FORD Scorpio 2.9 V6 Ghia
- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
Re: FORD Scorpio 2.9 V6 Ghia
ще пусна само да се постопли...ще свалям дюзи и т.н. чистя мотора усърдно... и скоро време ще паля пак
- _flame_
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 07 апр 2009, 12:34
- Модел на автомобила: Ford Scorpio
- Status: Извън линия
Re: FORD Scorpio 2.9 V6 Ghia
Браво супер колица си си намерил! Поздравления !
Последна промяна от _flame_ на 10 сеп 2010, 23:33, променено общо 2 пъти.
- _flame_
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 07 апр 2009, 12:34
- Модел на автомобила: Ford Scorpio
- Status: Извън линия
Re: FORD Scorpio 2.9 V6 Ghia
От личен опит знам че Скорпио имат проблем с ръждата на веждите и долната част на вратите. За предпочитане е тези пластмасовите протектори на вратите и ако има и на веждите да ги махнеш, моят скорпион също имаше и така беше раждясъл под тях, прави конденз между платмасата и вратата и постоянно е влажно и много бързо заминава ламарината. Тва решение според мен не добро с протекторите,те за това са ги направили защото корозират с времето но и това решение с протектора не е сполучливо. Също така имат тежка педница и често се сменят тампони, накрайници шарнири поне при мен е така. Проблема с ръждата го реших с едно антикорозионно покритие , което е като лак. Изтърква се боята и ръждата до метален блясък и се нанася покритието. Всички вежди при боядисването ги минах така и 4-та зима нямам проблеми. Карам Дизела вече 6-та година и 3 пъти съм сменял тампони, накрайници и др. по предницата. Преди 3 години си взех 4бр. амортисьори двойнодействащи и забравих за тях. Вози перфектно. Също така малко е дразнещо поскърцването на таблото и пласмасите, корите на вратите и на хечбека корите в багажника. Аз ги наискарах всичките - нови щипки, силикон където е необхдимо. По таблото всички болчета са сменени и стегнати. Имах и проблем с радиаторчето на парното спука се. Голям зор беше докато го сменя. Разглобява се почти цялата кола. Чудих се дали ще мога да я събера. Белязах всяко кабелче откъде съм го откачил и слагах бележки. То много джаджи се махат. Кабели за лампички, жила за въздуховодите за задната част клапички, ръкави за въздух запалки ужас ти казвам. Седалките предните се махат. Има две болчета отстрани за една кора която е на ръчната спирачка които неможах да развия без да махна седалките. Корите на таблото са застъпани и неможе да махнеш само едната. Сваляш всичките. Цялата долна част на таблото заедно с жабката но беше за хубаво смених си всички светещи елементи на жабка, табло, запалки, крушки за копчетата за ел.стъклата сега всичко си свети. И да ти кажа части трудно се намират но не са скъпи.
Ако мога с нещо да съм полезен питай
. Успех със Скорпиона!
Ако мога с нещо да съм полезен питай

- cosworth team ruse
- потребител
- Мнения: 1108
- Регистриран: 20 апр 2008, 21:39
- Модел на автомобила: форд сиера
- Местоположение: РУСЕ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: FORD Scorpio 2.9 V6 Ghia
представям си на сиера какво ще става с такъв 2,8 или 2,9 мотор ще лети направо 

- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
Re: FORD Scorpio 2.9 V6 Ghia
Взех всички части необходими за скорпиото..Остава само да ги сложа..
И да обърна внимание на боята ..претапицирането.. И Подобренията - ще направя две генарации независими една от друга 


- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: FORD Scorpio 2.9 V6 Ghia
Искам да те питам още нешто.Та под разширителния съд,за калника са хванати някакви цилиндърчета и от тях излиза маркуч или нешто подобно?Това нешто свързано с катализатора ли е????

- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
Re: FORD Scorpio 2.9 V6 Ghia
Ако са тия които са под ботуша са филтрите за екология-Филтър активен въглен или някаква такава простотия..Ако е това до казанчето за чистачките нямам идея за какво е все още
едит: Оказа се ,че целия бензинопровод е пълен с глеч ръжда говна и квото се сетиш..горивния филтър е тотално затлачен..ще го сменя ще го продухам и пак ще я пробвам защото дюзите се задръстиха пред очите ми ужас ти казвам
едит: Оказа се ,че целия бензинопровод е пълен с глеч ръжда говна и квото се сетиш..горивния филтър е тотално затлачен..ще го сменя ще го продухам и пак ще я пробвам защото дюзите се задръстиха пред очите ми ужас ти казвам
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: FORD Scorpio 2.9 V6 Ghia
направо изчисти и резервоара!Сигурно е пълен с говна.....Ако не се лъжа помпата трябва да подава гориво с налягане 2,5 атмосфери.И след като дълго не е карана ,провери всички куплонзи в двигателния отсек дали са добре стиковани и даже ги напръскай к контактен спрей(за премахване на възможна влага).При мен куплонга на потенциометъра на дроселовата клапа правеше големи мизерии-даваше грешни стойности на ЕЕС 4 и бъркаше работата на двигателя!И като я оправиш сипи повече бенц и сложи добавка за почистване на инжекциона(аз слагам на "Сонакс") и я "поизпани" малко по магистралата да се прочисти !

- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
Re: FORD Scorpio 2.9 V6 Ghia
всичко това ще се прави лятото.. Дюзите са чистени на ултразвук... Ще ги чистя пак.. лятото я разглобявам основно за ревизия няма начин иначе...mladen1984 написа:направо изчисти и резервоара!Сигурно е пълен с говна.....Ако не се лъжа помпата трябва да подава гориво с налягане 2,5 атмосфери.И след като дълго не е карана ,провери всички куплонзи в двигателния отсек дали са добре стиковани и даже ги напръскай к контактен спрей(за премахване на възможна влага).При мен куплонга на потенциометъра на дроселовата клапа правеше големи мизерии-даваше грешни стойности на ЕЕС 4 и бъркаше работата на двигателя!И като я оправиш сипи повече бенц и сложи добавка за почистване на инжекциона(аз слагам на "Сонакс") и я "поизпани" малко по магистралата да се прочисти !
- TPECHAT
- потребител
- Мнения: 136
- Регистриран: 03 юни 2007, 19:30
- Модел на автомобила: Scorpio 2.0i Ghia 115 (1985), Focus 1.6 100 (2011), Kuga 1.5 120 (2019)
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: FORD Scorpio 2.9 V6 Ghia
Моята мисля да я карам и тази година...
За по-натам ако е минала кризата мое некоя фиеста да намажа
Но скорпиото ще остане за товарна кола
За по-натам ако е минала кризата мое некоя фиеста да намажа

Но скорпиото ще остане за товарна кола

- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
Re: FORD Scorpio 2.9 V6 Ghia
Танка най накрая запали..Имах малко време и му отделих..реално му изчистих дюзите резервоара , тръбицките, смених помпата и горивния филтър и замърка..Мотора е много хубав! не пуши работи супер ,но ще му правя ревизия на уплътненията защото имам съмнение за гарнитура на някоя от главите.Все пак не е пален години..
Колата е супер стегната за годините си не дрънчи нищо..Всичко работи!..Дажи и трип компа започна да ме плаши със стойностите си за рахода
Ще има нови снимки и клипче евентуално на звука(лично за мен той е убийствено ЯК)
Колата е супер стегната за годините си не дрънчи нищо..Всичко работи!..Дажи и трип компа започна да ме плаши със стойностите си за рахода



Ще има нови снимки и клипче евентуално на звука(лично за мен той е убийствено ЯК)
-
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 23 яну 2009, 10:43
- Модел на автомобила: Eskort CL 1.8 Дизел 60 конски сили
- Местоположение: гр. Благоевград, гр. Перник
- Status: Извън линия
Re: FORD Scorpio 2.9 V6 Ghia
Аз лично чакам клипове с нетърпение. Тази кола има невероятно съчетание - Chia изпълнение с най-високия клас мотор, просто уникално. Този мотор ми събра очите - 2.9. Поздрави
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: FORD Scorpio 2.9 V6 Ghia
Поздрави ,и аз чакам снимки.И да не те плаши показанието на трип компютъра.При спряло положение и работещ двг ,трипа изключва и показва 99,9.Иначе предполагам че знаеш при градско под 15л трудно ще паднеш но извънградско от 90-130 даже до 150 колата е супер икономична (9-10 литра) 


- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
Re: FORD Scorpio 2.9 V6 Ghia
Преди да започна да я карам искав да и сменя гарнитури и всичко гумено защото примерно от водната помпа ми тече гарнитурата..седял е много време и са се скапали
- 2.9
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 01 дек 2006, 19:09
- Модел на автомобила: Scorpio2.9 24V COSWORTH Ghia,Scorpio 2.9 12V Ghia;Еscort XR3i 1.8 16V cabriolet
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: FORD Scorpio 2.9 V6 Ghia
продължавай,много ми е мило да чета твоята тема.възстановяването на едно 2.9 ghia си е мнооого много труд и дано не се откажеш.преди години и аз се заиграх така с първото си скорпио няма място където не се наложи да бръкна и от gl го превърнах в ghia като купих 3 за части и най накрая просто ми изпадна ghia executive в супер състояние и една година го карах без да пипна почти нищо и оцених напълно що е то Скорпио.все още съжалявам че го продадох заради 2.9 24V cosworth в не толкова добро състояние но явно като е лесно няма тръпка.иначе новото е мноооого по яко но е мнооого по чупливо и проблемно.и части НЯМА. и EEC V e просто некъв ужас особено началните екземпляри.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: FORD Scorpio 2.9 V6 Ghia
И аз съм на 100% съгласен че новото е хубаво, но по-чупливо!Да чукна на дърво нямам проблеми за сега.Но това го отдавам на факта че колата е обслужвана в Англия.Колата е на близо 200 хил.км а разхода ми е точно колкото по каталог - градско 11,8. 


- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
Re: FORD Scorpio 2.9 V6 Ghia
Свалих водната помпа за смяна на гарнитурата ето как изглежда водна помпа на кола която не е палила 2-3 години


Немога и да си представя ,че кола на 23 години карана над 10 години в България, гнила години в Надежда ще е в такова състояние.. Мотора след като изчистих горивната система запали...За 1 минута си изчисти работата... промих го с тънко масло направено за тази цел. И скоро ще му сменя гарнитурите и гумичките.Най вероятно и маркучите защото са си стари и е нормално да има умора на материала


Немога и да си представя ,че кола на 23 години карана над 10 години в България, гнила години в Надежда ще е в такова състояние.. Мотора след като изчистих горивната система запали...За 1 минута си изчисти работата... промих го с тънко масло направено за тази цел. И скоро ще му сменя гарнитурите и гумичките.Най вероятно и маркучите защото са си стари и е нормално да има умора на материала
- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
Re: FORD Scorpio 2.9 V6 Ghia
Голяма са мъка частите.. Наложи се майстор който изрязва гарнитури да ми я прави..Перфектна е ,взе ми 8 лева ама е перфектна!



Сложих и новите кабели които взех от Младенчо , като правих и другите 2 та са си комплект.Смених маркучите за бензина.Имах оригинални от Поло същия диаметър перфектно състояние предпочетох да сложа по -стари ,но истински вместо нови и скапани.На сиерата сложих Семперит "Най хубавите маркучи са това незнам си кво" работят на 3 бара.. предвидени са за 10 бара и са напукани за 1 година каране...Не са изложени на температура...
Продължавам с възстановяването..Като най вероятно ще постпра за известно време -идва сесия и края на семестъра .Следващата фаза е отварянето на мотора и поръчка на гарнитури и гумички за него ревизия на главите.А след това цялостно пребоядисване, ревизия на окачване , лагери полуоски скорости и диференциали.Абе работа ще си има с години...



Сложих и новите кабели които взех от Младенчо , като правих и другите 2 та са си комплект.Смених маркучите за бензина.Имах оригинални от Поло същия диаметър перфектно състояние предпочетох да сложа по -стари ,но истински вместо нови и скапани.На сиерата сложих Семперит "Най хубавите маркучи са това незнам си кво" работят на 3 бара.. предвидени са за 10 бара и са напукани за 1 година каране...Не са изложени на температура...
Продължавам с възстановяването..Като най вероятно ще постпра за известно време -идва сесия и края на семестъра .Следващата фаза е отварянето на мотора и поръчка на гарнитури и гумички за него ревизия на главите.А след това цялостно пребоядисване, ревизия на окачване , лагери полуоски скорости и диференциали.Абе работа ще си има с години...
- viksata
- потребител
- Мнения: 336
- Регистриран: 27 апр 2007, 13:46
- Модел на автомобила: Форд Скорпио
- Местоположение: Перник
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: FORD Scorpio 2.9 V6 Ghia
Айде прави го че искам да го пробвам
може и да си намразя мотора

може и да си намразя мотора


2.9 v6
"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта