Една мечта се сбъдна Ford Cougar 2.5 v6 - Нови снимки

Снимки и обща информация на Вашите коли
Потребителски аватар
mitaka25
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 02 окт 2007, 13:18
Модел на автомобила: ESCORT 1.1 D 84
COUGAR 2.0 16V 2000
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Една мечта се сбъдна Ford Cougar 2.5 v6 - Нови снимки

Мнение от mitaka25 » 29 мар 2009, 17:42

Даваш сумати пари за мощна кола а ще и слагаш газ.Не се бъзикай с колата.Като неможеш да си позволиш бензина не си купувай такава кола.Иначе със здраве да си я караш.И аз чакам до края на месеца да ми докарат кугара и никога не съм си и помислял да слагам газ на каквато и да е кола.

Потребителски аватар
midex
потребител
потребител
Мнения: 178
Регистриран: 07 мар 2009, 23:22
Модел на автомобила: Ford Probe V6
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Една мечта се сбъдна Ford Cougar 2.5 v6 - Нови снимки

Мнение от midex » 29 мар 2009, 18:18

mitaka25 написа:Даваш сумати пари за мощна кола а ще и слагаш газ.Не се бъзикай с колата.Като неможеш да си позволиш бензина не си купувай такава кола.Иначе със здраве да си я караш.И аз чакам до края на месеца да ми докарат кугара и никога не съм си и помислял да слагам газ на каквато и да е кола.
@mitaka25, все едно си ме дебнал какво искам да напиша и си го написал дума по дума, както аз бих го направил. :mrgreen:

@TED, наистина е кощунство да слагаш газова на такава кола, поне от моя гледна точка...иначе поздравления, да я пазиш и да сменяш по-малко части! 8)

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Една мечта се сбъдна Ford Cougar 2.5 v6 - Нови снимки

Мнение от TED » 29 мар 2009, 21:11

@midex и mitaka25

Момчета явно не сте наясно с това как работят съвременните Газови Инжекционни Системи (накратко ГИ). ГИ системата се управлява от контролер с микропроцесор, който взима сигналите от бензиновите инжектори, ламбда сондата и собствени датчици (температура и налягане на газта, температура на редуктора, атмосферно налягане и др.) и изработва управляващ сигнал за газовите инжектори. Те са по един за всеки цилиндър и изходящият им порт (маркуч) се монтира максимално близо до този на бенз. инжектор. Така работейки ГИ се явява звено във веригата за автоматично управление на впръскването на гориво, а не я прекъсва както става с т.нар. "обикновенни газови уредби". Преди нормална работа контролерът на ГИ трябва да се "калибрира", това става автоматично при всички модели от последните 2-3 години и в последствие се донастройва ръчно. За феновете има и изцяло ръчни настройки с триизмерни таблици инж.време/обороти/натоварване, който си е играл с MegaSquirt знае за какво става дума. Не съм мерил никога на динотест кола с инсталиран ГИ, но на старото Мондео бая се базиках. Мога да кажа че с различни настройки може да се направи така че да няма разлика в това как двигателя работи на газ или на бензин. При подобна настройка разхода в литри на газ е 15-20% по-голям от този на бензин. Естествено за тези които броят стотинките има и обеднен режим където разхода на газ е същият като на бензин. За протокола ще добавя че съм виждал Audi S6 (340 кс) с инсталиран ГИ, като единственото условие на собственика беше колата да прави 280 km/h.
Сега малко и за клапаните. Сигурно сте чули че клапаните "горят", "затягат", "пропадат" и т.н. Това става и на бензин, когато клапаните не са регулирани. Вярно е че температурата на горене на сместа е по-висока при работа на двигателя на газ, но това не е проблем за повечето двигатели. Има живи примери за коли карани на газ много стотин хиляди километри. Тогава какъв е проблема? Най-големият проблем са бедните смеси (нали се сещате за онези скръндзи дето навиват едни винтове на газовата уредба) и двигателите без хидравлични повдигачи. Бедните смеси горят с по-висока температура и особено при някои двигатели много бързо правят нагар по клапаните. Заради това те не затварят вече много добре, това увеличава нагара и т.н. Ако двигателя е с хидравлични повдигачи то винаги (естествено в някакви граници ) е осигурена постоянна хлабина на клапаните. Сега конкретно за Кугара, двигателя Duratec 24v е с хидравлични повдигачи и аз естествено няма да го настроя на бедни смеси (следи се ламбда сондата при настройка). Това ми гарантира много хиляди километри безпроблемна работа. За всички по-съвременни (поевтинени) двигатели без хидравлични повдигачи е задължително монтирането на т.нар. Valve Saver, устройство което добавя към горивната смес специална добавка за предпазване на клапаните. Пример за такъв продукт е Flash Lube, но има и други.
Проблема ми е цената на ГИ, около 1400-1600 лв за 6 цилиндров двигател и естетиката под предният капак. Засега няма да го правя защото карам на бензин без акциз и ДДС (работя за военните в Босна) и ми е все едно на газ или бензин съм. Не се заблуждавайте, цената в лева на километър при каране на газ е наполовина от тази на бензин !!!
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
mitaka25
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 02 окт 2007, 13:18
Модел на автомобила: ESCORT 1.1 D 84
COUGAR 2.0 16V 2000
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Една мечта се сбъдна Ford Cougar 2.5 v6 - Нови снимки

Мнение от mitaka25 » 30 мар 2009, 00:01

TED не се обиждай нямам лоши намерения избора за кола ти е много - добър и аз си чскам кугара да дойде ама малкия двигател който е без акциз.Извинявай ако съм те убидил с нещо.

Потребителски аватар
peter1985bg
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 24 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Ford Cougar
Status: Извън линия

Re: Една мечта се сбъдна Ford Cougar 2.5 v6 - Нови снимки

Мнение от peter1985bg » 08 апр 2009, 16:35

TED написа:Благодаря на всички за положителните отзиви, радвам се че колата Ви харесва. Не знам само защо Форд изоставиха идеята за голям европейски седан с 2 врати.... Може би заради кризата, но това не променя факта че съжалявам. Представете си еволюцията на Кугар-а, но с новият кинетичен дизайн.
Много ми се иска да "осъвременя" вида на колата ми, но съм привърженик на т.нар. заводски тунинг и вариантите не са много.

Това е един концепт от 1999 г. наречен Cougar S, който така и не влиза в производство. Предполагам забелязвате колко са крали дизайнерите на другите марки от него. Много е трудно да се повтори, защото се правят промени по калниците и вратите. Нужни са и много нови елементи, брони, халогени, аспуси, решетки и мн. други.
Изображение
Изображение


Това е друг вариант Roush Cougar. Разликите с оригинала са по-малки, устни на броните, прагове, заден спойлер и джанти. Проблема е че не ме кефи толкова. Иначе се продава такъв бодикит за около $800 без джантите....
Изображение
Изображение

Сега малко наблюдения за разхода, първоначално ме стресна - до 17/100 градско и 11.5/100 извънградско. Малко се разминаваше с данните тук:

http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/3209.html.

Понеже всичко друго беше наред, ламбда сондите се "клатеха", горивен и въздушен филтър бяха нови, колата ускоряваше плавно та не знаех каво да пипна... Единствено за което се сетих беше MAF-а, изчистих го с карбураторен спрей и...... О чудо, разхода падна с поне 1,5/100 да не кажа и 2. Сега в града даже и със най-зверското настъпване не мога да мина 15/100, а като карам като баба е даже 11/100 :)

Така че чистете си MAF-овете!!!

@FordsPride
Музиката си взех от старото Мондео:
DEH-P6050UB CD tuner with advanced sound quality and OEL display
Изображение
Високоговотители са сменени с BLAUPUNKT GTX-572.
Сподели ако можеш малко за тоя MAF. Какво представлява, къде се намира и как точно се чисти. Малко съм бос в тези работи, за което се надявам да ме извините... Поздрави.

П.П. Имам същия Кугър, обаче с по-малкия двигател.

Потребителски аватар
Cougar
потребител
потребител
Мнения: 590
Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Една мечта се сбъдна Ford Cougar 2.5 v6 - Нови снимки

Мнение от Cougar » 08 апр 2009, 18:51

Това е датчика, който се намира на тръбопровода между дросела и кутията на въздушния филтър. Конкретно при 2.0 е закачен на пластмасова тръба за кутията на въздушния филтър. Сваля се с ключ "еврейска звезда", мисля така се казваше с дупчица в средата :D Вътре има 3 жички. Аз чистих моя с контактен спрей, ама ако не ти е зацапан мафа не очаквай кой знае к'во :)

Махни си катализатора ! :D Аз махнах моя миналата година и разликата се усети веднага :)
Продавам си колата !

Потребителски аватар
peter1985bg
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 24 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Ford Cougar
Status: Извън линия

Re: Една мечта се сбъдна Ford Cougar 2.5 v6 - Нови снимки

Мнение от peter1985bg » 09 апр 2009, 09:59

Благодаря много за информацията. В какъв аспект се усети разликата, във вървенето или в разхода?

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Една мечта се сбъдна Ford Cougar 2.5 v6 - Нови снимки

Мнение от TED » 13 апр 2009, 12:36

@peter1985bg
Почистих MAF-а със спрей за почистване на карбуратори, безконтактно, пръсках го от 2-3 сантиметра. При мен нишките нямаха метален блясък, след почистването лъснаха. Колата "дърпа" по същият начин, а разхода (градско и извънградко) спадна с 1,5-2 литра.

Сега да ви се оплача колеги.... В четвъртък миналата седмица (09.04) рано сутринта около 2:00 часа минавах транзит през София на път към Пловдив. Влезнах от към Драгоман и на един от първите светофари на бул. Сливница спирам на червено да едно BMW E36 coupe. Още от пръв поглед ми стана ясно че с този ще се дърпаме :) След 8 часа каране съм готов за всякакви забавления на пътя и вече мислено се усмихвах че това ще е поредният гъзар с BMW който съм наказал. Очаквах да е 318is (140 кс) или 320 (150 кс), по-големите 325, 328 и М3 са акцизни и са много редки. Имам "лошият" навик като се дърпам с явно по-слаба кола да не ползвам цялата газ, а само колкото да съм наравно. Като го видя че повече не може настъпвам до край и си отивам. Правя го аз този номер на въпросното BMW и в момента в който настъпвам докрай пича се изстрелва все едно съм спрял....??? Подочух аз едно подозрително свистене и на следващият светофар му махам "Свали прозореца", той сваля а аз с усмивка питам "С турбина си, нали?". Пича още по усмихнат от мен вика "Да!" и понеже вече стана зелено само му вдигнах палец и казах "Супер!". По това как ме "лъхна" си мисля че беше някъде към 300кс., а колата изглеждаше като стандартно купе.... След това карайки бавно и размишлявайки дълбоко спирам на първият светофар на Цариградско и що да видя, до мен от ляво един Голф 3 кабрио с монтанска регистрация и превъзбуден тийнеджър вътре. Викам си, че този вече няма как да не го отнесе. Макс G60 да е :) Тръгваме и докато аз си правех "гаргара" с него на половин газ отзад много заплашително ни връхлетя едно BMW 5ца от последните (познах го по светещите вежди/габарити, беше 5-6 коли назад на светофара). Едвам смогнах да се прибера в лява лента а голфчето в средна. Като прелетя покрай нас какво да видя, то BMW M5 507 кс. Дълбоко разочарован форсирах докрай и оставих голфа отзад, не че имаше смисъл де.... Точно в този момент виждам че прелитам покрай поста на КАТ, една Нива. Явно радара им не работеше, защото щях да ги засека от километри. Имаха си и "жертва", и тя гневно сочеше към нас. BMW-то с над 200, аз със 160 и голфа със 130-140.
Докато излезна на магистралата заедно с подозрението ми че може да ме спрат на КПП-то размишлявах и стигнах до дълбокоумното заключение че като порасна май ще трябва да си купя не Mustang GT, а GT500....

п.с. Колеги преди да започнете с укорителните постове само ще спомена че тази година имам навъртяни 20000 km, а другото ми возило е Suzuki GSX-R 1000 K8. Смятам че знам кога и къде мога да си позволя да се забавлявам на пътя.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
aldov
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран: 03 мар 2007, 14:04
Модел на автомобила: ford escort 1.3, OHV, 1987; ford fiesta 1.3i, 1994
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Една мечта се сбъдна Ford Cougar 2.5 v6 - Нови снимки

Мнение от aldov » 13 апр 2009, 13:04

Здравей и от мен да ти е честита красивата колица.
Едно обаче мога да кажа за тези бели които правиш. Не им е мястото на улицата има си подходящи места за подобни надпревари. Успех :)
П.С.
Повечко си жали колата твърде хубава е...
Aldov
Изображение

Потребителски аватар
Cougar
потребител
потребител
Мнения: 590
Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Една мечта се сбъдна Ford Cougar 2.5 v6 - Нови снимки

Мнение от Cougar » 14 апр 2009, 07:42

Абе хубава хубава, ама 170 к.с. са си 170 к.с. ;) То ти идва от вътре просто.
И аз карам полека, ама на светофар спра ли, ако има някой със спортна кола или БМВ, абе просто някой келеш готов за дръпка, съм винаги готов :D Дори с Кугъра редовно си правех дръпки, макар да беше само 2.0. Сега вече с тея 7.Х сек. до 100 си е друга бира :D :D :twisted:

Колега нямаш ли път към Габрово някой ден да си сверим часовниците ;)
Продавам си колата !

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Една мечта се сбъдна Ford Cougar 2.5 v6 - Нови снимки

Мнение от nikolovvd » 14 апр 2009, 09:41

TED написа:@peter1985bg
... п.с. Колеги преди да започнете с укорителните постове само ще спомена че тази година имам навъртяни 20000 km, а другото ми возило е Suzuki GSX-R 1000 K8. Смятам че знам кога и къде мога да си позволя да се забавлявам на пътя.
Споко! По времето, когато си карал по София се движад разни "момченца на тати", наркотрафиканти, сводници и други, които през деня спят, а нощем обикалят заведенията и въртят бизнес. Просто си се сблъскал с част от подземния свят.
Относно шофирането - то си е като хазарта. Трябва да знаеш, кога да рискуваш и кога да спреш. Това, че си направил някоя дръпка в 2 часа през нощта си е нормално. Ако беше го правил през деня щеше да е безрасъдно при този натоварен трафик в София. Развам се, че мислиш когато поемаш рискове.
Поздравления за автомобила и умната!
Помни, че не е важно колко вдига колата, а колко бързо ускорява. Това е параметъра, който може да ти помогни в критични ситуации.
Какво правя аз при подобни ситуации - дръпвам му на старта и като стигна до ограничението на скоростта 50 или 90 км/ч стабилизирам на тази скорост и го оставям да ме изпреварва. Почти винаги го застигам при някой пост на КАТ, защото някой не знаят кога да спрат да натискат педала.

focus1954
потребител
потребител
Мнения: 49
Регистриран: 29 апр 2008, 17:55
Модел на автомобила: Мондео 1998ма 1,8 седан Джия и автомат.
Status: Извън линия

Re: Една мечта се сбъдна Ford Cougar 2.5 v6 - Нови снимки

Мнение от focus1954 » 14 апр 2009, 10:22

Честито със здраве да си караш Кугъра!
Стана ми интересна тази кола, защото прочетох следното:while a 170 hp 2.5 L Duratec V6, originally designed as a Porsche project before it was sold to Ford, . Излиза, че и Порше има пръст в направата й.

Потребителски аватар
the_killer
потребител
потребител
Мнения: 265
Регистриран: 17 сеп 2007, 12:56
Модел на автомобила: Audi A4 1.8 125k.c.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Една мечта се сбъдна Ford Cougar 2.5 v6 - Нови снимки

Мнение от the_killer » 15 апр 2009, 12:31

Кугъра е страхотен. Поздравления и много безаварийни километри.
Mess with the best, die like the rest

Изображение

Потребителски аватар
midex
потребител
потребител
Мнения: 178
Регистриран: 07 мар 2009, 23:22
Модел на автомобила: Ford Probe V6
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Една мечта се сбъдна Ford Cougar 2.5 v6 - Нови снимки

Мнение от midex » 20 апр 2009, 14:17

За съжаление поради мокър път, по-висока скорост и настъпена шахта на завой, TED вчера се е ударил доста зле на Коматевския възел в Пловдив. :?

Изображение



Добрата новина е, че той лично се е отървал леко и няма наранявания.

Хора, карайте с подходяща скорост за пътните условия и не си рискувайте живота, здравето и машините си, на които толкова им се радваме! Този съвет си го отправям и към мен, че понякой път имам слабост да понатискам повече, отколкото трябва...вярно, че никой не е застрахован от подобни случки, даже и да кара с 50, но все пак е добре да не се предизвиква излишно съдбата...ако и колата да си има ABS, тракшън и какво ли още не. :wink:
Последна промяна от midex на 21 апр 2009, 12:17, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Една мечта се сбъдна Ford Cougar 2.5 v6 - Нови снимки

Мнение от essex » 20 апр 2009, 17:52

еее много гадно за колегата :oops: :( само да е жив и здрав пък машината се копува , пожелавам му бързо и на 100 % възстановяване _friends_ >:D<:
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Една мечта се сбъдна Ford Cougar 2.5 v6 - Нови снимки

Мнение от didon80 » 20 апр 2009, 20:35

Просто каквото и да кажем от тук нататък, няма как да върнем времето назад и всичко това да не се беше случвало......
За съжаление това е вече вторият Кугър, който пострада в рамките на няколко месеца, на колега от форума! Аз от както взех моето Мондео, също не му върви и имам няколко леки инцидента, последния беше на първи април, като на шега един чичка ми отне предимството и ме удари от дясно в калника и бронята......
Добре че е каското....незнам вече почвам да си мисля че някои хора имат лоши очи и колкото повече се гордеем с нашите фордове, толкова повече някой ги урчасва......
Затова трябва да караме нащрек и винаги с едно на ум, факт е че всеки ден стават ПТП-та и всеки си казва, точно на мен ли ще се случи, но истината е че никой не е застрахован и в повечето случаи става косвена жертва на някой, който не знае както собствените, така и на колата си възможности.
Моя съвет е правете си пълно каско на колата, слагайте коланите и внимавайте когато сте зад волана!

Потребителски аватар
Cougar
потребител
потребител
Мнения: 590
Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Една мечта се сбъдна Ford Cougar 2.5 v6 - Нови снимки

Мнение от Cougar » 21 апр 2009, 07:47

Еее, стига бе :(
Това се казва кофти късмет...важното е, че ти си О.К.

Много ли е сериозен удара? Дайте снимки да видим как е положението.
Продавам си колата !

Потребителски аватар
midex
потребител
потребител
Мнения: 178
Регистриран: 07 мар 2009, 23:22
Модел на автомобила: Ford Probe V6
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Една мечта се сбъдна Ford Cougar 2.5 v6 - Нови снимки

Мнение от midex » 21 апр 2009, 12:04

Cougar написа:Еее, стига бе :(
Това се казва кофти късмет...важното е, че ти си О.К.
Много ли е сериозен удара? Дайте снимки да видим как е положението.
Ами то дори само от онази, дето сложих горе се вижда, че работата е сериозна. Иначе на TED нищо му няма, само дето е малко депресиран от случката...
Ето още две снимки:

Изображение

Изображение

Потребителски аватар
m1tev
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 30 яну 2009, 15:02
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Една мечта се сбъдна Ford Cougar 2.5 v6 - Нови снимки

Мнение от m1tev » 21 апр 2009, 16:26

е неееее стига глупости :( Още един Коугар замина :cry: Добре че на Тед му няма нищо :)
Изображение

Потребителски аватар
Cougar
потребител
потребител
Мнения: 590
Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Една мечта се сбъдна Ford Cougar 2.5 v6 - Нови снимки

Мнение от Cougar » 21 апр 2009, 19:25

аз сутринта не видях снимките :( ужасно просто...незнам...искрено ти съчувствам колега, и аз минах през това...горе главата...всяко зло за добро колега :(
Продавам си колата !

Отговори

Върни се в “МОЯТА КОЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 108 госта