Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Честно, не си добре!Nebhotep написа:Днеска смених и задните амортисьори с оригинални маслени на Моторкрафт
Иначе БРАВО >:D<:
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
То наистина са си скъпички 150 лева броя, ама знам че 100 000 км. няма да мръднат. А тези Монро например за моята са около 100 лева броя ама след 30 000 км. са за боклука! Все пак возя две деца в колата и не искам да правя компромиси със сигурността! Поздрави!
-
- потребител
- Мнения: 409
- Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
- Местоположение: гр. Силистра
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Добре си направил колега,и аз съм на този принцип -може да дадеш някой лев повече, но да си сигурен какво си сложил.Моята е с амортисьори "Sachs" ,най вероятно да са от както е кола станала но са" железни ",никакви проблеми.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Днес смених и осветлението в багажника с това:

Имаше малко проблеми при инсталацията, защото при полярност + на голямата пъпка отдолу и минус към страничните пъпки на цокъла, лампата не светеше. Трябваше да обръщам поляритета на пластините на плафона за да стане работата, а при тази процедура загубих възможността да използвам функцията постоянно светнат плафон, без да се влияе от отворена/затворена врата. Но пък аз тази функция не я ползвам, така че може да се каже че всичко е ок.



Честно казано не съм очарован от резултата! Оригиналната лампа на плафона е тип R10W и е 10W. Аз бях сложил P21W 20W(двете са с еднакъв цокъл). LED лампата свети определено по- силно от R10W, но една идея по слабо от P21W. Но пък вече елиминирам възможността от прегаряне на буксите, тъй като крушката беше голяма и опираше в тях и все пак икономия на електричество. Вече цялото ми интериорно осветление консумира само около 5W.
Имаше малко проблеми при инсталацията, защото при полярност + на голямата пъпка отдолу и минус към страничните пъпки на цокъла, лампата не светеше. Трябваше да обръщам поляритета на пластините на плафона за да стане работата, а при тази процедура загубих възможността да използвам функцията постоянно светнат плафон, без да се влияе от отворена/затворена врата. Но пък аз тази функция не я ползвам, така че може да се каже че всичко е ок.
Честно казано не съм очарован от резултата! Оригиналната лампа на плафона е тип R10W и е 10W. Аз бях сложил P21W 20W(двете са с еднакъв цокъл). LED лампата свети определено по- силно от R10W, но една идея по слабо от P21W. Но пък вече елиминирам възможността от прегаряне на буксите, тъй като крушката беше голяма и опираше в тях и все пак икономия на електричество. Вече цялото ми интериорно осветление консумира само около 5W.
Последна промяна от Nebhotep на 31 мар 2013, 21:27, променено общо 1 път.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Вчера се преобухме с нови летни гуми Kleber Dynaxer HP3. Смених маслото с оригиналното Моторкрафт XR+ 10W40 и втулките на стабилизиращата щанга отпред с оригинални на Моторкрафт. И воала, изчезна досадното потропване при преминаване през неравности, който не го е направил да го стори ефекта е чудесен.
Кой каза, че Ескорта вози като каручка...?
Кой каза, че Ескорта вози като каручка...?

- marek3435
- потребител
- Мнения: 211
- Регистриран: 27 окт 2011, 08:57
- Модел на автомобила: ford s-max 2.0 TDCI-140ps titanium
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Поздравления за колата.Заслужаваш уважение за подръжката и мерака да я ъпгрейдваш.Евала! =D>: =D>: =D>:
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Благодаря, старая се да е винаги в изправност не само заради лично удовлетворение, а и заради двамата малчугана дето се возят отзад на седалката!
http://dc502.4shared.com/img/TSUiGv_d/s3/IMG_1445.JPG
http://dc502.4shared.com/img/TSUiGv_d/s3/IMG_1445.JPG
Последна промяна от Nebhotep на 31 мар 2013, 21:35, променено общо 1 път.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Днес направих профилактика на климатика при Велизар Ненов, темата за работата му е тук: http://peugeotclub.info/forum/viewtopic ... ilit=crush" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Климатикът си работеше, обаче се оказа че е останал само с 280 грама фреон от нужни 750 гр. Сменихме маслото и доляхме нужното количество.
Според майстора е нормална загуба за 4 години, независимо че системата ми няма пропуски и течове. Значи средно губи по около 120 гр. на година!
Удоволствието ми струваше 59 лева.
Сега сме готови за летния сезон и ще ни е хладничко като пътуваме!
Климатикът си работеше, обаче се оказа че е останал само с 280 грама фреон от нужни 750 гр. Сменихме маслото и доляхме нужното количество.
Според майстора е нормална загуба за 4 години, независимо че системата ми няма пропуски и течове. Значи средно губи по около 120 гр. на година!
Удоволствието ми струваше 59 лева.
Сега сме готови за летния сезон и ще ни е хладничко като пътуваме!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Днес направих дълго мечтания тунинг с поставяне на плафончета във вратите, които светват при отварянето и.
http://dc451.4shared.com/img/5-0yS8O2/s3/IMG_1484.JPG
Плафоните закупих от Англия, след дълго дебнене и ги спечелих на търг на отлична цена. Доста трудно се намират, поставят се на Ескорт RS и Scorpio, даже и при Ghia модификациите на Ескорт са рядкост.

Много се озорих, за да стане качествено окабеляването. Кабелите прекарах през маншоните на вратите, и промушването им през крайно тесните и труднодостъпни отвори беше ад за пръстите. Но болката се забравя, когато е налице чудесен резултат:

Прекарах инсталацията не по фабричния начин, а вързах плафоните към захранването на плафоните в краката на пасажерите. Иначе трябва да има връзка с постоянни 12V + връзка с пъпката на вратата. Сега плафоните гаснат с 20 секунди закъснение сред затваряне на врата, което не мисля че е проблем.
Крушките са от слабичките W5W и скоро ще поставя на тяхно място led лампички и резултатът ще е повече от перфектен!

http://dc451.4shared.com/img/5-0yS8O2/s3/IMG_1484.JPG
Плафоните закупих от Англия, след дълго дебнене и ги спечелих на търг на отлична цена. Доста трудно се намират, поставят се на Ескорт RS и Scorpio, даже и при Ghia модификациите на Ескорт са рядкост.
Много се озорих, за да стане качествено окабеляването. Кабелите прекарах през маншоните на вратите, и промушването им през крайно тесните и труднодостъпни отвори беше ад за пръстите. Но болката се забравя, когато е налице чудесен резултат:
Прекарах инсталацията не по фабричния начин, а вързах плафоните към захранването на плафоните в краката на пасажерите. Иначе трябва да има връзка с постоянни 12V + връзка с пъпката на вратата. Сега плафоните гаснат с 20 секунди закъснение сред затваряне на врата, което не мисля че е проблем.
Крушките са от слабичките W5W и скоро ще поставя на тяхно място led лампички и резултатът ще е повече от перфектен!

Последна промяна от Nebhotep на 31 мар 2013, 21:38, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 21 авг 2007, 11:38
- Модел на автомобила: Форд Ескорд 1.8Д
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Клега да ме светнеш само....втулките и тампоните едно и също ли са на стабилизиращата щанга.Nebhotep написа:Вчера се преобухме с нови летни гуми Kleber Dynaxer HP3. Смених маслото с оригиналното Моторкрафт XR+ 10W40 и втулките на стабилизиращата щанга отпред с оригинални на Моторкрафт. И воала, изчезна досадното потропване при преминаване през неравности, който не го е направил да го стори ефекта е чудесен.
Кой каза, че Ескорта вози като каручка...?
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Едно и също е! 

- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Вчера сложих лед лампички и на габаритите, доста приятно се получи поне 30% по силна светлина от тази на стандартните W5W крушки!
Използвах тези:


Използвах тези:
Последна промяна от Nebhotep на 31 мар 2013, 21:39, променено общо 1 път.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
С тези смд-та направо все едно си на къси, добре е станало. 


- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
От няколко месеца бях планирал да почистя стъпковото моторче, че правеше от време на време мизерийки. Доста мръсотия беше насъбрало (последното му чистене беше преди повече от 3 години), обаче благодарение на Мeglio лъсна до блясък. Смених и гарнитурата, въпреки че фабрично вложената преди 15 години беше очудващо в добро състояние.
Ето това представлява:

Ето това представлява:
Последна промяна от Nebhotep на 31 мар 2013, 21:39, променено общо 1 път.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Вече сме заедно с фордето 4 години и над 62 000 безаварийно изминати километра. След като съм подменил всички развалени или проблемни елементи и агрегати удоволствието от шофирането е голямо. Двигателчето на 223 000 км. се държи идеално и харчи само 1,4 л. масло на 10 000 км. Сега сме в Гърция на почивка и пожелавам на всички весело и безпроблемно лято!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Малка модификацийка на интериорното осветление. Сложих и плафонче отпред между двата сенника, като го вградих в пластмасовата тапа.




Готино се получи обаче голямо рязане беше на твърдата тапа.
Може да се каже, че частично е решен големия недостатък на ескортите: липсата на плафон отпред.
Използвах такава лед лампичка:

Готино се получи обаче голямо рязане беше на твърдата тапа.
Може да се каже, че частично е решен големия недостатък на ескортите: липсата на плафон отпред.
Използвах такава лед лампичка:
Последна промяна от Nebhotep на 31 мар 2013, 21:42, променено общо 1 път.
- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Колега, изби рибата това е гениално!
Другата седмица и аз слагам!



Другата седмица и аз слагам!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Нещо не ме свърташе почивните дни и вижте какво сътворих като допълнително осветление в багажника:






Последна промяна от Nebhotep на 31 мар 2013, 21:45, променено общо 1 път.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Оригинални ангренажен комплект и водна помпа очакват да бъдат сложени. Към момента ангренажа е на 64 000 км., който е също оригинален.


Последна промяна от Nebhotep на 31 мар 2013, 21:46, променено общо 1 път.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!
Смениха се ангренажния комплект и водната помпа! Предишният оригинален комплект за 65 000 км. имаше минимални износвания, както по ремъка, така и по ролките, можел е спокойно да изкара 80 000 км., но нека не дърпаме дявола за опашката! Водната помпа също имаше минимални износвания и лек радиален луфт на оста, но и тя е можела да избута сигурно още 50 000 км. Прави впечатление солидната изработка на помпата, лопатките са от стомана, а не както на новите партиди пластмасови.
Ето как изглежда помпа на 15 години и изминати над 250 000 км.:


Ето как изглежда помпа на 15 години и изминати над 250 000 км.:
Последна промяна от Nebhotep на 31 мар 2013, 21:47, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта