След преправянето на термостата и отстраняването на теча от охладителната система (хлабава скоба), дойде момента да се позанимаваме с отоплението в купето.През зимата установих, че работата на парното е влошена.Отоплението бе много слабо и почти не се усещаше.Към края на зимата даже и изчезна напълно.Симптомите ни насочиха към проблем с климатроника (Satc) и в частност някои от задвижките му.Пак сложна операция, поради факта, че разпределителната кутия е поставена ниско под таблото и за достъп към нея се изисква разглобяване на таблото.
Единственото положително нещо бе, че при свалянето на таблото ще мога да махна и усилвателя на старото радио (Еon 2007).
Те така.....
Ето го и усилвателя
А разкриването започна с бързи темпове.За мен не много сложна операция поради факта, че сме сваляли и преди, но изискваща внимание и точно спазване на определена последователност.
Достигайки до разпределителя на въздуха се наложи да го разкачим.Целта беше да тестваме ел.мотолчетата на клапите.Имахме съмнение, че виновника за липса на парно бе главната клапа отделяща входящия въздух от радиаторчето на парното.За целта трябваше да се разкачат и тръбопроводите към радиаторчето.
При източването на антифриза откъм радиатора се счупи пробката (пластмасова) и веднага бе заменена от болт с дифтунга със същата резба.
Ето го и мястото на вече свалената разпределителна кутия.
Кутията бе свалена.Направен бе стенд с цялата инсталация и бе включена системата на SATC. Проверки в режим на отопление, до степен (HI) и до степен (LO).Изводите бяха следните: всичко работи перфектно. И трите клапи работят акуратно и следват зададените стойности на управляващия модул.От там тази информация ни насочи да проверим нещо доста банално и прозаично - радиаторчето на парното. И да , оказа се напълно запушено, даже затапено.
Изводите които си направихме бяха следните:
1. Колата в Германия е започнала да губи антифриз.Видимо под двигателя.Предишния собственик не е знаел, че причината е в скоба за водно съединение и е мислил, че е нещо друго.Видял е или са му казали, че теча е от сложно място и се изисква доста разглобяване, а от там и доста пари (В Германия труда се цени и е доста скъп).
2. Предишния собственик е решил сам или са му предложили да сложи добавка за спиране на течове в охладителната система и от там е станало "красиво".Всички добавки продавани на пазара крият огромнен риск от запушване на отоплителните радиаторчета.Както е и станало. След махането на радиатора и продухването му отвътре изтече чудна смес от утайка, ръжда и още неща.Промихме го и пак дебита му остана малък. Решихме да не рискуваме и поръчахме чисто нов.Пак благодарности на колегите от "ЕТ ВИК" за бързата доставка. За един ден от склад в Румъния.
Няма да показвам снимки на обратния монтаж.Но след направените проби парното работи перфектно.На кратно радиатора струва 35лв, а работата по демонтажа и монтажа прецените Вие колко би струвала?В обикновен сервиз или в Мото-Пфое?
След отхвърлянето на този сложен ремонт дойде моментът да се позанимаем с вече приятните неща.Монтаж на ел.задвижване на задните облегалки.По аналогия в Скорпио Мк1. Преди половин година прекарахме инсталация към задната част на купето и чакахме само намирането на редуктори.След доста перипети те дойдоха при нас. Първо набавихме подходящи крепежи.
Болт с имбусна глава.
Редуктора от Скорп 89 набор в перфектна кондиция.
Махане на облицовките откъм багажника
И монтаж на мястото на старото закрепване на облегалката.
Освежих и панела на управляващия бутон.
И всичко вече е Ел. и РАБОТИ.
Климатика вече се ползва постоянно, та хубаво е да се смени и филтъра на купето.Забелязал съм, че тази операция трябва да се прави всеки сезон.Резултата се усеща веднага.