Относно дизеловите автомобили

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Относно дизеловите автомобили

Мнение от dimkar » 19 юли 2012, 15:02

Полезно четиво за страстните привърженици на дизеловите автомобили. :)
http://auto.dir.bg/news.php?id=11597704" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от S_C » 19 юли 2012, 15:20

То това е ясно от 20 години....ама пустия маркетинг...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от dimkar » 19 юли 2012, 15:21

Е, то и на мен ми е ясно и досега никога не съм се набутвал с дизел, ама доста хора си мислят противното. :)

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от nikolovvd » 19 юли 2012, 16:43

Повечето са с връзки в БДЖ или транспортни фирми (камиони). ;): :D:

Потребителски аватар
divxstore
потребител
потребител
Мнения: 757
Регистриран: 03 ное 2007, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo'10 2.0 TDCI 143hp Titanium X5988BX
Местоположение: Димитровград
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от divxstore » 20 юли 2012, 15:23

nikolovvd написа:Повечето са с връзки в БДЖ или транспортни фирми (камиони). ;): :D:
Нормално, за това карам на дизел, до тук съм спестил около 4000лв спрямо бензина, а колата е все още на 60 000км. Само, че има и още нещо - ускорението и усещането от него. Ако сте карали TDCI 130-140 кончета, като подкарате обикновенното бензинче 130-145кс и как ви се струва? Да не говорим и за разлика поне 2,5л/100, при сегашната цена на горивото е приблизително 6500лв за 100 000км, спестяване спрямо бензина, което е приемливо. За всеки влак си има пътници и всеки има предпочитания. Ако се разтърся сигурно ще намеря и много статии, които твърдят обратното на тази, просто зависи за какво са платили на журналиста :D: Просто при голям пробег дизела излиза доста по-евтино от бензина (не говоря за газ), та затова си имаме и малка бензинова количка която ще върти има няма 9-10 хил км на година.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от S_C » 20 юли 2012, 15:37

Имам един вероятно нелогичен за повечето от вас въпрос....Ама кой е последният човек,за когото се сещате,навъртял 100,000 км с личната си кола...Имам предвид тая,дето си разцъква от тях до работа с нея...без самата работа да му е свързана с каране на кола ???
Из градовете подобен километраж се навърта за 7-8 години най-малко.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от dimkar » 20 юли 2012, 16:12

divxstore написа:Нормално, за това карам на дизел, до тук съм спестил около 4000лв спрямо бензина, а колата е все още на 60 000км. Само, че има и още нещо - ускорението и усещането от него. Ако сте карали TDCI 130-140 кончета, като подкарате обикновенното бензинче 130-145кс и как ви се струва? Да не говорим и за разлика поне 2,5л/100, при сегашната цена на горивото е приблизително 6500лв за 100 000км, спестяване спрямо бензина, което е приемливо. За всеки влак си има пътници и всеки има предпочитания. Ако се разтърся сигурно ще намеря и много статии, които твърдят обратното на тази, просто зависи за какво са платили на журналиста :D: Просто при голям пробег дизела излиза доста по-евтино от бензина (не говоря за газ), та затова си имаме и малка бензинова количка която ще върти има няма 9-10 хил км на година.
Това е вече история. Спрямо новите бензинови двигатели, дизелите вече отстъпват. Остава им само по-високия експлоатационен разход. :)

Потребителски аватар
divxstore
потребител
потребител
Мнения: 757
Регистриран: 03 ное 2007, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo'10 2.0 TDCI 143hp Titanium X5988BX
Местоположение: Димитровград
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от divxstore » 20 юли 2012, 17:00

dimkar написа:
divxstore написа:Нормално, за това карам на дизел, до тук съм спестил около 4000лв спрямо бензина, а колата е все още на 60 000км. Само, че има и още нещо - ускорението и усещането от него. Ако сте карали TDCI 130-140 кончета, като подкарате обикновенното бензинче 130-145кс и как ви се струва? Да не говорим и за разлика поне 2,5л/100, при сегашната цена на горивото е приблизително 6500лв за 100 000км, спестяване спрямо бензина, което е приемливо. За всеки влак си има пътници и всеки има предпочитания. Ако се разтърся сигурно ще намеря и много статии, които твърдят обратното на тази, просто зависи за какво са платили на журналиста :D: Просто при голям пробег дизела излиза доста по-евтино от бензина (не говоря за газ), та затова си имаме и малка бензинова количка която ще върти има няма 9-10 хил км на година.
Това е вече история. Спрямо новите бензинови двигатели, дизелите вече отстъпват. Остава им само по-високия експлоатационен разход. :)
Да на новите отстъпват(макар, че пак може да се поспори), но и разходите по обслужване на новите не е като на старите бензинови, надеждноста е все още неизвестна, както и цената им се приближава към дизела(при новото мондео 2.0/203кс екобуст е 49 150лв а дизела 2.0/163кс е 50 300лв, разхода на екобуста е 2.3 литра повече и при 100 000км пестиш с дизела повече от 5800 лева. Както казах, зависи колко караш и за какво ползваш колата :D:

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4778
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от pepy1 » 20 юли 2012, 21:24

S_C написа:Имам един вероятно нелогичен за повечето от вас въпрос....Ама кой е последният човек,за когото се сещате,навъртял 100,000 км с личната си кола...Имам предвид тая,дето си разцъква от тях до работа с нея...без самата работа да му е свързана с каране на кола ???
Из градовете подобен километраж се навърта за 7-8 години най-малко.
аз за около 8 години на ескорта му навъртях над 130 000 -това ми беше личната бензинова кола за от нас до работа и до морето веднъж годишно ...
сега съм с дизел - разхода ми в градски условия е по малък ,а в извънградски не коментирам(това за сравнение с ескорта)
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от Conan_1 » 21 юли 2012, 09:50

при 15000км на година и 3л разлика се пестяг 450л. 450л.* 2.70лв=1215лв. само от гориво. А свещи, кабели..... _friends_
дори и при 2литраразлика ........ 15000km = 300
литра по 2,70 лв = 810 лв - таи 4е докато новите бензини станат на достъпни цени и ако не караш само по 3-4 хиляди на година не виждам защо да сменям дизела
и кефа от ТДЦи -to _friends_
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от nikolovvd » 23 юли 2012, 09:41

За кой кеф става дума?
За 2L турбо дизел или 2L ЕкоБуста?
Ако сравненияваме атмосферния дизел с бензиновия двигател, за каква динамика говорим?

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от dimkar » 23 юли 2012, 10:28

nikolovvd написа:За кой кеф става дума?
За 2L турбо дизел или 2L ЕкоБуста?
Ако сравненияваме атмосферния дизел с бензиновия двигател, за каква динамика говорим?
Динамика ли? Дизелите са доста плачевни вече. Справка производителя: http://www.ford.bg/album/12.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
divxstore
потребител
потребител
Мнения: 757
Регистриран: 03 ное 2007, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo'10 2.0 TDCI 143hp Titanium X5988BX
Местоположение: Димитровград
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от divxstore » 23 юли 2012, 12:46

dimkar написа:
nikolovvd написа:За кой кеф става дума?
За 2L турбо дизел или 2L ЕкоБуста?
Ако сравненияваме атмосферния дизел с бензиновия двигател, за каква динамика говорим?
Динамика ли? Дизелите са доста плачевни вече. Справка производителя: http://www.ford.bg/album/12.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
И къде са плачевни дизелите при положение, че въртящия момент им е по-голям, както и разхода по-добър, да не забравяме, че и набират по бързо от 50 до 100км/ч? Сега съпостави и конете - при по- малко коне и естествено по-нисък данък, дизела е почти равен. Както казах и по-горе цената на екобуста приближава дизела, като обслужване не съм гледал каква е разликата, а за надеждност все още е рано да говорим. Обикновенния бензинов двигател съм съгласен, че е по-надежден, но ако не е на газ, винаги излиза по-скъпо при по-голям годишен пробег.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от nikolovvd » 23 юли 2012, 13:11

Хайде да сравним двулитровите мотори.
Показатели --------- Мощност --------- Въртящ момент ----- 0-100 км/ч ---------Макс.скорост
TDCI ----------------- 163 к.с. ---------- 320 N/m --------------- 8.9 сек. ------------230 км/ч
Еко Буст ------------ 240 к.с. ----------- 340 N/m --------------- 7.3 сек. -----------246 км/ч

Само веднъж да случиш на "хубава" нафта и температури от 25-30 градуса под нулата и си до там.
Отделно се бръкваш до 10 000 лв. за ремонт, защото това не се включва от гаранцията. Да си зареждал хубава нафта - разбирай скъпа!

Потребителски аватар
imarh
потребител
потребител
Мнения: 271
Регистриран: 15 ное 2007, 10:09
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 16V 95г. автоматик, комби с теглич
Grand Cherokee 2.7 CRD 2004
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от imarh » 23 юли 2012, 14:13

"Дизелите" имат висок въртящ момент най-вече заради турбото, не заради спесификата на горивото. Самото турбо и ГНП-то правят "вървежа" на дизела. Когато сравнявате кое гориво е по-ефективно сравнявайте дизелов и бензинов двигател, които съответно имат/нямат турбо, помпа която вкарва горивото с 2000 бара, интеркулер които да охлажда постъпващия въздух, блокове с еднаква компресия и т.н и т.н. А днешният дизел разполага с тези допълнителни агрегати за да може работи и да върви изобщо.

Именно тези агрегати до сега отсъстваха при бензиновите двигатели, просто защото до сега беше развиван основно дизеловият мотор. А това беше така, защото в началото на дизеловата ера при леките коли (преди ~20год.) това гориво беше много по-евтино понеже не беше толкова търсено и разпространено освен при камионите, корабите и жп транспорта. Точно в момента сме в повратната точка и нещата се обръщат. Дизела ще залязва, а бензина ще бъде разработвания и развивания двигател и пак за съжаление за сметка на ресурса му(и агрегатите около него) и цената на горивото...

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10844
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от ЯЛТА » 23 юли 2012, 14:23

А дали ще доживеем да видим Екобууст внесен "втора ръка" на 400 - 500 000 км., Бъдещето ще покаже.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

niki85
потребител
потребител
Мнения: 132
Регистриран: 22 дек 2011, 21:35
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от niki85 » 23 юли 2012, 14:40

Да, дизелът може да е бил дотук, но и 'евтината" подръжка на бензина също беше дотук. Колко от вас знаят, че на прословутият екобууст ЕГР+турбо+ колектор се водят един агрегат - продава се като една част, а не като отделна. Сам ще ви оставя да сметнете колко ще струва. А като имате предвид и гняста, с която караме тук, няма начин да не се прецака поне егр-а, демек и турбото, и колектора :)

Потребителски аватар
BIGFORDFAN
потребител
потребител
Мнения: 1368
Регистриран: 03 май 2007, 05:06
Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от BIGFORDFAN » 23 юли 2012, 14:45

Чакам Екобууст да работи така след 600 000 км.... http://www.youtube.com/watch?v=iCRpWsH-Y3o" onclick="window.open(this.href);return false; . Аз лично с нафта за 80 лева минавам 700км смесено каране, не е луд тоя дето яде баницата...

П.С. бензинките са си хубави също де, ама не са ми по джоба в момента. *banned*

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от nikolovvd » 23 юли 2012, 14:52

Няма на пазара още!
Най-яката Фиеста е 99 kW - 135 к.с.
С Еко Буст са само няколко Мондеота, но като им гледам цените 20-25 000 Евро без ДДС май са от дилъри - нови.
Следим пазара, бъди спокоен!

Потребителски аватар
divxstore
потребител
потребител
Мнения: 757
Регистриран: 03 ное 2007, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo'10 2.0 TDCI 143hp Titanium X5988BX
Местоположение: Димитровград
Status: Извън линия

Re: Относно дизеловите автомобили

Мнение от divxstore » 23 юли 2012, 19:18

nikolovvd написа:Хайде да сравним двулитровите мотори.
Показатели --------- Мощност --------- Въртящ момент ----- 0-100 км/ч ---------Макс.скорост
TDCI ----------------- 163 к.с. ---------- 320 N/m --------------- 8.9 сек. ------------230 км/ч
Еко Буст ------------ 240 к.с. ----------- 340 N/m --------------- 7.3 сек. -----------246 км/ч

Само веднъж да случиш на "хубава" нафта и температури от 25-30 градуса под нулата и си до там.
Отделно се бръкваш до 10 000 лв. за ремонт, защото това не се включва от гаранцията. Да си зареждал хубава нафта - разбирай скъпа!
Сравняваш най-добрия Екобууст с не най-добрия дизел!
2.2 TDCi --------------200к.с ---------------- 420н/м ----------------- 8.1 сек------------- 230 км/ч - това са показатели от Мондео. Карал съм такова и беше на 145 000км, все още нямаше проблеми, сега е на 180 и все още няма проблеми по двигател и дюзи, турбота. Тук май разликата става по незабелижима при разлика от 1250 лева като нов, бензиновия Екобуст мондео е 60 400 лева, а дизеловото е 61 650. Разлика в горенето 1.6 л/100км = на 30 000км си избил разликата в цената (1252лв при сегашна цена на горивото). И къде му е предимството?

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 37 госта