Кой двигател???

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Henriford
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 22 сеп 2015, 07:46
Местоположение: София
Status: Извън линия

Кой двигател???

Мнение от Henriford » 22 сеп 2015, 08:03

Здравейте,колеги!
Имам следната дилема...решил съм да си купувам Фокус МК1,но имам колебание м/у няколко мотора,Zetec-s 1.6 101к.с. или 2.0СТ,както и 1.8тдци 116к.с.
Много вероятно е на бензина да му се сложи газ!
Ще се радвам на всякаква помощ/съвет или препоръка относно тези мотори(други мотори също)!Например,доколко са надеждни,какви проблеми имат,доколко са капризни,разход и за бензиновите,дали носят на ГАЗ!?

Благодаря предварително!
Поздрави! *00143*

Потребителски аватар
ФордБългария
потребител
потребител
Мнения: 854
Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
Status: Извън линия

Re: Кой двигател???

Мнение от ФордБългария » 22 сеп 2015, 08:21

Аз карам 1.6 с газ и съм доста доволен. Носи на газифициране, добър разход, нисък данък, достатъчно коне. Tdci не бих си взел, по-скоро tddi ако търсиш дизел. За 2.0 не мога да кажа нищо, но ми се върти в главата че не държи на газ.

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Кой двигател???

Мнение от martin1977 » 22 сеп 2015, 10:13

2.0 държи предоволно на газ и от всички изброени е възможно най-добрия избор. Обаче колегата вероятно се е объркал - едва ли има предвид това което е написал - СТ.

Потребителски аватар
Tsurinski
потребител
потребител
Мнения: 245
Регистриран: 27 май 2009, 11:47
Модел на автомобила: Ford Cougar 2.5 99
Status: Извън линия

Re: Кой двигател???

Мнение от Tsurinski » 22 сеп 2015, 10:57

Колега и трите двигателя са добри стига да няма "скрито-покрито" с цел продажба! Пътуването на газ е най-евтино и ако търсиш това се насочи към бензинките. И двата бензинови носят на газ стига навреме да се регулира хлабината на клапаните. Предполагам, че с 2.0СТ визираш визия St на автомобила а не двигателя, защото това е уникален двигател с променливо газоразпределение и мощност 170кс. и лично аз не знам дали държи на газ! 2.0 е по динамичен но гори литър повече и има по-висок данък, така, че въпрос на личен избор. За дизелите нека те насочи друг колега. Успех!
Изображение

Henriford
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 22 сеп 2015, 07:46
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Кой двигател???

Мнение от Henriford » 22 сеп 2015, 22:00

Благодаря за отговорите!
Точно за СТ 170к.с. става въпрос,но и аз предполагам,че би бил по-пипкав за газ...

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Кой двигател???

Мнение от martin1977 » 22 сеп 2015, 23:54

За първото поколение на Фокус мисля че двулитровия /не СТ/ е най-добър. Върви задоволително и носи на газ и на бой. Много здрав е този Зетек и със своите 130 коня е достатъчен за лекото купе. СТ-то е красив и бърз, но по няколко причини не бих го взел. Шестица от тотото е да намериш читаво СТ- тази "полуспортна" кола със сигурност не е карана от дядо или жена, а 99% от "пишлегар", който за 12-13 години и е взел душата от "дръпки". Също не съм убеден че е така предразположен към газифициране. И накрая- не съм механик, но не вярвам в надеждността на 4-цилиндров атмосферен двигател със сравнително малък обем, който изкарва 172 коня. Като че ли е "понапомпан" повечко.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Кой двигател???

Мнение от Didibao » 23 сеп 2015, 00:48

От изброените избягвай тдци за да си нямаш главоболия.

Sent from my LG-D802 using Tapatalk
Изображение

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Кой двигател???

Мнение от opex » 23 сеп 2015, 04:27

1.6 или 1.8tddi. Ако ти се плаща тегав данък, може и 2.0 бензин. Тези са все здрави. Принципно... Защото на какъв кокал ще попаднеш вече е друг въпрос и тогава, както вчера коментирахме и във фейсбук групата, вината не е в марката ;)
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
Tsurinski
потребител
потребител
Мнения: 245
Регистриран: 27 май 2009, 11:47
Модел на автомобила: Ford Cougar 2.5 99
Status: Извън линия

Re: Кой двигател???

Мнение от Tsurinski » 23 сеп 2015, 10:10

martin1977 написа: СТ- тази "полуспортна" кола със сигурност не е карана от дядо или жена, а 99% от "пишлегар", който за 12-13 години и е взел душата от "дръпки"
Съгласен на 100%! Колега за да притежаваш СТ170 трябва да си фен абе направо маняк и то не просто на марката форд а на модела СТ170. Иначе е уникален автомобил с добро стандартно оборудване - климатроник, салон Recaro, 6-степена ск. кутия, 79ки джанти и тнт..... но, ти гарантирам че голям процент от майсторите при вида на двигателя ще се почесват! Така че моето мнение да се насочиш кън другите двигатели. Успех при избора!
Изображение

Henriford
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 22 сеп 2015, 07:46
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Кой двигател???

Мнение от Henriford » 23 сеп 2015, 19:22

Благодаря за отговорите!
Причината да питам за този ТДЦИ двигател е познат,който в продълвение на 4-5г.,нищо не му пипна.
Данъка наистина ще е по-голям,но чета за този 1.6 правен с помощ от Ямаха,че е доста жилав,а и за това купе,също мисля,че ще върши работа!

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Кой двигател???

Мнение от martin1977 » 23 сеп 2015, 21:25

Жилав, жилав, колко да е жилав. Малка кубатура, малко коне. Но ако колата я взимаш да ти върши работа, а не за удоволствие, е ОК. Напоследък обаче доста теми тук изникнаха с проблеми за този двигател, та незнам колко е ОК. Поне данъка му е малък, а и ще е по - икономичен откъм разход на гориво, но не и на масло.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10849
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Кой двигател???

Мнение от ЯЛТА » 23 сеп 2015, 21:28

Е смешно ми е като прочета че 1.6 е жилав двигател. Ми той е с плаващи ризи, като Москвич 408, това говори че е евтин мотор.................
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Eastbourne
потребител
потребител
Мнения: 901
Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
Status: Извън линия

Re: Кой двигател???

Мнение от Eastbourne » 23 сеп 2015, 22:17

Аз лично ако взимам бих взел 2.0 на газ без да се замислям... стига обаче да попаднеш на такъв. С тия коне на това купе ще върви доста прилично.
Приятеля ти явно е попаднал на много запазен автомобил или сигурно на година изминава много малко километри, за да не пипа нищо в продължение на толкова години

teh_policer
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран: 27 ное 2014, 15:52
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Re: Кой двигател???

Мнение от teh_policer » 24 сеп 2015, 13:48

Какво му е лошото на 1.6, че не разбрах... Преспокойно сам в колата и багаж, с ГИ на баир направих 140 и можеше още. Изпреварих един гоуф, който ме изгледа странно. Освен ако няма да я караш постоянно пълна до горе с багаж и 5 човека или пък да се прайш на светофарен изтребител, за мен не е оправдана по-голямата кубатура. Съотвено разход като гориво и данък. Лично лятото моя фокус го карах на магистралата спокойно с 4 човека и багаж (разбирай ходихме в планина т.е. много), с пуснат климатик 140 км/ч константно. Разход 10 л. и отново ме гледаха странно хората, с които пътувах като зареждах газ :-/: Дизел не бих си взел не само заради по-скъпата поддръжка... Усмърдяха ми живота. Тази година като ходих да правя преглед на колата - 5 от всеки 6 коли били дизелови според статистиката на сервиза. Имай напредвид, че купето на Фокус МК1 4(5) врати е малко над 1 тон, така че 101 коня са си 101 коня. Ако искаш по-мощна кола не ти препоръчвам атмосферен двигател, взимай някаво турбо (да си гъзи както казват в Русе).
Това е от мен. Поздрави :D

Henriford
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 22 сеп 2015, 07:46
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Кой двигател???

Мнение от Henriford » 24 сеп 2015, 21:14

Използвах "жилав",защото съотношението коне/кубатура е добро,не е изцеден с много коне...
Въпрос към колегата teh_policer ,както и към другите имащи опит с този двигател,а и с други от серията МК1-Как е Фокус-а,откъм електроника?
Приятелката ми кара 206 ГТИ...това е като Коледна елха!
И имаше коментар за харченето на масло...имали го този проблем?

teh_policer
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран: 27 ное 2014, 15:52
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Re: Кой двигател???

Мнение от teh_policer » 24 сеп 2015, 22:49

Henriford написа:Въпрос към колегата teh_policer ,както и към другите имащи опит с този двигател,а и с други от серията МК1-Как е Фокус-а,откъм електроника?Приятелката ми кара 206 ГТИ...това е като Коледна елха!
Никакви проблеми с електрониката. Единствено проблем с дистанционното за отключване, но това е често срещано. Трябва да се натисне по-силно и продължително (ако батерията е към края си) за да отключиш колата. Понякога и по няколко пъти докато стане, но тогава следва смяна на батерия. Явно доста бързо ги яде.
Henriford написа:И имаше коментар за харченето на масло...имали го този проблем?
Аз съм с двигател Zetec S, точно този, който гори масло. При мен обаче нещата са малко по-различни. Колата я взех на 169000 км и беше много запазена както при двигателя така и в купето, единствено беше жулната по броните и калниците. Не гори масло. , но за всеки случай я проверям като по учебник.
"При изгарянето на един резервоар" или г.д. 900-1000 км. Брат ми също има Фокус, само че неговия е 2001 г. Zetec SE . При него също отсъства проблема горенето.

Какво може да ти се наложи да правиш след като вземеш кола с такъв двигател.

1. За всички фокуси МК1
- при смяна на филтър за купето, може да се наложи да залепиш/закрепиш с нещо кората, която е до предното стъкло за да не влиза вода и да мокри филтъра (10 лв за лепило или нещо подобно)
- ако вземе да тропа нещо по окачването, това ще да са най-вероятно биалетки (90% от случаите при този модел), просто имат окачване "бетон" дори за нашите пътища.
Не искам да казвам голяма дума, защото не съм много опитен шофер ама не знам дали има по-здрава от тоя клас. От четене в интернет (предимно форуми) бих ти предложил да си вземеш MOOG, защото са направени специално по-здрави от останалите за да елиминират и този дефект.(30-50 лв)

2. Фокус МК1 бензин 1.6 (за 1.8 и 2.0 е малко по-различно)
- клапана за ниските обороти е добре да се почиства от време на време, тоя който държи оборотите, когато си махнал кракът си от газта (не че аз съм го правил, при мен няма смисъл в момента, но на пролет със сигурност ще го отворя ей така профилактично) (10 лв за спрей)
- смяна на тройник маркуч под пластмасовите колектори и евентуално пластмасов клапан картерни газове (колко страшно звучи, а всъщност е нещо малко и простичко) (140 лв за оригинални части и ремонт в МП, за което много съжелявам, да знаеш ремоната на това нещо с части от друго място може би 20лв)

3. Фокус МК 1 бензин преди 2000 г. (всъщност някъде там)
- MAF сензор почистване. Има един спрей се продава в практикер, който е само и единствено за тази цел, то си и пише на него "Спрей за почисване на MAF сензор". Има тема ще я прегледаш. Щото може да ти играят оборотите :D . Ако си намериш 2001 и нагоре няма да ти се налага да го правиш това. (10 лв.)


Ся да не вземеш да си помислиш: "Лелеее колко работи има да се чупят по тоя курник". Щото иди да видиш един гоуф 4 или ауди а3 (дето го имах и го продагох щото е ебахти боклука, дето вози като каруцата на дядо ми и се чупи като коледна играчка), колко проблеми ще имаш ама няма кой да ти ги каже предварително.

Е, сигурно има още неща, само че не се сещам в момента. Поздрави и не се чуди много. Взимай и почвай smileys-car

Ей тук да добавя, че имам познат със сервиз и ми споделя, че не ги вижда тия коли често при него :D

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Кой двигател???

Мнение от opex » 25 сеп 2015, 01:37

Чета все такива теми из нашите форуми и просто си мисля колко идиотско е, че във всяка една има хора, които обобщават или казват простичко 2-3 реални неща, дирекно като отговор на питащия, и все се намират разни "фордаджии", които акат и крякат кое какъв трошляк било и незнам си какво и хайде пак наново се почват обясненията пост след пост, че то не е така или какво и що... Т'ва е единствения форум, в който изконно всеки си гледа неговата кола и съди за останалите само по нея и останалото било шит, москвич, жигули, гори масло, ризите му плували на смешния евтиняк и боклук, и какво ли не и общо взето всички сами се*ат върху марката на самия форум.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Milcho
потребител
потребител
Мнения: 428
Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
Местоположение: Шумен
Status: Извън линия

Re: Кой двигател???

Мнение от Milcho » 25 сеп 2015, 09:44

Хаха, добре казано.

Специално на Фокус 1, моето мнение е, че всички мотори са прилични. Вече опират нещата до лични предпочитания. Лично аз, според това какъв разход/вървеж/потдръжка искам, бих взел 1.6, 2.0 или ST (че дори и RS, ама такава кола вече трудно се намира).
Не мога да разбера само защо това ST се пише за него сякаш е някакво извънземно, с мотор, който ще се счупи веднага ако му сложиш газ (примерно).

teh_policer
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран: 27 ное 2014, 15:52
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Re: Кой двигател???

Мнение от teh_policer » 25 сеп 2015, 10:47

Бе всеки си има мнение. Няма лошо да го каже, нали за това е форума. Питащия сам да прецени, кое е вярно за него.

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Кой двигател???

Мнение от kito » 25 сеп 2015, 13:00

Да питаш във форума на някой там с коли над 300- 400 коня нагоре, че да има значение, а вие коментирате кола с 30 коня разлика, коя вървяла и коя била спъната. :) :) :) :) :D: :D: :D: :D: :D: :D:
Над 50 % от Фокусите, които знам са с 1,6 двигателя, никой не е умрял от недостиг на мощност. Дори и 2.0 литра да е, колко пък толкова да върви повече тоя Форд с атмосферен двигател и 130 коня мощност. :D: :D: :D: :D: :D:
Тука състезатели с коли до 200 коня, аре стига вече, да си го кажем ясно и точно един път за винаги, че Форда е масова, евтина кола за всекидневна употреба, да ти вози задните части от точка А до точка Б. Това не е болид от Формула 1. Не стига, че всеки ден ставаме свидетели на ужасни катастрофи, дали ще дръпнеш на светофара секунда или две, голям праззззз.
До преди 10 години като караха всички коли до 100 коня, мале леле, сега се купува кола на 15 години и се гледа не състоянието, ами двигателя и, че да вървял. Тя дали ще е 1,6 пред основен ремонт или 2.0 литра пред същия, няма значение.
Двигател 2,0 литра 130 hp.,173/4250 Nm:
0-100=9,2s
Vmax=201 km/h
Двигател 1,6 литра 100 hp., 143/4000Nm:
0-100=11.2s
Vmax=185 km/h
Разлика в разхода ще има от порядъка на 1,5-2 литра навярно на 100 км бензин.
Сметни си сега колко често ускоряваш по часовник и колко често караш с максимална скорост и дали си заслужава.
То да беше разлика едната да е 100 коня, другата 300 да има смисъл, ама така, малко безсмислено ми се вижда.
Сметни си данъци, застраховки, поддръжка.
Всичко това е мое лично мнение и виждане, което споделям и не искам да ангажирам никого с него.

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 84 госта