фокус или мондео - дилема

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
peterpetroff
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: фокус или мондео - дилема

Мнение от peterpetroff » 08 окт 2016, 00:33

HACKO написа:
ivo_63 написа:Форд е най-здравата кола която съм карал от няколко марки. Карах го 9 години и се молех да се строши , че ми омръзна , но не се предаваше. Продадох го , защото започна да го гризе ръждата и един пич си го кара без грижи.
Това не важи за съвременните Дизели, независимо на коя марка са.
Като се замисля, за кой ли възел (система) в съвременните автомобили важи правилото за дълготрайност и здравина...Концепцията от 80-те за 20 годишния автомобил е отхвърлена тотално от производителите от милениума насам. Нито материалите, нито вложениете системи в съвременните (разбирайте НОВИ) автомобили са технически разчетени за по-дълъг период от 10 (максимум) години нормална експлоатация...Такива вечни легенди като Мерцедес 124, Ауди 80 и Голф 2 умряха завинаги поради простата причина, че никой производител вече няма ʼсметкаʼ да прави дълготрайни и здрави автомобили защото не би имал мегдан да си продава новите машини, в които са вложени време и много финансови ресурси за разработка. Единствено в БГ и бедните страни от бившия соц.лагер сме склонни да ремонтираме автомобилите си докато не се разпаднат буквално (защото нямаме пари да си купим нови от магазина), на Запад не е така...Бях в Мюнхен пролетта за седмица на гости при приятели...ами те разсъждават по по-различен начин от нас относно колите си...Домакина ми там караше Пасат 2,0ТДИ 2008 година. Съединителя му беше започнал да сдава багажа и той ми говореше, че е време да си сменя колата с нова...На въпроса ми ʼАми какво и е на тази, защо не си смениш съединителя и да продължиш да си я караш?ʼ той ми отговори, че колата му вече е стара и е време да я сменя (и заради съединителя). За съединителя се засмя и каза, че никой не върши подобни ремонти по колите си от познатите му.

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: фокус или мондео - дилема

Мнение от ivo_63 » 11 окт 2016, 15:01

Това е , защото съединителя му + труда за смяната е равна на сумата за вноска за нова кола на лизинг. Излиза към 3000 евро ремонта му - питай го ако не ми вярваш. Ако беше 300 евро щеше да ремонтира и да кара. Отделно колата му е на 320 000 км.

Потребителски аватар
peterpetroff
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 01 мар 2007, 21:41
Модел на автомобила: Ford Focus Trend, Zetec 1.6i 16V SW 1999
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: фокус или мондео - дилема

Мнение от peterpetroff » 10 дек 2016, 00:37

Именно, за това говорим...Много са факторите, които карат хората в Германия да си сменят колите през 7-8 години с нови- TUV, цени на резервни части и ремонти, разход на гориво (по-новите модели са и по-икономични в общия случай), данъци и нещо друго- EURO стандарта за екологичност- от него им зависят много неща като данъци, допуск до определни централни части в града и т.н. Естествено, предполагам, че всичко изброено не е в резонанс с производителите на автомобили там и в Европа. Именно производителите лобират за такива мерки и ограничения, които ще карат купувачите да си направят проста сметка и да установят, че покупката на лизинг или не ще им е по-изгодна отколкото да си карат ʼстаритеʼколи... А интересното е, че ние тези ;стари; коли ги имаме за почти НОВИ.
И като опровежение на това, което казах досега, мога да споделя и другата крайност, която забелязах там (Мюнхен)- рядко срещаащи се беловласи дядовци карат Корси А, Кадети и Пасати 1-ци. Говорим за стари коли в абсолютно безупречен външен вид и (предполагам) техническо състояние.

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта