ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Малко да повдигнем темата с лек ремонт по люка и задвижващия му мотор.С течение на годините задвижващите жила на люковете се набиват с мръсотия и клеясват.В следствие на това започват да блокират и натоварват мотора на люка.От това и в комбинация с деформирането на външното уплътнение към рамката се получава боксуване, което довежда до изронване на задвижващото колело.Или до деформация на зъбите му.
В моя случай се наложи да махам мотора и да го с заменя с нов.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5398/037039828.jpg?r=0)
А това е вътрешното зъбно колело.От метал.То се задвижва посредством пластмасово колело.Пластмасовото колело получава движение посредством червяк от ел. мотор.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5398/037039829.jpg?r=0)
Етого и PVC колелото.То пък се притиска от капака на ел.мотора.А капака е също от пластмаса, която старее и се пука.От там и колелото започва да криви и се износва.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5398/037039830.jpg?r=0)
Наложи се да заменим мотора.А самия мотор и два вида:
1.Мотор без глобално затваряне (левия)
2.Мотор с глобално затваряне. (десния)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5398/037039831.jpg?r=0)
Така след няколко дневна борба, смазване с литиева грес и подмяна на моторите вече сме с работещ люк, без глобално затваряне.Ще търсим решения за възстановяване на капака и зъбното колело на оригиналния мотор.
А ето и малко снимки от Деня на Гинес рекорда на Форд 04.06.2016......
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5398/037039903.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5398/037039895.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5398/037039896.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5398/037039898.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5398/037039886.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5398/037039900.jpg?r=0)
https://www.youtube.com/watch?v=K-yhflRMrSo
В моя случай се наложи да махам мотора и да го с заменя с нов.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5398/037039828.jpg?r=0)
А това е вътрешното зъбно колело.От метал.То се задвижва посредством пластмасово колело.Пластмасовото колело получава движение посредством червяк от ел. мотор.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5398/037039829.jpg?r=0)
Етого и PVC колелото.То пък се притиска от капака на ел.мотора.А капака е също от пластмаса, която старее и се пука.От там и колелото започва да криви и се износва.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5398/037039830.jpg?r=0)
Наложи се да заменим мотора.А самия мотор и два вида:
1.Мотор без глобално затваряне (левия)
2.Мотор с глобално затваряне. (десния)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5398/037039831.jpg?r=0)
Така след няколко дневна борба, смазване с литиева грес и подмяна на моторите вече сме с работещ люк, без глобално затваряне.Ще търсим решения за възстановяване на капака и зъбното колело на оригиналния мотор.
А ето и малко снимки от Деня на Гинес рекорда на Форд 04.06.2016......
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5398/037039903.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5398/037039895.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5398/037039896.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5398/037039898.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5398/037039886.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5398/037039900.jpg?r=0)
https://www.youtube.com/watch?v=K-yhflRMrSo
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4432/035107211.jpg?r=0)
- gorskiq
- потребител
- Мнения: 361
- Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Еййй не я оставяш на мира тая кола, има ли място по нея дето не си бръкнал или разглобил.
С този ауспух отзад изглежда супер.
![_friends_ _friends_](./images/smilies/friends.gif)
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Колата върви ли върви...Използвам я ежедневно и така дойде реда на ремонтите по ходовата част.
В началото през далечната 2009г. смених една биалетка, двата задни тампона на предните носачи и тампоните на стабилизиращата щанга.
Сега (2016)дойде реда на другата биалетка(лява) и външен кормилен накрайник(ляв).
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5564/037372611.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5564/037372612.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5564/037372613.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5564/037372615.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5564/037372616.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5564/037372617.jpg?r=0)
В началото през далечната 2009г. смених една биалетка, двата задни тампона на предните носачи и тампоните на стабилизиращата щанга.
Сега (2016)дойде реда на другата биалетка(лява) и външен кормилен накрайник(ляв).
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5564/037372610.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5564/037372611.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5564/037372612.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5564/037372613.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5564/037372615.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5564/037372616.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5564/037372617.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4432/035107211.jpg?r=0)
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
След смяната на по-горе споменатите части трополенето продължи.Реших да се възползвам от талона за технически преглед и закарах колата в Мото-Пфое.Там хората бяха супер отзивчиви (благодарности към Наско от Пловдивското "МП").И след 35 минутен тест ми казаха кое е за смяна.
Най-болезненото бе шарнира, който върви заедно с носача.Цена МП ок 550лв.
Не избързах, разпитах, потърсих и накрая мой познат ми предложи рециклирани носачи с нови шарнири от негово бившо Скорпио.Не се замислих и ги взех.Накупих и вътрешен кормилен накрайник( кормилна щанга) и запретнахме ръкави.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5593/037430053.jpg?r=0)
Преди да се развие всяка гайка или болт яко се пръскаше с проникващо масло.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5593/037430035.jpg?r=0)
Малко се бях наплашил, че разкачването ще е трудно поради ръждясването на крепежите и английския климат на експлоатация, но за щастие не познах.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5593/037430045.jpg?r=0)
Това е рециклирания носач, който предварително бях почистил, обезмаслил и боядисал.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5593/037430033.jpg?r=0)
Вече сложен.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5593/037430058.jpg?r=0)
Реших да не рискувам и си поръчах гайки от Мото-Пфое. Оригинални със втулка срещу саморазвиване. Цена 5,30лв бр.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5593/037430061.jpg?r=0)
Всичко се прави и стяга по оригинални предписания.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5593/037430259.jpg?r=0)
Дясна кормилна щанга.
Демонтаж....и яко пръскане с проникващо масло.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5593/037430260.jpg?r=0)
вижда се връзката с кормилната рейка.
демонтаж/монтаж външен накрайник, маншон, щанга
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5593/037430264.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5593/037430258.jpg?r=0)
След като всичко бе монтирано реших да измия кората преди монтажа.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5593/037430265.jpg?r=0)
Най-болезненото бе шарнира, който върви заедно с носача.Цена МП ок 550лв.
Не избързах, разпитах, потърсих и накрая мой познат ми предложи рециклирани носачи с нови шарнири от негово бившо Скорпио.Не се замислих и ги взех.Накупих и вътрешен кормилен накрайник( кормилна щанга) и запретнахме ръкави.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5593/037430053.jpg?r=0)
Преди да се развие всяка гайка или болт яко се пръскаше с проникващо масло.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5593/037430038.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5593/037430035.jpg?r=0)
Малко се бях наплашил, че разкачването ще е трудно поради ръждясването на крепежите и английския климат на експлоатация, но за щастие не познах.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5593/037430045.jpg?r=0)
Това е рециклирания носач, който предварително бях почистил, обезмаслил и боядисал.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5593/037430033.jpg?r=0)
Вече сложен.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5593/037430058.jpg?r=0)
Реших да не рискувам и си поръчах гайки от Мото-Пфое. Оригинални със втулка срещу саморазвиване. Цена 5,30лв бр.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5593/037430061.jpg?r=0)
Всичко се прави и стяга по оригинални предписания.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5593/037430259.jpg?r=0)
Дясна кормилна щанга.
Демонтаж....и яко пръскане с проникващо масло.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5593/037430260.jpg?r=0)
вижда се връзката с кормилната рейка.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5593/037430261.jpg?r=0)
демонтаж/монтаж външен накрайник, маншон, щанга
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5593/037430264.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5593/037430258.jpg?r=0)
След като всичко бе монтирано реших да измия кората преди монтажа.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5593/037430265.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4432/035107211.jpg?r=0)
- Erudit
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 22 яну 2012, 23:04
- Модел на автомобила: Ford Mustang 3.8i
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Пазаруваш от Аутокели,забелязвам.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Накупих си малко оригинални части от Мото-Пфое.Много ми харесва отношението им и факта, че като дойде част за скорпио знаят, че е за мен.Просто само аз купувам в Пловдив
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502142.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502143.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502145.jpg?r=0)
След като се смених носачите, реших да рециклирам старите...
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502147.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502148.jpg?r=0)
За съжаление ми се повреди радио СD - Еон 6006.По-точно се развали механиката която предвижва дисковете на вградения чейнджър вътре.Знаех от мой познат, че това често се случва при тези модели и много трудно се ремонтира, поради сложността на изработка.Реших да не я ремонтирам и да заменя приемника с друг.Лятото взех от един мой приятел (съфорумник) Краси от Севлиево, Еон 6000 от Мондео.Взех го просто за резерва и явно не съм сгрешил. Инсталирахме го и започнах да търся към него оригинален външен чейнджър.Доста търсих и все на камък, до момента в който Светльо и Мартин от София (пичовете с Мондеотата) ми предложих вариант.И така се сдобих с чейнджър от Мондео Мк3 "Кларион".В комплект с необходимите(тъй важни) букси за монтажа.
Знам, че четат статията и им пращам едно голямо НАЗДРАВЕ
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502149.jpg?r=0)
На ново изработен и удължен кабел.Удължен за да стигне от радиоприемника до багажника.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502150.jpg?r=0)
Ето я и тъй важната букса.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502151.jpg?r=0)
А това е интерфейс модула за управлението на Еон 6000 от волана (от Мондео Мк2)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502152.jpg?r=0)
6 дисковия чейнджър
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502153.jpg?r=0)
А това е вратичката която открива достъп към "магазина" .Вратичката е с ремонтирана ключалка и вече се отваря фабрично.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502154.jpg?r=0)
Това е ABS + TCS контолнен модул.Взех го за резерва (защото става както на 2,0, така и на 2,9 Косито).Основно почистен и с промит клапанен блок с нова спирачна течност.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502157.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502158.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502162.jpg?r=0)
На следващите снимки е показано състоянието на кабелите към захранващия му куплунг.Снимките говорят сами за себе си.Ще последва пълна замяна на всички кабели и направа на нов сноп.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502165.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502169.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502172.jpg?r=0)
Наближава време да сменям маслото и реших да направя една промивка на ДВГ.Купих съответната добавка и приложих дадените упътвания.Добавката е на "Liqui-Moly" и се слага в моторното масло директно.Кара се от 100-300км и старото масло се източва.Заедно с него пада и разтворения нагар.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502173.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502174.jpg?r=0)
Да се върнем към монтажа на чейнджъра.След като прекарахме кабела под декоративните кори на праговете се насочихме към монтажа в багажника.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502175.jpg?r=0)
Направи се шаблон и се разпроби металния панел под задното стъкло.Посредством крепежи от типа болт-гайка и гумени подложки се прикрепи чейнджъра.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502176.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502177.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502178.jpg?r=0)
Сега остава да се проследи инсталацията от интерфейса към лоста за управление на радиото от волана.Да се проверят всички връзки и кабели.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502179.jpg?r=0)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502142.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502143.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502145.jpg?r=0)
След като се смених носачите, реших да рециклирам старите...
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502147.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502148.jpg?r=0)
За съжаление ми се повреди радио СD - Еон 6006.По-точно се развали механиката която предвижва дисковете на вградения чейнджър вътре.Знаех от мой познат, че това често се случва при тези модели и много трудно се ремонтира, поради сложността на изработка.Реших да не я ремонтирам и да заменя приемника с друг.Лятото взех от един мой приятел (съфорумник) Краси от Севлиево, Еон 6000 от Мондео.Взех го просто за резерва и явно не съм сгрешил. Инсталирахме го и започнах да търся към него оригинален външен чейнджър.Доста търсих и все на камък, до момента в който Светльо и Мартин от София (пичовете с Мондеотата) ми предложих вариант.И така се сдобих с чейнджър от Мондео Мк3 "Кларион".В комплект с необходимите(тъй важни) букси за монтажа.
Знам, че четат статията и им пращам едно голямо НАЗДРАВЕ
![Drink :drink:](./images/smilies/drink.gif)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502149.jpg?r=0)
На ново изработен и удължен кабел.Удължен за да стигне от радиоприемника до багажника.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502150.jpg?r=0)
Ето я и тъй важната букса.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502151.jpg?r=0)
А това е интерфейс модула за управлението на Еон 6000 от волана (от Мондео Мк2)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502152.jpg?r=0)
6 дисковия чейнджър
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502153.jpg?r=0)
А това е вратичката която открива достъп към "магазина" .Вратичката е с ремонтирана ключалка и вече се отваря фабрично.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502154.jpg?r=0)
Това е ABS + TCS контолнен модул.Взех го за резерва (защото става както на 2,0, така и на 2,9 Косито).Основно почистен и с промит клапанен блок с нова спирачна течност.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502156.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502157.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502158.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502162.jpg?r=0)
На следващите снимки е показано състоянието на кабелите към захранващия му куплунг.Снимките говорят сами за себе си.Ще последва пълна замяна на всички кабели и направа на нов сноп.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502165.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502169.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502172.jpg?r=0)
Наближава време да сменям маслото и реших да направя една промивка на ДВГ.Купих съответната добавка и приложих дадените упътвания.Добавката е на "Liqui-Moly" и се слага в моторното масло директно.Кара се от 100-300км и старото масло се източва.Заедно с него пада и разтворения нагар.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502173.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502174.jpg?r=0)
Да се върнем към монтажа на чейнджъра.След като прекарахме кабела под декоративните кори на праговете се насочихме към монтажа в багажника.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502175.jpg?r=0)
Направи се шаблон и се разпроби металния панел под задното стъкло.Посредством крепежи от типа болт-гайка и гумени подложки се прикрепи чейнджъра.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502176.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502177.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502178.jpg?r=0)
Сега остава да се проследи инсталацията от интерфейса към лоста за управление на радиото от волана.Да се проверят всички връзки и кабели.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5629/037502179.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4432/035107211.jpg?r=0)
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
А защо не помисли за екектронен чейнджер, доста по функционално и удобно. Аз съм с такъв на ятур и съм много доволен.
- BIGFORDFAN
- потребител
- Мнения: 1368
- Регистриран: 03 май 2007, 05:06
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Такава рядка и ценна машина не заслужава модерни джаджи като Yatour, тука се гони 100% оригинал. Скорпиото е истински автомобил, отскоро имам досег до едно мк1, няма общо с Фокуси, Мондеота и прочие "масовки".
Sent from my Lenovo A6010 using Tapatalk
Sent from my Lenovo A6010 using Tapatalk
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Дойде реда на смяната на маслото.Предварително бях сложил добавка за почистване на двигателя с която карах към 160 км.И я източих със старото масло.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5652/037547132.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5652/037547131.jpg?r=0)
А това са новите консумативи.Като реших към маслото от същата фирма да добавя и добавка с молибден за по-добро триене.
Реших и да сменя антифриза.промих системата и почистих казанчето по рецепта на Ицо Горския.Морска сол и кислол.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5652/037547124.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5652/037547123.jpg?r=0)
И възстановяване на кабелния сноп и буксата на ABS/TCS модула.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5652/037547126.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5652/037547127.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5652/037547128.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5652/037547129.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5652/037547132.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5652/037547131.jpg?r=0)
А това са новите консумативи.Като реших към маслото от същата фирма да добавя и добавка с молибден за по-добро триене.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5652/037547130.jpg?r=0)
Реших и да сменя антифриза.промих системата и почистих казанчето по рецепта на Ицо Горския.Морска сол и кислол.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5652/037547124.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5652/037547123.jpg?r=0)
И възстановяване на кабелния сноп и буксата на ABS/TCS модула.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5652/037547125.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5652/037547126.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5652/037547127.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5652/037547128.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5652/037547129.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4432/035107211.jpg?r=0)
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Вече подготвени за зимата със стандартни RS джанти 16" за модела и със "Косито" са като братя https://www.flickr.com/photos/149633957 ... ted-public
Лятните джанти грижливо измити и консервирани за след зимата.А четката за джанти на "Nigrin" прави чудеса. Много съм доволен и горещо препоръчвам.
https://www.flickr.com/photos/149633957 ... ted-public
https://www.flickr.com/photos/149633957 ... ted-public
https://www.flickr.com/photos/149633957 ... ted-public
https://www.flickr.com/photos/149633957 ... ed-public/
Лятните джанти грижливо измити и консервирани за след зимата.А четката за джанти на "Nigrin" прави чудеса. Много съм доволен и горещо препоръчвам.
https://www.flickr.com/photos/149633957 ... ted-public
https://www.flickr.com/photos/149633957 ... ted-public
https://www.flickr.com/photos/149633957 ... ted-public
https://www.flickr.com/photos/149633957 ... ed-public/
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4432/035107211.jpg?r=0)
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Да се похваля с новия си заден стоп.Най-сетне се сдобих с фейслифтов среден стоп за Мк2 "Hella" 1998.Макар и със забележки, които успях да ремонтирам и да сведа до минимум.Въпросния стоп го взех от ударена кола и проучвайки вариантите за ремонт в западните и руски сайтове приложих различни техники и накрая се вижда резултата.Изградих със смола липсващото парче.Залепих пукнатините пък със смола, шлайфах и полирах.Боядисах с черен спрей и тонирах с транспарантен червен зоната на пукнатините.После пак полирах с пасти.Смених всички крушки и монтирах.
Имаше вариант и да го лакирам, но не ми се стори нужно.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5867/037977538.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5867/037977539.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5867/037977540.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5867/037977541.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5867/037977542.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5867/037977543.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5867/037977544.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5867/037977545.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5867/037977546.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5867/037977547.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5867/037977548.jpg?r=0)
Имаше вариант и да го лакирам, но не ми се стори нужно.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5867/037977538.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5867/037977539.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5867/037977540.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5867/037977541.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5867/037977542.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5867/037977543.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5867/037977544.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5867/037977545.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5867/037977546.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5867/037977547.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/5867/037977548.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4432/035107211.jpg?r=0)
- BIGFORDFAN
- потребител
- Мнения: 1368
- Регистриран: 03 май 2007, 05:06
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Много добре стои с фейсовия стоп, но ще трябва и отпред да стане пълния фейслифт.
Изпратено от моят Lenovo A6010 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Lenovo A6010 с помощта на Tapatalk
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Колата си я ползвам всекидневно и все не ми остава време да я поглезя както останалите ми коли.Но ето че все пак реших да се позанимавам с нея, макар и в края на активния сезон.Като за начало смяна на гумичката на спирачния педал.Новата е българско производство
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6029/038302939.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6029/038302942.jpg?r=0)
Отдавна имах проблеми с дръжките на вратите отвътре.Поради бежовия цвят и годините те се бяха захабили и променили цвета.Боядисвах ги със специални бои, но резултата беше временен.Боята не издържаше повече от половин година и то при много пазене...Варианта бе да ги дам на "Автореновация" или да ги претапицирам. Консултирах се с големия майстор на кожи, автотапицер и съфорумник Краси Стефанов и му ги пратих да се развихри.
Е и той се развихри - направи ги оригинално, като на новите "аудита".Абе майсторска работа.
Ето снимки...
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6036/038316020.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6036/038316021.jpg?r=0)
Краси също ми направи и нов маншон на скоростния лост.
Самия лост пък се наложи да го сменя.Причината бе, че се счупи механизма за повдигане на блокировката за R скорост.Това е често срещан проблем при Mk2.Взех нов, по-запазен от донор. Ремонтирах го (изградих го със смола и кит) и ето резултата:
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6036/038316022.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6036/038316023.jpg?r=0)
А така изглежда след монтажа..
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6036/038316024.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6036/038316025.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6036/038316026.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6036/038316027.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6036/038316028.jpg?r=0)
И сме готови за зимния сезон (със зимните 16" 225 50)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6036/038316030.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6036/038316031.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6036/038316032.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6029/038302939.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6029/038302942.jpg?r=0)
Отдавна имах проблеми с дръжките на вратите отвътре.Поради бежовия цвят и годините те се бяха захабили и променили цвета.Боядисвах ги със специални бои, но резултата беше временен.Боята не издържаше повече от половин година и то при много пазене...Варианта бе да ги дам на "Автореновация" или да ги претапицирам. Консултирах се с големия майстор на кожи, автотапицер и съфорумник Краси Стефанов и му ги пратих да се развихри.
Е и той се развихри - направи ги оригинално, като на новите "аудита".Абе майсторска работа.
Ето снимки...
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6036/038316020.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6036/038316021.jpg?r=0)
Краси също ми направи и нов маншон на скоростния лост.
Самия лост пък се наложи да го сменя.Причината бе, че се счупи механизма за повдигане на блокировката за R скорост.Това е често срещан проблем при Mk2.Взех нов, по-запазен от донор. Ремонтирах го (изградих го със смола и кит) и ето резултата:
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6036/038316022.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6036/038316023.jpg?r=0)
А така изглежда след монтажа..
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6036/038316024.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6036/038316025.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6036/038316026.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6036/038316027.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6036/038316028.jpg?r=0)
И сме готови за зимния сезон (със зимните 16" 225 50)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6036/038316030.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6036/038316031.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6036/038316032.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4432/035107211.jpg?r=0)
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Годините минават и колите стареят.Независимо от поддръжката идва моментът на износването на дадени компоненти.Това се случи с ABS/ASR системата. Изведнъж спря да работи. След диагностика се стигна до извода, че проблемът е в някой заден датчик, но уви прогнозата не се оправда.
Решението го взехме бързо - за изключване на всякакви грешки, свързани с ел. инсталацията сменяме всичко. От модула до всеки един датчик( във всяко колело).
Ако и тогава не проработи - сменяме хидравличния блок с електронното управление.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6063/038370136.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6063/038370140.jpg?r=0)
Направих и предзимното захранване на кожата.Ниските температури са също толкова вредни колкото и горещините през лятото.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6063/038370147.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6063/038370148.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6063/038370150.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6063/038370151.jpg?r=0)
Дефектираха и led-те на осветлението във вратите.Честите проблеми ме накараха да купя led Т-10 на Канбус - за 4 бр. 25лв. Сега ще видим колко ще изкарат!? Иначе светят доста добре.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6063/038370141.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6063/038370142.jpg?r=0)
И най-накрая след близо 1 година ни остана време да монтираме електрониката за follow-me-home. Иначе казано автоматично вкл. и изкл. на фаровете с дистанционното управление.Най-сложното в "играта" е че ползваме оригиналното дистанционно и оригиналния управляващ модул CCM.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6063/038370153.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6063/038370132.jpg?r=0)
Ето и резултата
https://www.youtube.com/watch?v=jFO9o3J68Yk&feature=youtu.be
Решението го взехме бързо - за изключване на всякакви грешки, свързани с ел. инсталацията сменяме всичко. От модула до всеки един датчик( във всяко колело).
Ако и тогава не проработи - сменяме хидравличния блок с електронното управление.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6063/038370136.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6063/038370140.jpg?r=0)
Направих и предзимното захранване на кожата.Ниските температури са също толкова вредни колкото и горещините през лятото.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6063/038370146.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6063/038370147.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6063/038370148.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6063/038370150.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6063/038370151.jpg?r=0)
Дефектираха и led-те на осветлението във вратите.Честите проблеми ме накараха да купя led Т-10 на Канбус - за 4 бр. 25лв. Сега ще видим колко ще изкарат!? Иначе светят доста добре.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6063/038370141.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6063/038370142.jpg?r=0)
И най-накрая след близо 1 година ни остана време да монтираме електрониката за follow-me-home. Иначе казано автоматично вкл. и изкл. на фаровете с дистанционното управление.Най-сложното в "играта" е че ползваме оригиналното дистанционно и оригиналния управляващ модул CCM.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6063/038370152.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6063/038370153.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6063/038370132.jpg?r=0)
Ето и резултата
https://www.youtube.com/watch?v=jFO9o3J68Yk&feature=youtu.be
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4432/035107211.jpg?r=0)
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Поздрави от планината.Последния европейски седан на Форд със задно, не се плаши от сняг и лед.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6098/038440271.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6098/038440273.jpg?r=0)
https://www.youtube.com/watch?v=UuybKey4S3k&feature=youtu.be
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6098/038440272.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6098/038440271.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6098/038440273.jpg?r=0)
https://www.youtube.com/watch?v=UuybKey4S3k&feature=youtu.be
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4432/035107211.jpg?r=0)
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Минаха 9 години откакто купих любимото ми десняче.За този период направихме доста надграждания по екстериора и интериора на колата.Накратко казано аз и бащата (G&M INDIVIDUAL) преобразихме това Scorpio базова Ghia в модел с всички възможни екстри, без еквивалент с друг такъв автомобил.Няма да изброявам какво сме направили, хората които ме познават го знаят.Доста е писано, а темата тук във форума е доста подробна.И така.......наред с вграждането на екстрите,новите салони,стотиците метри кабелни трасета, безбройните електронни модули, едрогабаритни части и джанти автомобила се караше и експлоатираше като ежедневна кола.Респективно на всеки 10 000 км се сменяха консумативи(масло и филтри).Накратко казано безпроблемен и лек за поддържа автомобил.
В началото на тази година една от бобините на запалването излезе от строя.Смених я и след една седмица същата участ последва и съседната.Смених и нея.И так още една смяна(трета).Това ни навя на мисълта, че трябва да се смени цялата запалителна система.
Поръчани бяха нови кабели,нови свещи(платинени),нов датчик разпределителен вал и работите заспаха.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627131.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627132.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627133.jpg)
Малко след тези операции започнах да чувам странни звуци откъм задно ляво колело. Оказа се, че имам развита гайка на задната лява главина.И се почна филма.....Оказа се че гайката и съответно резбата не са като при моделите Мк1. Иначе казано не са с лява резба.Много глупаво решение от Форд. Разчита се само на стопорната гайка да одържи цялото натоварване. Разчетох се в чуждите форуми и се оказа, че това е често срещан проблем за всички Мк2.Гайката се саморазвива, получава се луфт и биене и докато се усетиш гнездото на главината се разбива. Не помага слагането на нови лагери. Така че се наложи да купя цял носач (от комби) и да си сваля главината.
Цял ден разгобявахме носача за да изкараме главината. После няколко дена рециклирах частите от него за да ги върна към живота.....
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627135.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627136.jpg)
Яко чистене,преобразуватели,грундове, бои и имаше краен резултат........
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627137.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627138.jpg)
Успоредно с тези процедури рециклирахме и спирачния апарат
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627139.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627140.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627141.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627142.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627144.jpg)
Апарата е като нов, с всичко сменено по него.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627145.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627146.jpg)
Така.............Всичко беше готово за монтажа на новата главина.Бях взел и нов комплект лагери.Свалихме колелото, приготвихме динамометричния ключ и в момента в който решихме да напънем и да развием гайката.......тя се разви, почти без усилие.
Оказа се, че се е саморазвила. Направихме си един експеримен - натегнахме до нужните Nm и се качих да направя едно кръгче с колата.
Шума изчезна, изчезна и досадното сеене при висока скорост.Явно лагерите и главината бяха здрави.После вдигнахме колата на крик и проверихме за луфтове. Всички излезна точно. За момента си спестихме едно махане/качване на главина.
Ще видим до кога....
Друго нещо което реших да направя бе да рециклирам двата предни носача.И задните им тампони.Вече уверен в качествената работа на майсторите от механична работилница гр. Пловдив им поверих двата носача.А тампоните занесох на колегите им от "Гуматрейд" - специалисти в областта на рециклиране и изработка на каучукови изделия.
Резултата.....
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627148.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627149.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627150.jpg)
Всичко е налично и сега чака време да го подменим.
След време се наложи да сменя двата електронни блока във вратите.В единия беше влезнала влага и разрушила електрониката.Другия също даваше дефект.Макар и херметично затворен електронния блок бе пропуснал водата...
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627151.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627152.jpg)
Смених и дясното огледало защото механиката му се развали и електрическата задвижка боксуваше.
Успоредно с това реших да си купа резервен комплект лагери от МП, както и едни накладки, ей така да има...
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627153.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627154.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627155.jpg)
А ето и последната новост.То по-скоро не е новост, а горчива реалност ескалирала през последните два сезона.....
лаковото покритие.....
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627156.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627157.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627157.jpg)
Тука могат да се напишат няколко страници по темата за некадърните, некоректните,бездарните и прочее майстори.Всеки се е сблъсквал с тях под една или друга форма.Няма да влизам в излишни словоизлияния.Ефекта се вижда от снимките, а на живо е отвратително. Простата истина е следната преди 4години дадох луди пари на уж ТОП бояджия да ми боядиса 70% от колата и той си остави ръцете.....И не защото не може, а защото използва най-евтините материали и остатъци от предишните си клиенти.....факт.Така се губи доверие и най-вече клиенти.
Този сезон бях планувал сам да си ги боядисам, но поради многото ангажименти и липса на място реших да поверя тази задача на един мой познат и приятел Емо Паруша. Евала брат справи се отлично!
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627130.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627125.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627128.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627126.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627127.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627129.jpg)
Купих от Драго колор най-скъпите материали - бои,лакове,шприцове.....ефекта трябва да е продължителен..
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627180.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627179.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627178.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627177.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627176.jpg)
В началото на тази година една от бобините на запалването излезе от строя.Смених я и след една седмица същата участ последва и съседната.Смених и нея.И так още една смяна(трета).Това ни навя на мисълта, че трябва да се смени цялата запалителна система.
Поръчани бяха нови кабели,нови свещи(платинени),нов датчик разпределителен вал и работите заспаха.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627131.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627132.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627133.jpg)
Малко след тези операции започнах да чувам странни звуци откъм задно ляво колело. Оказа се, че имам развита гайка на задната лява главина.И се почна филма.....Оказа се че гайката и съответно резбата не са като при моделите Мк1. Иначе казано не са с лява резба.Много глупаво решение от Форд. Разчита се само на стопорната гайка да одържи цялото натоварване. Разчетох се в чуждите форуми и се оказа, че това е често срещан проблем за всички Мк2.Гайката се саморазвива, получава се луфт и биене и докато се усетиш гнездото на главината се разбива. Не помага слагането на нови лагери. Така че се наложи да купя цял носач (от комби) и да си сваля главината.
Цял ден разгобявахме носача за да изкараме главината. После няколко дена рециклирах частите от него за да ги върна към живота.....
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627134.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627135.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627136.jpg)
Яко чистене,преобразуватели,грундове, бои и имаше краен резултат........
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627137.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627138.jpg)
Успоредно с тези процедури рециклирахме и спирачния апарат
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627139.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627140.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627141.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627142.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627144.jpg)
Апарата е като нов, с всичко сменено по него.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627145.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627146.jpg)
Така.............Всичко беше готово за монтажа на новата главина.Бях взел и нов комплект лагери.Свалихме колелото, приготвихме динамометричния ключ и в момента в който решихме да напънем и да развием гайката.......тя се разви, почти без усилие.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Друго нещо което реших да направя бе да рециклирам двата предни носача.И задните им тампони.Вече уверен в качествената работа на майсторите от механична работилница гр. Пловдив им поверих двата носача.А тампоните занесох на колегите им от "Гуматрейд" - специалисти в областта на рециклиране и изработка на каучукови изделия.
Резултата.....
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627147.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627148.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627149.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627150.jpg)
Всичко е налично и сега чака време да го подменим.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
След време се наложи да сменя двата електронни блока във вратите.В единия беше влезнала влага и разрушила електрониката.Другия също даваше дефект.Макар и херметично затворен електронния блок бе пропуснал водата...
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627151.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627152.jpg)
Смених и дясното огледало защото механиката му се развали и електрическата задвижка боксуваше.
Успоредно с това реших да си купа резервен комплект лагери от МП, както и едни накладки, ей така да има...
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627153.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627154.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627155.jpg)
А ето и последната новост.То по-скоро не е новост, а горчива реалност ескалирала през последните два сезона.....
лаковото покритие.....
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627156.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627157.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627157.jpg)
Тука могат да се напишат няколко страници по темата за некадърните, некоректните,бездарните и прочее майстори.Всеки се е сблъсквал с тях под една или друга форма.Няма да влизам в излишни словоизлияния.Ефекта се вижда от снимките, а на живо е отвратително. Простата истина е следната преди 4години дадох луди пари на уж ТОП бояджия да ми боядиса 70% от колата и той си остави ръцете.....И не защото не може, а защото използва най-евтините материали и остатъци от предишните си клиенти.....факт.Така се губи доверие и най-вече клиенти.
Този сезон бях планувал сам да си ги боядисам, но поради многото ангажименти и липса на място реших да поверя тази задача на един мой познат и приятел Емо Паруша. Евала брат справи се отлично!
![_friends_ _friends_](./images/smilies/friends.gif)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627130.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627125.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627128.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627126.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627127.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627129.jpg)
Купих от Драго колор най-скъпите материали - бои,лакове,шприцове.....ефекта трябва да е продължителен..
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627181.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627180.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627179.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627178.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627177.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6192/038627176.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4432/035107211.jpg?r=0)
- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Младене жив ли е звера
Скоро не си ни радвал с нови процедури ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
здр. Иво. В перфектна кондиция е. Карам си го евридей.Нови екстри не съм му слагал, че вече няма място за кабели...хахахахаха предстои скоро да сменя тампоните на носачите и стаб. щангата.Но под секрет само на теб ще кажа, че се очаква напролет да получи ново сърце.......И да стане "малко" по динамичен
Иначе ето го измит, пастиран и подготвен за зимата....
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6283/038810357.jpg)
![big grin :D:](./images/smilies/4.gif)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/6283/038810357.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4432/035107211.jpg?r=0)
- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Страшен е ! Сега като дойда искам един тестдрайв на живо
Пък и аз имам проекти за тебе по фикуса ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![_friends_ _friends_](./images/smilies/friends.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![_friends_ _friends_](./images/smilies/friends.gif)
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7254
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Няма втори такъв Скорпион! ![*bemine* *bemine*](./images/smilies/1140.gif)
![*bemine* *bemine*](./images/smilies/1140.gif)
![Изображение](http://www.eko.bg/Images/prices.gif)
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта