Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
- Ivaylo Georgiev
- Администратор
- Мнения: 2421
- Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
- Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX - Местоположение: София, кв. Лозенец
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
Младене, постоянството ти и методичността към скорпионите са епични! Красота!
Нещо видеото не се показва: This video contains content from UMG_MK, who has blocked it on copyright grounds.
Нещо видеото не се показва: This video contains content from UMG_MK, who has blocked it on copyright grounds.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
Малко да поглезим "косито" - добавка на Бардал за повишавана на октановото число на бензина. И затапвам с 99 октанов.






- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
Вече "Косито" е с подгрев на задната седалка и облегалки. Донор стнаха 2бр предни седалки „купени на символична цена". За което съм благодарен на Даниел, който ми посочи обявата.Пускам малка част от снимките по проекта, 3 (три) дни бяха нужни за да се достигне до готовност и тест.Монтирани са и оригиналните стелки. Работата заспа!



стелките са направени от дебел текстил и отдолу са покрити с противохлъзгаща гума.Взех ги втора употреба, но в много добро състояние.Единствено отдолу имаше износване на места на гумения слой, който аз ремонтирах. От горе са перфектни.Контурни са и лягат точно по формата на пода.Имат и места за закрепване чрез крепежи,които не съм купил още....



Това на по-горните снимки е облегалката (едната) и реотана.Показвам как се разтваря и подпъхва нагревателния елемент в зоната между дунапрена и кожата.

Това е седалката и двата седалищни нагревателя -единия е от Скорпио, а другия от Мондео Мк2.От мондеото е по-малък поради по малката площ на седалката.



След монтажа на тапицерията всичко трябва да прилепне и да се изпъне, така че нагревателя да не личи.Пробих и два отвора в предната долна част през които изкарах кабелите.




Показвам снимки на интериора и средната конзола където позиционирах бутоните за включване и изключване на отоплението.Бутоните са дублирани спрямо оригиналните, които се използват за отоплението на предните седалки.В чуждестранните форуми някои колеги ми направиха забележка, че съм ги позиционирал на трудно-достъпно място за включване от страна на задните пътници, но презумпцията е че тези неща се управляват от шофьора и той трябва да манипулира с тях.
На етап завършване е и пускането в експлоатация на пасажерската седалка с функция памет в 3 позиции.За целта намерих шаси от английска кола.Там шофьорската седалка е дясна и със нужните мотори с памети.Намерих и мотор с памет от въпросните донори, който ще прехвърля към тази седалка.Ето и какво се мъдри за момента.....


Ще се наложи да се преправи инсталацията на седалката защото има различия в електронната схема на управляващия блок и централния блок.Като цяло сравних седалката с тази на мерцедес W220 (s 400)и се оказа, че тежи колкото и на скорпио mk2 - 32кг. И си е бая тежичко да се мъкне напред-назад.....



стелките са направени от дебел текстил и отдолу са покрити с противохлъзгаща гума.Взех ги втора употреба, но в много добро състояние.Единствено отдолу имаше износване на места на гумения слой, който аз ремонтирах. От горе са перфектни.Контурни са и лягат точно по формата на пода.Имат и места за закрепване чрез крепежи,които не съм купил още....



Това на по-горните снимки е облегалката (едната) и реотана.Показвам как се разтваря и подпъхва нагревателния елемент в зоната между дунапрена и кожата.

Това е седалката и двата седалищни нагревателя -единия е от Скорпио, а другия от Мондео Мк2.От мондеото е по-малък поради по малката площ на седалката.



След монтажа на тапицерията всичко трябва да прилепне и да се изпъне, така че нагревателя да не личи.Пробих и два отвора в предната долна част през които изкарах кабелите.




Показвам снимки на интериора и средната конзола където позиционирах бутоните за включване и изключване на отоплението.Бутоните са дублирани спрямо оригиналните, които се използват за отоплението на предните седалки.В чуждестранните форуми някои колеги ми направиха забележка, че съм ги позиционирал на трудно-достъпно място за включване от страна на задните пътници, но презумпцията е че тези неща се управляват от шофьора и той трябва да манипулира с тях.
На етап завършване е и пускането в експлоатация на пасажерската седалка с функция памет в 3 позиции.За целта намерих шаси от английска кола.Там шофьорската седалка е дясна и със нужните мотори с памети.Намерих и мотор с памет от въпросните донори, който ще прехвърля към тази седалка.Ето и какво се мъдри за момента.....



Ще се наложи да се преправи инсталацията на седалката защото има различия в електронната схема на управляващия блок и централния блок.Като цяло сравних седалката с тази на мерцедес W220 (s 400)и се оказа, че тежи колкото и на скорпио mk2 - 32кг. И си е бая тежичко да се мъкне напред-назад.....

- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
Новата инсталация на седалката се направи.Поставени бяха нови букси и работата продължи.Свалихме обикновенната ел. седалка и разтворихме кожата в зоната на зъбното зацепване задвижващо облегалката.На снимката се вижда редуктора, който е без функция памет.


Ето ги и двата редуктора.С памет и без.Единия има потенциометър, който запомня позициите на регулиране.Или по-точно получава данни от управляващия блок в каква позиция да застане.

Това пък е шасито на седалката, пак с мотори без памет.Демонтажа и респективно монтажа е много сложен и отнема доста време.Това се дължи на трудоемкото развиване на крепежите му.

Това е дъното на седалката и мястото през което излизат кабелите за отоплението,помпата на лумбалната опора и управлението на моторите.

Долните снимки показват вече готовата седалка с новото шаси.Всички мотори са вече с памет и в предната част е поставен блока, който управлява сигналите за паметта.Между тях е прекарана новата ел. инсталация и жилото за натягане на колана /srs системата/.


Седалката бе тествана предварително и третирана с препарат за поддръжка на кожата на
"Koch".


Въпросната функция "памет" е сложна система включваща редица блокове, които работят в паралел.Всеки който си мисли, че само се включват няколко букси жестоко се лъже.Ето тук показвам къде сме позиционирали "мозъка" на системата.

И ето как действа....
https://www.youtube.com/watch?v=h_KOf8gBncY
https://www.youtube.com/watch?v=vYoyz9juMno


Ето ги и двата редуктора.С памет и без.Единия има потенциометър, който запомня позициите на регулиране.Или по-точно получава данни от управляващия блок в каква позиция да застане.

Това пък е шасито на седалката, пак с мотори без памет.Демонтажа и респективно монтажа е много сложен и отнема доста време.Това се дължи на трудоемкото развиване на крепежите му.

Това е дъното на седалката и мястото през което излизат кабелите за отоплението,помпата на лумбалната опора и управлението на моторите.

Долните снимки показват вече готовата седалка с новото шаси.Всички мотори са вече с памет и в предната част е поставен блока, който управлява сигналите за паметта.Между тях е прекарана новата ел. инсталация и жилото за натягане на колана /srs системата/.


Седалката бе тествана предварително и третирана с препарат за поддръжка на кожата на
"Koch".


Въпросната функция "памет" е сложна система включваща редица блокове, които работят в паралел.Всеки който си мисли, че само се включват няколко букси жестоко се лъже.Ето тук показвам къде сме позиционирали "мозъка" на системата.

И ето как действа....
https://www.youtube.com/watch?v=h_KOf8gBncY
https://www.youtube.com/watch?v=vYoyz9juMno

- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth


Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
Регулируемо задно окачване - "Нивомат".Но мисията е много сложна, клоняща към невъзможна..... 


- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1184
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
Те хората зорлем го махат, ти искаш сам да си усложняваш живота....mladen1984 написа: ↑12 яну 2018, 00:05Регулируемо задно окачване - "Нивомат".Но мисията е много сложна, клоняща към невъзможна....

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
Първоначално мислех да запазя външната визия на автомобила.Иначе казано със елементи на екстериора(фарове, стопове и т.н.) от първо поколение 1995-1997.Но постепенно нещо ме жегна, пък и попаднах на фейслифтови части с почти перфектно състояние...
Започнах с решетката на радиатора и плавно преминахме към задните стопове.Тези на снимките по-долу са от последните модификации 1998


Тези 3 елемента бяха подложени на щателно почистване отвън и отвътре.Специално внимание бе обърнато на полирането на външната пластмаса.

Електропроводимата мрежа бе почистена,както и контактната система на всяка фасунга.
Един от най-интересните моменти бе изграждането на инсталация за допълнителен стоп сигнал в средния елемент.Идеята дойде след като забелязахме грешка допусната от Ford в процеса на проектирането на фейслифтовия стоп.На снимката долу се вижда, че крайните фасуги са бели и в тях влизат само крушки от типа 5/21W (на тях е щамповън вида на този тип крушка) а реално инсталацията на фара е пригодена само за светлита габарит 5W. Странна работа!!!
преработихме инсталацията на фара, пуснаха се две допълнителни букси(за лявата и дясната страна) и кабелите се прекараха по съществуващете кабелни трасета през капака на багажника към купето.От там се взе сигнал от съществуващите стопове (лявият и десен краен елемент).

Резултата след смяната на задната визия е следният:


А ето и как изглежда с натисната спирачка, без да са включени габаритните светлини.

Втората част от фейслифта бе смяната на предните фарове с по-новите, пак от модел 1998. Имах два, като единия подарен ми от мои приятел и съфорумник (Иво Conan_1).Подарения ми фар бе от английска кола, но успях да заменя съответната(за ляв фар) част и успешно го преправих.Предмонтажната подготовка включваше основно почистване вътре и вън. Внимателно почистване на рефлекторите с мек,леко влажен памучен парцал, нови LED крушки на габаритите, нови халогенни крушки Н1 на дългите светлини и H1 ксенон система 6000К на късите.
Ето ги в завършен вариант..


Започнах с решетката на радиатора и плавно преминахме към задните стопове.Тези на снимките по-долу са от последните модификации 1998


Тези 3 елемента бяха подложени на щателно почистване отвън и отвътре.Специално внимание бе обърнато на полирането на външната пластмаса.

Електропроводимата мрежа бе почистена,както и контактната система на всяка фасунга.

Един от най-интересните моменти бе изграждането на инсталация за допълнителен стоп сигнал в средния елемент.Идеята дойде след като забелязахме грешка допусната от Ford в процеса на проектирането на фейслифтовия стоп.На снимката долу се вижда, че крайните фасуги са бели и в тях влизат само крушки от типа 5/21W (на тях е щамповън вида на този тип крушка) а реално инсталацията на фара е пригодена само за светлита габарит 5W. Странна работа!!!
преработихме инсталацията на фара, пуснаха се две допълнителни букси(за лявата и дясната страна) и кабелите се прекараха по съществуващете кабелни трасета през капака на багажника към купето.От там се взе сигнал от съществуващите стопове (лявият и десен краен елемент).


Резултата след смяната на задната визия е следният:


А ето и как изглежда с натисната спирачка, без да са включени габаритните светлини.

Втората част от фейслифта бе смяната на предните фарове с по-новите, пак от модел 1998. Имах два, като единия подарен ми от мои приятел и съфорумник (Иво Conan_1).Подарения ми фар бе от английска кола, но успях да заменя съответната(за ляв фар) част и успешно го преправих.Предмонтажната подготовка включваше основно почистване вътре и вън. Внимателно почистване на рефлекторите с мек,леко влажен памучен парцал, нови LED крушки на габаритите, нови халогенни крушки Н1 на дългите светлини и H1 ксенон система 6000К на късите.
Ето ги в завършен вариант..




- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
Супер са Младене ! Много се радвам че фарчето е влязло в употреба !
Определено ще му паснат страхотно на дзвера 


Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
Преди монтажа на фаровете дойде така желаното уплътнение за десния фар.Пак голяма благодарност към Иво Бояджиев, който успя да ми го достави от Англия за символичните 12 паунда.За сравнение тук в МП искат 109лв с доставка от Германия.


Така изглеждаше старото....

А така е с новото...

Демонтаж на старите.....

Макар и в перфектно състояние, старите отиват в архива...

И с новия фейслифт "поглед"



Така изглеждаше старото....

А така е с новото...

Демонтаж на старите.....

Макар и в перфектно състояние, старите отиват в архива...

И с новия фейслифт "поглед"



- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth


Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
Смених водния радиатор.Мъките по намирането му могат да се опишат на дълго и широко и затова няма да изпадам в подробности.Водния радиатор на косито е характерен с това, че не е взаимо-заменим с тези от другите скорпове. Има си характерни особености и допълнителни щуцери. В западните форуми пише как да се преправи радиатор от стандартен 2,0/2,3 скорп към коси, но това мен не ме устройваше. Така или иначе успях да се сдобия със здрав, втора ръка. Нови неоригинални няма на пазара, а в МП цената е над 1000лв.













-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 03 ное 2023, 13:10
- Местоположение: Yambol
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
Здравейте! Имам същия салон монтиран на Skorpio ot 86'. Имате ли инсталационна схема за седалките и има ли начин да се свърже? Благодаря!
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ford Scorpio 2.9 24V cosworth
Ако се обръщаш към последния писал в темата преди теб, по-добре му пусни лично съобщение. Защото за последно е бил активен във форума преди почти година, а в тази тема е писал за последно преди повече от пет години и вероятността да я погледне е твърде малка.
Знам всички вицове за Форд 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта