Старопланински пътища и проходи

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Филипов
потребител
потребител
Мнения: 504
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Старопланински пътища и проходи

Мнение от Филипов » 14 сеп 2013, 00:04

Ровех за нещо и направо копирам инфото от http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=4073.0
Да си го имаме и актуализираме като се наложи.

Отварям тази тема, защото със сигурност ще е полезна за доста голяма част от хората, които пътуват и им се налага да преминават от Южна в Северна България (или обратно). Стара планина се явява естествен разделител, който невинаги е лесно да бъде преодолян (понякога с цената на часове лутане по разбити или липсващи пътища). Описването на старопланинските проходи и пътища започва в посока от запад на изток и в повечето случаи е ориентирано ако се тръгва от София (макар и да има изключения). Не са споменати проходите и пътищата, които не са асфалтови и не стават за преминаване с нормален автомобил. Информацията е актуална към декември месец 2010 г.

Проходът „Петрохан” се намира между селата Гинци и Бързия и на този етап е доста удобна връзка ако се пътува от западната част на София за Монтана или Видин. Пътят по традиция се кърпи почти всяка година, но състоянието му не е задоволително, не е и плачевно. Има много завои и сравнително голяма денивелация. Има целогодишна забрана за движение на камиони над 10 т. Зимно време при снеговалеж обикновено е трудно проходим и доста често затворен. Между село Бучин проход и разклона за село Бракьовци се намира Бучинския проход, който се явява малко възвишение. Не е труден за преодоляване, но проблем представлява тясната пътна настилка, понякога осеяна с коварни дупки.

Пътят през Искърското дефиле няма изразени изкачвания или спускания, тесен е и има доста завои. Пътува се над коритото на р. Искър между Нови Искър и с. Ребърково. Движението на камиони не е забранено и понякога е доста трудно да се изпреварва. Пътната настилка е поносима, на места има доста дупки. Като цяло пътят е натоварен между Нови Искър и Своге (там са и участъците с най-много завои), а след Своге е доста спокойно за движение.

Проход „Витиня”. Има няколко пътни отсечки, които отговарят на това име и самият проход не е особено ясно дефиниран. Основният път минава по Автомагистрала „Хемус”, където е и най-безпроблемното и бързо пресичане на Стара планина от всички старопланински пътища. Витиня се пресича с помощта на няколко виадукта и два тунела; Вторият път, който отговаря може би най-точно на името „Проход „Витиня””, е главен път І-1 Ботевград-София в участъка от с. Чурек до язовир Бебреш. Това е класическия проход Витиня и допреди да се построи магистрала Хемус е бил и основния път, по който се е минавало в последните 60 години. Пътят е със сравнително малко на брой завои и денивелацията не е особено голяма. В момента се използва много рядко, но пътната настилка е прилична; Третият път под името „Проход „Витиня””, е път ІІІ-1001 между село Горно Камарци и ДДС „Витиня”. Пътят е в доста лошо състояние и има локално значение.

Ботевградски проход (Арабаконак). Дълги години преди Освобождението това е бил основният път от Ботевград до София. Намира се само на няколко километра източно от път ІІІ-1001 и в някаква степен го дублира, само че е в по-добро състояние и е лек за преминаване. В северната си част е по-тесен и с дупки. Откъм южната си част е широк и сравнително гладък.

Златишки проход (Кашана). Това е пътят от Етрополе-Златица. Пътният участък е в доста лошо състояние и на много места асфалтовото покритие изчезва и затова по официални документи този проход се води затворен. Въпреки това се използва, и то сравнително интензивно. Зимно време е непроходим. Мястото е много усойно.

Троянски проход (Беклемето). Това е пътят Троян-Карнаре. Един от най-високите български проходи. Преодолява се много голяма височина, има множество завои. В последните години е преасфалтиран частично и дупки има на малко места. Проходът се използва доста интензивно както от леки, така и от товарни автомобили и автобуси. Най-прекият път от Пловдив до Ловеч и Плевен. Зимно време при силен снеговалеж остава затворен с месеци и обикновено става проходим чак към края на май месец.

Проход Шипка. Основен проход с много завои и преодоляване на голяма денивелация. Преасфалтиран през 2010 г. от казанлъшката страна. Габровският участък също е в добро състояние. Като цяло този проход се поддържа доста добре и дори зимно време е проходим. Има доста интензивно движение както на леки, така и на товарни автомобили. Част от прохода има дублиращо трасе, които започва от най-високата част на прохода под паметника Шипка, стига до х. Бузлуджа и се спуска малко над с. Крън. Като път е лек, но е доста разбит и се нуждае от цялостно преасфалтиране.

Проход на републиката (Хаинбоаз). Това е най-лекия проход в тази част на Стара планина (а ако не броим магистрала Хемус, е най-лекия по протежение на цялата планина). След последния спорен ремонт, пътната настилка все още е нормална, има на много места по трета лента за изпреварване и има възможност да се поддържа доста прилична скорост. Завоите са доста малко и предимно полегати. Изкачването и спускането са малки. Неприятното при този проход е, че движението на товарни автомобили е много интензивно, но пък има възможност за изпреварване на колоната на много места. Проходът работи целогодишно (освен в случаите, когато някой камион (предимно турски) препречи пътя и се налага преместването му с тежка техника).

Твърдишки проход. Път Твърдица-Елена. По официални документи този проход е затворен от много години. Асфалтово покритие от твърдишката част има от Твърдица до върха при хижа Буковец и след това асфалтовият път продължава през бившите минни селища Шешкинград, Чумерна и стига до с. Боров дол, където продължава. Откъм Елена асфалтовото покритие е до с. Буйновци, а оттам до върха е път с настилка трошляк, преодолима за високопроходими автомобили. Не се препоръчва за преминаване. Използва се основно за връзка от Твърдица до хижа Чумерна.

Между Шивачево и Сливен има няколко пътя, които са удобни за преминаване и излизат на пътя за прохода „Вратник”. Единият път е Гара Чумерна – Жълти бряг – Бяла паланка – Градско – Новачево – Бяла. Като изключим участъка между Градско и Бяла, през останалата част пътят е в добро състояние. Минава през много живописен район; Другият път тръгва между селата Гавраилово и Малко Чочовени и излиза малко под Бяла. Слабо използван и в сравнително добро състояние.

Проход „Вратник”. Пътят е приятен и в добро състояние, от Сливен до Вратник няма много завои и пътят е широк. Между Вратник и Стара река ширината на пътя става доста по-малка и има много завои. Проходът може да се използва целогодишно.

Сливен – Ичера – Градец е добър вариант ако пътувате от югозапад в посока североизток (или обратно) и решите да си спестите натоварения трафик по пътя Сливен-Карнобат. Има множество завои, но пътната настилка е след ремонт и в доста добро състояние, а и гледката си заслужава.

Петолъчката – Омуртаг. Състои се от три прохода (Марашки, Мокренски и Котленски). Първите два са малки. Този път е също доста добра алтернатива за преминаване на Стара планина в източната ù част. Има сравнително малко завои, предимно между Котел и разклона за с. Остра могила. Пътната настилка до скоро беше в много добро състояние, но в последно време започват да се образуват дупки. Пътят е интензивно натоварен с трафик на товарни автомобили, няма големи изкачвания и спускания и е отворен целогодишно.

Като вариант на горния път се използва Върбишкия проход. На картата това е първокласен път І-7, който минава от Шумен през Велики Преслав, Върбица, а при марашкия проход излиза на петолъчката. Този проход да се избягва и да се минава само при крайна необходимост. Пътят е много тесен, с множество завои и зимно време е затворен. В последните години частта откъм Върбица е преасфалтирана, но бургаската част от пътя е в много лошо състояние, на места асфалт липсва. И все пак ако ви се налага да минете оттам, то избегнете участъка при Бероново (там асфалт не е останал, а дърветата и храстите са превзели пътя) и минете през Медвен.

Карнобат – Шумен. Включва проходите „Карнобатски”, „Ришки” и „Веселиновски”, но е познат и под името на средния проход – Ришки. Пътят не е нито тежък, нито с много завои, нито преодолява голяма денивелация и при други обстоятелства би бил много добър вариант за прекосяване през Стара планина, обаче заради участъка между с. Прилеп и малко преди разклона за с. Риш, който не е виждал ремонт от много години и е осеян с огромни кратери, минаването през този проход не е препоръчително.

Айтос – Провадия. Пътят е по-известен като Айтоски проход. Пътната настилка доскоро беше доста прилична, но вече започват да се образуват по-големи дупки. Най-лошо е положението в с. Дъскотна, където има големи ями. Там и пътят се стеснява. Лесен за минаване проход, няма големи изкачвания или спускания.

Дюлински проход. Доста неподдържан път. Има много дупки, неравности и е сравнително тесен. Не може да се поддържа нормална скорост. Иначе е лек проход и може да се използва почти целогодишно ако му се направи ремонт.

Поморийски проход. По известен е като Слънчев бряг – Обзор. През по-голямата част от годината има интензивно движение, а особено лятно време трафикът е огромен. Има доста осезаемо изкачване и спускане с доста обратни завои. Пътната настилка е добра.

radorecord
потребител
потребител
Мнения: 263
Регистриран: 17 апр 2008, 21:56
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Старопланински пътища и проходи

Мнение от radorecord » 14 сеп 2013, 01:02

Една поправка относно Ришкия проход.Ремонтиран е основно и е масло.

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Старопланински пътища и проходи

Мнение от DigiPro » 18 сеп 2013, 10:41

Поправка и за Твърдишкия проход. В края на миналата година бе изцяло ремонтиран и преасфалтиран. Не съм минавал лично все още, но ето една статия със снимки:
http://www.btv.bg/az-reporterut/vashite ... im.html#26

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Старопланински пътища и проходи

Мнение от OgiDogi » 18 сеп 2013, 18:40

DigiPro написа:Поправка и за Твърдишкия проход. В края на миналата година бе изцяло ремонтиран и преасфалтиран. Не съм минавал лично все още, но ето една статия със снимки:
http://www.btv.bg/az-reporterut/vashite ... im.html#26
Определено е добре, през март минавах от там, над 900 m имаше малко сняг и минаваше снегорин. Малко трудно се открива, ако не си минавал никога - откъм Твърдица нямаше указателни табели и се наложи да питам полицаите, които дремеха в патрулка на центъра.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2510
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Старопланински пътища и проходи

Мнение от Любо » 19 сеп 2013, 15:28

От 1 октомври ще се пътува комфортно през прохода Петрохан
т 1 октомври ще може да се пътува безопасно и комфортно през Петроханския проход, каза регионалният министър Десесислава Терзиева в Монтана. До края на септември ще завърши рехабилитацията на прохода Петрохан. Вече се полагат последните метри износващ пласт асфалт. Започнало е полагането на маркировката и монтаж на мантинели, каза тя.

Министърът даде старт на строителството на обходния път на Монтана. В участъка с дължина 12,5 км, ще бъдат инвестирани близо 47 млн. лв. Той ще бъде завършен най-късно до февруари 2015 г. Отсечката е част от маршрута на общоевропейския транспортен коридор №4. С изграждането на обходния път Монтана ще се освободи от тежкотоварното движение.

Терзиева обърна внимание, че за първи път от много години в областта се работи активно за подобряване на пътната инфраструктура. С обходния път общо над 55 км републиканска пътна мрежа се изграждат и рехабилитират на територията на областта. Това е близо 10% от общата дължина на пътната мрежа в региона, посочи регионалният министър. Целта е в цяла Северозападна България да работим по-активно за подобряване на пътната инфраструктура, каза още министърът.
Източник: http://www.dariknews.bg

Филипов
потребител
потребител
Мнения: 504
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Старопланински пътища и проходи

Мнение от Филипов » 21 авг 2017, 12:05

Филипов написа:
14 сеп 2013, 00:04
Дюлински проход. Доста неподдържан път. Има много дупки, неравности и е сравнително тесен. Не може да се поддържа нормална скорост. Иначе е лек проход и може да се използва почти целогодишно ако му се направи ремонт.
Пак през 2014 г. с пари от бюджета на АПИ е извършен частичен ремонт на Дюлински проход от км 20 до км 43. Отстранени са единични деформации на настилката, изпълнени са дейности по почистване на окопи, насипване и профилиране на банкети, както и почистване и ремонт на водостоци.
Вчера минах през това недоразумение на път. От Бургас имаше табели натам за "Варна транзит" и че е отворен. Непосредствено долу имаше жълта табела, която праща движението в цялата навалица около морето към Слънчев бряг и Обзор. В село Гюльовца има повече "легнали полицаи", отколкото в циганската махала около летище София. Нагоре е кошмар. Бабуни и пропадания като на междуселски път от най-лошите. Ония пари от цитата са откраднати, нищо не е правено. Само са почистени банкетите. Тясно, за да се разминат 2 коли трябва поне едната да стъпи на банкета (камъните). Щастието става пълно ако някой с 40-50 коня кочина се опитва да кара - няма надминаване и скорост под 50. Някога може и да го оправят. От северната страна е малко по-добре, пътят е малко по-широк и 2 коли може да се разминат нормално. И тук-там остатъци от осова линия на поне 10 години. Единствен плюс - няма движение. И от северната страна пътя е на сянка. Добре е при жега.

И височините: http://www.td-akademik.com/s_passage.php

Връшка чука 370 м.н.в. граничен
Белоградчишки проход 580 м.н.в. граничен
Петрохански проход 1440 м.н.в. автомобилен
Искърски пролом 500 м.н.в. автомобилен
Дружевска седловина 820 м.н.в. чер път
Ботевградска седловина
Витиня 950 м.н.в. автомобилен
Арабаконак 1180 м.н.в. автомобилен
Етрополски проход 1550 м.н.в. макадамов
Златишки пр. /Кашана/ 1365 м.н.в. автомобилен
Рибаришки проход 1570 м.н.в. пътека
Троянски проход/Беклемето/ 1565 м.н.в. автомобилен
Русалийски/Марин/проход 1520 м.н.в. чер/макадамов/
Яссенски/Химитлийски/пр. 1170 м.н.в. пътека
Шипченски проход 1200 м.н.в. автомобилен
Тревненски проход/Българка/ 1130 м.н.в. макадамов
Кръстец 967 м.н.в. макадамов
Кръстец 865,4м.н.в. железопътен
/най-висок на нормален ж.п.път в България и на Балканите /
Пр. на Републиката/Хаинбоаз/ 698 м.н.в. автомобилен
Елено-Твърдишки проход 1045 м.н.в. макадамов
Вратник 1097 м.н.в. автомобилен
Котленски проход 695 м.н.в. автомобилен
Върбишки 1008 м.н.в. автомобилен
Ришки проход 416 м.н.в. автомобилен
Карнобатски 314 м.н.в. автомобилен
350 м.н.в. железопътен
Аврамовски/Мокренски/ 476 м.н.в. автомобилен
Марашки 255 м.н.в. автомобилен
Айтоски проход 450 м.н.в. автомобилен
Дюлински проход 450 м.н.в. автомобилен
Поморийски проход 420 м.н.в. автомобилен
Последна промяна от Филипов на 21 авг 2017, 12:27, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1147
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Старопланински пътища и проходи

Мнение от Ozzie » 21 авг 2017, 12:21

radorecord написа:
14 сеп 2013, 01:02
Една поправка относно Ришкия проход.Ремонтиран е основно и е масло.
Потвърждавам горното. Минавах предната година и миналия месец. Без забележка е!
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
preslavxx
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 13 окт 2015, 22:35
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Старопланински пътища и проходи

Мнение от preslavxx » 07 окт 2017, 12:20

Жената утре има рожден ден. Намерих едно хотелче в https://oferti.pochivka.bg/ и ще я водя в Ловеч . Откъде е по-добре да мина през Шипченския или през Прохода на Републиката? Проходът Шипка не ми е любим, но от другия не съм минавал и не знам какво е състоянието.

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1147
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Старопланински пътища и проходи

Мнение от Ozzie » 07 окт 2017, 13:49

От Варна (ако вярваме на профила ти) до Ловеч - каква Шипка, какъв Хаинбоаз?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Старопланински пътища и проходи

Мнение от OgiDogi » 07 окт 2017, 13:56

preslavxx написа:
07 окт 2017, 12:20
Жената утре има рожден ден. Намерих едно хотелче в https://oferti.pochivka.bg/ и ще я водя в Ловеч . Откъде е по-добре да мина през Шипченския или през Прохода на Републиката? Проходът Шипка не ми е любим, но от другия не съм минавал и не знам какво е състоянието.
По последна информация от онзиден, в Гурково тече ремонт за разширяване и асфалтиране на пътя и движението е само в една лента (забрана за камиони), но нямам представа в какъв участък се извършва.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Старопланински пътища и проходи

Мнение от dimkar » 07 окт 2017, 14:05

Скоро минавах през Хаинбоаза. Ремонт правят в Гурково. След него няма проблем.

Потребителски аватар
kilikanzer
Потребител
Потребител
Мнения: 907
Регистриран: 20 ное 2007, 19:59
Модел на автомобила: Focus tddi/комби/P1888PM
Wartburg 312
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Старопланински пътища и проходи

Мнение от kilikanzer » 08 окт 2017, 19:50

Петък вечер и днес минах през Гурково.От север отбиват преди града-тясно и разбито но кратко.
От юг се върти през града и си е малък кошмар,но си е за малко.
Табели има.

Изпратено от моят Респром

Изображение
Конституция на РБ.
Чл. 36.
(1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани.

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Старопланински пътища и проходи

Мнение от peterdi_bg » 08 окт 2017, 21:59

Считано от 7 октомври Петрохан и Троян-Кърнаре са затворени до изчистване на падналите дървета.


Последното ми минаване през Петрохан преди около месец - след Бучин проход пътят е в доста лошо състояние. Вероятно планират ремонт догодина, защото мереха. Над Костинброд на няколко места има свличане в платното посока към прохода.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
preslavxx
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 13 окт 2015, 22:35
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Старопланински пътища и проходи

Мнение от preslavxx » 10 окт 2017, 22:38

Благодаря за актуалната информация :)

Филипов
потребител
потребител
Мнения: 504
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Старопланински пътища и проходи

Мнение от Филипов » 10 дек 2019, 08:03

През август ходих на рок фест в Челопеч и се върнах през златишкия проход. Около билото примерно 3 километра от южната страна и 7 километра от северната страна настилката са камъчета. Вероятно подготовка за асфалтирана. Та скорост през тях 30 km/h. Нататък на север към Етрополе има малко кръпки и дупки, скорост 60 - 80.

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1147
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Старопланински пътища и проходи

Мнение от Ozzie » 08 сеп 2020, 19:21

Провадия - Айтос го ЗАЧЕРКНЕТЕ от пътната карта за поне една година.
От Провадия до с. Добромир е долу- горе добре. От там нататък е по-зле и от преди, отделно е започнал ремонт и има участъци без асфалт, с трамбован чакъл и участъци които са подкопани с 20-30 см. под нивото на пътя. На последните са направени полегати зони, така че преминаването не толкова шокиращо.
Ако ме питате, за какъв Х ми е трябвало да минавам от там - по работа. Нямах алтернативен маршрут.

https://www.mediapool.bg/zapochna-remon ... 10536.html
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
zz_stefanov
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 04 авг 2020, 21:23
Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 газ/бензин 1,6 Ti-VCT 115 к.с.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Старопланински пътища и проходи

Мнение от zz_stefanov » 08 сеп 2020, 19:48

И аз минах през айтоски за да се стигна в село в провадийско. Добре е поне, че до правят, но ще е само на парчета. Сега не е за минаване от там, но е възможно. Много светофари ползват.

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1147
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Старопланински пътища и проходи

Мнение от Ozzie » 27 яну 2021, 19:17

Слънчев Бряг - Обзор
След дъждовете от преди две седмици, в участъка между Обзор и с. Баня са цъфнали нови дупки, различни по площ и форма и сравнително еднакви като дълбочина. Отнесен е най-горния слой асфалт. Куризоното е, че има такава дупка и на асфалт, положен предния месец.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 61 госта