Ford Focus mk3 Turnier
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus mk3 Turnier
Най-добрите амортисьори са "Кони"! След тях са "Каяба"-всичко останало е едно-две нива надолу. И никога в Бг не си купувай "Монро"!
Споделям лични впечатления от 6-7 автомобила, вкл. истинска джипка, а не паркетна, с които не ангажирам никого!
Споделям лични впечатления от 6-7 автомобила, вкл. истинска джипка, а не паркетна, с които не ангажирам никого!
Много автомати-слаби резултати!
- .Atanasov
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 18 апр 2021, 16:01
- Модел на автомобила: Focus 1.6TDCI (85kW)
- Местоположение: Sofia, Bulgaria
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus mk3 Turnier
Благодаря за мнение! Оценявам го. В интерес на истината това ще е първата кола на която сменям амортисьори, т.е. нямам представа кое е добро ,като качество и цена! Иначе вчера се качих на магистралата и да след 100-110км/ч - амортесьорите са ужасни!
Незнам заводско, как е като возия, по-твърдо или по-меко!? Като че ли ми се иска да е по-твърдо окачването, че така си свикнах на Алфата доста години.
Тъй като тази кола свети като коледна елха при отваряне на врата, сложих LED W5W CanBus крушки на предни габарити и на огледалата. Много готино и удобно се сменят крушките на предния фар, като се свали целия.
Докато чакам деня за смяна на амортесьори хванах промоция на гумени стелки Geyer & Hosaja. Очаквах и втория ключ, но не са го намерили. По скоро май ме плъзнаха. Сега и ключ трябва да копирам!
Лични впечатления от полирането на предното стъкло - замазаното от чистачките се изчисти, стъклото стана отново прозрачно, но надраскванията тук там си личат. Е не както преди де. Като цяло съм доволен, че вече не ми е мътно и замазано пред очите. Противно си мислех, че може да се получи ефекта на "леща" но няма такова нещо!
Ето как беше преди:
Незнам заводско, как е като возия, по-твърдо или по-меко!? Като че ли ми се иска да е по-твърдо окачването, че така си свикнах на Алфата доста години.
Тъй като тази кола свети като коледна елха при отваряне на врата, сложих LED W5W CanBus крушки на предни габарити и на огледалата. Много готино и удобно се сменят крушките на предния фар, като се свали целия.
Докато чакам деня за смяна на амортесьори хванах промоция на гумени стелки Geyer & Hosaja. Очаквах и втория ключ, но не са го намерили. По скоро май ме плъзнаха. Сега и ключ трябва да копирам!
Лични впечатления от полирането на предното стъкло - замазаното от чистачките се изчисти, стъклото стана отново прозрачно, но надраскванията тук там си личат. Е не както преди де. Като цяло съм доволен, че вече не ми е мътно и замазано пред очите. Противно си мислех, че може да се получи ефекта на "леща" но няма такова нещо!
Ето как беше преди:
nafta
- .Atanasov
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 18 апр 2021, 16:01
- Модел на автомобила: Focus 1.6TDCI (85kW)
- Местоположение: Sofia, Bulgaria
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus mk3 Turnier
И вече с нови амортесьори и с нови гуми
Тропането изчезна и колата вози прекрасно. Гумите заложих на всесезонни Kleber Quadraxer 2 - 205/55/16
Черпих информация от ревюто на Autobild за всесезонни гуми.
Може ли да ме насочите къде в София могат да ми сложат DRL на фаровоете за да се палят със стартиране на двигателя?
Не съм с две леви ръце, и ако някой даде схемичка на колата в частта със фаровете би ми помогнало да се справя и сам!

Черпих информация от ревюто на Autobild за всесезонни гуми.
Може ли да ме насочите къде в София могат да ми сложат DRL на фаровоете за да се палят със стартиране на двигателя?
Не съм с две леви ръце, и ако някой даде схемичка на колата в частта със фаровете би ми помогнало да се справя и сам!

nafta
- .Atanasov
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 18 апр 2021, 16:01
- Модел на автомобила: Focus 1.6TDCI (85kW)
- Местоположение: Sofia, Bulgaria
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus mk3 Turnier
Хопала
Поне открих, че когато прибера огледалата ръчно с копчето вътре, после при отключване не се отварят автоматично, което е все пак някаква опция за зимата.
Равносметката дотук за "нов внос" автомобил:
Ангренажен комплект, водна помпа, пистов ремък+обтегач, масло и антифриз, заедно всички филтри - 600лв.
Акумулатор - 250лв.
Гуми - 4бр. - 600лв.
Амортесьори 2бр. предни - 300лв.
Реглаж преден и заден мост - 50лв.(той талянеца не е чувал за такова нещо
)
Полиранена предно стъкло - 60лв.
Комплект чистачки Aerotwin - 50лв.
Като тегля чертата - грубо 2к за да излезе на пътя
Изминах 500км градско тези дни, по борд компютър средно показания са 6.2л/100км при 22км средна скорост. Сега ще засека пълно - празно - пълно за да сравня.
Имам въпросче, гайките на джантите са с някакъв метален протектор, той продава ли се отделно и откъде мога да си купя, защото вече два такива протектора ми липсват. Взех си някакви силиконови защитни капачки за гайките, но не стават, уж са 19мм, но хлопат и ще изпаднат на 100%.
Ето затова говоря:


Равносметката дотук за "нов внос" автомобил:
Ангренажен комплект, водна помпа, пистов ремък+обтегач, масло и антифриз, заедно всички филтри - 600лв.
Акумулатор - 250лв.
Гуми - 4бр. - 600лв.
Амортесьори 2бр. предни - 300лв.
Реглаж преден и заден мост - 50лв.(той талянеца не е чувал за такова нещо

Полиранена предно стъкло - 60лв.
Комплект чистачки Aerotwin - 50лв.
Като тегля чертата - грубо 2к за да излезе на пътя

Изминах 500км градско тези дни, по борд компютър средно показания са 6.2л/100км при 22км средна скорост. Сега ще засека пълно - празно - пълно за да сравня.
Имам въпросче, гайките на джантите са с някакъв метален протектор, той продава ли се отделно и откъде мога да си купя, защото вече два такива протектора ми липсват. Взех си някакви силиконови защитни капачки за гайките, но не стават, уж са 19мм, но хлопат и ще изпаднат на 100%.
Ето затова говоря:
nafta
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus mk3 Turnier
Металните капачки са част от гайката и не се продават отделно. Падат често, защото гумаджиите развиват и завиват с гайковерта, без да спазват моменти на затягане. Ако всичко се спазва, няма проблеми с капачките, но ако вече са паднали, гайката става за ключ 18, вместо 19.
- .Atanasov
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 18 апр 2021, 16:01
- Модел на автомобила: Focus 1.6TDCI (85kW)
- Местоположение: Sofia, Bulgaria
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus mk3 Turnier
@synthez 3D благодаря ти много, точно при смяната на гумите забелявах, че липсват! 

nafta
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus mk3 Turnier
По темата и за протокола-като купих колата беше с гайки, от които с капачки 3 броя. С капачките бяха за ключ 19, а без 18.
Наскоро закупих лети джанти за летните гуми, щото не приемам да въртя на едни джанти летни-зимни гуми. Също така от потребител във форума купих и оригинални фордови гайки, от които 5 броя бяха с капачки, с другите без. И едните и другите си бяха за ключ 19! Дори спечелих бас с гумаджията, че не е възможно, ама е факт!
Та така-на разположение съм за измервания!
Наскоро закупих лети джанти за летните гуми, щото не приемам да въртя на едни джанти летни-зимни гуми. Също така от потребител във форума купих и оригинални фордови гайки, от които 5 броя бяха с капачки, с другите без. И едните и другите си бяха за ключ 19! Дори спечелих бас с гумаджията, че не е възможно, ама е факт!
Та така-на разположение съм за измервания!

Много автомати-слаби резултати!
- .Atanasov
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 18 апр 2021, 16:01
- Модел на автомобила: Focus 1.6TDCI (85kW)
- Местоположение: Sofia, Bulgaria
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus mk3 Turnier
Мисля да си купя две гайки и да ги сменя.
Такива ли са оригиналните: https://www.avto.bim.bg/Gaika-za-djanti ... m2449.html
Такива ли са оригиналните: https://www.avto.bim.bg/Gaika-za-djanti ... m2449.html
nafta
- .Atanasov
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 18 апр 2021, 16:01
- Модел на автомобила: Focus 1.6TDCI (85kW)
- Местоположение: Sofia, Bulgaria
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus mk3 Turnier
Вчера се поразкарах близо 600км с цел да видя как се държи извънградско. Маслото и антифриза, след 1100км общо пробег са си там, не са мръднали, което ме радва.
С темпомат на 130-140км и пуснат климатик, без багаж даде разход 5.1/100. Сравнение с Алфата на газ, разхода при Форда, е около 1лв. повече/100км. Но пък Фокуса е 115к.с. а Алфата - 155к.с.
Сигурен съм, че с каране около 100км/ч ще падна на разход около и под 4,5/100.
Добавката на Бардал, която сложих, днес усетих някак си по-мека работа на мотора, след зареждане на третия резервоар...но може и да си въобразявям.

Добавката на Бардал, която сложих, днес усетих някак си по-мека работа на мотора, след зареждане на третия резервоар...но може и да си въобразявям.
nafta
- .Atanasov
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 18 апр 2021, 16:01
- Модел на автомобила: Focus 1.6TDCI (85kW)
- Местоположение: Sofia, Bulgaria
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus mk3 Turnier
Добър ден! Днес си направих импровизирана фунийка за два и дванадесет
Колеги, да ви питам... Поръчах си ключ (кутийката с електрониката) от Алиекспрес, да ме насочите в София към ключар, който да ми го направи за колата (програмира и нареже).
П.С. Само за информация, гайките от горепосоченият линк са точно такива каквито са и старите. На тези, на които им беше паднала капачката ги развих с вложка 18. Останалите са 19!

П.С. Само за информация, гайките от горепосоченият линк са точно такива каквито са и старите. На тези, на които им беше паднала капачката ги развих с вложка 18. Останалите са 19!
nafta
- .Atanasov
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 18 апр 2021, 16:01
- Модел на автомобила: Focus 1.6TDCI (85kW)
- Местоположение: Sofia, Bulgaria
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus mk3 Turnier
Да допълня за 1 изминала година (25 000 км) съм сменил две биалети, дясната полуоска, както и два от тампоните на двигателя.
Смяна на масла и филтри на всеки 10 000км., като горивния филтър сменям през 20 000км.
Гумите за моя изненада се справиха перфектно в града. За навън по почистени пътища и нормални зимни скорости са ОК.
Смяна на масла и филтри на всеки 10 000км., като горивния филтър сменям през 20 000км.
Гумите за моя изненада се справиха перфектно в града. За навън по почистени пътища и нормални зимни скорости са ОК.
nafta
- Saggy
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 08 дек 2016, 23:47
- Модел на автомобила: Форд Фокус MK2.5
1.6 Duratec 100 к.с. бензин 2011г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus mk3 Turnier
Като ти писне да падат капачките на гайките, можеш да си вземеш от ebay.co.uk цели гайки без капачки със същия размер 12х1.5/19. Любопитно ми е, как разбра, че трябва да се смени полуоска и на каква цена беше?
- .Atanasov
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 18 апр 2021, 16:01
- Модел на автомобила: Focus 1.6TDCI (85kW)
- Местоположение: Sofia, Bulgaria
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus mk3 Turnier
Привет, относно полуоската имаше едно разтрисане на цялата кола, когато и смачкаш газта, изразено най-вече на 2 и 3-та скорост.
Иначе при проверка имаше съвсем лек луфт във вътрешното каре (трипода).
Намирането на нова полуоска и цената ѝ е със специални благодарности на сервиза в който си правя колите
.
Иначе при проверка имаше съвсем лек луфт във вътрешното каре (трипода).
Намирането на нова полуоска и цената ѝ е със специални благодарности на сервиза в който си правя колите

nafta
- .Atanasov
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 18 апр 2021, 16:01
- Модел на автомобила: Focus 1.6TDCI (85kW)
- Местоположение: Sofia, Bulgaria
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus mk3 Turnier
Снимка от Мезек
Трип София - Мезек - Стара Загора - София - общо 650км със скорости на ограниченията, на места с малко отгоре
Среден разход по борд 5.4л/100км, на колонка 5.7л/100км.
Двама човека, с по една раничка и пуснат климатик.
Едит: Пробвал съм с "най-пенсионерското каране" по магистралите "Тракия" и послед "Марица" - от София до Харманли, скорост на темпомат 100км/ч на леко натоварена магистрала в 4ч сутринта, без климатик и без багаж даде разход 3.8л/100км по борд... но не си е работа
Трип София - Мезек - Стара Загора - София - общо 650км със скорости на ограниченията, на места с малко отгоре

Среден разход по борд 5.4л/100км, на колонка 5.7л/100км.
Двама човека, с по една раничка и пуснат климатик.
Едит: Пробвал съм с "най-пенсионерското каране" по магистралите "Тракия" и послед "Марица" - от София до Харманли, скорост на темпомат 100км/ч на леко натоварена магистрала в 4ч сутринта, без климатик и без багаж даде разход 3.8л/100км по борд... но не си е работа

nafta
- .Atanasov
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 18 апр 2021, 16:01
- Модел на автомобила: Focus 1.6TDCI (85kW)
- Местоположение: Sofia, Bulgaria
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus mk3 Turnier
Привет! Имате ли представа дали халогените се регулират?
При мен светят на метър пред колата. Лягах под бронята, вадих фара отгоре, гледах и зяпах, но не видях винтове за реглаж.
При мен светят на метър пред колата. Лягах под бронята, вадих фара отгоре, гледах и зяпах, но не видях винтове за реглаж.
nafta
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1184
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus mk3 Turnier
На Ц-Макс МкI и Фокус МкII има винт, който е достъпен от външната страна, главата е тънък шестограм 2,5 или 3 мм. Намира се в средата на халогена, по вертикалната ос (зелената линия), само не помня със сигурност от горе ли беше или отдолу. Може да се нацели, без да се сваля декоративната решетка, но най-удобно е, като се свали въпросната. Та огледай, ако е нужно свали някоя декоративна пластмаса.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- .Atanasov
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 18 апр 2021, 16:01
- Модел на автомобила: Focus 1.6TDCI (85kW)
- Местоположение: Sofia, Bulgaria
- Status: Извън линия
Re: Ford Focus mk3 Turnier
Благодарение на колега отново съм на пътя...
За пръв път виждам такова нещо..
За пръв път виждам такова нещо..

nafta
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта