Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Снимки и обща информация на Вашите коли
Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от TED » 22 сеп 2009, 12:16

Ето още няколко снимки от другият фотоапарат.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от TED » 01 окт 2009, 11:12

След почти месец и изминати 1500 км. най-накрая намерих време да снимам кугара. Както се вижда той е точно същия като старият ми.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Всичко по колата си е оригиналното, джанти, радио, даже стелките. Засега пурвият "тунинг" е газов инжекцион, получи се добре и няма разлика газ/бензин.

Изображение

Поръчах и тези джанти, че идва зима и ми трябва втори комплект.

Изображение
Изображение
Изображение

Другото нещо което поръчах и чакам е навигация двоен размер - Pioneer AVIC-F700BT

Ето и как би трябвало да стои.

Изображение

А това е темпомата който вече дойде, като имам повече време ще го монтирам

Изображение

Следващият належащ "тунинг" е ксенон за късите, че основно карам през нощта. Задължително ще е 4300К, по-студените не осветяват пътя така добре.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
ageorgiev
потребител
потребител
Мнения: 370
Регистриран: 28 юни 2009, 21:01
Модел на автомобила: New Ford Focus 1.6 (100 hp) Duratec 5d Loder 1899 Tuning (2009)
Местоположение: Sofia/ Pleven
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от ageorgiev » 01 окт 2009, 15:15

Супер става. За мултимедията мога да помогна с чисто нов Pioneer AVH-P4000DVD на супер цена _friends_
Loder1899 в BG: http://www.pitlane-bg.com/ageorgiev@hotmail.bg" onclick="window.open(this.href);return false;"
Изображение

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от TED » 07 ное 2009, 19:55

Най-после намерих малко време да снимам кугара с новите джанти. От последният ми пост направих някои модификации:

1. Нови джанти OZ Caravaggio, от мерак сложих на тях зимните гуми. Малко като циганите с новите обувки в калта ама...
2. Зимни гуми Sava Eskimo S3 205/55 R16.
3. Модификация на ел.стъклата да са "one touch" и нагоре и надолу (автоматични).
4. Ксенон HID 4300K на късите.
5. Пристигна ми новото радио Pioneer AVIC F700BT. Качих му най-новият софтуер 3.01 от Pioneer (по принцип е платен :D), отключих вградената навигация IGO 8.3 и налях европейски карти. За утре оставвих монтирането.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Имам и още идеи за модификации, като някои от тях са много щури. Поръчал съм нови колектори за кугара, без катализатори. Според всички сложили ги на мондео или кугар с Duratec 2.5 V6 мощността се вдига поне с 10 к.с. (мерено на дино).

Mercury Cougar 2.5L V6 Duratec / Shorty Header Set/Y-Pipe

Изображение

Изображение

Друга идея е нов мотор. Единственият европейски вариант е мотор от мондео МК3 ST220, това е Duratec ST 3.0 V6. Дават му 226 к.с. на мондеото, а с леки модификации става над 250 к.с. Имаше наскоро един такъв мотор в e-bay ама го изпуснах...

Ford Mondeo bzw Cougar ST220 Motor mit Steuergerät
Последна промяна от TED на 09 ное 2009, 18:56, променено общо 1 път.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
momo76
потребител
потребител
Мнения: 533
Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от momo76 » 09 ное 2009, 09:25

TED написа:3. Модификация на ел.стъклата да са "one touch" и нагоре и надолу (автоматични).
А това как го направи. Добави си още 3 релета или някаква друга е схемата.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от mrdds » 09 ное 2009, 10:02

Браво Тоше,поздравления за търпението и здравите нерви.
И дано не те сполетяват такива нещастия вече. _friends_

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от TED » 09 ное 2009, 13:29

@momo76

Да, добавят се три релета. Има едно такова в шофьорската врата, което отговаря за автоматичното сваляне. Там се свързва още едно за посока нагоре. За пасажерската врата трябват още две релета. Гадното е че по схема нужните жици са във вратите и съответно релета трябва да се монтират там. На мондео МК1 и на кугара релетата са с по 4 извода, а на мондео МК2 са с 5. За модификацията стават само 4 изводните. Аз ги купих от морга за по 5 лв./бр.

@mrdds

Благодаря за пожеланията, старая се :D
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от TED » 06 дек 2009, 22:36

Вече направих 10000 км на кугара... Времето и километрите минават, но и аз не се спирам :D

След месец чакане пристигнаха новите колектори.

Изображение

Естествено много скоро ще бъдат монтирани, само се чудя дали да не ги бандажирам със стъклена вата. Разрових се из нета и ето как би трябвало да изглеждат с ватата.

Изображение

Предполага се че така се предпазват от топлината околните агрегати. Проблема ми е че не знам от къде да я купя. Ако някой знае да казва.

Докато чаках колекторите се подготвих добре за тях. Смених цялата изпускателна система (т. нар. генерация) от колекторите до края. Така премахнах долният катализатор, като го смених с резонаторно гърне (може да се гледа през него :D) Използвах тръби 2.5" (63.5 мм) от колекторите до мястото където е разклонението към двата накрайника. Използвах оригиналните последно гърне и накрайник, а от другата страна сложих същото от старият ми кугар. Според мен стана добре, а и звукът е невероятен.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Сигурно някой ще пита дали се е увеличила мощността? Ами и да е не е с много, само усещам че колата стана по отзивчива. При подаване на газ се зачудва по-малко.

За другият генерален мод, смяна на двигателя с 3 литров от мондео ST220 се отказах засега, много е скъпо. Цената на мотора+труда+някои части+Чип тунинг се получи 2500 еуро и ме приземи. След време ако изкочи по-евтин двигател ще го мисля пак.

Замислям се за смяна на окачването, не усещам добре колата на пътя. Всички приятели твърдят че е заради това че карам малко твърдо но... Оглеждам се за регулируеми спортни амортисьори KONI и пружини EIBACH с които да сваля колата с 25-30 мм. Какво ще кажат финикийците обаче е най важно :D

Монтирах новото радио, като остана малко козметика. Ето и как изглежда.

Изображение

Всичките му функции работят безупречно, като ме учуди че звукът е по-качествен и мощен от старият ми Pioneer 6-та серия. Предполагах че ползват същите чипове, ама явно не.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
ageorgiev
потребител
потребител
Мнения: 370
Регистриран: 28 юни 2009, 21:01
Модел на автомобила: New Ford Focus 1.6 (100 hp) Duratec 5d Loder 1899 Tuning (2009)
Местоположение: Sofia/ Pleven
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от ageorgiev » 11 дек 2009, 20:47

Браво, станало е супер! Сподели инфо за инжекциона и как е като разход...

ПП: Колко ти излезе нави-то?
Loder1899 в BG: http://www.pitlane-bg.com/ageorgiev@hotmail.bg" onclick="window.open(this.href);return false;"
Изображение

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от TED » 12 дек 2009, 15:06

Моето мнение е че ЛПГ инжекцион е задължителен за всички бензинови двигатели в българската реалност... Разход от над 10 л/100 градско не се издържа. Конкретно за кугара градско ако го галя е 12 л/100 бензин, а в началото като се кефех съм правил и 17. На газ е нещо подобно, за пример:

Пловдив - София - Пловдив (270 км) - Магистрално за тест на газовата, под 180 съм падал рядко и за малко. Разход 16.5 л/100 газ.
Сараево - Пловдив (750 км) - Смесено 1/3 планински и междуградски път (80-90-120) и 2/3 магистрала (150-160). Разход 12.5 л/100 газ.
Междуселски път (80-90) - Разход 10 л/100 газ.

Като цена ми излиза наполовина на бензина, а правя по 3500-4000 км на месец...
Цена за инсталиране на 6 цилиндров двигател около 1500 лв.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от TED » 26 дек 2009, 19:07

Зимата дойде и кугарът не ме разочарова, е то и аз на есен не го разочаровах де :) Зимни гуми и всичко му е ОК. Имаше една сутрин запали от първият път на -20С.

Изображение

С леко закъснение ми дойдоха и калобраните. Първо в МП доставиха за куга, явно ги бъркат двата щата :lol:

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

Иначе културка, в пликче, с описание и комплект крепежни елементи. За половин час ги монтирах без да бързам. Не може да се каже че разкрасяват колата, но със сигурност пазят.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Дойде една друга интересна джаджа, камера за обратно виждане.

Изображение

Тази чудесийка се монтира над задният номер, между светлините му. Като включа на задна (светне лампата отзад, от там се захранва) на дисплея на навигацията имам видео с изненадите които ме очакват. Пробвах я, работи и в някой слънчев ден ще я монтирам.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
Next
потребител
потребител
Мнения: 341
Регистриран: 30 мар 2008, 17:33
Модел на автомобила: Ford Focus 2004, BMW E46 Х2 ,Nissan Navara 2.5di
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от Next » 27 дек 2009, 16:02

Много ме радва това с гърнетата станало е много добре както и всичко останало което си барнал по колата. Евала
Изображение

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от debug » 27 дек 2009, 22:34

Браво! Завиждам ти (благородно разбира се) за мерака и свободното време. *00134*
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от TED » 28 дек 2009, 10:45

Благодря колеги, опитвам се да не правя "пернишки тунинг". Гледам и всичко да е поне малко полезно. За съжаление обаче свободното време хич го няма... Намислил съм и още неща, но всичко по реда си.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от paci » 05 яну 2010, 20:28

TED написа:С леко закъснение ми дойдоха и калобраните. Първо в МП доставиха за куга, явно ги бъркат двата щата :lol:
Добре, че не си им дал на тях да ги монтират :) =)):
Кефиш наистина ... завиждам и аз :D:

Потребителски аватар
ageorgiev2010
потребител
потребител
Мнения: 121
Регистриран: 24 дек 2009, 16:42
Модел на автомобила: Volvo C30 (2010) 1.6 R-Design
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от ageorgiev2010 » 05 яну 2010, 22:32

Супер проект! Много готино е станало всичко :D

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от TED » 06 яну 2010, 10:00

За много години и само хубави неща на всички.

Кугара получи нови филтри. За купето сложих с активен въглен, че имаше едни миризми като на влага (това без да е включван климатика). Съдейки по вида на старият филтър май си беше оригиналният... С един приятел спорихме за ползата от активният въглен, според него един прост хартиен FILTRON за половината пари щял да свърши същата работа ама за 20 лв. разлика по-добре с въглен :D

За за двигателя сложих панелен K&N филтър. Не защото е "спортен" :D ами защото е за мнoгoкратна употреба. Мие се и се смазва наново и пак се забива у колата. Сметката му излиза след 40000 км. При цена на K&N филтъра 110 лв. + 40 лв. за препаратите = 150 лв. Нормалният ми филтър е 30-40 лв. За спортистите само ще спомена че допълнителните конски сили от филтъра не ги усетих, както стана и с ауспусите :D

Скоро ще сложа нови снимки на още неща. Монтаж на новите колектори и на KONI окачването, което пътува към мен.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
crank1968
потребител
потребител
Мнения: 279
Регистриран: 31 авг 2009, 09:45
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16v 115 p.s ZETEC Ghia Turnier след 95-
Местоположение: PlovDiv
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от crank1968 » 06 яну 2010, 10:19

Уникална кола. Следя темата с интерес ето това е кола.Ти ще и сложиш повече екстри от s-class.Евала _friends_ _friends_ _friends_
http://www.youtube.com/watch?v=4ZS_qNIBUdQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
midex
потребител
потребител
Мнения: 178
Регистриран: 07 мар 2009, 23:22
Модел на автомобила: Ford Probe V6
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от midex » 06 яну 2010, 12:04

TED е Фантомас...в скоро време ще й сложи реактивен двигател, излизащи крилца и от магистралата направо ще излита за по-напряко. :D

П.П. Колата на Фантомас :mrgreen: -> Изображение


Офтопик:/ Между другото с какви свещи си? Щото аз съм си с едни почти нови Моторкрафт, ама сега съм поръчал едни иридиеви на NGK, че тук (http://www.sparkplugs.com/sparkplug411. ... lts&mfid=0) им дават най-равномерната характеристика от всичките, че даже и от Пулстар-а - при всички режими на работа. А за панелен K&N все още се въздържам, тъй като с много хора съм говорил и все противоречиви мнения чувам, относно филтрацията на малките частици най-вече. :?

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от TED » 06 яну 2010, 13:13

За реактивен двигател не знам, но за 3.0 V6 от мондео ST220 се оглеждам. В UK са го правили няколко човека. На практика двигателя е като моят само с по-голям обем и модификациите са реализуеми. Според меренето на англичаните се достигало до 240 к.с. на колелетата. Проблема разбира се както винаги е финансов.

http://www.fordmondeo.org/forum/printpo ... id/791639/


За свещите направо ме е срам да кажа. Сега съм с 4 свещи BOSCH и 2 Denso, платинени. Имах два пробили кабела и ми прецакаха две от свещите BOSCH. Закърпих положението с кабели от старият ми кугар и две свещи Denso. Поръчах и ми дойде комплект кабели, а свещите още ги чакам. После ще се смени всичко в комплект.

Това са свещите които чакам - NGK LASER PLATINUM, за тази цена са перфектни.
http://cgi.ebay.co.uk/Ford-Mondeo-2-5-v ... 0061472292

В БГ всички търговци са големи ентусиасти. Като си търсих по спешност кабели и свещи се оказа първо че ги нямат в наличност и второ че са на космически цени. След бърза проверка установих че цената от чужбина с доставката на кабелите и свещите е на половина. За ориентир давам БГ цените -> 250 лв. кабели и по 22 лв. на свещ, като и двете са с доставка за след седмица или две...

За високопропусклив филтър не го мисли, двигателя буквално е такава мелница че и врабчета може да мели :D, а и K&N филтъра хич не прозрачен. Предполагам и че дава все пак някое конче в добавка на високи обороти, когато двигателя смуче най-много въздух.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Отговори

Върни се в “МОЯТА КОЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта