Страница 1 от 2

Пак ви тормозя за покупка Fiesta 1.1 Vs. Escort 1.8D

Публикувано: 24 ное 2006, 14:08
от GED Ltd.
Преди време тук споделих, че се каня да купувам Орион 1.4, '88-а. Хубаво, ама човекът в последния момент се отказа. И пак съм пред дилема какво да взема. Не зная защо, но вече си мисля основно за форд (никога не съм имал или карал за по-дълго, знам ли, сигурно тук е заразно :D ). Както и да е, търся (както май повечето българи :oops: ) евтина, здрава и икономична кола с евтина поддръжка. За момента размислям над два автомобила - escort'91 - 1.8d (пише 75 к.с., аз никъде не откривам данни за атмосферен дизел с такава мощност, освен в едно мнение в avtomobili.info), както и fiesta'89/90 - 1.1. Бих искал с минимални вложения да разчитам без страх на автомобила. Зная, че това зависи в голяма степен от действията/бездействията на предишния собственик и все пак, има ли характерни особености, които да наклонят везните в полза на единия модел (с оглед на безаварийност, икономичност и разходи по поддръжка)? Колата ще се използва предимно в софийски условия, извънградкото ще е рядко.

Благодаря!

Публикувано: 24 ное 2006, 15:47
от kEFi
Прагматичен отговор - фиестата! Здраво, евтино, непретенциозно, малко и много проходимо.

Публикувано: 24 ное 2006, 16:41
от Svetlix
И според мен фиестата е по-добрия избор! Малка, пъргава, здрава и евтина за подръжка. Не че частите на ескорта са по-скъпи де.. пък и при сегашните цени на бензина и нафтата в случая е все едно кое ще вземеш.

Да допълня питанията

Публикувано: 24 ное 2006, 16:46
от GED Ltd.
Нека ви попитам и още нещо:

Безнадеждно тромава ли е фиестата 1.1 за градска употреба (конкретната е с карбуратор и 5 степенна кутия)?. Може би трябва да поясня, че съм доволен от динамиката на Голф II - 1.6 d и в по-малка степен на Wartburg 353 (двутактов).

Публикувано: 24 ное 2006, 18:05
от Kocko
Kaк ще е тромава бе човек? Малко самолетче по кръстовищата, иначе на дълъг път над 140 ще се забавляваш. Не гори нищо колицата. Имаш и 5 скорости, идеален си. Брат ми ме прави на щайга с неговата по кръстовищата, аз просто не мога да тръгна толкова бързо. Ама като включа третааа... :)

Иначе динамиката на този VW двигател, който казваш е много завидна. Аз съм възхитен от този мотор. Само че съм карал такава Джета. Ако можеш, намери Голф 1 с този мотор. То това гореше 5 градско нафта в трафика, от оная специалната :) с чорапогащник филтрираната. Аз ако намеря такава единица бих я взел за градски Fun :), да я направиш някаква изродия за кеф така :)

Шегувам се! Естествено че не говоря сериозно за Голфа, няма толкова грозна отвън и отвътре колата. Но за двигателя... жесток дизел. Откъде вади тая сила уж е толкова малко коне...

Публикувано: 24 ное 2006, 18:29
от chains
Щом си свикнал на дизел не му мисли 1.8 дизел на форд е отличен избор /с турбо е по-добре разбира се/. Това ми е втората кола с такъв мотор и съм много доволен /в бъдеще ще мина на турнео пак с този мотор/. Спрямо голфа - двг е по-динамичен и реално по-икономичен, не е капрнизен, не вибрира, тих е и пали лесно :D

Публикувано: 24 ное 2006, 18:34
от snaiperisto
Преди Мондеото жена ми караше Фиеста 1.1 с газ , е те това беше най-мъртвия автомобил които съм карал (а съм имал Москвич 408 И) и харчеше 10 газ - 8-9 бензин , та въобще не ми беше икономично.

По-добрия избор е дизела.

Публикувано: 24 ное 2006, 18:43
от 1.8d
snaiperisto написа:Преди Мондеото жена ми караше Фиеста 1.1 с газ , е те това беше най-мъртвия автомобил които съм карал (а съм имал Москвич 408 И) и харчеше 10 газ - 8-9 бензин , та въобще не ми беше икономично.
.
Ами как няма да е тромава,я се виж какъв голям българин си,сигурно 100 оки че и нагоре :lol: :lol: .Като седнеш и се е огънал коловоза.Тази кола е за слабички хора :D :D Ти с Московеца не го сравнявай,той е магаренце,а Фиестата е нежна колица :lol: :lol:

Публикувано: 24 ное 2006, 19:12
от kEFi
1.1 на фиеста не е тромав. Държи се прилично. С четирима човека и фул багаж стига и до 160, ама няма нужда :wink: Карал съм 2 такива и то за дълго (с газово говоря) и си е голяма тънкана!

Публикувано: 24 ное 2006, 19:33
от WarKiller
GED Ltd. ...
Карал съм и двата модела, за които споменаваш - та да си кажа и аз мнението.
Нито към Ескорта, нито към Фиестата имам кой знае какви забележки. За тези пари и възраст на автомобилите са си идеални.
И аз ти препоръчвам Фиестата. В момента съм с такава. 1.1, 5 скорости, 92 година ...
В града съм без грижи. Маневрена, управлява се леко и поради размерите си няма да имаш много грижи да й търсиш място за паркиране. :)
Карам си на бензин. Специално моята гори между 5 и 6 литра извънградско и около 8 в града.
Специално за по-дълъг път извън града... Не е най-страхотното усещане откъм стабилност и откъм мощност при изпреварване, но все пак нали говорим за типично градски автомобил. :wink:
Ама дори и от това не мога да се оплача... На пета скорост много малко баири са ми сваляли осезаемо оборотите.
А иначе ако говорим за скорости... Над 110 км/ч си е вече мъка за това двигателче ...
Окачването е малко твърдо. Е ... сравнено с Лада Самара примерно вози направо като лодка. :D Това си има и предимства де... Няма да имаш много главоболия след няколко месеца каране в дупките, защото иначе е здрава и не се разбива лесно.
Повечето възрастни Фиести горят порядъчно много масло. И моята не прави изключение, но не бера грижи... Доливам си периодично и нямам оплаквания...
Ако имаш въпроси питай ... И на която и от двете да се спреш гледай обстойно преди да броиш. :wink:

Публикувано: 25 ное 2006, 09:58
от chains
Опа, вчера нещо бях притеснен и забравих да вкл. в сметките Фиеста 1.8 д. - това е отлична комбинация: голям мотор + малко купе = отлично поведение + изключително нисък разход!

За в рамките на София това е перфектния автомобил:малък, маневрен е и лесен за управление; двг е много мощен спрямо малкото купе и осигурява почти спортна динамика, а разхода е невероятно нисък.

Тежък дизел + предно = снегорин! по непочистените улици през зимата!

пп: я започни да се оглеждаш, наидтина дизеловите струват повече, но по тези задръстваня, ще избиеш разликата за по-малко от 6 м., а и отпада нуждата от инвестиция в АГУ и всички последващи от това ядове!

Публикувано: 25 ное 2006, 10:28
от Svetlix
chains написа:Опа, вчера нещо бях притеснен и забравих да вкл. в сметките Фиеста 1.8 д. - това е отлична комбинация: голям мотор + малко купе = отлично поведение + изключително нисък разход!
Е спор няма тук и аз съм съгласен. Дизеловата Фиеста е доста пъргава и супер икономична ;) От 0 до 100 км/ч ги стига за 14 сек ... кво искаш повече ;) На всичкото отгоре разхода ти града е 5.5/100 ...

Публикувано: 25 ное 2006, 12:35
от Polly
Само да уточня фиеста 1.1 89/90 г. по книжка / и то като нова макс скорост и е 145 км/ч/ , така че 160 нямя как да вдигне като е на 15 г. :?
Иначе тази кола е идеална за един човек, който е по слабичък, натовари ли се, става по-бавна. Ако търсиш икономичност същия двигател / 1.1/,. но на опел е по-икономичен , визирам опел корса същата година на производство.

Публикувано: 25 ное 2006, 20:31
от Invader
Според мен вземи фиестата. Натоварена на мен ми дава зор на по-големите баири (80-90 км/ч). Визирам магистрала "Тракия" в посока София и по точно баирите преди тунела и Вакарел. Иначе 120-130 си ги държи без проблем. Досега като я засичах ми гори около 7-7,5 л. газ, но последно време мисля че се качи малко. За градски условия е отлична - малка с лек волан. Чувам, че и зимата се държи добре на пътя.

Късмет !

Частични резултати

Публикувано: 26 ное 2006, 16:46
от GED Ltd.
Здравейте отново. Благодаря на всички ви за отзивчивостта и съветите!
Покарах и двете.
Фиестата доста ме разстрои и разочарова. Съвсем честно си го казвам, Голф II 1.6 d е мнооого по-пъргав и бърз, а Вартбурга си е направо болид of F1 (говоря за тръгване на светофар). Всъщност, може би конкретната фиеста имаше някакъв проблем, защото според мен едва се движеше. Жалко.
От Ескорта - 1.8 d съм много по-доволен, почувствах се като в Голфа, но в по-уютна и съвременна заобикаляща среда. Беше си достатъчно пъргава за мен, по тиха и от Голфа и от Фиестата, чувствах се много повече в свои води. Абе...хареса ми доста (и на жената също...което не е маловажно ;): ).

И, като резултат, сега ви моля да ми кажете къде бих могъл да я прегледам, за да разбера какви са и проблемите. Има малко ръждичка по задните вежди, жилото на оборотомера не винаги работи, заден десен амортесьор бил за смяна и копчето на парното (топло-студено). За последните три не съм сигурен, каза си ги продавача.
Ако имате идея къде да я заведа на добър фордаджия, разбиращ от дизели, ще съм ви много благодарен. Че не ми се иска да се набутвам периодично със скъпи ремонти, така и така давам за нея повече, от колкото мога да си позволя.

Права бе щерката едно време като искаше "колата Форд"...май натам вървят нещата...

Опа, забравих ... още нещо исках да питам. Направи ми впечатление, че и при фиестата и при ескорта лоста за скоростите има луфт (доста по-голям при фиестата), докато при Голфето си влизат много точно и не се люшка насам-натам. Това характерно ли е за фордчетата?

Публикувано: 26 ное 2006, 18:33
от cossy
Не знам каква фиеста си карал, аз като се качих на една 1.1 направо останах като гръмнат. Като осичка набираше, страхотна. Голф 2 дизел не може да я бие!

Публикувано: 26 ное 2006, 19:15
от Kocko
Ехх Вартбурга... нормално да е самолет на старт. Ама до 2ра скорост. :)

Оборотомера не е с жило. От много време се опитвам да разбера точно къде му е проблема, защото много оборотомери на Ескорти не са точни, а в твоя случай бачка от време на време. Трябва да го прегледам по-обстойно, ама няма да е сега, че нямам място и инструменти :)

Заден десен амортисьор = 2 задни амортисьора. Аз бих ти препоръчал Монро, не са лоши, предполагам и колегите имат мнения. Не бих ти препоръчал Sachs, защото 2 чисто нови от Англия си ги пратих ми умряха за 6 месеца нормално каране. Не ми се мисли българските на какво дередже са. Приблизително 170 лв., може и малко нагоре да ти коства. Това за парното, разглоби го и го виж. Не го носи по майстори, никога не си вършат качествено работата като става въпрос за такива работи, просто не я изпипват, докарват го "колкото да работи". Това е лична гледна точка, предпочитам да си ги правя сам такива неща.

Не е нормално да се люлее лоста, Имаше някакви пластмасови втулки отдолу. Не са скъпи. Видях в Англия продават едни много приятни тампони, които обират всички вибрации. (просто споделям де, не е болка за умиране, че ти се лашка лоста).

Ами честита придобивка, чакаме снимки, и си оправи първо окачването, майната им на веждите, ще ги оправяш напролет, не му е времето сега!

отговор

Публикувано: 26 ное 2006, 20:00
от svir4o
много добър избор.копчето можеш сам да го смениш или с едни клещи го остави на топло.мисля че оборотомера не е със жило.ако когато минеш през някоя локва от страната на пътника до теб и стрелката падне рязко на 0-ла то е защото оборотомера взема данни за оборотите на двигателя от генератора.като се намокри ремъка на генератора той преплъзва оборотомера спира.може и да ти присвирва .виж ремъка и кабелите около генератора.ако има кабели висящи прихвани ги на високо за да няма изгорели генератори .ремъка можеш и сам да натегнеш.успехи :drink:

Мерси!

Публикувано: 27 ное 2006, 09:43
от GED Ltd.
Много ми помагате с мненията си!
Ще съм много щастлив, ако ми подскажете и къде мога да заведа колата да ми кажат добре ли е. Четох тук за сервиз в Слатина, чийто собственик си падал по дизели. Мога ли да разчитам?
Не зная защо, но от снощи ме мъчи въпроса, възможно ли е да купувам крадена кола.... :oops:
Някак, след като оставих ескорта на продавачката пред къщата (някъде в Надежда) и се отдалечих, на негово място се появи едно клио, сякаш и него го разглеждаха като за оглед. Не зная...аз ще си проверя в КАТ номерата на рама и двигател, ама това дали е гаранция?

Публикувано: 27 ное 2006, 09:53
от Kocko
Като си ги провериш ще е гаранция, дори и да е крадена, те ако не я хванат, какъв е проблема? И мен ме мъчеше този въпрос като си купих моята... Ако познаваш хората от които си я купил е малко вероятно (освен ако не продават крадени коли де) :)

А иначе за Слатина не знам, съжалявам