Вторични суровини

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Вторични суровини

Мнение от dreadx » 05 дек 2014, 02:09

Попаднах на една обява:
нямазначениекой написа:...
Ford Fiesta 1.1 - 800 Лева
+колата е на името на Жената и СЕ ПРЕХВЪРЛЯ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО
ако до края на септември не се продаде отива на отпадъци.
Добре де, защо хората в масовия случай предпочитат да си дадат колата на вторични суровини (сигурна смърт) и да вземат 350 лв, обаче в никакъв случай няма да я предложат цяла на същата тази цена, за да я вземе някой и да си я кара (шанс за нов живот)..

Кола от 400 лв. винаги може да е полезна - например за човек, който току-що си е взел книжка - за да се учи на нея (и да не го е яд ако успее да я тотализира).
Или за някой, който не се интересува от външния вид на колата, от престижа на марката и модела, а просто иска да си върши работа с нея.
Така или иначе след продажбата и прехвърлянето бившият собственик, в случая Жената, няма да има повече никакви задължения, свързани с тази кола.
За бившия собственик няма никакво значение какво по-нататък се случва с колата. Защо трябва читава кола да отива на вторични суровини, без преди това да се предложи за продажба на същата цена? И нямам предвид само конкретната обява, ами масово хората постъпват така.


// това по-надолу може и да не го четете и няма отношение към темата, ама се сетих за един случай,
// дето един искаше хем да я продаде на части, хем да я даде на вторични суровини:

Преди време ходих при един ждрольо (pharmacist), за да си наскубя малко части от неговата Фиестичка. Тоя смешник се скъса да си хвали частите - как били най-качествените, как имал един приятел, който продавал части и все най-хубавите и най-евтините му избирал, и всичко как било сменяно с ново, той пари за поддръжка не жалел.. ;)

Не, че не бяха пълни боклуци (частите), ама си прибрах и някои дребни детайли, които майсторът при ремонта на моята безотговорно беше затрил и ми трябваше цяла Фиеста, от която да сваля всичко липсващо по моята. (Бая се чудих например защо липсват два от щифтовете, които държат тавана, при положение, че не е имал работа да го сваля. Не можах да намеря причина за липсата им, освен ако не са му трябвали за нещо. Но дори и ако ти дотрябват някои части, това не ти дава автоматично правото да си ги свалиш от първата чужда кола, която ти е под ръка..)

Та докато си свалях за мен частите от Фиестата на pharmacist-a, разглобих му и на него доста части - да си ги продава:
- стартер, алтернатор и т.н. Помогнах му също да подадем захранване на помпата и да източим повечето от бензина в резервоара, че да не се мине.
Изобщо по-голямата част от времето си загубих да му помагам на него, за неговите си неща, отколкото да си свалям моите си части.

Той през това време си направИ труда да събере и антифриза - да си имал за доливане. (Осра мирията като потече навсякъде).

Оказа се, че откакто е пуснал обявата - 2 месеца, отива събота и неделя при Фиестата, драпа си гъзъ.. и аха, да посегне да разглоби нещо - ама не може да се накани. То нали не става само с умуване, трябва да хванеш инструментите и да свършиш работа. Е, ще си поизцапаш и ръчичките, не е като да седиш на масата в кръчмата и да обясняваш колко си дОбъър: - Каза, че 3(три) Мазди имал и сам си ги поправял всичките. ..?!?..да не повярваш..

А всичко това се случва, когато излезе онзи закон за вторичните суровини - дето се говореше, че не можели вече да изкупуват коли за скрап. И оня клесавец така се беше уплашил, че може да не му я вземат..та както си говорехме от 2 месеца някоя събота и неделя да отида да си харесам някои части, даде голям зор да се сваля всичко каквото може, че по-другата седмица да я дава на вторични.

Свалих си там каквото ми трябваше и остана да си свалям доста части от под колата, ама тогава ми се повреди Мицубишито и работата се размина.

А защо работата за под колата остана за после: - оня беше намислил хитрата схема да донесе някакви стари гуми от село едикоеси, да отиде при някой гумаджия, (дето ще му вземе колкото за една гума пари да свали "новите" и да монтира онези стари).

Че нали пък на вторични суровини щели да му свалят от цената, ако колата няма гуми.

Та решихме да дойда пак да си сваля частите другата седмица, когато ще вдига колата за смяната на гумите. И го питам от къв зор и защо не вземе да си я поразглоби цялата. Двор си има (действието се развива в кв. Бенковски), имаше и къде да прибере частите. Да ги пусне на тънки цени и ще се продадат бързо.
- А не не - на вторични!

Накрая застанах при купчината свалени части и го питам да каже сега колко пари: "- Емии..." - и както беше писал в обявата "ниски цени" се почна едно мрънкяне - стъклото си бил купил преди 1 година за над 100 лв., не можел да го даде за 35 - аз и не му го взех, като му е толкова скъпо.. - Всякакви такива пазарлъци.

А аз нали не съм някакъв циганин и гледам да плащам на хората по повече, за да не се чувстват прекарани - изобщо не му бях предложил ниски цени.. Предложените от мен цени бяха по-високи от на мегапартс - а частите не струваха толкова.
Например задната броня беше рязана отдолу, за да не опира в теглича.
Предната не знам той ли си я е свалял или сама си е паднала, ама болтовете ги няма - ще трябва да я доработвам и нея.
/Някой ако ги иска, веднага мога да му ги дам по 10 лв, нищо че ги платих по 15..

А оня като се завайка после: - тези от вторични суровини дали щяли сега да му дадат пълната сума за колата при толкова свалени неща..
- Еми,, и да не ти я дадат, те частите са си у теб - ще ги продадеш все някога.

Изобщо не мога да разбера защо някои хора са готови да дадат колата си на скрап по цени за скрап, а отделните части са им толкова скъпи, че да не могат да ги предложат на атрактивна цена. Хем ще изкарат повече пари, хем и частите ще свършат работа на някого. Каквото и да се изкара от продажбата на такива части, ще е над 50 ст. на килограм - на колкото от вторични суровини ще му изкупят колата.

И друго - защо искат хем да не пипнат нищо и да не се занимават - да разглобят, да качат снимки и т.н. - Хем да дойде друг да си свали частите, и накрая да им ги плати като за най-скъпите части от обявите за втора употреба (ако ги оценявахме и по сантиментална стойност, ехе..).

Преди това бях ходил при pai4one (много свестен човек между другото). Сам си беше разглобил колата и цените на частите бяха такива, че не можах да се сдържа да не взема освен скоростната кутия за 30 лв., още и 2 оборудвани врати за по 15 лв. И един преден капак ми подари бонус - беше за китване, ама вика по-добре на някой да свърши работа, отколкото да взема 3 лв. от него за желязо.

Та сега си мисля, ако трябва да ходя пак да разглобявам и да слушам словоизлиянията на някой такъв нещастник като pharmacist-а, то е много по-добре за части да се ходи направо на вторични суровини - чиста работа.
Но все нямам възможност - всичките пунктове са извън София, добре е да се ходи с повече хора да помагат и т.н.

Надявам се да ви е било забавно и интересно. Историята не цели да предизвика дискусии, а да се види как ходенето по обяви за части не винаги е приятно и ползотворно занимание. Също и майсторите могат да видят в какви филми вкарват човека, ако безотговорно подритват по земята разни части от разглобената му кола и накрая ги загубят. (предполагам, че някои от майсторите може и никога да не са се замисляли по този въпрос).

Толкова за частите. А колите - защо хората предпочитат да ги дават за скрап, отколкото да отидат при нов собственик?
Някой, който е постъпил точно така със старата си кола ще ме светне ли по въпроса?

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта