Ами за качеството не мога да кажа много, защото съм правил 1 тестдрайв (от Люлин до Перник), за да може да се усети автомобила и на дълъг път, а не 2 преки градско, както беше при покупката на първия ми Форд. Тогава дилъра ми беше г-н Бояджиев. За него мога да ви разказвам много, но няма смисъл, така или иначе той вече не работи там. Карах 1.5 екобууст, който чаках месец и нещо да го докарат от Младост или от незнам си къде. Говорих с една жена, имена няма да споменавам, защото все още работи там младата дама. В Люлин тест автомобила е/беше дизелов. Накрая, когато вече повиших тон и казах, че е несериозно аз да ги юркам, а не те мен (защото ще им давам около 60К), ми се обадиха след 2-3 дни и се организирахме. Имах желание да взема колата за 24 часа, като щеше дори да си платя все едно е рен-а-кар, но не ми позволиха. Нямало такава практика.
Та за качеството не мога да споделя много. Има и твърда пластмаса по вратите, щипките (мисля, че са на щипки корите) на места в горната част, където е стъклото не прилепват плътно. И на Фокуса ми беше така. Вратите в долната част също не са меки. На него (фокуса) имам снимки и може да кача, за да видите за какво говоря, ако не можете да се сетите. Но за 20-30 мин. каране не мога да споделя много впечатления, защото нямам такива преки. Колата върви иначе, но има един лимит, който не е голям. След него просто нищо не се случва. Пак казвам, че съм карал 2.0. Там може и да е друго. За мен беше малко необичайно да сляза от кола с турбо в такава с атмосферен двигател, но сега не съжалявам.
Иначе както да ви кажа, мога да направя просто сравнение и дано някой от дилърството чете тази тема и да се вслуша, защото на тия хора наистина не им пука. Вместо да искат да продават и да правят всичко възможно, те просто махат с ръка и казват: Ами ако искаш.
Е, аз поисках друга и така и стана. Те са губещите.
Ще сравня 2.0 Екобууст и 2.5 на Мазда. Струва ми се, че са най-близки като мотори. За Мазда ще вземем Ултимейт (това е моят избор, защото едва там се появяват ел. седалки и адаптивен автопилот, неща, които аз искам) и ще конфигурираме един Форд, който да има екстрите на Маздата в това ниво. На Форд много от нещата могат да се добавят по отделно, което дава възможност за сравнение. Ще ползвам и пакетите с екстри на Мондео, които включват дадени екстри от тези на Мазда, защото са по евтини, когато са комбинирани.
Ще започна с Мазда, защото е по-лесно:
Мазда -
60980 лв.
Бял металик - 980 лв. (харесвам този цвят)
Общо -
61960 лв. Това е. Взимаш я и караш.
Мондео 2.0 – 203 к.с. –
54050 лв. Това е базовата цена. И от тук се почва.
1. Бял металик – 1470
2. Джанти 19“ – 1980
3. Лед светлини – (те ще са в пакет 2) (Само да вметна, че така лансираните завиващи светлини ги карах на Ауди А8 преди 6-7 години)
4. Паркторник – 990
5. Камера заден ход – 1320
6. Ел. седалки – 1560
7. Асистент лента – (ще го вкарам в пакет 1)
8. Безключов достъп – 810
9. Следене мъртъв ъгъл – (Пакет 1)
10. Адатптивен автопило – 3720
11. Система против сблъсък градско – 870
12. Дисплей – 960
ПАКЕТ 1 – 2610 лв. (7, 9, 11, надуваеми колани, които са 450 лв. отделно)
ПАКЕТ 2 – 4500 лв. (ПАКЕТ 1 + ЛЕД светлини „№3 от листа горе“)
Ако теглим чертата имаме следното… но само до тук.
МAЗДА ~ 62000 лв.
ФОРД ~ 73300 лв. (без кожа и по-добро удио!!!)
Кожен салон на Форд е 6660 лв. дори частично кожен е 4350 лв. Има и други глезотии, но не ми се смята вече.

Като допълнение ще спомена неща, които Форд изобщо няма.
Хеад ъп дисплей, за който писах предишния пост. Добавяме и системата Rear SCBS – система против сблъсък за заден ход от 2 до 8 км. Слагаме и аудиото BOSE. При Форд хубаво аудио би било около 1500 лв. Мазда има отопляеми задни седалки, което е чудесно, когато имаш дете и жена ти се вози отзад. Накрая, но не на последно място, ако сложим и кожата, която Мазда има нещата съвсем загрубяват. Пера за смяна на скоростите, SBS система и т.н.
С други думи, Мондеото ще отиде около 80 хил., че и нагоре, което за мен е БЕЗУМИЕ.
Дори и да съм сбъркал някъде в сметките (защото може би има и малко по-удачни комбинации на пакети при Форд), защото все пак не съм дилър/продавач/консултант, нещата са несравними.
Ако Форд имаше адаптивно окачване в седан, може би нямаше да е лошо, но то със сигурност щеше да е майка си и баща си като цена.
За сега толкова конкретно по цените. Дано да е било полезно някому.
Иначе, може да се пише и за вървеж и разход, както и комфорт, но... може би друг път.