За тунинга и още нещо.

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

За тунинга и още нещо.

Мнение от nikolovvd » 30 юли 2012, 09:54

Понеже темата е за разтягане на локуми, теории и сметки я пускам тук да си чешем езиците, но ако някой модератор реше да въведе ред, може да я премести при по-сериозните теми.
Каква ми е идеята?
Обикновенно се задават въпроси за увеличаване на мощността, било то чрез чип, било то чрез турбо или други трикове.
Има обаче един начин да се "повиши" мощността на автомобила без да се пипа по двигателя. Става дума за олекотяване на купето или по друг начин казано да се подменят до колкото е възможно ламарините с по-лек материал. Идеята за това се набива на очи от един коефицент, който рядко влиза в полезрението на повечето водачи. Става дума за двигателната въоръженост на автомобила. За разлита от свръхзвуковите самолетит, където този коефицент е по-голям от единица, то при автомобилите е в рамките на 0.1 - 0.2, а понякога и по-малко.
Дали няма да се окаже, че изправянето на генерацията, смяната на въздушния филтър със спортен и олекотяването с 200-300 кг. няма да доведе до същият ефект като да се вдигне мощността с 30-40 коня?

Потребителски аватар
momo76
потребител
потребител
Мнения: 533
Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: За тунинга и още нещо.

Мнение от momo76 » 31 юли 2012, 10:49

Определено е така. Бях гледал един клип как едни хамериканци вземат под наем Крайслер Неон, мерят от 0-100 около 10сек. После махат всичко от него - седалки, врати, капаци, мокети, фарове, общо взето всичко което няма пряка връзка със задвижването и резултата е около 8сек.
Тънкия момент е, че не можеш да свалиш 200-300кг. от всекидневната си кола, да е някаква бегачка за писта може.
Още по голяма е разликата ако намалиш масата на всичко под амортисьора и пружината - носачи, джанти, гуми. Някъде бях чел, че 5кг. по-малко тегло на джантите се равнява на 40 кг по малко в багажника.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10848
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: За тунинга и още нещо.

Мнение от ЯЛТА » 31 юли 2012, 12:01

Преди години най добрата "бегачка" на Божурище беше една Сиера, та тя нямаше нищо по нея, даже имаше зъбни колела в скоростната кутия само за 3 скорости.
Но за семейна кола не става, и за ергенска не става,- защото и тапицерия е нужна там.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: За тунинга и още нещо.

Мнение от opex » 03 авг 2012, 01:09

ЯЛТА написа: и за ергенска не става,- защото и тапицерия е нужна там.
Аами, зависи.. и без това обичат "на твърдо" и "на кожа" :lol: (простете ме дами, ако има засегнали се :P )
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: За тунинга и още нещо.

Мнение от S_C » 11 фев 2013, 01:26

Номерът става на малолитражки като Неон-а.
При големите двигатели няма много смисъл.Няма какво толкова да махнеш от колата,за да подобриш съотношението тегло/мощност кой знае колко сериозно.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: За тунинга и още нещо.

Мнение от nikolovvd » 11 фев 2013, 08:40

Както винаги всичко се свежда до пари.
Ако човек разполага с малко повечко пари и не му се цапа с масло, стругове, валове и т.н. просто може да смени всички възможни ламарини с карбон.
Все пак два капака, 4 калника и 2/4 врати са не по-малко от 200-300 кг. ;): :D:

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: За тунинга и още нещо.

Мнение от diesel1.6 » 11 фев 2013, 08:48

Тези ламарини са към 120 - 130 кила, и то ако си с мондео с неговите тежки врати. Ескортовите са наполовина по-леки. Може да се сложат надуваеми седалки, скроени като плажни играчки, и ще се намалят още 30 кила.

Потребителски аватар
hitrata_lisi4ka
потребител
потребител
Мнения: 432
Регистриран: 11 яну 2008, 16:25
Модел на автомобила: Малък черен звяр 206 1.4 HDI '05та, бърз като вятъра и зъл като пинчер!
Местоположение: в буркан пълен с любов
Status: Извън линия

Re: За тунинга и още нещо.

Мнение от hitrata_lisi4ka » 11 фев 2013, 12:33

Само на Ескорта с 4 врати, вратите са по-леки, но тези с по две врати изобщо не са.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: За тунинга и още нещо.

Мнение от opex » 11 фев 2013, 14:11

diesel1.6 написа: Може да се сложат надуваеми седалки, скроени като плажни играчки, и ще се намалят още 30 кила.
*00120* *00120*
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: За тунинга и още нещо.

Мнение от HACKO » 11 фев 2013, 14:35

hitrata_lisi4ka написа:Само на Ескорта с 4 врати, вратите са по-леки, но тези с по две врати изобщо не са.
Не знам колко са леки, но задна (странична) врата за Ескорт е два пъти по-тежка от същата за Вектра.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: За тунинга и още нещо.

Мнение от madboy » 11 фев 2013, 15:30

HACKO написа:Не знам колко са леки, но задна (странична) врата за Ескорт е два пъти по-тежка от същата за Вектра.
Това е за сигурност. А Вектрата уьеква с ускорение правопропорционално на дъждовните дни.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
hitrata_lisi4ka
потребител
потребител
Мнения: 432
Регистриран: 11 яну 2008, 16:25
Модел на автомобила: Малък черен звяр 206 1.4 HDI '05та, бърз като вятъра и зъл като пинчер!
Местоположение: в буркан пълен с любов
Status: Извън линия

Re: За тунинга и още нещо.

Мнение от hitrata_lisi4ka » 11 фев 2013, 16:14

HACKO написа:
hitrata_lisi4ka написа:Само на Ескорта с 4 врати, вратите са по-леки, но тези с по две врати изобщо не са.
Не знам колко са леки, но задна (странична) врата за Ескорт е два пъти по-тежка от същата за Вектра.
По-горе се сравняваха с Мондео. Нямам наблюдения върху Опели.
They're Pinky and The Brain
Yes, Pinky and The Brain
One is a genius
The other's insane.

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 114 госта