Страница 1 от 3

F-1 2015 г. Коментари

Публикувано: 03 дек 2014, 19:04
от ЯЛТА
Календар F-1 2015 г.

Дата
15/03 Гран При Австралия- Мелбърн
29/03 Гран При Малайзия- Сепанг
05/04 Гран При Китай- Шанхай
19/04 Гран При Бахрейн- Сахир
03/05 Гран При Корея - допълнително уточнение
10/05 Гран При Испания- Барселона
24/05 Гран При Монако- Монако
07/06 Гран При Канада- Монреал
21/06 Гран При Австрия- Red Bull Ring
05/07 Гран При Великобритания- Силвърстоун
19/07 Гран При Германия- Нюрбургринг
26/07 Гран При Унгария- Будапеща
23/08 Гран При Белгия- Спа
06/09 Гран При Италия- Монца
20/09 Гран При Сингапур- Марина-Бей
27/09 Гран При Япония- Сузука
11/10 Гран При Русия- Сочи
25/10 Гран При САЩ- Остин
01/11 Гран При Мексико- Мексико
15/11 Гран При Бразилия- Интерлагос
29/11 Гран При Абу-Даби- Яс-Марина

Re: F - 1 2015 г. Коментари

Публикувано: 03 дек 2014, 20:29
от opex
Този сезон може и да има смисъл да развъртим тази игра

Re: F-1 2015 г. Коментари

Публикувано: 30 дек 2014, 22:28
от ЯЛТА
Фетел,- първи стъпки на Фиорано:
https://www.youtube.com/watch?v=k_Y47PhY1PY&feature=em-subs_digest-vrecs

Re: F-1 2015 г. Коментари

Публикувано: 16 яну 2015, 17:56
от ЯЛТА
Новите правила през 2015 г. във Формула-1


През последните сезони промените в правилника на Формула 1 се превърнаха в нещо регулярно неизбежно. 2015 година не прави изключение, затова нека сумираме всички нови елементи, които ще окажат влияние върху битката за световната титла:

ДВИГАТЕЛИТЕ

Най-големият дебат през 2014 година и в началото на тази беше за двигателите. „Вратичка“ в правилника дава право на Мерцедес, Рено и ферари да не ограничават развитието на своите двигатели до 28 февруари, когато е крайният срок за официалното им одобрение от Международната федерация по автомобилизъм (ФИА). Те ще могат да правят нововъведения и да внасят промени по блоковете, като имат право на общо 32 алтерации на точно определени части от двигателя.

Хонда пък се завръща във Ф1 като партньор на отбора на Макларън, но няма да може да се ползва от отстъпката за останалите производители и ще се подчинява на правилника, с който се съобразяваха останалите в първата година от турбо ерата. Японската компания се оплака на ФИА от този факт, но засега не е ясно какво ще последва.

Другата ключова промяна по този параграф е лимита от четири двигатели, които производителите осигуряват за целия сезон. През 2014 година броят им беше 5.

БОЛИДИТЕ

Грозните носове от 2014 година остават в историята, както заради естететическите изисквания, така и заради новите правила за сигурност. Новите елементи ще бъдат по-близо до асфалта и ще изтъняват в края си така, както беше през средата на 90-те години на миналия век. Сега регулациите в тази категория остават по-малко поле за интерпретации, така че няма да има големи вариации в дизайна.

Минималното тегло на колата (без горивото) е увеличено от 691 килограма до 702 килограма. По този начин по-високите пилоти няма да търпят негативи и изобщо по-малко състезатели ще се стремят да намаляват личното си тегло (миналата година Адриан Сутил призна, че два дни не ял нищо в опит да свали килограми).

КОЛАТА ЗА СИГУРНОСТ

Ужасяващата катастрофа на Жул Бианки в Япония през миналия сезон повдигна въпроса около колата за сигурност във Формула 1, особено когато на трасето се развяват жълти флагове. Тази година ще бъде въведена виртуална кола за сигурност за ситуациите, които всъщност не изискват използването на действителната така. Пилотите ще бъдат задължени да се съобразяват с определени времена за преминаване на сектори, а който ги наруши, ще бъде наказван. След като всичко се нормализира, състезанието ще продължи в движение, като статичните рестарти отпадат като опция.

ТЕСТОВЕТЕ

Всички зимни тестове тази година ще бъдат в Европа – „Херес“ (1-4 февруари) и Барселона (19-22 февруари; 26 февруари-1 март). Останалите тестове в течение на сезона бяха намалени наполовина, като 2-дневни такива ще се проведат след стартовете в Испания и Австрия. При тях в поне два от общо 4-те дни отборите ще трябва да заложт на млади пилоти (пилоти, които са участвали в 2 или по-малко състезания). По време на годината тимовете имат право да използват автомобилите за 2015 година в две демонстрациионни събития.

НАКАЗАНИЯТА

В края на 2014 година няколко пилоти отнесоха тежки санкции, отнасящи се до местата им по стартовата решетка заради смени на двигатели. Това няма да се случва през 2015 година. Подобно наказание все пак ще бъде налице, ако промените по двигателя надвишат разрешения брой, но неизтърпените санкции ще бъдат превръщани в наказания за време, вместо да се пренасят от една надпревара в друга. Това ще важи също и при смяна на целия двигател, което преди беше равносилно на старт от питлейна.

Наказанията за спирането в бокса също бяха променени, като е добавено 10-секундно наказание за по-сериозни нарушения (то може да бъде добавено към времето и след финала). Всяко необезопасено връщане на болид в състезанието ще бъде наказвано с преминаване през бокса, а болид трябва да стартира от питлейна, ако член на неговия тим или екипировка останат на трасето след 15-секундния звуков сигнал, предшестващ загряващата обиколка.

МЛАДИТЕ ПИЛОТИ

Една от най-интригуващите промени в правилника беше обявена през декември и тя променяше правилата, по които се получава нужния за допускане във Формула 1 супер лиценз. Това беше реакция спрямо действията на Торо Росо, които от 2015 година ще заложат на 17-годишния Макс Ферстапен. По силата на новите регулации за да станеш пилот във Ф1, трябва да имаш навършени минимум 18 години и да си натрупал поне 40 точки. Те влизат в сила за 2016 година. Въпросните точки се получават в по-ниските разреди състезания на ФИА.

ДРУГИ ПРОМЕНИ

- Датата, до която спортните и техническите регулации могат да се променят без единодушно съгласие, беше изтеглена по-напред. Сега тя е 1 март, докато преди това беше на 30 юни.

- Вместо да е в състояние на „затворен парк“ (позволяват се единствено минимални промени като смяна на гуми, презареждане с гориво, ремонт на теч, обевъздушаване на спирачките) от началото на третата свободна тренировка, болидът придобива такова от началото на квалификацията.

- Отборите трябва да изберат броя на скоростите си в началото на сезона и да се придържат към него до края.

- Предложената забрана на калъфите за гуми беше отменена, макар че проблемът остава налице за бъдещи дискусии.

- Форматът с двойното точкуване във финалното Гран При на Абу Даби се отменя, като във всички надпревари точките ще се разпределят по познатия начин от първо към десето място: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.

Re: F-1 2015 г. Коментари

Публикувано: 18 яну 2015, 19:55
от Вейдър

Re: F-1 2015 г. Коментари

Публикувано: 28 яну 2015, 12:55
от ЯЛТА
Кими Райконен стана баща, съпругата му Минту Виртанен го дари със син,- 51 см, 3700 гр., Чувствуват се добре.
Изображение

Re: F-1 2015 г. Коментари

Публикувано: 06 фев 2015, 14:42
от ЯЛТА
Тестовете на Херес в цифри

Смесени времена от теста:
1. Кими Райконен, Ферари, 1:20.841 мин., 200 обиколки
2. Себастиан Фетел, Ферари, 1:20.984 мин., 149 обиколки
3. Фелипе Насър, Заубер, 1:21.545 мин., 197 обиколки
4. Нико Розберг, Мерцедес, 1:21.982 мин., 308 обиколки
5. Маркус Ериксон, Заубер, 1:22.019 мин., 185 обиколки
6. Люис Хамилтън, Мерцедес, 1:22.172 мин., 208 обиколки
7. Фелипе Маса, Уилямс, 1:22.276 мин., 144 обиколки
8. Валтери Ботас, Уилямс, 1:22.319 мин., 134 обиколки
9. Макс Верстапен, Торо Росо, 1:22.553 мин., 170 обиколки
10. Пастор Малдонадо, Лотус, 1:22.713 мин., 137 обиколки
11. Карлос Сайнц младши, Торо Росо, 1:23.187 мин., 183 обиколки
12. Даниел Рикардо, Ред Бул, 1:23.338 мин., 84 обиколки
13. Ромен Грожан, Лотус, 1:23.802 мин., 53 обиколки
14. Даниил Квят, Ред Бул, 1:23.975 мин., 82 обиколки
15. Дженсън Бътън, Макларън, 1:27.660 мин., 41 обиколки
16. Фернандо Алонсо, Макларън, 1:35.553 мин., 38 обиколки

Изминати километри от отбор:
1. Мерцедес, 516 обиколки - 2,284 км
2. Заубер (Ферари), 382 обиколки - 1,691 км

3. Торо Росо (Рено), 353 обиколки - 1,563 км
4. Ферари, 349 обиколки - 1,545 км
5. Уилямс (Мерцедес), 278 обиколки - 1,230 км
6. Лотус (Мерцедес), 190 обиколки - 841 км
7. Ред Бул (Рено), 166 обиколки - 735 км
8. Макларън (Хонда), 79 обиколки - 349 км

Изминати километри от двигатели:
1. Мерцедес, 984 обиколки - 4,357 км (3 отбора)
2. Ферари, 731 обиколки - 3,236 км (2 отбора)
3. Рено, 519 обиколки - 2,298 км (2 отбора)
4. Хонда, 79 обиколки - 349 км (1 отбор)

Re: F-1 2015 г. Коментари

Публикувано: 08 фев 2015, 12:00
от michony
Заформя се чудесна битка м/у Мерцедес и Ферари, жалко само за Маковете, че не са във форма, за сега. Дано да се върне интригата и този сезон да има шаренко, а не само едни и същи да дърпат отпред :)

Re: F-1 2015 г. Коментари

Публикувано: 08 мар 2015, 22:05
от Lancer
Не остана време вече, ще се мятат яката, дано има яко битка по всички фронтове, ние така или иначе сме за сеира :)
Дано се е надигнал Нандо вече, че без него хондите съвсем са я окъсали.

Re: F-1 2015 г. Коментари

Публикувано: 11 мар 2015, 21:16
от kilikanzer
3 дни преди старта все още няма яснота кой канал ще я предава-директно или на запис.
Онлаин стрийм има през няколко сайта.

Re: F-1 2015 г. Коментари

Публикувано: 11 мар 2015, 22:58
от HACKO
Директно, като си платиш на Гърците.

Re: F-1 2015 г. Коментари

Публикувано: 12 мар 2015, 09:58
от Lancer
kilikanzer написа:3 дни преди старта все още няма яснота кой канал ще я предава-директно или на запис.
Онлаин стрийм има през няколко сайта.
Да са живи и здрави RTL, и да си го набият тарикатите, дето искат заплащане.
Пък за битка ферари-мерцедес, дано я има, но имам много неприятното чувство, че всичките тестове на мерцедес са догоре с бензин, крият си превъзходството, както го криеха редбул, за да опнат някоя и друга титла, преди да са ги подкОсили с нови правила и тях.

Re: F-1 2015 г. Коментари

Публикувано: 12 мар 2015, 14:57
от ЯЛТА
Не знам как стои номера със заплащане на Евроспорт плеър.............?

Re: F-1 2015 г. Коментари

Публикувано: 13 мар 2015, 08:06
от kilikanzer
Magnusen потроши хондата вече.

Sent from my Lenovo A328 using Tapatalk

Re: F-1 2015 г. Коментари

Публикувано: 13 мар 2015, 11:32
от Lancer
kilikanzer написа:Magnusen потроши хондата вече.

Sent from my Lenovo A328 using Tapatalk
То... с това нещо, да не иде при Алонсо.

Re: F-1 2015 г. Коментари

Публикувано: 13 мар 2015, 13:13
от Ivaylo Georgiev
Алонсо върна ли се от 1996 - та?

Re: F-1 2015 г. Коментари

Публикувано: 13 мар 2015, 15:26
от Lancer
Ivaylo Georgiev написа:Алонсо върна ли се от 1996 - та?
Дано се е върнал вече, не съм чел нищо как е в момента. Дано се оправи, спорта само губи от неучастието на хора, които знаят как да се борят.
Магнусен младши ще кара в Мелбърн.

Re: F-1 2015 г. Коментари

Публикувано: 13 мар 2015, 16:40
от dimkar
Върна се и се надява да участва в следващата надпревара.
http://formula1.sportal.bg/news.php?id=19098
Освен по RTL би трябвало да я дават и по словенската тв. Поне този сезон. За догодина е още по-мътна работата.
http://clubs1.bg/news/ch-a--34674

Re: F-1 2015 г. Коментари

Публикувано: 13 мар 2015, 20:49
от kilikanzer
http://tuchkatv.ru/player.html
С кабела към тв-то и съм ок.


Sent from my Lenovo A328 using Tapatalk

Re: F-1 2015 г. Коментари

Публикувано: 13 мар 2015, 21:00
от ЯЛТА
Диема-спорт ще излъчват директно F-1, току що се обадих да ми я активират.