Данък леки/лекотоварни автомобили
Публикувано: 01 апр 2010, 00:02
Здравейте, тъй като не знам къде да я класирам за по-безопасно пускам инфото в кафенето.
Накратко автомобилите които се продават от производителия с европейски сертификат N1 се водят лекотоварни и имат право на данъчен кредит - тоест вземаш си един такъв автомобил през фирма и си прибираш ДДС-то. Освен ДДС-то обаче се оказа че тортата имала и глазура. Годишния данък на "лекотоварните" автомобили се изчислява на база товароносимост а не на конски сили. Формулата е 10 лева на тон товароносимост или 6 лева на година. Съпоставено с 400 лева за същия автомобил с 150 конски сили но в категория "лек автомобил" разликата е чувствителна.
Единствения недостатък е че лекотоварните трябва да ходят всяка година на технически преглед.
За скептиците ще уточня че служебните "лекотоварни" ванове и комбита се доставят от производителя без каквато и да е мрежа между купето и товарния отсек така че това си е функционално съвсем нормален автомобил.
Надявам се да съм бил полезен на всички които искат да си спестят някой лев.
Накратко автомобилите които се продават от производителия с европейски сертификат N1 се водят лекотоварни и имат право на данъчен кредит - тоест вземаш си един такъв автомобил през фирма и си прибираш ДДС-то. Освен ДДС-то обаче се оказа че тортата имала и глазура. Годишния данък на "лекотоварните" автомобили се изчислява на база товароносимост а не на конски сили. Формулата е 10 лева на тон товароносимост или 6 лева на година. Съпоставено с 400 лева за същия автомобил с 150 конски сили но в категория "лек автомобил" разликата е чувствителна.
Единствения недостатък е че лекотоварните трябва да ходят всяка година на технически преглед.
За скептиците ще уточня че служебните "лекотоварни" ванове и комбита се доставят от производителя без каквато и да е мрежа между купето и товарния отсек така че това си е функционално съвсем нормален автомобил.
Надявам се да съм бил полезен на всички които искат да си спестят някой лев.