Страница 1 от 2

Размисли и страсти - спирачки

Публикувано: 24 фев 2018, 09:02
от LORDA83
И всичко започна тук

Как на 97200 км бре душицо?! Или имаш в предвид, че самата кола ти е на толкова?!
Аз посмъртно не мога да изкарам повече от 15 к км... айде... 20 да са тотален макс с едни накладки, дори и от най-висок клас.
... ама на 20 к няма да е останало нищо от тях и ще стърже желязо в желязо на умряло...

Re: Нов фюжън :)

Публикувано: 24 фев 2018, 13:03
от synthez 3D
Нарича се стил на шофиране. При всеки е различно, но 97000 е съвсем нормално. Предишния ми Ц-Мах беше продаден на 130000 км. още с оригиналните накладки, а на сегашния Фокус ги смених преди около месец на 95000. Явно Дани шофира спокойно и уверено, без резки потегляния и спирания и затова постига добри резултати :D .

Re: Нов фюжън :)

Публикувано: 24 фев 2018, 14:21
от Dani_Barabani
Точно така, Гошо! :D: Когато шофираме не-екстремно, даваме шанс за по-дълъг живот на много части в колата. :wink:

Re: Нов фюжън :)

Публикувано: 24 фев 2018, 20:05
от LORDA83
synthez 3D написа:
24 фев 2018, 13:03
Нарича се стил на шофиране. При всеки е различно, но 97000 е съвсем нормално. Предишния ми Ц-Мах беше продаден на 130000 км. още с оригиналните накладки, а на сегашния Фокус ги смених преди около месец на 95000. Явно Дани шофира спокойно и уверено, без резки потегляния и спирания и затова постига добри резултати :D .
Стига бе... вие се гъбаркате. На личната тотален макс на максовете за предни накладки - 20 к км. И пак подчертавам... висок клас наклатки, а не някакви измислени.
На служебната пък да не ти говоря, че я караме няколко различни човека и абсурд да изкара повече от 15 к с едни. Последно на 15 буквално нямаше спирачки и наклатките не просто бяха изядени, ами буквално ги нямаше и всичко стържеше желязо в желязо. На 80 000 км за 2ри път сменям дори предните дискове ( горе-долу по веднъж на 40 000 км ), та не за накладки да говорим. Тия 90-100 к км дето ги пишете направо са ми някак история от... сюжет на фантастичен филм :D

Аз, че съм си шантав и доста екстремен шофьор спор няма и не го крия... ама разлика от 15-20 к км до 100 к... някак ми е повече от абсурдна, ако ще и най-примерния и внимателен човечец да е зад волана... :)

Re: Нов фюжън :)

Публикувано: 24 фев 2018, 22:24
от Ozzie
Ако пък ти кажа, на тролейбусите, колко изкарват накладките, спрямо същите при автобусите...
Служебни коли как се карат, виждаме доста често - като за последно, т.е. не по- различно от твоя стил на шофиране, така че не е критерии.

Re: Нов фюжън :)

Публикувано: 25 фев 2018, 00:14
от paci
LORDA83 написа:
24 фев 2018, 20:05
...
От 96та имам книжка и за първи път 2016та на Дракон изпитах какво е да загубиш спирачки заради прегряване.
Имаше проблем със спирачките и после бяха оправени.
Със същите тези спирачки после минах прохода и се прибрах в Плевен без абсолютно никакви проблеми.
Извън пистата не ми е такова поведението.
Колко карам с едни накладки никога не съм засичал.
Груби сметки
От както съм я купил тази грозотия да съм минал 100 000 км.
Почти веднага след като я купих сложих предни Моторкрафт, които смених заедно с дисковете след появилия се проблем на пистата.
Демек да са били на 80 000 км. и 3 събора с писти :)

Знаем как караш ...

Re: Нов фюжън :)

Публикувано: 25 фев 2018, 00:22
от LORDA83
paci написа:
25 фев 2018, 00:14
LORDA83 написа:
24 фев 2018, 20:05
...
От 96та имам книжка и за първи път 2016та на Дракон изпитах какво е да загубиш спирачки заради прегряване.
Имаше проблем със спирачките и после бяха оправени.
Със същите тези спирачки после минах прохода и се прибрах в Плевен без абсолютно никакви проблеми.
Извън пистата не ми е такова поведението.
Колко карам с едни накладки никога не съм засичал.
Груби сметки
От както съм я купил тази грозотия да съм минал 100 000 км.
Почти веднага след като я купих сложих предни Моторкрафт, които смених заедно с дисковете след появилия се проблем на пистата.
Демек да са били на 80 000 км. и 3 събора с писти :)

Знаем как караш ...
Това е супер, но, ако ти с лудо каране по пистите ги избутваш до 80-100 к... главата ми не го побира аз как карам, щом повече от 20 к никога в живота си и на никоя кола не съм издържал с едни накладки :)
На личната си ги сменям постоянно на под 20 и винаги когато ги сваля има останал живот в тях за не повече от още... 2-3 000. На служебната пък и до 20 не изкарват... а освен това и дискове на всеки 40 средно се сменят.

Колкото и разлики да има в стиловете ни на шофиране... просто разликата от 20 до 100 к е огромна и непонятна за мен. А и доколкото имам наблюдения от познати... цели десетилетия наред... за един такъв случай не съм чул. Сефте прочетох днес това твърдение, че са сменени на 98 к и се зачудих и изумих... реших, че е имала в предвид, че самата кола и е на толкова девойката... Цифрата просто не е за вярване.

Re: Нов фюжън :)

Публикувано: 25 фев 2018, 00:38
от paci
LORDA83 написа:
25 фев 2018, 00:22
...
Дани кара много добре.
Возила ме е до Римни Валчеа или каквото беше там в Румъния или след него беше и обратно до село Плевен.
Фюжъна е дизел и ако умееш да използваш мотора за спирачка какво чудно има?
Аз също ползвам мотора за спирачка.
Случвало се е да ме питат как колата ми спира така бързо.
Ама тя не спира сама колата а аз с комбинация от двигател и спирачки.

На въпросното връщане след като бях запалил спирачките на пистата в прохода ме изнерви един с едно ново CRV.
На по-прави участъци не мога да го настигна и като дойде завой държи на спирачки до откат и едвам взема завоя.
Излиза от завоя и пак газ. А не! Аз така на спирачки не мога да карам и го изпреварих.

Re: Нов фюжън :)

Публикувано: 25 фев 2018, 09:54
от LORDA83
paci написа:
25 фев 2018, 00:38
LORDA83 написа:
25 фев 2018, 00:22
...
Дани кара много добре.
Возила ме е до Римни Валчеа или каквото беше там в Румъния или след него беше и обратно до село Плевен.
Фюжъна е дизел и ако умееш да използваш мотора за спирачка какво чудно има?
Аз също ползвам мотора за спирачка.
Случвало се е да ме питат как колата ми спира така бързо.
Ама тя не спира сама колата а аз с комбинация от двигател и спирачки.

На въпросното връщане след като бях запалил спирачките на пистата в прохода ме изнерви един с едно ново CRV.
На по-прави участъци не мога да го настигна и като дойде завой държи на спирачки до откат и едвам взема завоя.
Излиза от завоя и пак газ. А не! Аз така на спирачки не мога да карам и го изпреварих.
Съвсем нормално е да спира всеки с помощта на двигателя, който има поне година опит и са му го казали поне веднъж да се стреми към това... Аз лично превключвам предавките като луд и постоянно, за да помагам на спирачките и буквално всяко спиране, без изключение ми е на скорост. Със сигурност не мога и да търпя някой да се влачи пред мене и да ми намаля по завоите като заспала баба... Приемам, че малкото барабанче е спокойничка и кара внимателно и щадящо колата си, приемам и, че много други хора го правят, но докато не видя с очите си, не мога да приема, че е възможна такава огромна разлика в километрите, благодарение на стила, на шофиране... както вече неколкократно се изразих :)

Re: Размисли и страсти - спирачки

Публикувано: 25 фев 2018, 14:15
от dimkar
Аз пък се учудвам, как могат да се стопят накладки за 15-20 000 км. Трябва да е е--ти и дивашкото каране. Газ-спирачка :lol: Накладки сменят не по-малко от 80-100 000 км и имат още доста материал в тях. И не, не карам пенсионерската. Напротив. Но не се движа плътно зад хората, че да ги нервя.

Re: Размисли и страсти - спирачки

Публикувано: 25 фев 2018, 16:42
от m_fokus
Сменях дискове (Ате) и накладки (Трв) преди две години и четири месеца, навъртяни около 45к км, наскоро ги гледах, дисковете бяха с едва доловим ръб, накладките с доволна дебелина, така че - да и аз мисля, че всичко зависи от начина на водене на автомобила, не съм типаж "газ-спирачка".

Re: Размисли и страсти - спирачки

Публикувано: 25 фев 2018, 22:30
от Eastbourne
Лорда кара със средна скорост 180-200 и нормално да сменя накладки и дискове на 15к. smileys-car

Re: Размисли и страсти - спирачки

Публикувано: 26 фев 2018, 10:11
от HACKO
За 100 000 Км на Ескорта съм сменял 2 пъти предни накладки, като втория комплект така и си остана практически нов (бракувах колата). Така и не можах да накарам задните спирачки да работят адекватно и на практика през целия този пробег съм спирал само на предните. И аз смятам че стила на каране има огромно значение за износването на спирачките, освен ако не са блокирали цилиндрите.

Re: Размисли и страсти - спирачки

Публикувано: 26 фев 2018, 21:35
от fordmaniac
Тъй като доста хора могат да потвърдят как карам, та с доста интензивно и динамично каране на зеления Ескорт с форсиран над 100 к.с. двигател си изкарвах по около 60 000 км.
Поздрави

Re: Размисли и страсти - спирачки

Публикувано: 26 фев 2018, 23:34
от dimkar
Така, де. Трябва да си и...д, че да смачкаш накладки на 15-20 к км извън писта. :lol:

Re: Размисли и страсти - спирачки

Публикувано: 27 фев 2018, 09:00
от paci
HACKO написа:
26 фев 2018, 10:11
Така и не можах да накарам задните спирачки да работят адекватно и на практика през целия този пробег съм спирал само на предните. И аз смятам че стила на каране има огромно значение за износването на спирачките, освен ако не са блокирали цилиндрите.
И аз съм карал само на предни като предните са задържали когато стана проблема на пистата.
Последва смяна на всичко отпред по спирачките, но остана проблема със задните.
От спирачките останаха несменени само задно ляво цилиндърче и маркуч.
Закупих и тръгнах да ги сменявам, но не можах да извадя барабана.
Правил съм го не един път, но нещо забих тогава и се отказах. От как събрах всичко обратно разбрах какъв ми е бил проблема.
Както и да е, отказах се и отидох на майстор.
За моя модел дават 3 размера цилиндърчета и аз бях взел най-голямото.
Това не го знаех каква е разликата в размерите, но човека знаеше и разглобихме и другото колело.
Оказа се, че отзад съм бил с две различни цилиндърчета. От дясно когато цилиндърчето изтърва майстора, който беше правил ремонта беше сложил средния размер и решихме от другата страна да направим същото след като нямам инфо кой е моя размер.
На финала бях в колата на подемника. Какво прави този който последно се занима с проблема не знам, но си дойдоха задните спирачки.
После проверих в МП и разбрах, че размера е точно този, който беше сложил предишния майстор. От ляво това, което сменихме беше по-малко и заклинило в едната посока.

Re: Размисли и страсти - спирачки

Публикувано: 27 фев 2018, 14:02
от madboy
Оригинални Моторкрафт ги смених някъде на над 40 х. и то само заради нови дискове. Бяха изтъркани малко под половината им.

Re: Размисли и страсти - спирачки

Публикувано: 28 фев 2018, 14:49
от BOROOO
Не е само до стила на шофиране, зависи също от теглото на колата и какви накладки си сложил. Едни задни "Локхийд" след 40к. изглеждаха все едно сега са извадени от кутията :mrgreen: .

Re: Размисли и страсти - спирачки

Публикувано: 28 фев 2018, 18:39
от dimkar
Накладките е хубаво да цапат леко джантите. Иначе може да смениш дисковете, преди накладките... :lol:

Re: RE: Re: Размисли и страсти - спирачки

Публикувано: 02 мар 2018, 21:16
от kilikanzer
dimkar написа:Накладките е хубаво да цапат леко джантите. Иначе може да смениш дисковете, преди накладките...
Напълно съгласен,даже ги драсках с нокът когато избирах моите.

Изпратено от моят Респром