Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Снимки и обща информация на Вашите коли
Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от TED » 02 сеп 2009, 19:09

Всичко започна така:

Изображение Изображение

Това се случи вечерта на Великден... За щастие аз се отървах замо с натъртвания и дълбоко опечален от смъртта на големия котарак.

Цялата история я има -> тук

Беше решено да се вземе пак такъв но забавянето не беше малко, знаете как е със застрахователите... Трябваше да изясня и как ще се "оправя" с акциза.
И така един ден ровейки в мобилето попаднах на:

Изображение

Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение

Вярно че пишеше мотор капут, ама видимо купето отвън и вътре беше ОК. Веднага хванах телефона и за мой късмет приятелят ми с автовоз беше в момента в Германия. На другият ден от мястото ХИКС с негова помощ направихме телефонен оглед на колата. Както винаги в немските обяви не лъжеха. Колата се оказа без удари, добра от вътре, с 2 много добри и 2 перфектни гуми, с оригиналните джанти (не надраскани), с оригиналното радио Ford 6000 RDS, даже не и бяха задигнали крика и резервната гума. От вън единственият проблем беше драснат заден ляв калник (само за боя). Палеше, но с шум от двигателя. След кратък пазърлък цената падна на 1600 евро и аз се оказах щастлив собственик на Ford Cougar с неработещ двигател. Естествено хубавите неща стават бавно, така че колата пристигна в България чак след три седмици.

Първият преглед на колата в България показа превъртял един биелен лагер, а той се сменя през картера без да се сваля двигателя. Уви радостта беше кратка, поради съмнения за каране с лошо или несменяне на масло отворихме едната глава и се оказа че и луфта м/у буталата и блока е голям... Очерта се основен ремонт. За "щастие обаче имах още един мотор :), но поради челният удар едната глава беше повредена. Последно остана старият двигател с предната глава от новият. Това автоматично реши проблема с акциза, направих само смяна ка купе. Както всички знаем акциза се плаща за двигателя.

Ето и една малка фото сесия:

Изображение
Изображение
Изображение
Това е каквото остана от старият кугар след като махнахме двигателя. В момента купето е оголено, като всичко здраво е запазено.


Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Двигателят го свалихме заедно с предният мост и цялото окачване.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Това е превъртелият биелен лагер.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Изображение
Изображение
Изображение
Това е точно преди да качим двигателя.

Галерията е -> тук

Малко забавни подробности. Като проверих в МП София за комплект гарнитури цената беше около 500 лв. с доставка две седмици. Бая се съмняваха дали ще съберем двигателя, че не знаели някой да е ремонтирал такъв. То вярно че е 24V с 4 вала и две вериги ама... Последно купих само гарнитура за едната глава, а другите ги използвахме старите.

Тестдрайв-а мина безпроблемно и сега колата чака за нови спирачки (дискове и накладки), пълнене на климатика и ксенон. Също ще се монтира и газов инжекцион, ама със всички глезотийки.
Успях и учудващо бързо да мина КАТ. Първо се притеснявах че бая ще ме мотаят с тази смяна на купе, но се оказа все едно регистрираш кола нов внос. В началото ми напъхаха един топ документи на първото гише и след това само им ги давах на следващите и те си взимаха каквото им трябва.


Скоро ще постна и още снимки.
Последна промяна от TED на 07 ное 2012, 00:12, променено общо 2 пъти.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от essex » 02 сеп 2009, 23:39

10000 X >:D<:
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
Cougar
потребител
потребител
Мнения: 590
Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от Cougar » 03 сеп 2009, 07:35

Добре де, аз съм чувал, че на митницата се записвали номерата на рамата и на двигателя, и после в срок от нам си колко време автомобила трябвало да се регистрира и да се плати акциз.

То по тая логика аз мога да си вкарам кола с по-мощен мотор, да и извадя двигателя и да го сложа на моята, още повече пък че няма да ходя и до кат (кой полицай ще ме спре и ще гледа под задната глава номера на мотора ?)
Продавам си колата !

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от TED » 03 сеп 2009, 11:36

Чул си правилно, но това се отнася само за границите които не са към страни от ЕС. Другото е че тези документи които се попълват са нещо парлама, срещу символична почерпка може да минеш без тях. Другото е че в немският бриф няма номер на двигател, има само на шасито. Да не мислиш че на границата някой гледа "зад задната глава" :) Аз първоначално имах други идеи как да ми се размине акциза и мислех колата да влезе през Румъния за по-сигурно, но после се оказа че няма нужда.
Това което го мислиш за размяната на двигатели е реализуемо, но ти трябва цялата кола донор. Нали се сещаш че има разлики и в много други неща освен двигателя. Нека не забравяме и колко ще ти струва труда по размяната, не всички имат приятел със сервиз, механик и автовоз...
Говорейки за тази тема се сетих как минавайки през една морга в Сърбия собственика ми предложи Мондео МК1 2.5 V6 за 600 евро. Беше в движение с всичко без кожа. Направо щях да го взимам, но беше друг цвят, не като моето :( Иначе щеше да е много забавно :) То сега ме базикат че моето Мондео е единственото дето е присвятквало на ML на магистралата да се отмести от лявата лента при 180, а с 2.5 бая изненадани щях да оставям назад.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

bai_Petko
потребител
потребител
Мнения: 265
Регистриран: 27 юли 2007, 16:14
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 1996, комби автомат
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от bai_Petko » 03 сеп 2009, 14:08

Браво колега, аз не бих издържал на хамалогията.. Я кажете вече нали няма акциз?! Или от другата година отпада?
У нас обаче КАТ служи за да те преебе, а не за да оправи движението.
М. Карбовски

Потребителски аватар
Bijutera
потребител
потребител
Мнения: 1850
Регистриран: 12 авг 2007, 14:51
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от Bijutera » 04 сеп 2009, 10:30

евалата за духа и мотивацията,аз не бих имал толкова нерви и спокойствие да мина през целия този ад....поздрави!

Потребителски аватар
cjbolland2
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 04 мар 2009, 15:51
Модел на автомобила: Ford Fiesta MK4(97),Endura-E-75H.P.
Местоположение: гр.Раковски
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от cjbolland2 » 04 сеп 2009, 11:35

Поздравления за трудът 8)

Потребителски аватар
ageorgiev
потребител
потребител
Мнения: 370
Регистриран: 28 юни 2009, 21:01
Модел на автомобила: New Ford Focus 1.6 (100 hp) Duratec 5d Loder 1899 Tuning (2009)
Местоположение: Sofia/ Pleven
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от ageorgiev » 04 сеп 2009, 12:35

Само боцни една мултимедия с тъчскрийн и ще е супер!
Loder1899 в BG: http://www.pitlane-bg.com/ageorgiev@hotmail.bg" onclick="window.open(this.href);return false;"
Изображение

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от TED » 04 сеп 2009, 13:00

За GPS/Player с тъчскриин мислих много.... но Ford ме "прекараха" лошо. Харесах си Pioneer AVIC-F700BT или Pioneer AVIC-F900BT заради това че са отворени за модификации. И двете са с Windows CE и с IGO8 и има много хакове и къстъм скинове за тях тук.

http://avic411.com/forum/index.php

Големият проблем е че стандарта на форд не е двоен DIN, а е 1,7 DIN. Тогава реших и най вероятно ще си взема Pioneer AVIC-F500BT, което е същото като горните но се води хибридна система. Оригиналното радио на колата си остава, само говорителите се изключват и се включват към усилвателя на Pioneer-а (4х50W, стои скрит някъде в таблото), също той усилва и за GPS-a. Самият ГПС се монтира някъде на стъклото или таблото и лесно се сваля. Така решавам и проблем с немахащият се панел на горните два модела.

Другото което задължително ще монтирам на кугара е темпомат (круиз контрол), с моето каране това е направо задължително.

Сега се опитвам да организирам поръчването на тези глезотийки и като ги монтирам ще има снимки.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
ageorgiev
потребител
потребител
Мнения: 370
Регистриран: 28 юни 2009, 21:01
Модел на автомобила: New Ford Focus 1.6 (100 hp) Duratec 5d Loder 1899 Tuning (2009)
Местоположение: Sofia/ Pleven
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от ageorgiev » 04 сеп 2009, 13:14

TED написа:За GPS/Player с тъчскриин мислих много.... но Ford ме "прекараха" лошо. Харесах си Pioneer AVIC-F700BT или Pioneer AVIC-F900BT заради това че са отворени за модификации. И двете са с Windows CE и с IGO8 и има много хакове и къстъм скинове за тях тук.

http://avic411.com/forum/index.php

Големият проблем е че стандарта на форд не е двоен DIN, а е 1,7 DIN. Тогава реших и най вероятно ще си взема Pioneer AVIC-F500BT, което е същото като горните но се води хибридна система. Оригиналното радио на колата си остава, само говорителите се изключват и се включват към усилвателя на Pioneer-а (4х50W, стои скрит някъде в таблото), също той усилва и за GPS-a. Самият ГПС се монтира някъде на стъклото или таблото и лесно се сваля. Така решавам и проблем с немахащият се панел на горните два модела.

Другото което задължително ще монтирам на кугара е темпомат (круиз контрол), с моето каране това е направо задължително.

Сега се опитвам да организирам поръчването на тези глезотийки и като ги монтирам ще има снимки.
То си има адаптори за тази цел! Pioneer F500 не е точно това, за което ти говоря, а нещо като Garmin+Bluetooth :wink:
Loder1899 в BG: http://www.pitlane-bg.com/ageorgiev@hotmail.bg" onclick="window.open(this.href);return false;"
Изображение

Потребителски аватар
m1tev
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 30 яну 2009, 15:02
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от m1tev » 04 сеп 2009, 16:10

Поздрави и от мене :) :) >:D<: >:D<:
Изображение

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от TED » 04 сеп 2009, 18:00

@ageorgiev

Адаптери има само за 1DIN към Ford, двоен DIN няма как да сложа просто дупката няма как да я разширя.

Изображение

От DIN размера нищо обаче не мога да си харесам.... С този хибриден мулимедиен навигатор (горе-долу така се превежда) на таблото си остава оригиналният Ford 6000 RDS, а нали се сещаш че нещо не ги харесват крадците :)
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
ageorgiev
потребител
потребител
Мнения: 370
Регистриран: 28 юни 2009, 21:01
Модел на автомобила: New Ford Focus 1.6 (100 hp) Duratec 5d Loder 1899 Tuning (2009)
Местоположение: Sofia/ Pleven
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от ageorgiev » 04 сеп 2009, 18:39

Мисля, че навсякъде ще могат да ти слпжат 2DIN устройство в отвора :D Виждал съм монтиран Alpine 2DIN във Ford Puma. оригиналното му CD е същото като твоето :D
Loder1899 в BG: http://www.pitlane-bg.com/ageorgiev@hotmail.bg" onclick="window.open(this.href);return false;"
Изображение

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от TED » 04 сеп 2009, 21:08

Може пък и да стане??? Намерих една снимка в NECO, един там е монтирал 2DIN ама е рязал панела. Аз имам два и ще пробвам.

Изображение
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
Cougar
потребител
потребител
Мнения: 590
Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от Cougar » 05 сеп 2009, 00:23

Аз мотор знам какъв искам и от какви коли става, със всичко съм наясно ;)
Като се ударих с Кугъра мислех да вкарвам 2.5 с десен волан и да сменям дирекция след това с моите части, ама една адвокатка ме наплаши с тея акцизи, глоби, регистрации и тем подобни и се отказах.

И все пак евала за ентусиазма, явно наистина харесваш модела, дано нещата се подредят както искаш :)
Аз лично покарах Проуб и се отказах от Кугъра веднага :) сега седи у гаража :) Някой път може да се срещнем да направим една сверка ;)
Продавам си колата !

Потребителски аватар
momo76
потребител
потребител
Мнения: 533
Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от momo76 » 07 сеп 2009, 17:13

TED написа: Другото което задължително ще монтирам на кугара е темпомат (круиз контрол), с моето каране това е направо задължително.
Ако имаш въпроси за темпомата мога да помогна. Преди няколко месеца си боцнах един на Мондеото и май още се спомням как става монтажа и кабелите.

Потребителски аватар
amplified
потребител
потребител
Мнения: 465
Регистриран: 16 фев 2008, 02:29
Модел на автомобила: 2008 Mondeo MkIV Duratec 2.0 145bhp Тitanium X
Местоположение: Бургас-София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от amplified » 08 сеп 2009, 12:39

momo76 написа:
TED написа: Другото което задължително ще монтирам на кугара е темпомат (круиз контрол), с моето каране това е направо задължително.
Ако имаш въпроси за темпомата мога да помогна. Преди няколко месеца си боцнах един на Мондеото и май още се спомням как става монтажа и кабелите.
колко горе долу ти излезе?

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от TED » 08 сеп 2009, 15:53

Почъчах темпомата, на мен ми струва толкова:

http://cgi.ebay.de/WAECO-Geschwindigkei ... 0227750647

Повече информация има тук:

http://www.waeco.com/en/3512_452.php

Като го слагам ще направя и снимки. Не би трябвало да е голям проблем, особено за кола която го има като опция.

Изображение

А ето тук има снимки как се монтира на мондео МК3 1.8 бензин. На френски е, но който иска може да си го преведе с google.

http://fordclubinternational.leforum.eu ... itesse.htm
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
momo76
потребител
потребител
Мнения: 533
Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от momo76 » 08 сеп 2009, 19:26

Нямаше ли да е по лесно с темпомат от мондео МК2.

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от TED » 09 сеп 2009, 13:37

По-лесно щеше да е, ама като нямам кола донор....
Иначе е най лесно с кугар с темпомат за донор, но темпомата не е бил стандартна екстра за европа и са много редки.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Отговори

Върни се в “МОЯТА КОЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 1 гост