Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
В момента сме на етап инсталация на чейнджър.Намерих оригинален от Скорпио и един резервен(без CD магазин) от Мондео Мк2.

Оригиналния чейнджър дойде даже и с планките за монтаж.


Доста трудно намерих и оригинален кабел с букси за връзка с радиото.
Порових се в "личния архив" и си намерих един запазен кожен волан за косуърда.
Набавих си и тапицерията за багажника и обезопасителната кутия на чейндъжра.


Набавих си и задна щипка-държач за бронята(при мен странно защо я няма?).
За това парче пластмаса от "МП" искат 60лв

И модул за автоматично пускане на фаровете.
И тъй като знам, че основно правило е: когато караш кола с автоматични скорости - винаги носи кабели за подаване на ток, реших да си направя.Преди това проверих какво се продава на пазара и стигнах до извода, че е най-добре да си ги направим сами (с бащата).
Щипки ( 4,80 лв комплакта),а другото си го имахме. Така, че.....
Намеси се и кербовката

Обща дължина 3м.
Много ни се бачка, ама времето е полярно -16 градуса




Реших да проверя дали работи подгряването на дюзите....



Оригиналния чейнджър дойде даже и с планките за монтаж.


Доста трудно намерих и оригинален кабел с букси за връзка с радиото.
Порових се в "личния архив" и си намерих един запазен кожен волан за косуърда.
Набавих си и тапицерията за багажника и обезопасителната кутия на чейндъжра.


Набавих си и задна щипка-държач за бронята(при мен странно защо я няма?).

За това парче пластмаса от "МП" искат 60лв


И модул за автоматично пускане на фаровете.
И тъй като знам, че основно правило е: когато караш кола с автоматични скорости - винаги носи кабели за подаване на ток, реших да си направя.Преди това проверих какво се продава на пазара и стигнах до извода, че е най-добре да си ги направим сами (с бащата).

Щипки ( 4,80 лв комплакта),а другото си го имахме. Така, че.....
Намеси се и кербовката


Обща дължина 3м.
Много ни се бачка, ама времето е полярно -16 градуса




Реших да проверя дали работи подгряването на дюзите....




- gorskiq
- потребител
- Мнения: 361
- Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
Нямах търпение да видя колата на живо и най-вече да чуя с двете си уши звука от двигателя. Вчера си доставих това удоволствие. Скорпиото е чудесно. 

- SvetlioGeorgiev
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 15 окт 2010, 12:32
- Модел на автомобила: Mondeo ST200 2.5 V6, Mondeo MK1 1.8 TD, Mondeo MK2 1.8 TD EDNURA-DE
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
Честито и от мене Младене, това е колата просто, шестака отпред, автомата, екстрите...
Събра ги вече от всички разновидности и мотори тези скорпиони евалата с много интерес следя темите ти за тях.
Жалко, че вече все повече намалят бройките на тези машини на пътя.
С много кеф да си я караш и да ти носи само готини моменти и много безаварийни километри ти пожелавам, и не знам как но организирай хора да карат скорпионите, искам ги всичките наредени една до друга на събора.


Събра ги вече от всички разновидности и мотори тези скорпиони евалата с много интерес следя темите ти за тях.
Жалко, че вече все повече намалят бройките на тези машини на пътя.
С много кеф да си я караш и да ти носи само готини моменти и много безаварийни километри ти пожелавам, и не знам как но организирай хора да карат скорпионите, искам ги всичките наредени една до друга на събора.



POWERED BY SVT...
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth

Вече сме регистрирани и успешно минахме през КАТ Пловдив. 3 часа дремане по опашки и много бюрокрация, но пък си струваше.Минах без проверка на фаровете и спирачките.Личеше си че колата е поддържана.Естествено привлякох погледите на колегите по опашките.И се наслушах на констатации - "....аааа Американски Форд" и "..американско изпълнение.."


След това, вече спокойни се заехме с работата която ни чакаше.....
На дневен ред беше монтажа на липсващата пластмасова щипка, отляво на задната броня.


Разтворихме бронята и махнахме остатъците от нитовете в калника.

Пълна загадка остава защо тази щипка я нямаше при условие, че не се виждаше следа от удар?

Напасване и монтаж....

Друг проблем който установихме бе, че се бе отлепила скобата в долната страна на бронята.Тя придърпва бронята към калника посредством пластмасово ухо.

Така че то трябваше да бъде залепено...


След залепването изчакахме 12 часа и защипахме бронята.Всичко си дойде на мястото и вече е здраво закрепено без фуги.


Тук трябва да се похваля, че успяхме да ремонтираме оригиналния CD changer.Почистихме оптиката и закрепихме развило се болтче от механиката.В следствие на което шасито се усукваше и дисковете се заклинваха.Спец. благодарност на инж. Кръстев, който ни насочи към проблема и помогна много.Снимал съм разглобеното устройство за да се види нагледно какво представлява Ford CD Changer 2060


Сега то работи безупречно и чака за монтаж в багажника.
А между другото реших да пастирам и полирам боята на колата.За първи път откакто съм я купил.И затова отделих цял ден и 3 вида пасти.Всеки детайл минах по три пъти.Използвах единствано и само препарати на koch-chemie включително и шампоана.Само абразивната паста бе на Mirka








- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth


Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
Адмирации Младене, само адмирации !
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- gorskiq
- потребител
- Мнения: 361
- Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
Със здраве да си я караш и само пари за бензин и консумативи да харчиш! 

- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
Ей доживях да видя дзвера и аз
Наистина е уникален !!! А трите наредени един до друг си е рядка гледка за Европа и най вече за в Бг
И моят фикус е вече в ръцете на авто Д-р. Младенов 



Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
Мерси Иво.А иначе доста поработихме по "косито" за около 2 седмици и ще споделя новостите.
Най-важното за момента е монтирането на оригиналния CD changer в багажника и пускането на инсталация към радиоприемника.....

За съжаление проекта ни се усложни защото от Мото-Пфое не успяха да ми докарат от Германия много нужната за монтажа основна планка №23 (40лв). Наложи се да изработваме подобна.А това не е никак сложна работа защото се иска точна нивелация и опора.Но нас трудностите не ни спират, а просто ни забавят
Ето така изглежда чейнджъра с двете странични планки разположен вляво в багажника, зад калника.
Монтажа започна и даже занитваме към основата на багажника..

А ето и полу готовия вариант на закрепването с планки от Бриколаж и кръжока "сръчни ръце":

А тук с вече сложена облицовка и защитен капак.Шайбите и видиите на защитния капак ще бъдат боядисани в черно естествено.

В разправиите с чейнджъра имах и проблем с амортисьора на багажника.Той беше изпуснал и не обираше паразитните движения (амплитудата)на пантите след изтласкването на пружините.След много търсене в Пловдив не успях да намеря нов.А в Мото-Пфое ме "разбиха" с цена от близо 180лв!!?

Но благодарение отново на Дончо Георгиев проблема ми се реши.Чест и почитания приятелю.

А иначе работата по чейнджъра продължи и дойде реда на инсталацията.
Ето и подготвения кабел и изпълнен по оригинални схеми на Форд - със ширмован кабел.


Започнахме прекарването на инсталацията като се стремях да махам корите по изключително внимателен начин. Като цяло това бе много приятна работа защото никой преди това не беше пипал и всичко бе в оригиналния си вид, както е излязло от завода в Кьолн.
Ако забелязвате интересен е факта че всички вътрешни части (на калници,врати и т.н.)са боядисани в основния цвят на колата.А сега масово при новите автомобили са на грунд(основа).Едно време не се е пестяло.

Кабела минава в праговете и се прикрепва към основния сноп там.

От прага за към радиото решихме да минем над педалите и махнахме панела на жабката за очила.Всички пластмаси там бяха девствени и непокътнати, което ме зарадва много.

Ето и вече прекарания кабел....

Малък поглед към схемата.....


След свързването на кабелите към буксите се оказа, че радиото(2007) изпълнява всички команди и задейства чейнджъра, но не изкарва звук.Това доста ни подразни.Свързахме друг чейнджър и пак същия проблем.След консултация със специалист в тази сфера установихме ,че проблема идва от самия радиоприемник или усилвателя(който е външен - преди радиото).Така че за момента сме на фаза смяна на радиото и преминаване на по-голям DIN ЕОN 6000 със changer compatible...
А между другото решихме да поправим осветлението на бутона за управление на бордовия компютър - "Моde" бутона

След бързо разглобяване се стигна до платката и ето какво представлява тя...

В предишни теми съм обяснявал че зелените диоди работят на директно напрежение 12V и много трудно се намират.Затова и аз съм се "запасил" с тях.

Разпояване и запояване - много пипкава работа изискваща приспособление за изсмукване на калая.

Задължителна проверка...

Друго нещо което ме дразнеше в колата бе леко износената кожа на волана в зоната на захвата.И при положение, че съм стара къща и ми се намираше резервен волан с кожа нещата бяха ясни....

Сваляне и размяна на бутоните на "темпомата" с цялата карантия..


Ето го и новия красавец ...




Обичам абривиатурите и то оригиналните и реших да си добавя нивото на обзавеждане на страничните врати.

Тъй като колата е от най-ранното производство 1995г. тогава е нямало обозначение за нивото на обзавеждане.Нито по екстериора нито по интериора. Предлагали са се 3 нива на обзавеждане - стандарт, Ghia , Ultima. По-късно започват да се появяват коронки.Първо пред скоростния лост, а после и по вратите.

Най-важното за момента е монтирането на оригиналния CD changer в багажника и пускането на инсталация към радиоприемника.....

За съжаление проекта ни се усложни защото от Мото-Пфое не успяха да ми докарат от Германия много нужната за монтажа основна планка №23 (40лв). Наложи се да изработваме подобна.А това не е никак сложна работа защото се иска точна нивелация и опора.Но нас трудностите не ни спират, а просто ни забавят

Ето така изглежда чейнджъра с двете странични планки разположен вляво в багажника, зад калника.

Монтажа започна и даже занитваме към основата на багажника..

А ето и полу готовия вариант на закрепването с планки от Бриколаж и кръжока "сръчни ръце":

А тук с вече сложена облицовка и защитен капак.Шайбите и видиите на защитния капак ще бъдат боядисани в черно естествено.

В разправиите с чейнджъра имах и проблем с амортисьора на багажника.Той беше изпуснал и не обираше паразитните движения (амплитудата)на пантите след изтласкването на пружините.След много търсене в Пловдив не успях да намеря нов.А в Мото-Пфое ме "разбиха" с цена от близо 180лв!!?

Но благодарение отново на Дончо Георгиев проблема ми се реши.Чест и почитания приятелю.

А иначе работата по чейнджъра продължи и дойде реда на инсталацията.
Ето и подготвения кабел и изпълнен по оригинални схеми на Форд - със ширмован кабел.


Започнахме прекарването на инсталацията като се стремях да махам корите по изключително внимателен начин. Като цяло това бе много приятна работа защото никой преди това не беше пипал и всичко бе в оригиналния си вид, както е излязло от завода в Кьолн.
Ако забелязвате интересен е факта че всички вътрешни части (на калници,врати и т.н.)са боядисани в основния цвят на колата.А сега масово при новите автомобили са на грунд(основа).Едно време не се е пестяло.

Кабела минава в праговете и се прикрепва към основния сноп там.

От прага за към радиото решихме да минем над педалите и махнахме панела на жабката за очила.Всички пластмаси там бяха девствени и непокътнати, което ме зарадва много.

Ето и вече прекарания кабел....

Малък поглед към схемата.....


След свързването на кабелите към буксите се оказа, че радиото(2007) изпълнява всички команди и задейства чейнджъра, но не изкарва звук.Това доста ни подразни.Свързахме друг чейнджър и пак същия проблем.След консултация със специалист в тази сфера установихме ,че проблема идва от самия радиоприемник или усилвателя(който е външен - преди радиото).Така че за момента сме на фаза смяна на радиото и преминаване на по-голям DIN ЕОN 6000 със changer compatible...
А между другото решихме да поправим осветлението на бутона за управление на бордовия компютър - "Моde" бутона

След бързо разглобяване се стигна до платката и ето какво представлява тя...

В предишни теми съм обяснявал че зелените диоди работят на директно напрежение 12V и много трудно се намират.Затова и аз съм се "запасил" с тях.

Разпояване и запояване - много пипкава работа изискваща приспособление за изсмукване на калая.

Задължителна проверка...

Друго нещо което ме дразнеше в колата бе леко износената кожа на волана в зоната на захвата.И при положение, че съм стара къща и ми се намираше резервен волан с кожа нещата бяха ясни....

Сваляне и размяна на бутоните на "темпомата" с цялата карантия..


Ето го и новия красавец ...




Обичам абривиатурите и то оригиналните и реших да си добавя нивото на обзавеждане на страничните врати.

Тъй като колата е от най-ранното производство 1995г. тогава е нямало обозначение за нивото на обзавеждане.Нито по екстериора нито по интериора. Предлагали са се 3 нива на обзавеждане - стандарт, Ghia , Ultima. По-късно започват да се появяват коронки.Първо пред скоростния лост, а после и по вратите.


- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
Ето това приятелче дойде от Германия.Дълго го чакахме и търсихме.

EON 6000 CD с управление на чейнджър.

С много рядък орехов декор, който се вързва едно към едно с облицовката на таблото.

Сега наново трябваше да преправяме цялата инсталация защото този EON 6000 управлява чейнджъра по друг начин(използва други сигнали) и това налагаше изтегляне на нови кабели от багажника до радиото.Цялата тази процедура се повтори както описаната по-горе.

След като се пуснаха кабели до радиото се наложи да преправим отвора в таблото, защото оригиналното радио беше 1DIN, а новото май го водят 1DIN 1/2

Ето го старото 2007 и поличката под него.

Проблема не свърши и до тук! Инсталацията на старото радио 2007 е направена така че звука до тон колоните минава през усилвател.И кабела който влиза в радиото, не е с нормална букса, а е със специална - тип компютърна. Това наложи да разкриваме усилвателя, да изключим буксата която влиза от колоните в него и да изпратим отклонение към новото радио със стандартна букса.
Самия усилвател (amplifier) се намира зад таблото, под пасажерския airbag.Така че работата по разкриването е свързана с много разкачвания.

Ето това се вижда след демонтажа на възглавницата.А отвора за достъпа до буксите на усилвателя е миниятюрен

С цената на порязани и надрани ръце все пак освободихме буксата на тон колоните и престъпихме към снаждане и запояване....


Направихме проби и вече може да се похвалим с перфектно работеща система Ford Premium sound комуникираща безпроблемно с чейнджъра, EON 6000 CD и тон колоните.
Остава само да се преработи управлението от волана (при по-новите "EON" тази система не използва електронен блок, а прости съпротивления). А между другото ето и малко нещица от М.П.






EON 6000 CD с управление на чейнджър.

С много рядък орехов декор, който се вързва едно към едно с облицовката на таблото.

Сега наново трябваше да преправяме цялата инсталация защото този EON 6000 управлява чейнджъра по друг начин(използва други сигнали) и това налагаше изтегляне на нови кабели от багажника до радиото.Цялата тази процедура се повтори както описаната по-горе.

След като се пуснаха кабели до радиото се наложи да преправим отвора в таблото, защото оригиналното радио беше 1DIN, а новото май го водят 1DIN 1/2

Ето го старото 2007 и поличката под него.

Проблема не свърши и до тук! Инсталацията на старото радио 2007 е направена така че звука до тон колоните минава през усилвател.И кабела който влиза в радиото, не е с нормална букса, а е със специална - тип компютърна. Това наложи да разкриваме усилвателя, да изключим буксата която влиза от колоните в него и да изпратим отклонение към новото радио със стандартна букса.
Самия усилвател (amplifier) се намира зад таблото, под пасажерския airbag.Така че работата по разкриването е свързана с много разкачвания.

Ето това се вижда след демонтажа на възглавницата.А отвора за достъпа до буксите на усилвателя е миниятюрен

С цената на порязани и надрани ръце все пак освободихме буксата на тон колоните и престъпихме към снаждане и запояване....


Направихме проби и вече може да се похвалим с перфектно работеща система Ford Premium sound комуникираща безпроблемно с чейнджъра, EON 6000 CD и тон колоните.


Остава само да се преработи управлението от волана (при по-новите "EON" тази система не използва електронен блок, а прости съпротивления). А между другото ето и малко нещица от М.П.






- zombajo_
- потребител
- Мнения: 112
- Регистриран: 17 апр 2010, 20:35
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK2 - 50h.p. 1.1 (1987г.) PB4905TM
Ford Mondeo MK1 - 115h.p 1.8 (1993) - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
Честито,Младене уникална е
,много безаварийни км. 


- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
Браво, много запазен Скорпион.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
дойде реда и на управлението от волана.Окабеляването започна от съответната букса в задната част на радиото.

Тя е характерна за по-новите радиа ЕОN с управление от волана.
А самото управление ( + и - на звука, смяна на станции, смяна на режими, FM,CD, Changer и др) става посредством съпротивления с различни стойности.Тези съпротивления се управляват от процесор.Но въпросния процесор в нашето скорпио можеше да управлява само старите радиа тип 2004,2006,2007.За това се наложи да се изработи нова "умна" кутийка, със съпротивления.Самата кутийка бе изработена от старо дистанционно управление на телевизор philips.

На долната снимка съм показал къде бе направена снадката с новия интерфейс.


И така вече сме готови.
Смених и най-често изгарящата крушка при всички Скорпиота - за осветлението на ключа на фаровете!

За поредната екстра искам да благодаря на Ицо (Горския) за дето ми намери този дълго търсен "убавец".

Такава екстра бях видял преди години че собствениците на Скорпио Мк2 слагат от Мондео Мк2 (от сайта www.fordscorpio.co.uk).Лоста визуално е едно към едно с този на скорпиото и има O/D бутон.

И така започна се с разглобяването на цялата средна конзола.За щастие имахме опита с махането при нашия приятел Игнат от Бургас и неговото 2,3.



А самия монтаж се оказа доста труден.И както се знае - От Форд са мръсници и преправят всяка една част така, че да не пасне от един Форд на друг.И тук се оказа така.Визуално лостовете си приличат, но в долната си част и вътре(лостовата механика на стопорния бутон) са различни.И се изисква скъсяване отдолу на лоста от Мондеото.

Чрез скъсяване във височина и леко пришлайфане на външния "d" нещата станаха.Обаче тази на пръв поглед лесна задача отне няколко часа.
И така ето и крайния резултат- наред е търсене на волан с орехова вложка.



Тя е характерна за по-новите радиа ЕОN с управление от волана.
А самото управление ( + и - на звука, смяна на станции, смяна на режими, FM,CD, Changer и др) става посредством съпротивления с различни стойности.Тези съпротивления се управляват от процесор.Но въпросния процесор в нашето скорпио можеше да управлява само старите радиа тип 2004,2006,2007.За това се наложи да се изработи нова "умна" кутийка, със съпротивления.Самата кутийка бе изработена от старо дистанционно управление на телевизор philips.


На долната снимка съм показал къде бе направена снадката с новия интерфейс.


И така вече сме готови.
Смених и най-често изгарящата крушка при всички Скорпиота - за осветлението на ключа на фаровете!

За поредната екстра искам да благодаря на Ицо (Горския) за дето ми намери този дълго търсен "убавец".

Такава екстра бях видял преди години че собствениците на Скорпио Мк2 слагат от Мондео Мк2 (от сайта www.fordscorpio.co.uk).Лоста визуално е едно към едно с този на скорпиото и има O/D бутон.

И така започна се с разглобяването на цялата средна конзола.За щастие имахме опита с махането при нашия приятел Игнат от Бургас и неговото 2,3.



А самия монтаж се оказа доста труден.И както се знае - От Форд са мръсници и преправят всяка една част така, че да не пасне от един Форд на друг.И тук се оказа така.Визуално лостовете си приличат, но в долната си част и вътре(лостовата механика на стопорния бутон) са различни.И се изисква скъсяване отдолу на лоста от Мондеото.

Чрез скъсяване във височина и леко пришлайфане на външния "d" нещата станаха.Обаче тази на пръв поглед лесна задача отне няколко часа.

И така ето и крайния резултат- наред е търсене на волан с орехова вложка.



- midex
- потребител
- Мнения: 178
- Регистриран: 07 мар 2009, 23:22
- Модел на автомобила: Ford Probe V6
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
В ибей за форд масово се предлагат такива, но са без SRS...и май няма да стоят много автентично.mladen1984 написа: И така ето и крайния резултат- наред е търсене на волан с орехова вложка.

А ако сложиш едно такова - направо ще избиеш рибата.



- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
Взех си някои оригинални части от МП, не че са ми притрябвали, но да се намират.

Инсталирахме и допълнителни плафони в багажника за по добро осветление и заменихме 5 Ватовите крушки с LED.По един плафон в лявата и дясната кора в багажника.

Ето го и оригиналния плафон - вече с LED



Инсталирахме и допълнителни плафони в багажника за по добро осветление и заменихме 5 Ватовите крушки с LED.По един плафон в лявата и дясната кора в багажника.


Ето го и оригиналния плафон - вече с LED


- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
Днес решихме да видим какво има под пластмасовата кора -капака на двигателя.И ето показа се "октопода".А иначе казано всмукателния колектор.


Абе луда работа!Много се кефя как изглежда.....
Та кората беше малко позахабена, емблемите се бяха поизтъркали, имаше малко прах и като реших да позабърша взех че се заиграх и ............







Абе луда работа!Много се кефя как изглежда.....

Та кората беше малко позахабена, емблемите се бяха поизтъркали, имаше малко прах и като реших да позабърша взех че се заиграх и ............





- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
От скоро време забелязах, че предния ляв мигач не свети в жълто, а в бяло.Викам си "ах тези Германци" объркали са типа крушка и са сложили бяла вместо жълта.Но като свалихме мигача се оказа, че грешим. Просто жълтата боя беше паднала от основата.А крушката е Philips.


Смених задните стопове с други в които предварително бяха монтирани LED диоди на мястото на оригиналните 2х 5W крушки с нажежаеми жички.Както и допълнително странично габаритно LED осветление по Американски образец.




Решихме и да премахнем нормалното осветление на регистрационния номер и да го заменим с LED.Като за целта плафоните бяха свалени и измити старателно отвън и отвътре.


Старите 5W крушки отиват в историята.....
На тяхно място Led.Грижливо запоени от бащата - "царя на поялника"...

Проби преди окончателното затваряне на плафона в бронята.
В един от интервалите за кафе ме зачовърка да сваля една произволна свещ и да видя с какви марки карат германците.Както и да видя в какво състояние е самата свещ.


И естествено изскочи Ford Platinum на Motorkraft в перфектно състояние (керемиден цвят), като се има предвид, че колата се кара само на къси разстояния в града.
Апропо свалих оригиналния подлакътник които е с велурена тапицерия.Това ме дразнеше отдавна.Първите модификации на скорпио 1995 поръчани с кожен салон са идвали с текстилен плат на подлакътника, а по следващите модели вече с кожен.За целта свалих оригиналния и на негово място сложих бежов.
Намерил съм оригинален плат (от сива кожа на заден борд на облегалка) и смятам да го дам на Краси Стефанов да го направи оригинален.А за мен той е най-добрия спец по авто кожи и тапицерии.


А това на средната конзола е кафе на зърна.По стара немска изпитана рецепта (от сп. Autоbild) кафето премахва всякакви лоши миризми и никотин.Резултата е налице.Успях на 100% да премахна цигарения дим.
Ето го и подлакътника.....

Ето как светят задните стопове и плафони .....


По аналогия на другите ми Скорпиота (2,0 и 2,8) сменихме всичките лампи в купето с LED.Това се отнася и за маркиращите и осветяващи плафони във вратите.По този начин свалихме общата консумация от 80W на 6W при пълно потребление ( включване на всички лампи и отваряне на всички врати).Не е зле, а ? А и светоусещането се промени.








Смених задните стопове с други в които предварително бяха монтирани LED диоди на мястото на оригиналните 2х 5W крушки с нажежаеми жички.Както и допълнително странично габаритно LED осветление по Американски образец.




Решихме и да премахнем нормалното осветление на регистрационния номер и да го заменим с LED.Като за целта плафоните бяха свалени и измити старателно отвън и отвътре.


Старите 5W крушки отиват в историята.....
На тяхно място Led.Грижливо запоени от бащата - "царя на поялника"...




Проби преди окончателното затваряне на плафона в бронята.
В един от интервалите за кафе ме зачовърка да сваля една произволна свещ и да видя с какви марки карат германците.Както и да видя в какво състояние е самата свещ.


И естествено изскочи Ford Platinum на Motorkraft в перфектно състояние (керемиден цвят), като се има предвид, че колата се кара само на къси разстояния в града.
Апропо свалих оригиналния подлакътник които е с велурена тапицерия.Това ме дразнеше отдавна.Първите модификации на скорпио 1995 поръчани с кожен салон са идвали с текстилен плат на подлакътника, а по следващите модели вече с кожен.За целта свалих оригиналния и на негово място сложих бежов.

Намерил съм оригинален плат (от сива кожа на заден борд на облегалка) и смятам да го дам на Краси Стефанов да го направи оригинален.А за мен той е най-добрия спец по авто кожи и тапицерии.


А това на средната конзола е кафе на зърна.По стара немска изпитана рецепта (от сп. Autоbild) кафето премахва всякакви лоши миризми и никотин.Резултата е налице.Успях на 100% да премахна цигарения дим.
Ето го и подлакътника.....

Ето как светят задните стопове и плафони .....


По аналогия на другите ми Скорпиота (2,0 и 2,8) сменихме всичките лампи в купето с LED.Това се отнася и за маркиращите и осветяващи плафони във вратите.По този начин свалихме общата консумация от 80W на 6W при пълно потребление ( включване на всички лампи и отваряне на всички врати).Не е зле, а ? А и светоусещането се промени.







- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
Младене всичко е чудесно, само не ми е ясно как можа да се изложиш с тез габарити отзад дето си ги турил? Много китайско изглежда... виж, ако беше цял светловод, а не диодна лента, щеше да си е съвсем друга бира! Всичко останало е просто без думи !!! Успехи!
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
Почти като при БМВ
, просто мястото отстрани е много тясно и няма как да се сложи с приглушено осветление.


- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
В момента правим проект за извеждане на втори ауспух накрайник отдясно на бронята.Специална благодарност на Георги Котев от пловдивската форд група,и неговите шлосерски умения.Жоро успя да направи от неръждавейка точно копие на оригиналния ауспух накрайник отляво.






Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта