Относно дизеловите автомобили
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 29 юни 2007, 22:20
- Модел на автомобила: orion d
- Status: Извън линия
Re: Относно дизеловите автомобили
Реших аз да видя кво толкова го хвалят този екобуст и що да видя - ми той с директно впръскване на горивото (GDI)! Ква газ кви 5лв!HACKO написа:Що, какво пречи да се сложи Газ на Екобуста?miromir76 написа:..... Доста мой познати биха си карали моно бензинаки на газ, но и такива няма та...
След някоя година невярвам фирми като ловато и брц да си оставят коня в калта и ще измислят нещо - има измислено за FSI на VW и на няколко други - броят се на пръсти, но ще е много скъпо и като знам компетентността на бг майсторите и ....мани бегай!
PS Не бях запознат с екобуста на форд, а и защо като не ме интересува. За хора (мнозинството българи) с нашите възможности най-новите технологии са за избягване поне докато не станат масови - иначе вреди и на джоба и на нервите.
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Относно дизеловите автомобили
Ейй като почнете значи да мислите за ремонти и поддръжки. Ама така е като караме предимно стари автомобили n-та употреба. Ти колега карал ли си някога чисто нов автомобил, който сам си изкарал от автосалона и се кара единствено и само от теб? Вече четвърта година (~ 50 хил. км.) имам удоволствието да карам такъв. Ремонти не е имало досега, а за обслужване е влизал само 2 пъти (~ 200 лв. в МП). Сигурен съм, че до 100 хил. км. ще върви без никакви проблеми и ремонти, а след това ще му се радва някой друг поне още 50 хил с минимални ремонти.miromir76 написа:За хора (мнозинството българи) с нашите възможности най-новите технологии са за избягване поне докато не станат масови - иначе вреди и на джоба и на нервите.
Вторият служебен автомобил не е Форд и е дизел и е на малко повече километри и също не е имал никакви ремонти и проблеми.
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 29 юни 2007, 22:20
- Модел на автомобила: orion d
- Status: Извън линия
Re: Относно дизеловите автомобили
Сам от салона - не, не съм. Но не значи, че нямам много впечатления от нови автомобили. Ще си позволя да нахвърлям малко лични впечатления и ако бъркам някъде ще се радвам да дискутираме. Първият ми досег (не говоря моментен!) с нов автомобил (изключвам 1980г новата лада на татко )беше далечната 2002 с Хюндай Елантра 1,6и. И познай? За да важи голямата му иначе и като години и км. гаранция трябваша да се обслужва единственно и само в оторизираните сервизи. Към момента разбирай - София. Предварително си записваш час (седмица поне), пътуваш Пловдив-София-Пловдив (после направиха и в Пловдив, но проблема ако не си в областен град остава!) губиш цял ден, плащаш консуматив на цени 2-3 пъти от тези на които могат да се намерят и какво се получава? За гаранционният период само по този начин ще си платиш каквото и да се развали, че и отгоре. Въпросната кола направи 150к км за под 3 години. Естественно накладки, ремъци и т.н. също консуматив и си плащаш - и отново по 2-3 и отново с пътни и денгубене... Като сложиш и че още като я извадиш от шоурума от 25 000 става автоматично 21-22000, като сложиш и каското, големият данък (щото е нова и живеем в такава държава) и ?!?!
После мога да ти разказвам как на ново лекотоварно Фиат Допло не му признаха гаранцията за лагер на главина на 60к км... На служебна астра как в Стефанов при поредна смяна на консумативи (тия поне се усетиха и предлагат "алтернативни", че няма будали за филтри да дават трицифрени суми), изчезна габарита с цокъла. Помещението където сервизират е забранено! за външни лица, (е как няма да видя кво, как барникат бе?!?! или да седне с намасления си гъз на плюша) и уж имало камери, ма колата била там където не се виждало?!?! Да не говоря, че станциите на радиото и седалкта бяха местени! Мога да говоря от познати впечатления, че им взимали парите за нищо (дори и маслото не сменяли!) и че колата олеквала от към гориво и т.н., но понеже не са доказани ще ги спестя... Мноооооооого мога да говоря за нови коли и официални представители - вярвай ми! Но и така стана дълъг поста. По същество - карам 15к км на година (сега лично) - какво предлагаш? Да купя за 25к да стане още на входа на салона 22кмакс (-3000) да давам по 1500 каско, 400+ данък, да внимавам първите Н-хиляди км до колко оборота, да не ме надере съседа, да ме "обират" официално в официалните сервизи? И кво? След 5 години на 75-80к км да я дам за 7-8000?! Или да си я карам аз вечно?!?! Мерси - имайте "удоволствието" да карате "чисто нов автомобил, който сам си изкарал от автосалона". И пак си е и доза късмет. Да олекна с едни 25к лв за 5 години само от разлики в сервизно обслужване, обезценка на колата, по голям данък, по голямо каско и караш! НИСЪК КЛАС атомобил, че и 5 години един и същ?!?! Аре нема нужда! Лично мнение не ангажирам никой. И какво като направиш 150к безпроблемно!? Аз на ориона съм навъртял 165к км (след като вече е бил на 180к км! ) само на консуматив на народни цени и кво!? Щяла да кара 150к безпроблемно!? Нали се сещаш с по 400 лв на месец (25к лв/5години) колко и какви ремонти мога да направя на мондео 2006г например!? А и ако ти трябват 2 коли в семейството!?? Все пак става въпрос за пари и ако не е служебна (много км за кратко време- пък са си и признат разход) лична само ако мога да извадя поне 30к (не на изплащане! - още едно обиране!) и да са ми дохода за година макс. Лично мнение. Останалото си е просто гъделичкане на его и хвърляне пари на вятъра! Аз ли ще и служа или тя на мен?! А и от нова фиеста "кефа" от шофирането сигурно е несъизмеримо по голям (не говоря за позиорщина, че си в нов, а комфорт, динамика, сигурност, екстри) от запазена по висок клас (мондео) кола на реални 120-150к км... Вземи горният Хюндай - като возия и екстри на бивш колега Ксантията го превъзхождаше, после астрата ми 2003, макар и 6 годишна (2009 я купих ) пак нямах впечатление да е по зле и по скъпа за подръжка за периода на експлоатация (филтри+масло+акумулатор+предни накладки - не съм забравил ангренажа - с верига е! ) сравнено с Хюндая... Въпрос на личен избор, но за съжаление парите са основният фактор за болшинството. Аз лично и с над средната заплата за бяла страна пак не бих купил кола от шоурума - а 2-4 годишна със сервизна история, но по-висок клас!
После мога да ти разказвам как на ново лекотоварно Фиат Допло не му признаха гаранцията за лагер на главина на 60к км... На служебна астра как в Стефанов при поредна смяна на консумативи (тия поне се усетиха и предлагат "алтернативни", че няма будали за филтри да дават трицифрени суми), изчезна габарита с цокъла. Помещението където сервизират е забранено! за външни лица, (е как няма да видя кво, как барникат бе?!?! или да седне с намасления си гъз на плюша) и уж имало камери, ма колата била там където не се виждало?!?! Да не говоря, че станциите на радиото и седалкта бяха местени! Мога да говоря от познати впечатления, че им взимали парите за нищо (дори и маслото не сменяли!) и че колата олеквала от към гориво и т.н., но понеже не са доказани ще ги спестя... Мноооооооого мога да говоря за нови коли и официални представители - вярвай ми! Но и така стана дълъг поста. По същество - карам 15к км на година (сега лично) - какво предлагаш? Да купя за 25к да стане още на входа на салона 22кмакс (-3000) да давам по 1500 каско, 400+ данък, да внимавам първите Н-хиляди км до колко оборота, да не ме надере съседа, да ме "обират" официално в официалните сервизи? И кво? След 5 години на 75-80к км да я дам за 7-8000?! Или да си я карам аз вечно?!?! Мерси - имайте "удоволствието" да карате "чисто нов автомобил, който сам си изкарал от автосалона". И пак си е и доза късмет. Да олекна с едни 25к лв за 5 години само от разлики в сервизно обслужване, обезценка на колата, по голям данък, по голямо каско и караш! НИСЪК КЛАС атомобил, че и 5 години един и същ?!?! Аре нема нужда! Лично мнение не ангажирам никой. И какво като направиш 150к безпроблемно!? Аз на ориона съм навъртял 165к км (след като вече е бил на 180к км! ) само на консуматив на народни цени и кво!? Щяла да кара 150к безпроблемно!? Нали се сещаш с по 400 лв на месец (25к лв/5години) колко и какви ремонти мога да направя на мондео 2006г например!? А и ако ти трябват 2 коли в семейството!?? Все пак става въпрос за пари и ако не е служебна (много км за кратко време- пък са си и признат разход) лична само ако мога да извадя поне 30к (не на изплащане! - още едно обиране!) и да са ми дохода за година макс. Лично мнение. Останалото си е просто гъделичкане на его и хвърляне пари на вятъра! Аз ли ще и служа или тя на мен?! А и от нова фиеста "кефа" от шофирането сигурно е несъизмеримо по голям (не говоря за позиорщина, че си в нов, а комфорт, динамика, сигурност, екстри) от запазена по висок клас (мондео) кола на реални 120-150к км... Вземи горният Хюндай - като возия и екстри на бивш колега Ксантията го превъзхождаше, после астрата ми 2003, макар и 6 годишна (2009 я купих ) пак нямах впечатление да е по зле и по скъпа за подръжка за периода на експлоатация (филтри+масло+акумулатор+предни накладки - не съм забравил ангренажа - с верига е! ) сравнено с Хюндая... Въпрос на личен избор, но за съжаление парите са основният фактор за болшинството. Аз лично и с над средната заплата за бяла страна пак не бих купил кола от шоурума - а 2-4 годишна със сервизна история, но по-висок клас!
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Относно дизеловите автомобили
И аз така си мисля. В момента няма никаква сметка да си купиш нова кола. Да изсипеш една торба с пари или да се загробиш с лизинг за доста доста дълго време за нещо, което ще стои отвън, е много глупаво. Не виждам с какво кола за 40 000 лв. е по-добра и ще ми предложи повече екстри от моята Примера, която е на 14 години в момента.
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Относно дизеловите автомобили
Аз доколкото разбрах от предните писаници проблема бил, че новите коли били ненадежни и се чупели. Ами не е така. А пък финансовата част не я коментираме. То по тази логика си вземи една кола в движение за 1000лв. и ще спестиш директно 25 хил. лв. ама ще караш кочина и като се блъснеш някъде с 60 км/ч. ще се молиш да останеш жив.
А за оторизираните сервизи нямам лоши впечатления (за В. Търново - официалните на Опел и Форд). И в двата можеш да гледаш (ако изрично пожелаеш) как ти сменят консумативите.
А за оторизираните сервизи нямам лоши впечатления (за В. Търново - официалните на Опел и Форд). И в двата можеш да гледаш (ако изрично пожелаеш) как ти сменят консумативите.
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 29 юни 2007, 22:20
- Модел на автомобила: orion d
- Status: Извън линия
Re: Относно дизеловите автомобили
Правилно си разбрал -ама става въпрос като станат на повечко км. сравнение със стар автомобил (технология) на същите км. За да не празнословя пример: 1.8 тдци фокус на 345к км ще имаш до тези км. доста повече спирки в "бокса" (ще си хвърлил 100/100 маховик+лагер-помпа+съединител, инжектори за ремонт и/или смяна, турбо+кофа датчици или най-малко чистене и диагностициране) и за доста повече пари отколкото атмосферен ескорт 1,8д (за 1.6 да не говорим).
И забрави, че щом колата е "с найлона" ще си караш безпроблемно! Примери за обратното колкото искаш! Отворихме въпрос за екобуста - ами с това турбо на бързи обороти, с ремъка в маслото и с директното впъскване (сложен цикъл на газообразуване и повче режими на работа и сложна електроника) - ха познай какво става? Караш с кофти бензин - фалит, (досега само комън рейла уж беше проблемен с лошите горива у нас, е вече ще е и на бензинките ), лошо масло - ремък и турбо, проблем с електрониката- трудно диагностициране поради "можещи" майстори+торба пари...да говоря ли още?! И никой не говори за кола за 1000, а за според възможностите. После като си с нова кола каква е гаранцията, че като те трясне джип камикадзе ще оцелееш? То май именно като се качи човек на ново и се мисли за по от останалите на пътя и се самозабравя. Като ти е стара кочинката си с едно на ум и си по предпазлив...
И забрави, че щом колата е "с найлона" ще си караш безпроблемно! Примери за обратното колкото искаш! Отворихме въпрос за екобуста - ами с това турбо на бързи обороти, с ремъка в маслото и с директното впъскване (сложен цикъл на газообразуване и повче режими на работа и сложна електроника) - ха познай какво става? Караш с кофти бензин - фалит, (досега само комън рейла уж беше проблемен с лошите горива у нас, е вече ще е и на бензинките ), лошо масло - ремък и турбо, проблем с електрониката- трудно диагностициране поради "можещи" майстори+торба пари...да говоря ли още?! И никой не говори за кола за 1000, а за според възможностите. После като си с нова кола каква е гаранцията, че като те трясне джип камикадзе ще оцелееш? То май именно като се качи човек на ново и се мисли за по от останалите на пътя и се самозабравя. Като ти е стара кочинката си с едно на ум и си по предпазлив...
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Относно дизеловите автомобили
Значи да разбирам, че ти искаш да си караш стария дизелов Орион докато стане поне на 35-40 години и на милион километра. Има ли кола с двигател чист дизел и ESP например (пък да не говорим за други по екзотични екстри). Технологиите се развиват и тенденцията е такава, че всяко нещо да е максимално надеждно през гаранционния срок - и наистина е така. След гаранция производителя няма сметка от това. Нали трябва да се продават нови коли. Аз ако имам финансова възможност ще карам само нови коли по 4-5 години и след гаранция нека втория собственик да му мисли за ремонтите.
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Относно дизеловите автомобили
Е и аз ако имам достатъчно финансови възможности така ще правя. Но при доход от малко повече от 2000 лв на месец категорично не. Виж, при 4000-5000лв може и да се набутам с нова кола, но засега предпочитам да карам кола за около 5 000лв, която ще ми свърши същата работа, като кола за 40 000лв. Да не говорим, че на мен една кола не ми върши работа. Трябва да са поне 2.DigiPro написа:... Аз ако имам финансова възможност ще карам само нови коли по 4-5 години и след гаранция нека втория собственик да му мисли за ремонтите.
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 29 юни 2007, 22:20
- Модел на автомобила: orion d
- Status: Извън линия
Re: Относно дизеловите автомобили
Значи разбирай, че нищо не си разбрал. Не се засягай, но прочети какво съм писал. Относно "Има ли кола с двигател чист дизел и ESP" - я виж тук: http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 7200000000" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; , а дори не съм търсил сериозно. Обърни внимание на екстрите (ако не ти е ясно нещо питай) и на възможността от 12 месеца гаранция с/у минимална допълнителна сума! И я ме "фрасни" с някоя "екзотична екстра"? Работата е там приятел, че който може без абс може и с абс, който може без серво, може и със...и т.н. и т.н. Виж обратното не е вярно. Да взема да те кача на една стара УАЗ-ка дето се кара с категория В, ама ако не знаеш какво е междинна газ нямаш шанс да свалиш от 3-та на 2-ра в движение и да видиш колко "шофьори" са шофьори, а?DigiPro написа:Значи да разбирам, че ти искаш да си караш стария дизелов Орион докато стане поне на 35-40 години и на милион километра. Има ли кола с двигател чист дизел и ESP например (пък да не говорим за други по екзотични екстри). Технологиите се развиват и тенденцията е такава, че всяко нещо да е максимално надеждно през гаранционния срок - и наистина е така. След гаранция производителя няма сметка от това. Нали трябва да се продават нови коли. Аз ако имам финансова възможност ще карам само нови коли по 4-5 години и след гаранция нека втория собственик да му мисли за ремонтите.
Стана ясно, че да се предвижиш от "А" до "Б" безпроблемно не е задължително колата да си я изкарал сам от шоурума. Искаш екстри? Ми що не сравниш списъка на твоята с този на "S" класа за 15к лв, пък била тя и на 10-12 години?
-
- потребител
- Мнения: 675
- Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
- Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Относно дизеловите автомобили
Направо зачеркнахте прогреса в автомобилостроенето. Горките производители за кво се пънат.
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 29 юни 2007, 22:20
- Модел на автомобила: orion d
- Status: Извън линия
Re: Относно дизеловите автомобили
Е*ти прогреса - измислен е дигателя с вътрешно горене преди доста над 100 години и пак сме си с него. Пънат се за парите ни. Въпроса е много философски.NIKJAMa написа:Направо зачеркнахте прогреса в автомобилостроенето. Горките производители за кво се пънат.
Ще го кажа просто та дано ме раберете - като излезе нещо ново (не щото е купено ново, а като технология) дори и да е сполучлива (а това се разбира чак след време!) не е препоръчително да се хвърля човек веднага на нея поради простата причина, че е още скъпа и недоразвита, а и малко хора разбират от нея. Спомнете си LED телевизорите преди време и после. Същото е с колите - като стане масово е достъпно и доусъвършенствано и нямаш ядове с поддръжката. Да не говорим, че е азбучна истина когато купуваш кола да не купуваш от първите години на производство на модела. Винаги има "детски болести" и обикновенно с един "фейс" нещата идват на място - хем актуализират малко визията, хем доискусуряват техниката и получаваш по добре изглеждаща, с повече екстри и подобрена технически! Отделно на всеки му е ясно, че колкото повече и по сложни агрегати има един автомобил толкова по голяма е вероятността да дефектира нещо, а тази вероятност расте експоненциално с възрастта.
PS. Мерцедеса е с ASR, има и с ЕТС, а не ESP. Дадох на търсачката по ESP, а изплю това - както и да е, по всяка вероятност си прав, не че ще се засиля да купя кола от шоурума заради това!
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Относно дизеловите автомобили
За "чист дизел и ESP" имах впредвид чисто нова. Защо според теб производителите не правят нови коли с атмосферни дизелови двигатели. Вярно, че са много надеждни, издържат милион километри и какво от това? Нямат динамиката на комон рейл дизелите и не могат да теглят все по-тежките (заради безопасността) купета.miromir76 написа:Значи разбирай, че нищо не си разбрал. Не се засягай, но прочети какво съм писал. Относно "Има ли кола с двигател чист дизел и ESP" - я виж тук: http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 7200000000" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; , а дори не съм търсил сериозно. Обърни внимание на екстрите (ако не ти е ясно нещо питай) и на възможността от 12 месеца гаранция с/у минимална допълнителна сума! И я ме "фрасни" с някоя "екзотична екстра"? Работата е там приятел, че който може без абс може и с абс, който може без серво, може и със...и т.н. и т.н. Виж обратното не е вярно. Да взема да те кача на една стара УАЗ-ка дето се кара с категория В, ама ако не знаеш какво е междинна газ нямаш шанс да свалиш от 3-та на 2-ра в движение и да видиш колко "шофьори" са шофьори, а?
Стана ясно, че да се предвижиш от "А" до "Б" безпроблемно не е задължително колата да си я изкарал сам от шоурума. Искаш екстри? Ми що не сравниш списъка на твоята с този на "S" класа за 15к лв, пък била тя и на 10-12 години?
За екстрите - един нов Фокус, който е среден клас и не е от някоя премиум марка се предлагат следните екстри (не е изчерпателен списъка): автоматично паркиране, адаптивен автопилот, автоматично спиране в града при скорости под 30 км/ч. Най-добре разгледай на: http://www.ford.bg/view_text.php?id=1573#tab_content_2 и ми кажи коя екстра я има 15 годишното возило от висок клас премиум марка което си дал за пример. Сега ще кажежш, че можеш и без тези екстри щото нали всички сме велики шофьори. То по тази логика може да се качваш пеша всеки ден до 10-я етаж примерно - защо да ползваш асансьор. Или пък да гледаш на лампов телевизор - нали пак има картина.
Колегата mitaka76 ти го е написал много правилно. Германците не са глупави, че да карат 15 годишни коли. Представи си, че с тази кола си изкарваш парите. Всяка повреда ти спира работата и губиш пари. Новата кола ти дава сигурност и надежност.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10831
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Относно дизеловите автомобили
Спора е излишен, няма състоятелен човек който да се откаже от нов автомобил, бил той дизел или не. Всичко се свежда до "имането" на средства. Дизелът няма скоро да "залезе", и всеки трезво мислещ човек сам стига до това заключение. Не на последно място човек трябва сериозно да се замисли има ли средства да поддържа автомобил, като това не се свежда само до разходи за гориво,- нещо от сорта Клаудия Шифър ли да ти е жена, или Форд Фиеста твоята кола. Иначе доста колеги имам които в "бума" на заемите си накупуваха по един Мерцедес, а после се оказа че не могат да го поддържат и ползуват нормално както се полага. Едно семейство с доход над 3000 лв. месечно може да си позволи закупуването на нов автомобил, стига да не е "наемател" в голям град.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 29 юни 2007, 22:20
- Модел на автомобила: orion d
- Status: Извън линия
Re: Относно дизеловите автомобили
Колега изопачаваш доста нещата. Това, че не правят вече атмосферни дизели не виждам как доказва, че новите са по надеждни!? Публична тайна е, че на производителите не им е изгодно да произвеждат "вечни" коли. Относно екстрите - давах ти пример с Мондео 2006 и S класа 2002 (като списък за екстри, гаранция ще намериш дето със свещ ще ги търсиш и през следващите 10 години във нова фиеста пак няма да намериш), а ти ми говориш за 15 годишни и лампови телевизори. После фиеста и фюжън кои екстри от изброените имат? Май неволно сам качи класа и пак дойде до моето. Просто аз съм за изчакване няколко години 6-7 заради финансови съображения. ПОВТАРЯМ! За какво ми е кола от магазина при 15к км годишно?!?! Пари на вятъра - ФАКТ и няма как да го убориш. Относно германците - вземи се запознай малко - там купуването на нова кола далеч не е само поради причината, че ще е безпроблемна и с екстри - стимулират се от саната държава и нормативната уредба и разходите са такива, че да не ти е изгодно над 7 годишен автомобил или такъв с нисък клас Евро, а и не карат по 10к нали? Да не говорим за цените в сервизите - като ти кажат 3000Е за кола 5000Е и всеки нормален човек би сеотказал. Само,ч е тука ремонта не е 3000, а 500 макс и затова се внасят. То по тази логика и в Швейцария според теб щом не карат много дизели е сигурно щото са по "лошите" коли?! "То по тази логика може да се качваш пеша всеки ден до 10-я етаж примерно - защо да ползваш асансьор." - питането ми в случая е: можеш, можеш, ама не го правиш - в един момент ти се налага и да не се окаже , че само си мислиш, че можеш, а на 5-я да изплезиш език? Никога не съм бил против екстрите особенно пряко свързани с безопасността, ама то така да си купим по един танк колега?!?!DigiPro написа: За "чист дизел и ESP" имах впредвид чисто нова. Защо според теб производителите не правят нови коли с атмосферни дизелови двигатели. Вярно, че са много надеждни, издържат милион километри и какво от това? Нямат динамиката на комон рейл дизелите и не могат да теглят все по-тежките (заради безопасността) купета.
За екстрите - един нов Фокус, който е среден клас и не е от някоя премиум марка се предлагат следните екстри (не е изчерпателен списъка): автоматично паркиране, адаптивен автопилот, автоматично спиране в града при скорости под 30 км/ч. Най-добре разгледай на: http://www.ford.bg/view_text.php?id=1573#tab_content_2 и ми кажи коя екстра я има 15 годишното возило от висок клас премиум марка което си дал за пример. Сега ще кажежш, че можеш и без тези екстри щото нали всички сме велики шофьори. То по тази логика може да се качваш пеша всеки ден до 10-я етаж примерно - защо да ползваш асансьор. Или пък да гледаш на лампов телевизор - нали пак има картина.
Колегата mitaka76 ти го е написал много правилно. Германците не са глупави, че да карат 15 годишни коли. Представи си, че с тази кола си изкарваш парите. Всяка повреда ти спира работата и губиш пари. Новата кола ти дава сигурност и надежност.
Един вид ако има и екстри за парите които си склонен да отделиш - ОК, ама да ги даваш само заради това си е глупост. Аз МОГА да си позволя нов атомобил - но нямам нужда нито е изгодно! Кво не рабрахте?! Щом си ОК да олекнеш с 20к повече за 4-5 години и 75-80к км отколкото ако караш 6-8 годишна кола и при това по висок клас, не виждам кой те спира? Нито ще стигнеш по бързо, нито по безаварийно, нито по безопасно защото това до голяма степен зависи (все още) от човека зад волана, а не от колата!
-
- потребител
- Мнения: 675
- Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
- Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Относно дизеловите автомобили
Ако може да обобщя. Новите коли не са по-лоши, напротив по-хубави са от старите, но просто са по-скъпи.
И един съвет. Не си купувай ес класа за 15 000. По-добре ги дай за нова фиеста.
И един съвет. Не си купувай ес класа за 15 000. По-добре ги дай за нова фиеста.
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 29 юни 2007, 22:20
- Модел на автомобила: orion d
- Status: Извън линия
Re: Относно дизеловите автомобили
Правилно обобщи - безплатен обяд няма! По-динамична, по-икономична, по-нова...и т.н. по-, логично става = по-скъпа... Тук е момента всеки да прецени кое "по" доколко е по и кое му е преоритет, да си види възможностите и така.NIKJAMa написа:Ако може да обобщя. Новите коли не са по-лоши, напротив по-хубави са от старите, но просто са по-скъпи.
И един съвет. Не си купувай ес класа за 15 000. По-добре ги дай за нова фиеста.
За мерцедеса - никога не ми е минавала такава глупава мисъл през главата. Дадох го като пример, че ако ще купуваш кола за 15-20к само щото била с повече екстри и по-безопасна - има и "по " от новата фиеста. Момента с надеждността го изяснихме. За мен е еднаква глупост да дадеш пари за кола която после повечето време ще седи като паметник (S-класа за 15к), както да си купя нова фиеста при положение, че карам 15к годишно... То само от разликата в данъка и каското (изобщо не говоря за обезценяване) може да се купи една фиеста 1,4и 2005...
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Относно дизеловите автомобили
Aко се върнеш и прочетеш предишните ми 2-3 мнения ще видиш, че и аз това съм написал. Да старите дизели са надеждни (били са щото вече са на годинки и са износени).miromir76 написа:Колега изопачаваш доста нещата. Това, че не правят вече атмосферни дизели не виждам как доказва, че новите са по надеждни!? Публична тайна е, че на производителите не им е изгодно да произвеждат "вечни" коли.
За безопасността не си прав. Системите за сигурност реагират мигновенно на всяка ситуация, докато човека (дори и професионален рали пилот) прави грешки и има по-бавна реакция.miromir76 написа:Нито ще стигнеш по бързо, нито по безаварийно, нито по безопасно защото това до голяма степен зависи (все още) от човека зад волана, а не от колата!
И в крайна сметка спирам да споря. Така или иначе всеки си има мнение и никой не може да убеди другия. Пожелавам си (а и на теб също) да имам достатъчно пари за да карам само нови коли (пък дори и от нисък/среден клас) и да не стои пред мен дилемата кое било по-изгодно финансово. Поговорката "Икономията е майка на мизерията" всички я знаем.
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 29 юни 2007, 22:20
- Модел на автомобила: orion d
- Status: Извън линия
Re: Относно дизеловите автомобили
Уважавам мнението ти, без да съм съгласен. Първо според теб ПТП-та с нови автомобили няма? 2-ро системата си е система, но си има лимит и няма гаранция, че ще функционира винаги! И тогава какво правим? Лесно е да се почувстваш уверен и да се предовериш и тогава...
После "Икономията е майка на мизерията" - да, знаем я, но едно е да купиш разумно и съвсем друго "щото мога". Нали не мислиш, че за да драскам в този форум ми трябва PC за 2000лв? Просто се купува необходимото за ЦЕЛТА, а на много купувачи на ново тя е смешна - афиширане и газария=простотия.
А и пред мен дилеми няма! Знам какво искам и имам повече от достатъчно за което...та...
После "Икономията е майка на мизерията" - да, знаем я, но едно е да купиш разумно и съвсем друго "щото мога". Нали не мислиш, че за да драскам в този форум ми трябва PC за 2000лв? Просто се купува необходимото за ЦЕЛТА, а на много купувачи на ново тя е смешна - афиширане и газария=простотия.
А и пред мен дилеми няма! Знам какво искам и имам повече от достатъчно за което...та...
- divxstore
- потребител
- Мнения: 757
- Регистриран: 03 ное 2007, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo'10 2.0 TDCI 143hp Titanium X5988BX
- Местоположение: Димитровград
- Status: Извън линия
Re: Относно дизеловите автомобили
Относно дизела - това ми е разхода за последните 1191 км - включва магистрално, планинско и градско, с включен климатроник, уловката е, че е с дизелово гориво от Австрия (цена 2.73 лева за литър) , та когато бензинчетата стигнат този разход, тогава да говорим кое е по-евтино . Лошото, е че не всеки път мога да карам с такова гориво, но вече мисля да ми стане приоритет да ми носят отвън по-повечко гориво.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13096
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Относно дизеловите автомобили
10/100 Газ, само в Хасково, българска на 1.20лвdivxstore написа:....... , та когато бензинчетата стигнат този разход, тогава да говорим кое е по-евтино . ......
Това е на Ескорта, на Фиестата няма да казвам, че ще завиждате.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта