Ще караме целогодишно с пуснати фарове

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
Maikal
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 12 май 2007, 16:36
Модел на автомобила:  
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hp 2015 ;)
Ford Focus 1.6 TDCi 90hp 2008 ;)
Ford Mondeo 2.0 TDCi 115hp 2004
Ford Mondeo 1.6 16V Zetec 90hp 2000
Местоположение: Велико Търново / Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове

Мнение от Maikal » 06 авг 2012, 12:33

И аз за мигачите много се колебах и по едно време си търсех, но за момента нещата са в застой. Иначе ето го и модула: МОДУЛ. Ето и едно клипче за това как работи: КЛИП

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове

Мнение от diesel1.6 » 06 авг 2012, 13:15

peterdi_bg написа: Скоро се прибирах покрай Микре към София, вечерно време. Ако не карат на фарове тия срещу мен не ги виждам изобщо, чак в последния момент. И тия с евтините имитации на DRL колкото да свети там нещо - и тях. Диодните панели са хубави по принцип, обаче трябва и да светят достатъчно силно че да са видими от по-далече.
Вечерно време? :D: :D: Нормално е да не виждаш тези без фарове.

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове

Мнение от peterdi_bg » 06 авг 2012, 13:17

diesel1.6 написа:Вечерно време? :D: :D: Нормално е да не виждаш тези без фарове.
Ми да, все пак сме лято, в 7-8 вечерта си е още светло, но слънцето е точно срещу тебе и те заслепява. Добави и ефекта от сянката на крайпътните дървета.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове

Мнение от diesel1.6 » 06 авг 2012, 14:55

Това в най-добрият случай е смрачаване. Не мислиш ли, че като те заслепи слънцето трябва да намалиш до безопасна и съобразена с пътните условия скорост? Защото ако аз мина с колелото си пред теб, няма да имам фарове. А ако водя и дете с височина 1 м заедно с колелото, какво правим? Аз сериозно те питам не коментирам нуждата от фарове през деня. Аз с колелото карам с около 40 из града, до 50, и с около 20 - 25 средни извън града. Доста съм маневрен и незабележим и докато на един път не е забранено за велосипедисти и не са осигурени други начини за пресичането му, ти като шофьор носиш отговорността да се съобразиш с присъствието ми на пътя (дясната страна с изключение кръговите, както и ляв завой или пък пресичане на пътното платно)

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове

Мнение от nikolovvd » 06 авг 2012, 15:52

За какви фарове през деня говорите?
Снощи се прибирам във Видин, а един зад мен караше на габарит поне 15 км. След като няколко водачи пресветнаха, че има КАТ на входа на Видин (то рядко няма) ги включи. От 15 - 16 коли колона само той караше на габарити. Да му изгори електромера!
На около 2 километра преди Видин настигнах една Лада и карах зад него докато минах край патрулката. Естествено го спряха, защото от двата фара и габаритите не светеше нищо, а отзад светеше само от едната страна.
И всичко това в периода 20:30 - 21 часа.
Вие разсъждавате за през деня. Не 50, а 5000 лв. да е глобата пак ще се намерят издънки-икономисти.
Няма пари за крушки, а пари за гориво има! Увеличавали разхода включените фарове, а климатика не го спират!
Трябва за колите над 10 години данъка да е 10 000 лв., че дано се оправим!
Знам, че не съм прав! Просто съм възмутен от ширещата се човешка простотия и безхаберие!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове

Мнение от diesel1.6 » 06 авг 2012, 16:40

Така, е - много простотия. Но не отговори на това, което питам - е това е простотията срещу която протестираш. Хайде все пак някой да ми отговори на въпроса какво прави като го заслепява слънцето и как му се струва срещата с велосипедист и с дете с колело. Светваме си фаровете?? :D: Карането на фарове е поредното оправдание да се кара идиотски и оправдание за присъствието на заблудени недоучени водачи по пътищата. Все пак дневните не са лошо нещо, но ние ще ги ползваме лошо.
Николов, с чувствата си отклоняваш темата. Между другото, най-опасни са колите на няколко до десет години, защото след тази възраст не минат ли в ръцете на грижлив стопанин, не оцеляват. А новичка (5 - 10 г) скъпа кола редовно минава със стържещи на метал накладки. От колелото се чува доста добре.

Потребителски аватар
mi6o
потребител
потребител
Мнения: 773
Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове

Мнение от mi6o » 06 авг 2012, 17:53

Може и да не съм прав,но при 35-36 и повече градуса плюс включени фарове,няма ли опасност от стопени букси,разлепени рефлектори и други благинки.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове

Мнение от dimkar » 06 авг 2012, 17:57

diesel1.6 написа:Така, е - много простотия. Но не отговори на това, което питам - е това е простотията срещу която протестираш. Хайде все пак някой да ми отговори на въпроса какво прави като го заслепява слънцето и как му се струва срещата с велосипедист и с дете с колело. Светваме си фаровете?? :D: Карането на фарове е поредното оправдание да се кара идиотски и оправдание за присъствието на заблудени недоучени водачи по пътищата. Все пак дневните не са лошо нещо, но ние ще ги ползваме лошо.
Николов, с чувствата си отклоняваш темата. Между другото, най-опасни са колите на няколко до десет години, защото след тази възраст не минат ли в ръцете на грижлив стопанин, не оцеляват. А новичка (5 - 10 г) скъпа кола редовно минава със стържещи на метал накладки. От колелото се чува доста добре.
Ще стане мазало, това ще стане. Но ще стане и на обяд, когато слънцето не заслепява. Просто това е ефектът от ползването на фарове през деня. Повечето разсъждават за ползата от фаровете, като изтъкват колко по-добре се виждат автомобилите, но на никой не му идва на акъла, че дори и извън града има и други участници в движението, които остават незабележими. А точно те са и по-уязвими. Точно затова и аз съм против използването на фарове през деня. Но като се има пред вид, че много тъпанари не си включват фаровете вечер и в лошо време, то по-добре да е задължително и от време на време да им бъркат отзад с някоя глобичка. :evil:
mi6o написа:Може и да не съм прав,но при 35-36 и повече градуса плюс включени фарове,няма ли опасност от стопени букси,разлепени рефлектори и други благинки.
Нищо няма да им стане, ако ползваш стандартни крушки.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове

Мнение от diesel1.6 » 06 авг 2012, 18:16

Не искам да се противопоставяме. Така или иначе е решено засега да се стремим към безопасност с увеличаване на видимостта на ППС, в случая на колите и има и задължителна разпоредба в най-скоро време. Вместо да заемаме крайни позиции - то е измислено и даже избрано за най-добро - дневните светлини вместо фарове. Поне вместо дълги да се свети на къси, и който намери време вместо къси да ползва намалени къси както си е всъщност оригиналната идея. Аз с колелото и без това внимавам какво минава пред и зад мен, ще внимавам пак. Но на политиците им пиша още една лоша бележка. То се трупа на гадините, забавям, но не забравям.
Сещам се и че е добре да не забравяме за едното основно правило - да се кара според видимостта. При заслепяване - намаляване на скоростта. Аз си знам отговора на зададените въпроси към гореписалите колеги.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове

Мнение от nikolovvd » 06 авг 2012, 18:17

В града е полезно да се кара с включени светлини. Това може да ни отличи от паркиралите автомобили.
Също така ни прави по-видими за пешеходци и велосипедисти, но това не бива да ни успокоява ни най-малко, защото както пешеходеца, така и велосипедиста могат да изкочат на платното, както на пешеходна пътека, където все пак вниманието ни е по-изострено (очакваме подобни ситуации), но и на места нетипични за пресичане. Затова в града караме по-бавно, за да можем да реагираме в реално време. Не бива да пропускаме и дни с високи температури, като сегашните 35-40 градуса. Те правят както нас, таки и останалите по-разсеяни и с забавени реакции.
Поведението на децата също е изпитание за нас. Лично ми се е случвало, минавайки край група ученици, някой да избута съученика си на платното, без да се съобразява, че може да го вкара под гумите на колата. Спаси ме ниската скорост и бързата реакция, а возещите се в колата така и не разбраха какво щеше да се случи.
Въобще цялата отговорност за живота и здравето на пешеходците, велосипедистите и останлите участници в движението е наша. Дори да не сме виновни за настъпило ПТП с пешеходец или велосипедист, случката остава дълбоки психологически рани в съзнанието ни. Както казват някой по-умни от мен - "Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!", т.е. да си спазваме закона, а останалото зависи от нас.
Между другото в Унгария преди повече от 10 години е задължително карането на фарове!

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове

Мнение от peterdi_bg » 06 авг 2012, 20:48

diesel1.6 написа:Не мислиш ли, че като те заслепи слънцето трябва да намалиш до безопасна и съобразена с пътните условия скорост?
Естествено, обаче нали се сещаш батето с бегачката, който примерно кара зад мене, колко се сеща за тия неща. Или дечкото, дето решил да пробва на тати колата.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове

Мнение от форд мк2 » 06 авг 2012, 22:47

nikolovvd написа: Между другото в Унгария преди повече от 10 години е задължително карането на фарове!
Бърза корекция, за да няма повервали в правотата на БГ законите - кара се само извън града на фарове! _friends_
Be happy

Потребителски аватар
CappY
Потребител
Потребител
Мнения: 245
Регистриран: 05 май 2012, 13:43
Модел на автомобила: Ford Focus 2002 1.8 TDdi
Subaru Forester 2013 2.0D
Местоположение: гр. Горна Оряховица
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове

Мнение от CappY » 06 авг 2012, 23:20

форд мк2 написа:
nikolovvd написа: Между другото в Унгария преди повече от 10 години е задължително карането на фарове!
Бърза корекция, за да няма повервали в правотата на БГ законите - кара се само извън града на фарове! _friends_
И аз съм твърдо против постоянно да светя когато карам градско.... На старата ми кола го усещах как мотора се мъчи повече като запаля фаровете. Освен това ако не видиш кола при ограничение 50км/ч си за очен лекар... Пък и в града постоянно палиш,тръгваш,гасиш, акумулатора няма време да се презареди.

Извънградско не съм толкова против, освен от гледна точка, че знам как се матира пластмасата на фаровете. Незнам колко бързо ще се матира, ако постоянно през лятото светиш. Някой по-вещ да каже. :)

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10847
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове

Мнение от ЯЛТА » 06 авг 2012, 23:23

Ама вижте сега, това си е далавера за Държавата от всякъде. Говорим за градско управление:
1- Без фавове- глоба.
2-Не видял някой мигача който мига заради блестящия фар= лека катастрофа= акт+застрахователи, и тн.
3- Как така кола,- знаем габарита им а не можеш да я видиш щом няма фарове ?
4- Крушки за фарове, бушони, релета, въобще повишен оборот на магазините.
5- Допълнително натоварване-/леко/ на полицията.
Всичко това е изкуствено компенсиране, на липсващата ИКОНОМИКА на Държавата.
И няма да забравя как убеждавах един полицай че дъщеря ми е бременна в 7-мия месец и за това не си е сложила колана, след като го попитах дали не иска да "бръкне" за да се убеди, защото аз вече съм се убедил че той е безмозъчен. Когато започнах да набирам пред него 166 за да повикам офицер, взе че ме изгони да си ходя по пътя, на което заяждайки се още, отговорих че с колата не мога да ХОДЯ, но той и това не знае.
Добре че не са решили да ходим с рубашки.
А иначе още преди 30 и повече години извън града се караше на фарове, тъй като алтернаторите бяха рядко срещан лукс в новите автомобили, пък при такова дълго шофиране динамата- с които бяха оборудвани 95 % от автомобилите презареждаха, а акумулаторите "кипяха", обливайки с киселина половината моторен отсек.
Последна промяна от ЯЛТА на 06 авг 2012, 23:28, променено общо 1 път.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
CappY
Потребител
Потребител
Мнения: 245
Регистриран: 05 май 2012, 13:43
Модел на автомобила: Ford Focus 2002 1.8 TDdi
Subaru Forester 2013 2.0D
Местоположение: гр. Горна Оряховица
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове

Мнение от CappY » 06 авг 2012, 23:28

ЯЛТА написа:Ама вижте сега, това си е далавера за Държавата от всякъде. Говорим за градско управление:
1- Без фавове- глоба.
2-Не видял някой мигача който мига заради блестящия фар= лека катастрофа= акт+застрахователи, и тн.
3- Как така кола,- знаем габарита им а не можеш да я видиш щом няма фарове ?
4- Крушки за фарове, бушони, релета, въобще повишен оборот на магазините.
5- Допълнително натоварване-/леко/ на полицията.
Всичко това е изкуствено компенсиране, на липсващата ИКОНОМИКА на Държавата.
И няма да забравя как убеждавах един полицай че дъщеря ми е бременна в 7-мия месец и за това не си е сложила колана, след като го попитах дали не иска да "бръкне" за да се убеди, защото аз вече съм се убедил че той е безмозъчен. Когато започнах да набирам пред него 166 за да повикам офицер, взе че ме изгони да си ходя по пътя, на което заяждайки се още, отговорих че с колата не мога да ХОДЯ, но той и това не знае.
Добре че не са решили да ходим с рубашки.
Забравяш матирането на фаровете от жегата (за пластмасовите говорим), по-бързото умиране на акумулатора. :) Сервизи,части, едно друго...

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10847
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове

Мнение от ЯЛТА » 06 авг 2012, 23:32

CappY написа: Забравяш матирането на фаровете от жегата (за пластмасовите говорим), по-бързото умиране на акумулатора. :) Сервизи,части, едно друго...
Матирането е лесно,- вълнен парцал+ паста за зъби и 10 мин. триене и си готов с нови и лъскави фарове.
А акумулатора една година да ти изкара, то той се е изплатил. Друг е въпроса за парите.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
CappY
Потребител
Потребител
Мнения: 245
Регистриран: 05 май 2012, 13:43
Модел на автомобила: Ford Focus 2002 1.8 TDdi
Subaru Forester 2013 2.0D
Местоположение: гр. Горна Оряховица
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове

Мнение от CappY » 06 авг 2012, 23:39

ЯЛТА написа:
CappY написа: Забравяш матирането на фаровете от жегата (за пластмасовите говорим), по-бързото умиране на акумулатора. :) Сервизи,части, едно друго...
Матирането е лесно,- вълнен парцал+ паста за зъби и 10 мин. триене и си готов с нови и лъскави фарове.
А акумулатора една година да ти изкара, то той се е изплатил. Друг е въпроса за парите.
Ще видим мойте като се захабят (фаровете). За пръв път карам по-нова кола (с пластмаски,а не стъкларки). :)

Колкото до акумулатора, ок изплатил се е, но защо да бъде така ? :) Трябва навсякъде да има оптимизация ! >:D<:

Потребителски аватар
Maikal
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 12 май 2007, 16:36
Модел на автомобила:  
Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hp 2015 ;)
Ford Focus 1.6 TDCi 90hp 2008 ;)
Ford Mondeo 2.0 TDCi 115hp 2004
Ford Mondeo 1.6 16V Zetec 90hp 2000
Местоположение: Велико Търново / Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове

Мнение от Maikal » 07 авг 2012, 11:02

Хайде вече го имаме и в държавният вестник ;) Ето и статията
От петък всички шофьори ще бъдат длъжни да карат с включени фарове и през деня.
...
В първите няколко седмици катаджиите само ще отправят устна забележка към нарушителите. Така благодарение на гратисния срок шофьорите ще се разминават с акта или фиша за 20 лв. до края на август.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове

Мнение от madboy » 07 авг 2012, 11:04

Закон за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата




УКАЗ № 295
На основание чл. 98, т. 4 от Конституцията на Република България
ПОСТАНОВЯВАМ:
Да се обнародва в „Държавен вестник“ Законът за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата, приет от ХLI Народно събрание на 24 юли 2012 г.
Издаден в София на 31 юли 2012 г.
Президент на републиката: Росен Плевнелиев
Подпечатан с държавния печат.
Министър на правосъдието: Диана Ковачева
ЗАКОН
за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата (обн., ДВ, бр. 20 от 1999 г.; изм., бр. 1 от 2000 г., бр. 43 и 76 от 2002 г., бр. 16 и 22 от 2003 г., бр. 6, 70, 85 и 115 от 2004 г., бр. 79, 92, 99, 102, 103 и 105 от 2005 г., бр. 30, 34, 61, 64, 80, 82, 85 и 102 от 2006 г., бр. 22, 51, 53, 97 и 109 от 2007 г., бр. 36, 43, 69, 88 и 102 от 2008 г., бр. 74, 75, 82 и 93 от 2009 г., бр. 54, 98 и 100 от 2010 г., бр. 10, 19, 39 и 48 от 2011 г.; Решение № 1 на Конституционния съд от 2012 г. – бр. 20 от 2012 г.; изм., бр. 47, 53 и 54 от 2012 г.)
§ 1. В чл. 12 се създава ал. 6:
„(6) На кръстовища с интензивно движение се поставят устройства за отчитане на времетраенето на светлинния сигнал.“
§ 2. В чл. 63 т. 1 се отменя.
§ 3. В чл. 70 ал. 3 се изменя така:
„(3) През деня моторните превозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.“

§ 4. Член 80 се изменя така:
Чл. 80. Водачът на велосипед е длъжен:
1. да ползва светлоотразителна жилетка при управлението му извън населените места, през тъмната част на денонощието и при намалена видимост;
2. да се движи възможно най-близо до дясната граница на платното за движение.“

§ 5. В чл. 98, ал. 2, т. 4 думата „инвалиди“ се заменя с „хора с трайни увреждания“.
§ 6. В чл. 99а се правят следните допълнения:
1. В ал. 1:
а) след думите „хора с“ се добавя „трайни“, а след думата „община“ се добавя „по образец съгласно приложението“;
б) създава се изречение второ: „Картата е валидна на територията на цялата страна.“
2. В ал. 2 след думите „хора с“ се добавя „трайни“.
3. В ал. 3 след думите „хора с“ се добавя „трайни“.
§ 7. В чл. 107, т. 3 думата „инвалиди“ се заменя с „които са с трайни увреждания и“.
§ 8. В чл. 109 думата „Инвалидите“ се заменя с „Хората с трайни увреждания“.
§ 9. В чл. 116 думата „инвалидите“ се заменя с „хората с трайни увреждания“, а след думата „бастун“ се поставя запетая и се добавя „към слепо-глухите, които се движат с червено-бял бастун“.
§ 10. В чл. 137а, ал. 2 се правят следните изменения и допълнения:
1. Създава се нова т. 3:
„3. лицата с трайни увреждания на горни крайници и/или опорно-двигателния апарат, които управляват моторни превозни средства, адаптирани съобразно техните нужди;“.
2. Досегашните т. 3 и 4 стават съответно т. 4 и 5.
§ 11. В чл. 152, ал. 3 след думите „Търговския закон“ се добавя „или Закона за юридическите лица с нестопанска цел“.
§ 12. В чл. 153б се правят следните изменения:
1. В ал. 1:
а) в т. 1, буква „а“ думите „многопрофилните транспортни болници към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията“ се заменят с „болници за активно лечение“;
б) точка 2 се изменя така:
„2. третото психологическо изследване – в Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“.“
2. Алинея 2 се изменя така:
„(2) Методическото ръководство за извършване на психологическите изследвания се извършва от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“.“
§ 13. В чл. 153в се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 4 думата „14-дневен“ се заменя с „30-дневен“.
2. В ал. 7 се създават нови т. 2, 3 и 4:
„2. когато при извършване на дейността по организиране и провеждане на психологически изследвания от лице, работещо при притежателя на удостоверението за регистрация, е използван неистински документ или документ с невярно съдържание;
3. когато при извършване на дейността по организиране и провеждане на психологически изследвания от лице, работещо при притежателя на удостоверението за регистрация, е издадено удостоверение за психологическа годност, без да е извършено психологическо изследване;
4. при преотстъпване на правата, предоставени с удостоверението за регистрация за организиране и провеждане на психологически изследвания;“.
3. Досегашните т. 2, 3 и 4 стават съответно т. 5, 6 и 7.
§ 14. В чл. 154, ал. 2 след думите „категория С“ се добавя „или категория Ттб“.
§ 15. В чл. 166 ал. 3 се отменя.
§ 16. В чл. 171 се правят следните допълнения:
1. В т. 2 се създават букви „з“ и „и“:
„з) на собственик, който управлява моторно превозно средство, без да притежава съответното свидетелство за управление и/или е употребил алкохол с концентрация в кръвта над 0,5 на хиляда или друго упойващо вещество – за срок до един месец;
и) на собственик, който допуска или предоставя управлението на моторно превозно средство на лице, което не притежава съответното свидетелство за управление и/или е употребило алкохол с концентрация в кръвта над 0,5 на хиляда или друго упойващо вещество – за срок до един месец.“
2. Създава се т. 7:
„7. временно спиране на дейността на лицата, получили удостоверение за регистрация по реда на чл. 153в – до отстраняване на нарушенията.“
§ 17. В чл. 172 се правя следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1 думите „чл. 171, т. 1, 2, 4, т. 5, буква „а“ и т. 6“ се заменят с „чл. 171, т. 1, 2, 4, т. 5, буква „а“, т. 6 и 7“.
2. Създава се нова ал. 4:
„(4) В случаите по чл. 171, т. 2, букви „з“ и „и“ свидетелството за регистрация на моторното превозно средство се изземва със съставянето на акта за установяване на административното нарушение на лицето, управлявало моторното превозно средство, и се връща на собственика на превозното средство по ред, определен от министъра на вътрешните работи.“
3. Досегашните ал. 4 и 5 стават съответно ал. 5 и 6.
§ 18. В чл. 174 се правят следните изменения:
1. Алинея 1 се изменя така:
„(1) Наказва се с лишаване от право да управлява моторно превозно средство, трамвай или самоходна машина за срок от 6 до 12 месеца и глоба от 500 до 1000 лв., който управлява моторно превозно средство, трамвай или самоходна машина с концентрация на алкохол в кръвта над 0,5 на хиляда до 1,2 на хиляда включително, установена с медицинско изследване и/или с техническо средство, определящо съдържанието на алкохол в кръвта чрез измерването му в издишвания въздух.“
2. В ал. 3 думите „12 до 18 месеца“ се заменят с „2 години“, а думите „от 500 до 1000 лв.“ се заменят с „2000 лв.“.
§ 19. В чл. 177 се правят следните изменения:
1. В ал. 3 думите „1000 до 5000“ се заменят с „500 до 3000“.
2. В ал. 4 думите „150 до 1500“ се заменят с „300 до 1500“, а думите „500 до 3000“ се заменят с „1000 до 5000“.
§ 20. В чл. 178б, ал. 4 се създава т. 7:
„7. провежда или е провело обучение на кандидат за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство от категория С, D, Ттб, Ттм и подкатегория С1 и D1, без кандидатът да притежава валидно удостоверение за психологическа годност.“
§ 21. Член 178в се изменя така:
„Чл. 178в. (1) Наказва се с глоба или имуществена санкция в размер 3000 лв. физическо или юридическо лице, което:
1. организира и провежда психологически изследвания по реда на наредбата по чл. 152, ал. 1, т. 2 и ал. 2 без издадено удостоверение за регистрация за организиране и провеждане на психологически изследвания;
2. организира и провежда психологически изследвания по реда на наредбата по чл. 152, ал. 1, т. 2 и ал. 2, след като регистрацията му за организиране и провеждане на психологически изследвания е била заличена или след като му е приложена принудителна административна мярка по чл. 171, т. 7;
3. отказва достъп на служители на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“, изпълняващи функции по извършване на методическо ръководство и контрол на психологическите изследвания, до психологическата лаборатория по време на провеждането на психологическо изследване и водената за него документация.
(2) Наказва се с глоба или имуществена санкция в размер 1500 лв. физическо или юридическо лице, притежаващо удостоверение за регистрация за организиране и провеждане на психологически изследвания, което:
1. не уведоми Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ за промяната на адреса, броя на помещенията, работните места и оборудването на психологическите лаборатории в списъка към удостоверението в срока, определен с наредбата по чл. 152, ал. 1, т. 2;
2. използва методиките, определени за провеждане на психологическо изследване за цели, различни от определените в наредбата по чл. 152, ал. 1, т. 2;
3. разгласява методиките, определени за провеждане на психологическо изследване;
4. организира и извършва подготовка на лицата, подлежащи на психологическо изследване, преди провеждането му;
5. разпореди допускането до психологическо изследване на лица извън списъка от графика за провеждане на психологическо изследване;
6. разпореди или допусне издаването на удостоверение за психологическа годност въз основа на липсващи данни или въз основа на несъответстващи на определените с методиките резултати от психологическото изследване;
7. не изпълни разпореждания и/или препоръки на органи за контрол и/или на служителите от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“, изпълняващи функции по методическо ръководство и контрол на психологическите изследвания.
(3) Наказва се с глоба в размер 500 лв. психолог, който при провеждане на психологическо изследване:
1. допусне до изследване лице извън списъка от графика за провеждане на психологическо изследване;
2. започне провеждането на психологическо изследване по-късно от часа, определен с наредбата по чл. 152, ал. 1, т. 2;
3. наруши последователността и/или броя на методиките за провеждане на психологическото изследване от утвърдените указания;
4. издаде удостоверение за психологическа годност въз основа на липсващи данни или въз основа на несъответстващи на определените с методиките резултати от психологическото изследване;
5. издаде удостоверение за психологическа годност, без да е проведено психологическо изследване.
(4) Наказанието по ал. 3 се налага и на лице, което не спази изискванията за водене на документацията във връзка с организирането и провеждането на психологическите изследвания.
(5) Наказва се с глоба в размер 500 лв. водач, който извършва таксиметрови или обществени превози на пътници или товари без валидно удостоверение за психологическа годност.
(6) Когато нарушението по ал. 1 – 5 е повторно, наказанието е предвидената за съответното нарушение глоба или имуществена санкция в двоен размер.“
§ 22. Създава се чл. 178д:
„Чл. 178д. Наказва се с глоба в размер 200 лв. лице, което, без да има това право, паркира на място, определено за превозно средство, обслужващо хора с трайни увреждания, или за превозно средство, приспособено и управлявано от хора с трайни увреждания.“
§ 23. В чл. 179, ал. 1, т. 5 думите „сигналите на пътните светофари“ и запетаята след тях се заличават.
§ 24. В чл. 183 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1 се създава т. 5:
„5. управлява велосипед без светлоотразителна жилетка в нарушение на чл. 80, т. 1.“
2. В ал. 4:
а) точка 1 се отменя;
б) точка 3 се отменя.
3. Създават се ал. 5 и 6:
„(5) Наказва се с глоба 100 лв. водач, който:
1. преминава при сигнал на светофара, който не разрешава преминаването;
2. не осигури предимство, когато преминава през пешеходна пътека.
(6) Когато нарушението по ал. 5, т. 1 или 2 е повторно, водачът се наказва с глоба в размер 200 лв. и лишаване от право да управлява моторно превозно средство за срок един месец.“
§ 25. В чл. 184 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1 т. 6 се отменя.
2. Създава се нова ал. 2:
„(2) С глоба 50 лв. се наказва пешеходец, който:
1. преминава през огражденията от парапети или вериги;
2. не спазва светлинните сигнали на пътните светофари и сигналите на регулировчика.“
3. Досегашната ал. 2 става ал. 3 и в нея думите „до 10 лв.“ се заменят с „20 лв.“, а накрая се добавя „извън случаите по ал. 2“.
4. Досегашната ал. 3 става ал. 4.
5. Досегашната ал. 4 става ал. 5 и в нея думите „по ал. 1 и 2“ се заменят с „по ал. 1, 2 и 3“, а думите „от 10 до 50 лв.“ се заменят с „от 20 до 50 лв.“.
§ 26. В § 6 от допълнителните разпоредби се правят следните изменения и допълнения:
1. Досегашните т. 60, 61, 61 и 62 стават съответно т. 60, 61, 62 и 63.
2. Създава се т. 64:
„64. „Човек с трайно увреждане“ е лице, определено в § 1, т. 2 от допълнителните разпоредби на Закона за интеграция на хората с увреждания.“
§ 27. В § 39 от преходните и заключителните разпоредби на Закона за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата (ДВ, бр. 54 от 2010 г.) се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 2 след думата „запазват“ текстът докрая се заличава.
2. Създава се ал. 3:
„(3) Лицата, които притежават правоспособност за управление на моторно превозно средство от категория Ттб, преминават обучение за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство от категория D до 19 януари 2013 г.“
§ 28. Създава се приложение към чл. 99а, ал. 1:
„Приложение към чл. 99а, ал. 1
Забележка на редакцията: виж приложението в PDF-а на броя
1. Картата за преференциално паркиране на ППС, превозващи хора с трайни увреждания, е с размери: височина 106 мм и широчина 148 мм.
2. Цветът на картата за паркиране е светлосин с изключение на белия знак за „инвалид“, който е на тъмносин фон.
3. Картите за преференциално паркиране задължително са ламинирани.
4. Полетата на предната и задната част на картата за преференциално паркиране са разделени вертикално на две части.
Лявата част отпред съдържа:
– символ на инвалидна количка в бяло на тъмносин фон;
– дата на изтичане на картата за паркиране;
– серийния номер на картата за паркиране;
– името и печата на издаващия орган/организация.
Дясната част отпред съдържа:
– с главни букви думите „КАРТА ЗА ПАРКИРАНЕ ЗА ХОРА С УВРЕЖДАНИЯ“ на български език, а на подходящо отстояние с малък шрифт думите „Карта за паркиране“ на други езици;
– думите „Модел на Европейските общности“ на български език;
– като фон отличителния код на Република България – BG, заобиколен от кръг от 12 звезди, символизиращи Европейския съюз.
Лявата част на гърба съдържа:
– фамилията на притежателя;
– първото (първите) име (имена) на притежателя;
– подписа на притежателя или друг идентифициращ знак;
– снимка на притежателя.
Дясната част на гърба съдържа:
– твърдението, че тази карта дава право на притежателя й да ползва място за преференциално паркиране на ППС, превозващи хора с увреждания;
– твърдението, че при употреба картата се поставя в предната част на превозното средство, така че лицевата й част да се вижда изцяло с цел проверка.
Данните са на български език.“
Заключителни разпоредби
§ 29. В Закона за автомобилните превози (обн., ДВ, бр. 82 от 1999 г.; изм., бр. 11 и 45 от 2002 г., бр. 99 от 2003 г., бр. 70 от 2004 г., бр. 88, 92, 95, 102, 103 и 105 от 2005 г., бр. 30, 85, 92 и 102 от 2006 г., бр. 42, 80 и 109 от 2007 г., бр. 102 от 2008 г., бр. 93 от 2009 г., бр. 41 от 2010 г., бр. 17 от 2011 г., бр. 38 и 50 от 2012 г.) се създава чл. 96г:
„Чл. 96г. Който назначи на работа водач на лек таксиметров автомобил или водач на автомобил, с който се извършва обществен превоз на пътници или товари, без водачът да притежава валидно удостоверение за психологическа годност, се наказва с глоба или имуществена санкция в размер 1000 лв.“
§ 30. Законът влиза в сила от деня на обнародването му в „Държавен вестник“ с изключение на § 1, който влиза в сила една година след обнародването на закона в „Държавен вестник“.
Законът е приет от 41-ото Народно събрание на 24 юли 2012 г. и е подпечатан с официалния печат на Народното събрание.
Председател на Народното събрание: Цецка Цачева
включени светлини за движение през деня - това има ли го някъде описано какво трябва да значи точно? Не пише фабрични и пр.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
pantata
потребител
потребител
Мнения: 1374
Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07
Местоположение: Димитровград/София
Status: Извън линия

Re: Ще караме целогодишно с пуснати фарове

Мнение от pantata » 07 авг 2012, 21:10

.
Последна промяна от pantata на 10 юли 2013, 19:13, променено общо 1 път.
Изображение

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта