Ескорт - моята първа любов!

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
kapp
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 31 яну 2012, 03:08
Модел на автомобила: За сега нямам
Status: Извън линия

Ескорт - моята първа любов!

Мнение от kapp » 01 юни 2012, 18:31

Като бях малък израстнах така да се каже с Форд Ескорт - беше един от най-любимите ми модели автомобили. И въпреки всички минали години все още е. За съжаление все по-малко Ескорти се срещат по нашите улици, за сметка на това с Голф 2/3 е пълно. Според вас дали един ден Mk5 ескортите ще бъдат ретро? Надявам се един ден да имам достатъчно пари за нова премиум кола, но не само за нея, а и за един Ескорт, който да стегна и да поддържам в отлично състояние.

Първата любов никога не се забравя, колкото и да се опитва човек, а Ескорт е моята първа авто любов. И другите Фордове от моето детство ми харесваха - Фиеста, Мондео, Сиера, но като че ли Ескорт най-много ми влезе под кожата. И колкото и да е странно, любимите ми генерации на Ескорт са Mk3 и Mk5/Mk5b, като най-много ми харесва Mk5b (1992-94). И Mk6 ми харесва, но не толкова - не съм фен на овалния дизайн от средата до края на 90-те.

Това, което ме притеснява е, че в момента нямам възможност да се отдам на един такъв проект, а Mk5b стават все по-редки. Но както и да е - аз ли съм единствения, който харесва така оплютите от пресата последни поколения Форд Ескорт или има и други? :)

Потребителски аватар
toreto_sz
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 18 юни 2008, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1.8TDI Chia 97,Sierra 2.0i Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Ескорт - моята първа любов!

Мнение от toreto_sz » 01 юни 2012, 21:55

и аз съм влюбен в мк 5 и в една по уникална негова версия cosworth wrc пакета.Уникална кола при това на задно и 4х4 версия.Като аз съм фен за задното предвит дрифта който все повече набири почитатели.
Изображение

но тъй като няма вероятност да си купя такъв в момента цента им почва от 10 000 евро на стоковите 220 коня.
вероятноста да си го направя също граничи с много средства дъно от сиера се слага на купе от ескорт заради тунела на кутията.И си взех сиера те са още по ретро но си е на задно надявам се с времето да си я стегна.
ето и някои снимка на натокани сиерки с които може да събереш окото по улиците.


Изображение
Изображение
Изображение
Tuned and performed by
Изображение

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10844
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ескорт - моята първа любов!

Мнение от ЯЛТА » 02 юни 2012, 00:04

Такива Ескорти :
Изображение
Участвуваха в рали Лондон- Сидней, което мина през София през 1970 год. , имам и едно списание от тогава,- трофейно.За онези години беше нещо нечувано по нашите земи.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
ivan_racing
потребител
потребител
Мнения: 670
Регистриран: 28 юни 2011, 20:16
Модел на автомобила: Ford Escort Mk4 1,6 CVH 90 година хечбек джия L4B Ке-Джетроник
90+++++ коня ; RS външен вид,с оригиналната боя .
R.I.P.

Ford Escort Мк4 1,4 Bravo 88 година CVH с моно инжекцион; сив с XR3i визия .

Ford Escort mk3 1.1 Lazer 2врат XR3i визия

Ford Focus mk1 1.8 бензин

Focus mk1 1.6 бензин
Местоположение: София/Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Ескорт - моята първа любов!

Мнение от ivan_racing » 03 юни 2012, 09:50

Фенове на Ескорти има и то немалко. МК6 и Мк7 не ми харесва, другите всичките са много добри.

Изображение

Изображение

Изображение

Феновете сме тук, но колите намаляват, поради различни причини.
https://www.vbox7.com/play:feb4a98934 Не скоростта ни убива,а начина ни на каране.Надписа GTI притеснява незапознатите с надписа RS! Escort Mk4 XR3i Живей докато можеш.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.

kapp
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 31 яну 2012, 03:08
Модел на автомобила: За сега нямам
Status: Извън линия

Re: Ескорт - моята първа любов!

Мнение от kapp » 03 юни 2012, 16:30

Аз станах фен на Ескорт и на Форд като цяло заради това предаване:
http://vbox7.com/play:e303126c" onclick="window.open(this.href);return false;
Превъртете до 1:20, там се вижда наградата, а именно Форд Ескорт. Помня, че освен Ескорт, понякога даваха и Фиеста и Мондео като голяма награда.

Потребителски аватар
hitrata_lisi4ka
потребител
потребител
Мнения: 432
Регистриран: 11 яну 2008, 16:25
Модел на автомобила: Малък черен звяр 206 1.4 HDI '05та, бърз като вятъра и зъл като пинчер!
Местоположение: в буркан пълен с любов
Status: Извън линия

Re: Ескорт - моята първа любов!

Мнение от hitrata_lisi4ka » 04 юни 2012, 16:23

ЯЛТА написа:Такива Ескорти :
Изображение
Участвуваха в рали Лондон- Сидней, което мина през София през 1970 год. , имам и едно списание от тогава,- трофейно.За онези години беше нещо нечувано по нашите земи.
Такива ескорти и до днес участват по ралита.
They're Pinky and The Brain
Yes, Pinky and The Brain
One is a genius
The other's insane.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ескорт - моята първа любов!

Мнение от madboy » 04 юни 2012, 17:01

Айде, че не останахаааа:
http://www.rally24.com/make/Ford-rally-cars-for-sale/" onclick="window.open(this.href);return false;
:D:
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

NIKJAMa
потребител
потребител
Мнения: 675
Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ескорт - моята първа любов!

Мнение от NIKJAMa » 07 юни 2012, 08:48

kapp написа: Първата любов никога не се забравя, колкото и да се опитва човек, а Ескорт е моята първа авто любов.
Докато някой се чудят други отавна се уредихме :)

http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=39&t=46481

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорт - моята първа любов!

Мнение от peterdi_bg » 03 юли 2012, 16:00

Навремето карах курсове на междинка, но "вафлата" мк3 ми харесваше повече...
Още преди години обаче се убедих в печалната истина - мк3 в добро състояние и без идиотски "подобрения" се броят на пръсти.

И двете, които досега съм купил, имаха много за правене, но се отплащат щедро за поддържката.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

marto88
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 18 юли 2013, 23:58
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.0 1993
Status: Извън линия

Re: Ескорт - моята първа любов!

Мнение от marto88 » 19 юли 2013, 12:39

Ескорт си е Ескорт, колкото и да го плюят, ако е добре поддържан с нищо не е по-лош от голф. Основният проблем е ръждата, особено на първите серии от 90-та година и фейслифта от 93-та. Разбира се МК7 от 95-2000 г. е по-качествен и подобрен (макар, че като визия предпочитам оригиналът от 90-94 с правите линии в предницата, Мк7 ми е прекалено овален отпред. От овалния период на Форд харесвам само Пума и Мондео). Не виждам с какво един ескорт е по-зле от аналоговото пежо 306 освен може би наличието на ръжда, но не съм чул по адрес на 306 да има толкова плюене. Да, малко Ескорти останаха, но това е основно заради ръждата, защото на хората не им се занимава да ги китосват или не го правят на време и защото у нас Ескорт се ползват за работни коне, особено МК5, чиито дизайн е по-семпъл, за разлика от по-спортно изглеждащите Мк3 (вафлен стоп) и Мк4 (гладък стоп). Да не говорим за огромния багажник на Орион спрямо този на аналогичните поколения на Джета.

За мен Голф не е никаква легенда, много хора у нас като бях малък мечтаеха не за Голф, а за Ескорт. Апропо, Фиеста и Ескорт са най-продаваните автомобили през 80-те и 90-те в Англия, а англичаните са по-богати и капризни от нас. Там Голфове не вървят и Форд редовно мачка VW по продажби. На практика Голф на същите години е със същото качество, но собствениците му стискат зъби, че у нас не е прието да се плюе по VW. И така легендата за уж голямото му качество се подхранва с годините. А Фокус пък още от първата генерация е по-добър от аналогичния Голф. По улиците Голф 4 определено изглеждат по-грохнали от повечето Фокусници първа генерация.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ескорт - моята първа любов!

Мнение от HACKO » 19 юли 2013, 19:10

Това коя кола как ръждясва може да кажат само тенекеджиите, другото са митове. Тъй като съм поработил като такъв, съм на по-различно мнение. Не че Ескорта не гние, обаче и Голфа от същия период не му отстъпва. Проблема с гниенето на Ескорта е че задните греди са на много гадно място и много трудно се кърпят без да се свали резервоара, докато на прословутата в това отношение Вектра са на много достъпно място. Съгласен съм за 100лв да изкърпя двете задни греди на Вектра, но на Ескорт и за 200лв се замислям. Ето оттам идва мита за гниенето на Ескорт 91-97, на по-ранните не е така а тези от 80-85г пода (а и не само) не гние ;): .
При Фиеста МК3 от 89-91г пода не гние, след това до 95г обаче е пълна скръб.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

marto88
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 18 юли 2013, 23:58
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.0 1993
Status: Извън линия

Re: Ескорт - моята първа любов!

Мнение от marto88 » 20 юли 2013, 13:59

Аз се чудя след като Фокус вече не се предлага във версия седан на повочето пазари в Европа защо не върнат Ескорт, който представиха тази година като концептуален модел: http://www.netcarshow.com/ford/2013-escort_concept/
Така седанът ще е Ескорт, а хечбекът и комбито - Фокус. Нещо подобно като при Тойота Аурис (хечбек) и Корола (седан).
По-добре изглежда от Пежо 301 и Ситроен С-Елизе, а и ще им е директна конкуренция.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ескорт - моята първа любов!

Мнение от HACKO » 20 юли 2013, 16:45

Едно време седана беше Орион, а хетчбека Ескорт.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорт - моята първа любов!

Мнение от peterdi_bg » 22 юли 2013, 23:18

HACKO написа:на по-ранните не е така а тези от 80-85г пода (а и не само) не гние ;)
Абе гние си и то как. Може би е на прекалено много пластове, че да се усеща отвътре, но ламарините на пода под таблото стават меки като хартия. Имаше един бял мк3 който се продаваше сума време, човека си беше писал някъде че 6-хилядния ремонт го почнал когато му изпаднали седалките на земята. Други слаби места - поне по мои наблюдения - са около акумулатора, предните врати долната част и другите места, по които мята кал и пясък през зимата. Та зависи къде се кара
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

marto88
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 18 юли 2013, 23:58
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.0 1993
Status: Извън линия

Re: Ескорт - моята първа любов!

Мнение от marto88 » 24 юли 2013, 00:00

Поздрав за всички фенове на Ескортите, и особено тези от 80-те:
Форд Ескорт от 89-та само на 29300 км:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 1-mercedes
>:D<:

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта