спряган за титуляр в екипа на Mini и Prodrive от следващия сезон, в петък спука гума на своето Subaru Impreza WRC06, но успя да се върне на прилично място в зоната на точките. След финала той сподели, че във „Финландия“ е направил най-доброто си каране в кариерата.

Завърналият се във WRC четирикратен световен шампион Юха Канкунен също изпълни целта си за влизане в топ 10. След осем години в пенсия финландската легенда закара подготвения от Stobart Ford Focus RS WRC 08 до осмото място.

Преди състезанието той изрази надежда да води пряка битка със своя сънародник Кими Райконен, което се случи до тази сутрин. Тогава световният шампион във Формула 1 за 2007 г. излетя от пътя, загуби над 9 минути и се смъкна до 25-о място.

Пилотът на Stobart Хенинг Солберг, който в петък беше подгонил Льоб за място в петицата, също остана извън точките заради катастрофа. В тях обаче се вмъкнаха лидерът в Intercontinental Rally Challenge (IRC) Юхо Ханинен и шведът Пер-Гунар Андерсон, и двамата с Skoda Fabia S2000.

В P-WRC победата грабна спонсорираният от Pirelli Star Driver От Танак, който се възползва от проблемите на лидера Юха Сало.

Потребителски аватар
chaosdd
потребител
потребител
Мнения: 585
Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: WRC и S-WRC световен шампионат

Мнение от chaosdd » 02 авг 2010, 09:31

Гледах репортажите по Motors TV. Всички караха феноменално добре. Финландия е най-имиджовото Рали и не случайно всеки даваше максимума.
Яри-Мати беше страхотен. Много бърз и никакви грешки. Страхотно кара и Ожие. Голямо бъдеще има това момче.
Жалко за Мико. Буквално летеше по отсечките и водеше в Ралито, преди да направи 5 превъртания. Жалко. Важното е че екипажа е добре, де.
Ford. Feel the difference

dizela
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 23 яну 2009, 10:43
Модел на автомобила: Eskort CL 1.8 Дизел 60 конски сили
Местоположение: гр. Благоевград, гр. Перник
Status: Извън линия

Re: WRC и S-WRC световен шампионат

Мнение от dizela » 02 авг 2010, 11:03

Да наистина, добре, че екипажа се е отървал без сериозни травми. Жалко, че са отпаднали още на първата отсечка, браво на Латвала.

Потребителски аватар
chaosdd
потребител
потребител
Мнения: 585
Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: WRC и S-WRC световен шампионат

Мнение от chaosdd » 02 авг 2010, 11:27

dizela написа:Да наистина, добре, че екипажа се е отървал без сериозни травми. Жалко, че са отпаднали още на първата отсечка, браво на Латвала.
На четвъртата отпаднаха. След третата водеха.
Ford. Feel the difference

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1347
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: WRC и S-WRC световен шампионат

Мнение от vargala81 » 02 авг 2010, 21:46

dizela написа:Да наистина, добре, че екипажа се е отървал без сериозни травми. Жалко, че са отпаднали още на първата отсечка, браво на Латвала.
Отпаднаха на 4та отсечка а не на 1ва, а във 2та и 3та та водеше той със 4,9 сек. пред Солберг. Ако не беше катастрофирал може би победата щеше да е двойна. Ето и видео от фаталния 4-ти етап на който и Льоб си разби предната броня ... http://www.wrc.com/video/onboards/rally ... /?vid=1692" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

dizela
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 23 яну 2009, 10:43
Модел на автомобила: Eskort CL 1.8 Дизел 60 конски сили
Местоположение: гр. Благоевград, гр. Перник
Status: Извън линия

Re: WRC и S-WRC световен шампионат

Мнение от dizela » 04 авг 2010, 09:58

Да, грешката е моя, Хирвонен отпада на четвъртата. Според някои хора е ударил камера на пътя и е счупил предното стъкло и след това е излетял от пътя. Не знам обаче дали е вярно, вие срещнахте ли подобно мнение?

Потребителски аватар
chaosdd
потребител
потребител
Мнения: 585
Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: WRC и S-WRC световен шампионат

Мнение от chaosdd » 04 авг 2010, 10:30

dizela написа:Да, грешката е моя, Хирвонен отпада на четвъртата. Според някои хора е ударил камера на пътя и е счупил предното стъкло и след това е излетял от пътя. Не знам обаче дали е вярно, вие срещнахте ли подобно мнение?
Не точно. Гледах подробните репортажи. На SS3 Мико направо летеше и така сечеше завоите, че събра едно от колчетата поставени на апекса на един от завоите. Колчето го тресна по предното стъкло и го счупи (не изцяло разбира се). Въпреки това Мико спечели отсечката. Няма общо с приземяването от скока. Просто малшанс.
Ford. Feel the difference

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1347
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: WRC и S-WRC световен шампионат

Мнение от vargala81 » 04 авг 2010, 14:16

ФОКУСА НА ФОКУС

Освен че стана най-младия пилот, печелил Рали Финландия, а също така категорично подобри и рекорда за най-голяма средна скорост, постигната от победителя в кръг от световния шампионат през този сезон- 122.8 км/ч, Яри-Мати Латвала донесе и още едно престижно постижение за своя отбор Форд. От 2000 година насам, само два пъти пилоти на Форд са пропускали да се качат на почетната стълбичка на Рали Финландия. Това става през 2002 и 2005 година. През останалото време винаги е имало пилот на Форд в топ 3. Наред с Пежо, които имат записани пет победи в Рали Финландия, в периода 2000-2010, благодарение на Грьонхолм, Форд, с модела си Фокус е най-успешната марка с 5 упеха- през 2003, 2006, 2007, 2009 и 2010 година.
Освен това, пилотите на Форд Фокус са записали общо 11 подиума в този период, като в това число се вклюват както победителя, така и завършилите на второ и трето място през съответните години. Така че може би това е най-успешното състезание за Форд през последното десетилетие в шампионата.

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1347
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: WRC и S-WRC световен шампионат

Мнение от vargala81 » 08 авг 2010, 22:25

Ако някой иска да гледа рали Финландия тук ги има и двата дни http://kz.gotdns.com:8090/plamen/Videos ... 8_Finland/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 25 госта