Какъв двигател да избера: 1.6 Duratec или 1.6 Ti-VCT
Публикувано: 28 дек 2010, 23:01
Здравейте,
Обмислям покупката на нов Ford Focus и изпитвам силни колебания в избора на двигател. Като че ли твърдо се насочих към бензинов.
Към момента Мото Пфое предлагат ограничен избор с оглед на това, че догодина очакват да представят новия Фокус. Вариантите, между които се колебая, са стандартния 1.6 Duratec 100кс и 1.6 Ti-VCT 115кс. Уловката е, че Ti-VCT е опция единствено за автомобилите, които са налични на склад. Според консултанта, този двигател не се предлага за новопроизведените Фокуси и не може да се направи такава поръчка.
В крайна сметка опциите са:
1: 1.6 Duratec 100кс произведен по поръчка с екстрите, на които държа
2: 1.6 Ti-VCT 115кс, на склад, но с някои екстри по-малко.
Ходих в Мото Пфое Младост в София и покарах варианта със 100кс. Като цяло останах доволен от двигателя - в града потегля леко и с добро ускорение. При скорости над 110км/ч на магистралата се усеща, че една идея допълнителна мощност няма да е излишна. Самият тестов автомобил беше на 400км и според консултанта след разработване, двигателят става по-пъргав и по-еластичен.
В интернет четох, че в Ti-VCT компютърът регулира момента на запалване и изхвърляне на изгорелите газове от клапаните. Така се постигал оптимален режим на двигателя (повишена мощност), до 4.5% икономия на гориво, защита при студен старт. Също така, Ti-VCT ускорява до 100км/ч с около секунда по-бързо от 1.6 Duratec
Някой има ли опит с Ti-VCT двигателя? Заслужават ли си 15-те допълнителни конски сили, или е по-готино да ми сложат екстрите, които искам? Да кажем, че разликата в цената не е фактор поради по-ниското оборудване на "складовия" автомобил.
За пълнота, екстрите, които губя с автомобил на склад, са USB вход на аудио системата, странични завеси, пълноразмерно резервно колело, двузонен климатроник (на негово място в наличния автомобил е сложен климатик), подгряване на предното стъкло и евентуално избор на цвят по мой вкус.
Имам няколко дни за размисъл, така че бих оценил всички мнения
Обмислям покупката на нов Ford Focus и изпитвам силни колебания в избора на двигател. Като че ли твърдо се насочих към бензинов.
Към момента Мото Пфое предлагат ограничен избор с оглед на това, че догодина очакват да представят новия Фокус. Вариантите, между които се колебая, са стандартния 1.6 Duratec 100кс и 1.6 Ti-VCT 115кс. Уловката е, че Ti-VCT е опция единствено за автомобилите, които са налични на склад. Според консултанта, този двигател не се предлага за новопроизведените Фокуси и не може да се направи такава поръчка.
В крайна сметка опциите са:
1: 1.6 Duratec 100кс произведен по поръчка с екстрите, на които държа
2: 1.6 Ti-VCT 115кс, на склад, но с някои екстри по-малко.
Ходих в Мото Пфое Младост в София и покарах варианта със 100кс. Като цяло останах доволен от двигателя - в града потегля леко и с добро ускорение. При скорости над 110км/ч на магистралата се усеща, че една идея допълнителна мощност няма да е излишна. Самият тестов автомобил беше на 400км и според консултанта след разработване, двигателят става по-пъргав и по-еластичен.
В интернет четох, че в Ti-VCT компютърът регулира момента на запалване и изхвърляне на изгорелите газове от клапаните. Така се постигал оптимален режим на двигателя (повишена мощност), до 4.5% икономия на гориво, защита при студен старт. Също така, Ti-VCT ускорява до 100км/ч с около секунда по-бързо от 1.6 Duratec
Някой има ли опит с Ti-VCT двигателя? Заслужават ли си 15-те допълнителни конски сили, или е по-готино да ми сложат екстрите, които искам? Да кажем, че разликата в цената не е фактор поради по-ниското оборудване на "складовия" автомобил.
За пълнота, екстрите, които губя с автомобил на склад, са USB вход на аудио системата, странични завеси, пълноразмерно резервно колело, двузонен климатроник (на негово място в наличния автомобил е сложен климатик), подгряване на предното стъкло и евентуално избор на цвят по мой вкус.
Имам няколко дни за размисъл, така че бих оценил всички мнения
