Покупка на Форд Мондео MK4

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
nanobanano
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 08 май 2010, 19:13
Модел на автомобила: orion
Status: Извън линия

Покупка на Форд Мондео MK4

Мнение от nanobanano » 06 дек 2020, 07:26

Здравейте. Понеже обмислям покупка на комби Мондео 3та генерация MK4 разбрах, че имат проблем с определена скоростна кутия. Коя точно да избягвам и мога ли да я разбера още от снимките в обявите? Също и като цяло кой двигател е най-сполучлив? Къде мога да прочета повече за този модел, за да се информирам добре преди покупка?Благодаря.

Потребителски аватар
Babanski
Потребител
Потребител
Мнения: 39
Регистриран: 17 фев 2020, 23:41
Модел на автомобила: Купе: Mondeo IV TURNIER (BA7) (2007г.)
Двигател: 2.0L Duratorq- TDCi 1997 См3 (DW)
DPF:Stage Euro 5А,
Мотор: 120 KW - (2010г.)
Скоростна кутия: 6 степенна механична
Дата на първоначална регистрация:29.Х.2010(Италия)
Пробег : ~ 212000км
Местоположение: Севлиево
Status: Извън линия

Re: Покупка на Форд Мондео MK4

Мнение от Babanski » 12 сеп 2021, 03:05

Здравей колега. Писал си отдавна, но все пак се реших да пиша.
Това са двигателите които се предлагат за модела който си търсиш
Изображение
Изображение

Аз карам Mondeo IV TURNIER (BA7) с купето от 2007г., а двигателят е 2.0L Duratorq- TDCi 1997 См3 (DW)
със 163 К.С. (от 2010год( Скоростната кутия е 6 степенна механична. От началото на 2020 я имам, минал съм над 25 хил. километра с нея, като сегашния й пробег е към 212 хил. Колата е базовия модел, без никакви екстри. Освен обслужвания съм правил :
1.Една зима в един сняг ми се скъса пистовия ремък и направи няколко поразии. Ремонтираха генератора, смениха четките, ремъка имаше и още нещо но не си спомням-Ремонта ми излезе около 600лв 2. Проблем ми направи част от ДПФ-а и не се получи само с регенерация-реших да сменя частта вместо да махна катализатора и дпф-а, макар че като ги махнеш , колата върви повече и гори по-малко, но е въпрос на личен избор, аз предпочитам да си държа филтъра, защото е със стандарт евро 5А-този ремонт за дадената част беше 400 лв
3.Скоро (това лято) я вкарах за обслужване, като малко преди това се появи проблем при запалването (първия път при въртене на ключа се чуваше само пукане без да върти), бях на почивка и рискувах-по надолнище на скорост - запали ! В началото набедихме акумулатора и го смених с нов, тъй като и без това беше заводския, след което се оказа че има проблем при подаването на тока- и сменихме релето с ново (при ремонт номер 1. са "ремонтирали" старото реле, вместо да купят ново-дори му го нямаше вентилаторчето, като дори достигнахме до извода, че най-вероятно релето е прецакало стария акумулатор). След смяната на релето ми светна лампата на акумулатора и няма гасене-майстора се пробва с програмата си, но не можа да я изтрие. Провери подаването и ампеража на токовете като всичко си е в нормата. Оказва се че ФОРД имат някаква защита при смяна на релето и най-вероятно ще се наложи да посетя МОТО-ПФОЕ за тази грешка.
4.От раз на моменти особено при завиване започна да трака много силно и така преди половин месец смених десен външен и вътрешен накрайник+маншона с точни скоби (много са важни). След това минах стенд.

Усещам че и от ляво започва да издава подобно тракане, което оприличавам с ремонт номер 4.
Друг проблем който се появи малко след вземането ми на автомобила е копчето за багажника-все още не съм го оправил и си го отварям от бутона на ключа за запалване.

За колата мога да споделя че съм меко казано доволен. Имайки впредвид че темпото ми на шофиране е динамично, искам да отбележа че и при по високи скорости комфорта в автомобила се запазва, което доказва че голямото, широко купе е истински шедьовър. Волана е много чувствителен и директен, което си е плюс- повишащ гъвкавостта и маневреността(за мен е важно тъй като както споменах по-горе, имам базовия модел без ел. екстри, парктроници, камери и пр.) Шумоизолирана е на страхотно ниво. Много върви-гори малко - при извънградско със темпо бясно (от140-180-200км.в.ч.) гори между 6.5-7.5л (много зависи от пътната настилка, трафика и прочие), при спазване на пътните ограничения преспокойно разхода спада под 4.5л, дори повече. При постоянна скорост от 140км гори под 7л, при скорост от 50-60км разхода е 3.5до4л, а най-голям разход съм стигал до 8л./100км, но това беше извращение по изключение :D .

Като цяло е това, ако има нещо съм насреща

Всичко добро и поздрави !

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 17 госта