Страница 1 от 4
Относно дизеловите автомобили
Публикувано: 19 юли 2012, 15:02
от dimkar
Полезно четиво за страстните привърженици на дизеловите автомобили.
http://auto.dir.bg/news.php?id=11597704" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Относно дизеловите автомобили
Публикувано: 19 юли 2012, 15:20
от S_C
То това е ясно от 20 години....ама пустия маркетинг...
Re: Относно дизеловите автомобили
Публикувано: 19 юли 2012, 15:21
от dimkar
Е, то и на мен ми е ясно и досега никога не съм се набутвал с дизел, ама доста хора си мислят противното.

Re: Относно дизеловите автомобили
Публикувано: 19 юли 2012, 16:43
от nikolovvd
Повечето са с връзки в БДЖ или транспортни фирми (камиони).

Re: Относно дизеловите автомобили
Публикувано: 20 юли 2012, 15:23
от divxstore
nikolovvd написа:Повечето са с връзки в БДЖ или транспортни фирми (камиони).

Нормално, за това карам на дизел, до тук съм спестил около 4000лв спрямо бензина, а колата е все още на 60 000км. Само, че има и още нещо - ускорението и усещането от него. Ако сте карали TDCI 130-140 кончета, като подкарате обикновенното бензинче 130-145кс и как ви се струва? Да не говорим и за разлика поне 2,5л/100, при сегашната цена на горивото е приблизително 6500лв за 100 000км, спестяване спрямо бензина, което е приемливо. За всеки влак си има пътници и всеки има предпочитания. Ако се разтърся сигурно ще намеря и много статии, които твърдят обратното на тази, просто зависи за какво са платили на журналиста

Просто при голям пробег дизела излиза доста по-евтино от бензина (не говоря за газ), та затова си имаме и малка бензинова количка която ще върти има няма 9-10 хил км на година.
Re: Относно дизеловите автомобили
Публикувано: 20 юли 2012, 15:37
от S_C
Имам един вероятно нелогичен за повечето от вас въпрос....Ама кой е последният човек,за когото се сещате,навъртял 100,000 км с личната си кола...Имам предвид тая,дето си разцъква от тях до работа с нея...без самата работа да му е свързана с каране на кола ???
Из градовете подобен километраж се навърта за 7-8 години най-малко.
Re: Относно дизеловите автомобили
Публикувано: 20 юли 2012, 16:12
от dimkar
divxstore написа:Нормално, за това карам на дизел, до тук съм спестил около 4000лв спрямо бензина, а колата е все още на 60 000км. Само, че има и още нещо - ускорението и усещането от него. Ако сте карали TDCI 130-140 кончета, като подкарате обикновенното бензинче 130-145кс и как ви се струва? Да не говорим и за разлика поне 2,5л/100, при сегашната цена на горивото е приблизително 6500лв за 100 000км, спестяване спрямо бензина, което е приемливо. За всеки влак си има пътници и всеки има предпочитания. Ако се разтърся сигурно ще намеря и много статии, които твърдят обратното на тази, просто зависи за какво са платили на журналиста

Просто при голям пробег дизела излиза доста по-евтино от бензина (не говоря за газ), та затова си имаме и малка бензинова количка която ще върти има няма 9-10 хил км на година.
Това е вече история. Спрямо новите бензинови двигатели, дизелите вече отстъпват. Остава им само по-високия експлоатационен разход.

Re: Относно дизеловите автомобили
Публикувано: 20 юли 2012, 17:00
от divxstore
dimkar написа:divxstore написа:Нормално, за това карам на дизел, до тук съм спестил около 4000лв спрямо бензина, а колата е все още на 60 000км. Само, че има и още нещо - ускорението и усещането от него. Ако сте карали TDCI 130-140 кончета, като подкарате обикновенното бензинче 130-145кс и как ви се струва? Да не говорим и за разлика поне 2,5л/100, при сегашната цена на горивото е приблизително 6500лв за 100 000км, спестяване спрямо бензина, което е приемливо. За всеки влак си има пътници и всеки има предпочитания. Ако се разтърся сигурно ще намеря и много статии, които твърдят обратното на тази, просто зависи за какво са платили на журналиста

Просто при голям пробег дизела излиза доста по-евтино от бензина (не говоря за газ), та затова си имаме и малка бензинова количка която ще върти има няма 9-10 хил км на година.
Това е вече история. Спрямо новите бензинови двигатели, дизелите вече отстъпват. Остава им само по-високия експлоатационен разход.

Да на новите отстъпват(макар, че пак може да се поспори), но и разходите по обслужване на новите не е като на старите бензинови, надеждноста е все още неизвестна, както и цената им се приближава към дизела(при новото мондео 2.0/203кс екобуст е 49 150лв а дизела 2.0/163кс е 50 300лв, разхода на екобуста е 2.3 литра повече и при 100 000км пестиш с дизела повече от 5800 лева. Както казах, зависи колко караш и за какво ползваш колата

Re: Относно дизеловите автомобили
Публикувано: 20 юли 2012, 21:24
от pepy1
S_C написа:Имам един вероятно нелогичен за повечето от вас въпрос....Ама кой е последният човек,за когото се сещате,навъртял 100,000 км с личната си кола...Имам предвид тая,дето си разцъква от тях до работа с нея...без самата работа да му е свързана с каране на кола ???
Из градовете подобен километраж се навърта за 7-8 години най-малко.
аз за около 8 години на ескорта му навъртях над 130 000 -това ми беше личната бензинова кола за от нас до работа и до морето веднъж годишно ...
сега съм с дизел - разхода ми в градски условия е по малък ,а в извънградски не коментирам(това за сравнение с ескорта)
Re: Относно дизеловите автомобили
Публикувано: 21 юли 2012, 09:50
от Conan_1
при 15000км на година и 3л разлика се пестяг 450л. 450л.* 2.70лв=1215лв. само от гориво. А свещи, кабели.....
дори и при 2литраразлика ........ 15000km = 300
литра по 2,70 лв = 810 лв - таи 4е докато новите бензини станат на достъпни цени и ако не караш само по 3-4 хиляди на година не виждам защо да сменям дизела
и кефа от ТДЦи -to

Re: Относно дизеловите автомобили
Публикувано: 23 юли 2012, 09:41
от nikolovvd
За кой кеф става дума?
За 2L турбо дизел или 2L ЕкоБуста?
Ако сравненияваме атмосферния дизел с бензиновия двигател, за каква динамика говорим?
Re: Относно дизеловите автомобили
Публикувано: 23 юли 2012, 10:28
от dimkar
nikolovvd написа:За кой кеф става дума?
За 2L турбо дизел или 2L ЕкоБуста?
Ако сравненияваме атмосферния дизел с бензиновия двигател, за каква динамика говорим?
Динамика ли? Дизелите са доста плачевни вече. Справка производителя:
http://www.ford.bg/album/12.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Относно дизеловите автомобили
Публикувано: 23 юли 2012, 12:46
от divxstore
dimkar написа:nikolovvd написа:За кой кеф става дума?
За 2L турбо дизел или 2L ЕкоБуста?
Ако сравненияваме атмосферния дизел с бензиновия двигател, за каква динамика говорим?
Динамика ли? Дизелите са доста плачевни вече. Справка производителя:
http://www.ford.bg/album/12.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
И къде са плачевни дизелите при положение, че въртящия момент им е по-голям, както и разхода по-добър, да не забравяме, че и набират по бързо от 50 до 100км/ч? Сега съпостави и конете - при по- малко коне и естествено по-нисък данък, дизела е почти равен. Както казах и по-горе цената на екобуста приближава дизела, като обслужване не съм гледал каква е разликата, а за надеждност все още е рано да говорим. Обикновенния бензинов двигател съм съгласен, че е по-надежден, но ако не е на газ, винаги излиза по-скъпо при по-голям годишен пробег.
Re: Относно дизеловите автомобили
Публикувано: 23 юли 2012, 13:11
от nikolovvd
Хайде да сравним двулитровите мотори.
Показатели --------- Мощност --------- Въртящ момент ----- 0-100 км/ч ---------Макс.скорост
TDCI ----------------- 163 к.с. ---------- 320 N/m --------------- 8.9 сек. ------------230 км/ч
Еко Буст ------------ 240 к.с. ----------- 340 N/m --------------- 7.3 сек. -----------246 км/ч
Само веднъж да случиш на "хубава" нафта и температури от 25-30 градуса под нулата и си до там.
Отделно се бръкваш до 10 000 лв. за ремонт, защото това не се включва от гаранцията. Да си зареждал хубава нафта - разбирай скъпа!
Re: Относно дизеловите автомобили
Публикувано: 23 юли 2012, 14:13
от imarh
"Дизелите" имат висок въртящ момент най-вече заради турбото, не заради спесификата на горивото. Самото турбо и ГНП-то правят "вървежа" на дизела. Когато сравнявате кое гориво е по-ефективно сравнявайте дизелов и бензинов двигател, които съответно имат/нямат турбо, помпа която вкарва горивото с 2000 бара, интеркулер които да охлажда постъпващия въздух, блокове с еднаква компресия и т.н и т.н. А днешният дизел разполага с тези допълнителни агрегати за да може работи и да върви изобщо.
Именно тези агрегати до сега отсъстваха при бензиновите двигатели, просто защото до сега беше развиван основно дизеловият мотор. А това беше така, защото в началото на дизеловата ера при леките коли (преди ~20год.) това гориво беше много по-евтино понеже не беше толкова търсено и разпространено освен при камионите, корабите и жп транспорта. Точно в момента сме в повратната точка и нещата се обръщат. Дизела ще залязва, а бензина ще бъде разработвания и развивания двигател и пак за съжаление за сметка на ресурса му(и агрегатите около него) и цената на горивото...
Re: Относно дизеловите автомобили
Публикувано: 23 юли 2012, 14:23
от ЯЛТА
А дали ще доживеем да видим Екобууст внесен "втора ръка" на 400 - 500 000 км., Бъдещето ще покаже.
Re: Относно дизеловите автомобили
Публикувано: 23 юли 2012, 14:40
от niki85
Да, дизелът може да е бил дотук, но и 'евтината" подръжка на бензина също беше дотук. Колко от вас знаят, че на прословутият екобууст ЕГР+турбо+ колектор се водят един агрегат - продава се като една част, а не като отделна. Сам ще ви оставя да сметнете колко ще струва. А като имате предвид и гняста, с която караме тук, няма начин да не се прецака поне егр-а, демек и турбото, и колектора

Re: Относно дизеловите автомобили
Публикувано: 23 юли 2012, 14:45
от BIGFORDFAN
Чакам Екобууст да работи така след 600 000 км....
http://www.youtube.com/watch?v=iCRpWsH-Y3o" onclick="window.open(this.href);return false; . Аз лично с нафта за 80 лева минавам 700км смесено каране, не е луд тоя дето яде баницата...
П.С. бензинките са си хубави също де, ама не са ми по джоба в момента.

Re: Относно дизеловите автомобили
Публикувано: 23 юли 2012, 14:52
от nikolovvd
Няма на пазара още!
Най-яката Фиеста е 99 kW - 135 к.с.
С Еко Буст са само няколко Мондеота, но като им гледам цените 20-25 000 Евро без ДДС май са от дилъри - нови.
Следим пазара, бъди спокоен!
Re: Относно дизеловите автомобили
Публикувано: 23 юли 2012, 19:18
от divxstore
nikolovvd написа:Хайде да сравним двулитровите мотори.
Показатели --------- Мощност --------- Въртящ момент ----- 0-100 км/ч ---------Макс.скорост
TDCI ----------------- 163 к.с. ---------- 320 N/m --------------- 8.9 сек. ------------230 км/ч
Еко Буст ------------ 240 к.с. ----------- 340 N/m --------------- 7.3 сек. -----------246 км/ч
Само веднъж да случиш на "хубава" нафта и температури от 25-30 градуса под нулата и си до там.
Отделно се бръкваш до 10 000 лв. за ремонт, защото това не се включва от гаранцията. Да си зареждал хубава нафта - разбирай скъпа!
Сравняваш най-добрия Екобууст с не най-добрия дизел!
2.2 TDCi --------------200к.с ---------------- 420н/м ----------------- 8.1 сек------------- 230 км/ч - това са показатели от Мондео. Карал съм такова и беше на 145 000км, все още нямаше проблеми, сега е на 180 и все още няма проблеми по двигател и дюзи, турбота. Тук май разликата става по незабелижима при разлика от 1250 лева като нов, бензиновия Екобуст мондео е 60 400 лева, а дизеловото е 61 650. Разлика в горенето 1.6 л/100км = на 30 000км си избил разликата в цената (1252лв при сегашна цена на горивото). И къде му е предимството?