Страница 12 от 13
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 21 авг 2015, 21:56
от mladen1984
Реших да сменя задните дискове, които купих не отдавна от МП.Навремето когато купихме колата (през далечната 1994) тя бе с изцяло сменена спирачна система - чисто нови дискове.И от тогава са сменяни само накладки.Имахме съмнения, че трудно ще се сменят дисковете, съдейки по "англичанката"
.
Но все пак който се страхува от мечки не ходи в гората....
За наше най голямо учудване всичко излезе като по учебник.Даже останахме доволни от факта, че болтовете на спирачните апарати бяха с по-големи глави в сравнение с по-новото скорпио Мк2.Което е от голямо значение.
Премерихме стария диск, който като дебелина все още беше в нормата.(9,3 при минимум 8,9мм.)
Ето това е красота
А това са старите части.Като от накладките марка Remsa съм много доволен.
И малко почивка с лафче с любопитни съседи.
И новите части.
А трябва и да покажа какъв инструмент си направихме в полеви условия за прибиране на буталото
От Флашка за резби и тръбен ключ за завъртане.
и резултата..
Проверка на налягането в гумите.
А ето и малко "know-how "
Компресор от стар хладилник (Мраз
) може да се преправи чудесно на електрическа помпа.
Готовия резултат и отляво.
Преди време се похвалих с този накрайник.
Хареса ми и реших да го дублирам...
Заех се и с предния капак на колата на който трябваше да се запълни с кит вдлъбнатината на емблемата "Форд".Това се налагаше защото сложих фейслифтова решетка от скорпио 1990+.Имаше и много микро пукнатини от камъчетата вследствие на високи скорости по магистралите.
За малките пукнатини и драскотини използвах този продукт и съм много доволен.
А за другото фибро кит и стандартен кит на Боди.
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 27 сеп 2015, 22:09
от mladen1984
След многобройно търкане и пришлайфане най-сетне дойде мига да си купя материалите за финишния резултата.
Не съм пестял от материалите и взех най-доброто като лакове, грундове и бои.
Преди нанасянето на "шприца"(грунда) третирах с обезмаслителна кърпичка целия детайл, като преди това го измих и подсуших.
Последва пръскане с разтвор от шприц кит и втвърдител в определено съотношение.
Тази снимка е направена на първа ръка слой.Като направих 3 ръце с почивки през 15 мин.
А това е крайния резултат на следващия ден.
Сега следва шлайфане с водно 800 и боядисване.В сух и обезпрашен гараж...
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 04 окт 2015, 21:46
от mladen1984
Времето бе снизходително и спря да вали така, че се отдадох на яко шлайфане на шприца.Започнах с 800 но се оказа много бавно и трудоемко.След консултация със специалист свалих на 400.После 600 и накрая 800 водно.
След шлайфането измих детайла и го почистих и обезмаслих.Почистих от прах и мръсотии и в зоната около колата за да не полепнат в процеса на пръскането и опаковах за да предпазя останалата част от мъглата при пръскането.
Ето и крайния резултат.Като етапите през които минах бяха следните:
1.Пръскане до равномерно покриване на детайла с боята.
2.Полиране с восъчна кърпа.
3.Две ръце лак с втвърдител.
Докато чаках да стегне лака си смених и амортисьорите на задния капак(багажник).Много трудно ги намерих.При това неоригинални, но все пак чешки.В МП тези хубостници струват 290лв бр.!!!!!!!!!!! И нещо интересно - скорпиото е с най-тежкия капа вграждан в сериен автомобил и няма еквивалент който да се ползва от друг модел.(Във вариант със спойлер 650-700 Nm)Само от Транзит, но той е с по-голяма обща дължина и ход на буталото!
И разопаковани след лака...
Ами като за първи опит съм доволен.Има си забележки, но да кажа че нямам никакви претенции и до сега съм пръскал само със спрей.В зоната на емблемата можеше още да се обработи с кит, а и лака се оказа,че се пръска с по-високо налягане от боята.Но най-важното е, че не съм оливал никъде.Щом професионалист бояджия ми каза, че съм се справил отлично това ме удовлетворява.Напролет ще действам с тавана!!
Re: Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 06 окт 2015, 20:27
от Иван Вълков
Браво колега изглежда много добре. Имам едно питане: Защо не преля и калниците до самият капак? Мислиш да го караш детайл по детайл да го боядисваш или е освежаване? Аз не се занимавам в тази област но напоследък чета коментари, съвети при автобоядисването.
Sent from my LG-D290 using Tapatalk
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 06 окт 2015, 22:36
от madboy
Бе някои коли са си паднали на ... късмета.
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 06 окт 2015, 22:59
от mladen1984
Ами за сега както казах ми е първо боядисване.И не съм правил опити с "преливки" на детайли.Напролет смятам да продължа с опитите.Иначе го правя не за освежаване, а защото предния капак имаше много вдлъбнатини от камъчета.направо до метал.И преместих емблемата от капака на решетката.А тавана ще го минавам защото лака има забележки на няколко места.Всички останали детайли са ок.Времето вече не е подходящо за работа.Влажността е голяма.Затова на пролет.Като възнамерявам да си купя и един пистолет от средно ниво.Много е важно да се работи правилно с налягането.Днес ходих и се консултирах и се стигна до извода, че боята се пръска на 1,5 атм, а лака на макс. 2 атм.В последствие ще споделям опит и инфо.
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 14 окт 2015, 19:59
от mladen1984
Направихме и стенд преден-заден мост.И нормализирахме положението на волана защото имаше отклонение след монтажа на кормилната рейка от Мк2.
Майстора от "Дракон" беше много приятно изненадан от ходовата част и дъното на кола 1985 набор.Никакви забележки по щанги, оси и окачване.
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 20 окт 2015, 22:28
от mladen1984
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 22 ное 2015, 20:30
от mladen1984
Сдобих се с шаси за седалка с електрическо управление и памети.Идеално за инсталиране на памет на пасажерската седалка (както при другото ми скорпио 1995 - "Пълна промяна").
Както се вижда от снимката шасито дълго време не е ползвано....
А това са някои от моторите с вградена памет (потенциометри)
Седалката беше оборудвана със система за натягане на колана чрез пиропатрон.Наложи се да я махнем защото при нас натягането става посредством пружина.Пиропатроните се въвеждат при Мк2 след 1996г и взимат сигнал от процесора на Airbag системата..Пиропатрона е замерен и е работещ.
Малко препарати за почистване на шасито и смазване.
След основното почистване и смазване дойде сюблимния момент за теста на системата чрез подаването и на 12V. За съжаление заработи само един от моторите, а другите "пасуваха".След подаването на напрежение директно към моторите, а не през електронния блок те сработиха.И естествено работата опря до електронния блок.След обстойно преглеждане на окабеляването по шасито се установи, че има оголени кабели които са дали на късо и може би това е рефлектирало върху електрониката.
Това е електронния управляващ блок под седалката.Той работи в комбинация с още други блокове в колата и си обменят информация един на друг.Изграждат така наречената интерфейс шина.
А ето и проблема - изгорелите медни писти по платката в следствие от късото напрежение.Красота!!!
И оголените проводници причинители на по-горното!
Запретнахме ръкави, помолихме се от другата страна на платката да няма засегнати елементи и ........
Варианта беше "или ние тях или те нас"
Уреда каза тежката си дума.Сега всичко щеше да е ясно след обратния монтаж и пробата.....
https://www.youtube.com/watch?v=ev9QRhpaf_k&feature=youtu.be
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 23 фев 2016, 20:09
от mladen1984
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 03 апр 2016, 20:33
от mladen1984
При изграждането на новата инсталация на интериора бяхме използвали бутон от TCS за отключване на задния капак(багажник).Разтърсих се в OLX и намерих подходящия бутон в една обява за Фиеста 1999 на части.И така не след дълго вече сме с точния бутон.
Още една новост в интериора - поставяне на CD changer в багажника.Дълго мислихме и решихме, че най-удачното място е под кората на задното стъкло.Чейнджъра е от Мондео и предстои свързване към Еон 6000.
Перипетите с този чейндър бяха доста, защото беше без магазин.С много голямо търсене все пак намерих!И то магазина пасна от домашен аудио чейнджър на старата немска марка "Fisher". Механиката съвпадна.
А най-интересната новост е извеждането на допълнителна графична информация до дисплея на парктроника. Когато сменяхме таблото с новото от модел 1995+ отпаднаха много ценни екстри.А именно сигнализация за износени накладки,отворена капачка и вратичка на резервоара, сигнализация за несложени колани и т.н. Така че тази част от старото арматурно табло бе изрязана (заедно с електрониката) и сложена в специална кутийка.Всичко е изграждано с ръчен труд и дълго обмисляно.Най-удачното място решихме да е отзад.Така че да има видимост през огледалото за задно виждане.
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 26 апр 2016, 21:19
от mladen1984
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 24 авг 2016, 09:14
от mladen1984
Най-сетне ми изпаднаха части за "последната част от пъзела". Така че проекта за сезон 2016-17 е открит.
Състои се във вграждане на електронно управляван климатик "SATC" от скорпио Мк2 1995+.
Голямата сложност беше намирането на разпределителната кутия за въздуха с отоплителното радиаторче.
Но както се казва: който търси намира
За нормалната работа на системата трябват и датчиците за външна и вътрешна температура.Също и основните букси с прилежащите към тях кабели.
Блокът управляващ безстепенното регулиране на оборотите на вентилатора.
А това е една от ел. клапите участваща в смесването на въздуха и от там точното регулиране на желаната температура в купето (лява/дясна зона).
Цялата система "SATC" е производство та "Siemens".
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 13 мар 2017, 18:41
от mladen1984
Макар че не съм навъртял 10 000 км от последната смяна, реших да сменя маслото.Колата се кара рядко (само лятото), но маслото пак старее.Това си го пише в дебелите книги.И тъй като този тип двигатели се водят "кучета" и "неразрушими" при редовна смяна на маслото, нека да инвестирам в това!
Подсигуряването е НАЙ-ВАЖНОТО условие при ремонти под колата!
Показвам снимки отдолу - никакви петна от масло по картера, здрави греди и маркучи.Или ако мога да цитирам думите на инж. Стоилов (Ицо Форда) - " ....личи си, че този кола има здрав кош."
Изпотяване по маркуча на хидравликата, и ръждиви изпускателни тръби.Като цяло изпускателната система е много трудна за намиране и много скъпа. Сменил съм Крайно гърне и двете квадратни гърнета с неоригинални. Има и 2 малки гърнета след колекторите, които нямат намиране.Принципно е предвидено да я преправим използвайки ауспух елементи от Мк2 и обезшумяване, но на по-късен етап.
Предстои и консервация на дъното и гредите с еластичен битумен препарат.
Но да се върна към маслото - загряване на двигателя, източване и махане на филтъра......
Маслото е това.Не робувам на марки.Гледам да е от оторизирани магазини и спазвам сервизните смени.
Задължително слагам и това.......
Това е снимка след смяната и със запален двигател.На реални 200 000км, не пуши, не гори масло, няма EGR, няма катализатори.Яка като мечка.Вози като лодка - как да не се кефи човек !?
Предстои и смяна на антифриз и др флуиди.Ще се глезим тази пролет няма как?
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 19 мар 2017, 22:35
от mladen1984
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 15 сеп 2017, 23:11
от mladen1984
Дойде момента и сезона да поразтъпча "звяра".Едно почистване, резервоара до горе и газ.Първо малко из града, после по магистралата и накрая една разходка до Брацигово и минералната чешма.
Безпроблемно си вървя колицата - мощност колкото ти душа сака....На магистралата захапа лявата лента и държи и не пуска.
Настигнах една мондео 2010 с немска регистрация (и шофьора веднага ми даде път ,като се прибра в средната лента).Подминавайки го гледа скорпиото ето така
.
Ходих напред-назад, докато преди няколко дена стана това......
Водната помпа се предаде.И то на светофар в града.Шурна като лейка.Ако трябва да бъда честен помпата си шумеше и я бяхме забелязали, но не пропускаше грам.Но дойде момента, след 32 годишна, вярна служба да се предаде.
Започнах да търся, еквиваленти,заместители но накрая се спрях на оригинала.И така на следващия ден в 8:00 бях в Мото-Пфое Пловдив.
За мой късмет имаше налична 1бр в София и я поръчах веднага.А след това започнахме да разглабяме старата помпа....
Най-голяма трудност срещнахме с виското на перката.За да се развие се иска специален ключ 36.Поради липса на такъв съставихме друг порядък на разглобяване.......
.....който се оказа ефективен.
Оказа се, ме помпата е с напълно разбит лагер.
А ето какво дойде след поръчката в "МП". Красота - кефя се много.....
Чисто новичка, помпа.От чугун и с месингова турбина.Яката работа.Плюс бонус - почти пълен комплект гарнитури.
Мястото на монтажа към блока....
Подсилване с червен силикон и стациониране към корпуса на помпата с резбови съединения.
и монтаж към блока....
Интересно е решено позиционирането на термостата.Към помпата между две колена отпред и отзад.Почистих местата на старите гарнитури.А за задния край се наложи да си изрежем от клингерит 0,5мм.
А това е стария термостат - работещ безупречно.Решихме да не го сменяме.
И обратния монтаж....
И малко фото тук-там........
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 21 сеп 2017, 22:47
от mladen1984
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 31 окт 2017, 18:37
от Sierrata
Колко клапана имаше под капака?
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 02 ное 2017, 23:26
от mladen1984
Sierrata написа: ↑31 окт 2017, 18:37
Колко клапана имаше под капака?
48 и докато размишляваш нат това да не забравиш да си сипеш газ.
А ето вече с новата боядисана маска (решетка, лаистни и пръскалки).
Re: Етого и моето Скорпио 2.8i V6 Ghia X
Публикувано: 08 дек 2017, 21:02
от mladen1984