Страница 1 от 2

Възможно ли е - Спират 500 000 коли в София

Публикувано: 18 апр 2007, 11:13
от форд мк2
поредната простотия на държавните органи, не могат да спрат разни луксозни, скъпи коли дето харчат по половин тон бензин на ден а почват да "чопкат сиромасите" :? :


Спират 500 000 коли в София
Заради трафика и смога забраняват трошките без катализатор


Половин милион коли в София ще бъдат спрени от движение. Това са автомобили, които нямат катализатор за изгорелите газове. В групата със сигурност попадат старите соцвозила и повечето западни модели над 15 г.
С тази европейска мярка искаме да намалим трафика и смога, разкри пред "Стандарт" столичният зам.-кмет по транспорта Велизар Стоилов. Отначало колите без филтър няма да имат достъп само до центъра на София. Впоследствие забраната ще обхване целия град. Ограничението ще влезе в сила, след като бъде гласувано от общинския съвет. Сега в София има над 1 млн. коли, обясни Стоилов. Във всяка втора обаче липсва катализатор, който трябва да се сменя на 80-100 хил. км. Цената му е над 1000 лв. и шофьорите масово си спестяват тези пари. ....

ето линк към цялата статия във вестни СТАНДАРТ

http://standartnews.com/bg/article.php? ... cle=186078" onclick="window.open(this.href);return false;

Публикувано: 18 апр 2007, 11:31
от MegatroniC
То това ясно но нашите малоуми управници пак не са го доизмислили.
Добре нямат катализатори, утре отиват при всички тия тарикати където изкупуваха стари катализатори и сега ги продават "рециклирани" или продават такива с незаен произход, произведени в дън гори тилилейски за по 200-300 лева и тези 500 000 коли пак са си в движение. То не че и без катализатор ще ги спрат, важното е новина да има.
Трябва да се спрират автомобили които не отговарят освен на екологичните норми определени от ЕС а и на определени технически изисквания. Неможе бай Тодор с 36 годишната си жигулка раждясала до неузнаваемост, със сликове и без светлинна сигнализация да се шматка по улиците. Но има все пак и много стари коли на маняци които са поддържани и са в много по добро състояние от една 5 годишна кола. Е за такива се налагат определени технически изисквания, или куца ли нещо - директно в бокса или се спира от движение и без да има такива - "гледай сега каква хубава бутилка дето не се търкаля имам у багажника, пък ти ме пусни да мина". Иначе няма оправия, ще се задръстим много здраво :(

Публикувано: 18 апр 2007, 11:38
от red
На есен са местни избори.....кметът не може да си го позволи

Публикувано: 18 апр 2007, 12:03
от Атанас
Глупаво е критерият да бъде възрастта на автомобила. Като цяло ме съмнява да го приемат, още повече както казва колегата red наближават избори :roll:

Ако го приемат дали ще изчезнат икарусите и това? :D

Изображение

Публикувано: 18 апр 2007, 13:30
от nikolovvd
Вярно е че има автомобили, които горят по литър масло на 100-200 км и собствениците им са за затвора, защото буквално тровят околните.
Вярно е обаче и другото, че годините не могат да бъдат критерий. Моята е на 16-17 години, но отделя поне 10 пъти по-малко от допустимото вредни емисии в атмосферата - замерано преди един месец.

Публикувано: 18 апр 2007, 13:39
от valboy
На тъпите управници до толкова им стига акъла! Не могат да измислят нещо разумно за намаляване на трафика, та сега това! После спокойно могат да спрат от движение и дизелите и автомобилите над 1000 кубика!
Не искат да отделят някой лев за построяването на някоя друга естакада, въпреки че всички ние предоставяме средствата необходими за създаване на публични блага (всеки гражданин на съответната държава заплаща цената на ползваните публични блага под формата на данъчни задължения към държавата, която ги създава). И какво излиза- ние си плащаме за някакви "блага"??!?(списъкът с тях сигурно е най-много две точки), а после търпим прищевките на малоумниците, защото ще им спаднат кинтите, ако подхванат нещо!!
Българите бягали от държавата :shock: - е ми "гонят ли те- бегай"!
X(:

Публикувано: 18 апр 2007, 13:43
от valboy
nikolovvd написа:Вярно е че има автомобили, които горят по литър масло на 100-200 км и собствениците им са за затвора, защото буквално тровят околните.
Вярно е обаче и другото, че годините не могат да бъдат критерий. Моята е на 16-17 години, но отделя поне 10 пъти по-малко от допустимото вредни емисии в атмосферата - замерано преди един месец.
Това за маслото мога да дам пример с Голф 4, май около 2000г., който в момента гори 1л. масло/100 км. Въобще не е от годините, а си е до поддръжка.

Re: Възможно ли е - Спират 500 000 коли в София

Публикувано: 18 апр 2007, 16:52
от licho
тя и моята гори на 1000 км масло :oops:

а и кравите замърсяват но ги пускат в софия. :twisted:

Публикувано: 18 апр 2007, 22:19
от runtavguz
Размисли и страсти:
Ако екологията е критерии...

Автомобилите, оборудвани пропан-бутанови уредби трябва да са с данчъни облекчения, винетна такса на половин цена...Доколкото знам пропан-бутана е малко "по-чист" от бензина...Или се лъжа!?

А поставянето на метанова уредба, трябва да те освободи от данък 3г поне...

Едно такова действие е мощна финансова инжекция в т.нар. фирми за оползотворяване на отпадъци....доказана истина - В боклука има сташно много пари....Кумчо Вълчо и прочее.

=>еко возила за градския транспорт =>комисинни под масата в СОС....

Публикувано: 19 апр 2007, 10:36
от venom4o
това е пълна простия...нестига ,че хората едвам свързват двата края и немогат да си позволят да си купят по-нова кола , а сега искат да ни спрът от движение!!!

Публикувано: 19 апр 2007, 11:05
от john3v
Ем, тя простотията не ходи по горите.
Днес в Сф, утре - в цялата страна.
Има си годишни технически прегледи - щом имаш стикер, за успешно преминат такъв, значи автомобила ти е годен за движение до следващия "изпит".
Или да направят, като в някои западни държави - TUV, ама за всички автомобили!

Публикувано: 19 апр 2007, 11:24
от la4o
Не вярвам, че ще бъде прието, както казаха и колегите.

Но нека пък гледаме от друга страна... Плащаме по малко данък защото колите ни са с катализатори, намираме начин да минем на ГТП, като там фалшиво ни удостоверяват наличието на катализатор, а ревем когато искат да ни спират поради липсата му...

Наистина сте прави, че възрастта на колите не трябва да е критерий. Критерий трябва да е техническата изправност на автомобила, след истински, легален, и обстоен ГТП.

В тази връзка, преди няколко дни слушах, че при разпита в съда на лицето, което е правило ГТП на камиона предизвикал катастрофата при Бяла, той не е могъл да посочи, нито стъпките по които се прави проверка на изправността на спирачната система, нито изискванията за проверка на спирачната система, нито дори основните елементи на спирачната система! Ако това е вярно, според мен той е не по-малко за съд.

Пак в тази връзка, наскоро бях свидетел на негодуванието на мой познат, от сервиз "Друмник" където е минавал на преглед и където са били взискателни до най-малки подробности. Прегледа е бил записван с камера и е протекъл явно по всички законови изисквания.

Така че, истината е някъде там...

Поздрави,
la4o

Публикувано: 19 апр 2007, 11:43
от nikolovvd
la4o, е прав! Има изисквания при ГТП и щом автомобила ги удовлетворява трябва да е в движение, като същевременно забравим за рушвети, системата - човек на наш човек и други подобни.
Неможе да искаме да караме коли, а да не се грижим за тях.
Да живеем в Центъра на града, а да не можем да си позволим ремонт на сградата и да падат мазилки, тухли или цели сгради върху минувачите.
На всеки трябва да е ясно, че като излезе на пътя той е лично отговорен за живота и здравето на околните, без значение дали са учасници в движенито или не.

П.П. Назабравяйте, че всичко трябва да стане в някакви законови рамки.
Неможе с някакви приумици на кмета (а това са подзаконови актове) да се отменят закони. Ако това стане всеки ще може да атакува такова решение в съда.

Публикувано: 19 апр 2007, 12:08
от bijuto
До колкото виждам обаче мярката не засяга пряко старите автомобили а тези които са без катализатор.Дори и 5-6год.кола да е като няма катализатор и тя ще "изгори".Днес гледах по бтв как щели да замерват газовете и ако не си в нормата-аут.Иначе вече има фирми които внасят катализатори които са значително по-евтени(около 200-250лв) от официалните представители на различните марки коли.

Публикувано: 19 апр 2007, 19:58
от ImpossibleMan
Твърдо за забрана на всички автомобили без катализатор, не само соцвозилата, а и всички други и не само в София, ами в цяла България!

Публикувано: 19 апр 2007, 20:01
от yassimoto
Относно прегледите - след като приеха новите изисквания за техническа изправност , направихме експеримент със нов автомобил и повярвайте ми той не можа да покрие изискванията - каде е грешката ? А относно катализаторите - във Германия автомобили който са произведени без катализатори могат да се движат безпроблемно , но плащат по-високи данаци - кой е по-глупавия ?

Публикувано: 19 апр 2007, 20:56
от muko
Да се спрат и автобусите на градския транспорт - нямат филтър за твърди частици за дизел / между нас казано и в Германия не е задължителен/, да се спрат всички мотори с кубатура над да речем 1,3 - защото вижте и в каталозите на новите коли - колкото е по-голям е мотора - толкова по-големи са му вредните емисии!!! Изобщо най-добре господин Велизар Стоилов да пуска в центъра само електротранспорт и по изключение коли с обем на двигателя под 1000 куб. см. с по два катализатора и само на четни дати и само с двама или повече човека и прочее - нека да сме по-светци от папата. :P

не мо да стане тая

Публикувано: 19 апр 2007, 21:01
от murselin
и затова си има причина плиткия бг джоб.Никой не иска да кара кочина ма такава ни е родината.Пък и дока са минава гтп само с документи нема ядове :)

Публикувано: 19 апр 2007, 21:58
от pepy1
тва за четните дати няма да стане -я виж византийците на четна дата с четен номер на нечетна дата с нечетен номер и кво днес са с едната кола утре с другата
лошо е че като го приемат ще започне една продажба на боклуци за по 200-300 лв уж истински универсални катализатори то ше са орЪжинал направо от завода ,а колко хора ще лапнат дървото не се знае

то работата отива по надалече ,вместо да спират старите коли от движение да помислят как да стимулират продажбата на нови возила
коя нормална държава в света дава лизинг за толкова малко време -3 г.
че и стакова голямо оскъпяване и то за българския стандарт на живот

Публикувано: 19 апр 2007, 22:10
от Yamatto
Време е да се вкара селския манталитет в някакви рамки поне в столицата - не е необходимо да държиш да караш кочина като ти е по-плитък джоба, да правиш навалицата, да трепеш и да душиш наред заради едната гола чест - има си градски транспорт, а в скоро време и метро из целия град - върши си работата с него през седмицата, а колата като събереш пари да я вкараш в технически ред може да я караш по-рядко според възможностите. Аз лично си преценявам кога и как ще ми е по-удобно и разумно и все по-рядко е в полза на придвижването с кола в нашия прекрасен многомилионен град с капацитет половин милион :lol:
А по повод катализаторите не са болка за умиране - XXI век сме все пак - спортен катализатор (High Flow Performance Catalytic Converter) за Проуб от ТУК струва 170$ с гаранция 5г. или 80 000км. Обикновените са под 100$.