Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X

Снимки и обща информация на Вашите коли
Потребителски аватар
viksata
потребител
потребител
Мнения: 336
Регистриран: 27 апр 2007, 13:46
Модел на автомобила: Форд Скорпио
Местоположение: Перник
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио

Мнение от viksata » 24 мар 2010, 20:35

В магазините за авто аксесоари има готови лайсни с лепенка :D
Аз от такъв си взех ....
Изображение
Изображение
2.9 v6

"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио

Мнение от mladen1984 » 27 апр 2010, 13:34

http://vbox7.com/play:fc8c82e3" onclick="window.open(this.href);return false;"
и още едно : http://vbox7.com/play:342fe67e" onclick="window.open(this.href);return false;
п.п. ще има и на интериорите! :D
Изображение

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио

Мнение от mladen1984 » 12 сеп 2011, 21:42

Ето малко нови снимка на моята най-голяма страст!
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Ford Scorpio 2.8i Ghia произведена в Кьолн , Западна Германия.Двигател 6 цилиндров V-образен PRE.Задно предаване задвижвано посредством автоматична 4 степенна скоростна кутия A4LD.
Екстри : Климатична инсталация с 3 степенен вентилатор( с рецеркулация на вътрешния въздух).Предни велурени ( Balearblau ) седалки с електрическо регулиране в 6 посоки и отопление + регулиране в лумбалната област.Задни велурени седалки с електрическо регулиране наклона на облегалките, осветление в областта на краката.Два плафона в купето с допълнителни лампи за четене и забавено 20 секундно исключване. Предно и задно стъкла с нагреватели.Ел. задвижвани странични огледала с отопление.Волан с 2 лъча и регулиране по височина и дълбочина. Централно заключване. Предни ел. стъкла.Двойно осветление във вратите.
Бордови (трип) компютър с опции- моментен разход, среден разход, изразходвано гориво от последното зареждане, оставащи километри и звукова сигнализация за оставащи 80, 20, 10 км. и оставащ в резервоара 5л бензин.
Многофункционален часовник с вграден термометър за външна температура, хронометър, дата и месец. 3 броя пепелници и 2 бр запалки.Тонирани стъкла.Графична сигнализация за незатворени врати, багажник, непоставен колан и предупреждение за външна температура (0 до 5 и под 0 С Целзии).Жабка с осветление и двустепенно отваряне.Сенници с вградени огледала и осветление.Средна конзола с отделение за вещи.Отделения за вещи в предните врати и предните седалки.Електронна ABS спирачна система Teves Mk II
4 дискови спирачки (предни вентилирани).3 точкови инерционни колани с коригиране на височината им.Електронно радио с 6 тонколони и потенциометър за разпределение на звука.Отделение за монети.Боя металик (bronzit ).Теглич.Предни двусекционни халогенни фарове.Фарове за мъгла. Задна делима 60/40 облегалка.Хидравлика на волана.Сигнализация за ниско ниво течността на чистачките, ниско ниво на антифриза и износени наклатки.Потенциометър за регулиране осветеността на скоростомера.
Стоманени 14” джанти.Пълноразмерно резервно колело.
Доработки
Освен всичко това аз допълвам и поставям нови екстри към колата ,като се стремя да не променям оригиналната визия и стил.Първото с което започнах бяха джантите.Смених оригиналните метални 14” с алуминиеви 14” от американският модел Merkury.Тук искам много да благодаря на колегата Пламен който ми помогна за това.След това смених цвета на страничните лайсни от сребрист на черен ,пак по подобие на Merkury .

Малко свежест внесох като смених предните мигачи (оранжеви) с бели, а задните стопове смених с тези от модела Скорпио 1994.

Сменял съм и горната част на арматурното табло.Просто това се налага защото материала от който е направено таблото е некачествен и се цепи Тозе дефект бива отстранен чак при моделите след 1990г.
Смених радиото и всички тонколони защото все пак годините си казват своето.Избрах модел на “Сони” който пасва идеално на интериора като визия и звук.А като говорители разчитам на “Блаупункт”.
Аз и баща ми, който е електро инженер решихме да поставим електро коректори на предните фарове като използвахме същите плюс управлението от модела скорпио 1994.
Освен всичко това направихме и пръскачки на фаровете, вграждайки допълнителен съд за течност в моторния отсек и вграждайки дюзи в предната броня.На днешен етап е замяната на всички ел крушки по купето и вратите с LED светлини с цел икономия и по-добра визия и обзор.

Друго интересно решение е монтирането на допълнителен борд компютър на средната конзола информиращ пътниците отзад за температурата, часа, дата и хронометър от модела Скорпио 1994.
Както се вижда от казаното до тук в този форд много се влага и ще продължава да се влага.Колта от самото си закупуване през далечната 1994г се обслужва само с оригинални консумативи на Motorkraft или други известни марки.Без да бъда голословен ще кажа че по ходовата част са сменяни само маншони и наклатки.Всичко останало(амортисьори, пружини, биалети накрайници) е оригинално.По двигателя се сменят само масло и филтри (няма ремъци няма вериги –зацепването става посредством зъбни колела).Проблем е правила само автоматичната скоростна кутия благодарение намесата на “компетентни” пловдивски майстори с много претенции и нулево покритие , но това е друга тема за която може да се изпиши много.Тук е мястото да благодаря и на колегата Алфонсо, който ме уреди с здрава скоростна кутия и доста други части.


Като завършек мога да кажа - за мен това е колата мечта, колата реликва, “кораб за дълги плавания”.Германците я обявяват като кола създадена за магистралите.Доста клубове в Германия,САЩ и Русия обменят информация за нея и скорпиото продължава да има верни фенове.Смея да кажа че в България аз съм един от най-големите.
Който някога е бил “ободен” от страстта Скорпио остава верен завинаги.
Последна промяна от mladen1984 на 15 сеп 2011, 09:23, променено общо 3 пъти.
Изображение

Потребителски аватар
cosworth team ruse
потребител
потребител
Мнения: 1108
Регистриран: 20 апр 2008, 21:39
Модел на автомобила: форд сиера
Местоположение: РУСЕ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио

Мнение от cosworth team ruse » 12 сеп 2011, 23:04

колега това е адски запазено скорпио с full-екстра за модела,4 ел.стъкла,подгрев,гледам борд комп и регулиране на фаровете,пълни ми очите направо,уникат е _friends_ на барчето между седалките какви са тези екстри :?:

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио

Мнение от mladen1984 » 15 сеп 2011, 09:08

А мерси за добрите думи.А за коректора на фаровете- инсталацията е монтирана допълнително.Тои е от модела 1992-1994, а на облегалката м/у предните седалки съм монтирал борд.компютър,също от модела 1992-1994 показжащ температурата в задната част на купето,времето,хронометър и дата.Има отопление на предните седалки,а и в момента на средната конзола има и бутон за отваране на багажника отвътре(не е показан на тази снимка), но не е пусната инсталацията. _friends_
Изображение

Потребителски аватар
niki_lom
потребител
потребител
Мнения: 596
Регистриран: 20 сеп 2009, 09:57
Модел на автомобила: MONDEO MK1 1.8TDI RS Ghia,Кожа- 17''ки
Местоположение: гр. Лом
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио

Мнение от niki_lom » 17 сеп 2011, 07:59

красота.много е запазено!
skype: niksun_boy e-mail: niki_86_m@abv.bg GSM:0878772681, 0883583488, 0894874973
99% от майсторите си нямат хал-хабер от Форд

Потребителски аватар
Sierrata
потребител
потребител
Мнения: 365
Регистриран: 27 май 2007, 13:04
Модел на автомобила: Ford Sierra XR4i Cosworth
Местоположение: Нова Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио

Мнение от Sierrata » 17 сеп 2011, 12:08

24v? :mrgreen:
Изображение
Only cosworth is my God

Потребителски аватар
viksata
потребител
потребител
Мнения: 336
Регистриран: 27 апр 2007, 13:46
Модел на автомобила: Форд Скорпио
Местоположение: Перник
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио

Мнение от viksata » 17 окт 2011, 09:55

Супер е едно от най-запазените екземпляри :)
само това с реглажа на фаровете не ми е по сърце как си го направил :shock:
ето така е на Скорпа оригинално за този модел и година :)
виж потърси може и да се намери такова ;):
Изображение
Изображение
2.9 v6

"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио

Мнение от mladen1984 » 18 окт 2011, 20:16

_friends_
Колега Мерси за волана!Перфектен е.Сега на първо време ще започна да набирам частите за темпомата.Ще се използва системата от модела 1995.Която е доста проста в сравнение с прадишната.Единствено преправяне има в съпротивленията на волана.Предполагам че датчика на скоростта VSS е същия като този от 1995.Преправяне ще има и в жилото опъващо дросела.Монтаж на мотора и управляващия блок в двигателния отсек(място бол)!И прекъсмач на падала на спирачката!Има с какво да се забавляваме през студените зимни дни!
Изображение

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио

Мнение от mladen1984 » 04 ное 2011, 21:25

Изображение
с новия волан :D
Изображение
и с ново крайно гърна на "ASPO", и нови средни гърнета.Като цяло пак си е шумна,все пак не говорим за оригинални резервни части!
Изображение

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио

Мнение от mladen1984 » 18 ное 2011, 18:15

Малко снимки от лятото на 2011 махане на арматурното табло и поставяне на допълнителен електронен блок за управление на сигналните лампи.Управляващ и тестващ лампата за пръскачките на фаровете и поплавака в казанчето(допълнително поставено)!
Изображение
Изображение

Ремонт на поплавъка в резервоара, показващ нивото на бензина.
Изображение
Изображение
специална благодарност към сервиз "SNT Пловдив" за оказаното съдействие!

И ето какво се очаква да се монтира в началото на 2012г. :D
Изображение
automatikgetriebe A4LD
Изображение
Изображение
това е след като кутията бе третирана с препарат на Kercher и водоструйка на Kercher :P
Изображение

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио

Мнение от mladen1984 » 28 яну 2012, 23:32

След доста перипети през изминалите 3-4 год. най- сетне монтирах напълно работеща автоматична скоростна кутия А4LD на скорпиончето.След 9 часа труд в сервиз кутията е готова.Демонтажа и последващия монтаж е доста трудоемък и се изисква помощ от поне 3 човека.Кутията тежи над 70кг за монтажа и трябва да се свалят цялата ауспухова с-ма,кардана,стартера. Изисква се наличие на хидравличен крик и прочее спец. инструменти.Специално благодаря на колегата Алфонсо за работещата кутия.Макар че кутията бе със сменено масло при транспортирането то се разля а и една част бе загубена при монтажа на хидротрансформатора,така че се наложи да долея към 5л масло ATF DEXRON III на Кастрол :censur:
Но всичко това си заслужаваше след като направих първото тестово каране *00133* *00143* *00133* колата върви като самолет.Специално благодаря и на "СНТ сервиз Пловдив" за оказаната помощ и майстора на сервиза Георги!!!
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10842
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио

Мнение от ЯЛТА » 28 яну 2012, 23:40

Бижу.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Erudit
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 22 яну 2012, 23:04
Модел на автомобила: Ford Mustang 3.8i
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио

Мнение от Erudit » 29 яну 2012, 00:14

Радвам се на такива ентусиасти.Жалко че са толкова малко.От няколко месеца гледамедно Скорпио от последните как стои на един салон и никой не го поглежда.За тези които са от Пловдив колата е около разклона за крумово.Обърнете внимание.Ще стои поне още година там.Това е българина -Промит Мозък.

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио

Мнение от bateto_toshko » 29 яну 2012, 16:40

Колега понеже не съм карал автоматик , да те питам какво значи тази предавка DE ?
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио

Мнение от mladen1984 » 29 яну 2012, 17:27

Скоростната кутия е 4 степенна.Позиция DE означава повишаваща предавка, при която колата е най-икономична.Работи с всички 4 степени при движение.При отпускане на газта двигателя не работи като моторна спирачка!Докато при D скоростната кутия използва 3 степени и постига максимална скорост. _friends_
Изображение

Потребителски аватар
naze
потребител
потребител
Мнения: 501
Регистриран: 16 юни 2008, 21:49
Модел на автомобила: Citroen ZX 1.4i 95''
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио

Мнение от naze » 01 фев 2012, 22:11

аа тея 1 - 2 ? :) дай малко пояснение мн ми е чудно аз карах един мултиван типтроник то там може ръчно да ги сменям с лоста на пред и на зад съответно качвах и свалях предавка имаше спортен режима там имаше 1/2/3 отделно имаше R P N D и лоста се мести в дясно и от там 1/2/3 и а и типтроника се управляваше когато лоста е в дясно и си го пуснеш от бутона ама така и не разбрах тея 1/2/3 за какво са а и не съм го карал така карах го на автомат нормален и на планински завои спортен режим че иначе много досадно караш с 60/70 сменя предавки чуди се на 3та ли 4-та ли .. бой спортния режим и си нямаш грижи ама не ги разбрах мн скоростите все пак руснак ми ги обясняваше и аз не му разбирам нищо ама го подкарах :) пък фиестата ми беше автомат имаше само буквите R P N D D1 тва д1 кво беше нз нямаше особенна разлика от Д до Д1 може би по бавно потегляне на д1 .. не знам не съм го ползвал и него :)
криза.. :)

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио

Мнение от mladen1984 » 02 фев 2012, 08:12

Като цяло,принципа на работа на скоростната кутия е един и същи като на съвременните скоростни кутии.А символите са универсални.За позиция D и DE съм обяснил по-горе, а другите позиции се 2 -скоростната кутия включва само до втора предавка.Използва се при пътища с дълги спускания по наклон.И двигателя действа като спирачка.
Позиция 1 -скоростната кутия не превключва повече от първа скорост и се използва при спускане по големи наклони, при които се налага много интензивно двигателя да се използва като спирачка.При зимни условия в сняг и лед се кара на 1 или 2 позиция.
И последната функция "кикдаун" позволява при рязко натискане на педала на газта(до пода) кутията да свали една предавка надолу.Когато се налага изпреварванe или рязко ускориние!
Позиция Р се използва при паркиране на колата, ако е на наклон в комбинация с ръчна спирачка.Позиция R - заден ход активира се само когат автомобила е спрян(в покой).
Позиция N- неутрал скоростната кутия не е зацепена и колата може да се бута или тегли.
Ако се налага колата да се тегли се спазва правилоно 50/50-Тегли се с не повече от 50км/ч ,до не повече от 50км.Или най-добре се използва платформа.
Маслото се проверява често-при загрят двигател на равен терен като преди меренето се минава със скоростния лост през всички предавки поне 3 пъти.Маслото трябва да е в границите min-max.
Изображение

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6

Мнение от mladen1984 » 25 апр 2012, 19:15

Малко до разбудим темата.След доста време най-сетне сложих електрически коректори на фаровете.Инсталацията бе готова и само чакаше моторчетата Апропо системата ползва компоненти от Скорпио Мк1 1994+.
Ето това са моторчетата Изображение
Наложи се да свалим фаровете.И на мястото на ръчния винт за корегиране във хоризонтално направление да се из реже мястото за закрепване на ел.машинката.За щастие то е щамповано и само трябва да се изреже около него.До тук бе лесната част.По-трудно бе да се включи оста на ел. мотора в гнездото на рефлектора.Но все пак стана използвайки части от фарове на скорпио Мк2 1995.
Изображение
Трябва да спомена че фаровете се махат изключително лесно.И изобщо достъпа до тях е максимално улеснен.Абе старата школа 1985,какво да говорим повече.Не е като при новите фордове (скорпио)и прочее други марки, при които за да смениш изгоряла крушка трябва да демонтираш подкалник,броня,съд за антифриза и 1-ви цилиндър от двигателя и да викнеш някой китаец с малки ръце за да бръкне и да я смени :D :D :D !
При сваляне на фаровете на Мк1 трябва да се внимава с демонтажа на лайстните под тях.Те се държат на 2 зъбчете, които трябва да се бутнат нагоре и тогава да се издърпа.Под лайстните има ревизионни отворчета г големина 5-6мм.
Изображение
След махането на фара и махането на стъклото му изчистих рефлекторите с памучен пърцал и препарат за стъкла, както и рефлекторното стъкло.Макар че фара е херметизиран излезе бая чернилка.И рефлекторите светнаха 8) .
Изображение
Ето и ел.моторчето.
Изображение
И управляващия модул от Модел Мк1 1994+
Предстои монтаж на ел. нагреватели в седалките... *00926*
Изображение

Потребителски аватар
cosworth team ruse
потребител
потребител
Мнения: 1108
Регистриран: 20 апр 2008, 21:39
Модел на автомобила: форд сиера
Местоположение: РУСЕ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6

Мнение от cosworth team ruse » 25 апр 2012, 22:39

хехе изключителна кола адски ме радва,и аз съм се навил на скорпио да си взема даже съм си харесал един топ модел от моя град с 2.9 мотор но нямам парите

Отговори

Върни се в “МОЯТА КОЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта