Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Снимки и обща информация на Вашите коли
Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от Didibao » 10 яну 2014, 18:26

Браво колега, такъв ъпгрейд правихме на МК2 лятото и всичко става точно както си го описал, аз реших да ползвам апарати от 2,5 V6 мондео заради възможността да карам с 15-ки зимни гуми, че иначе като теб трябваше да ги изхвърля.
Изображение

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от mladen1984 » 14 яну 2014, 17:45

Наистина ефекта е страхотен.Видях го на живо - получило се е много добре.И на мен ми предстои същата процедура :D
Изображение

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Ford Cougar 2.5 V6 вече ST200

Мнение от TED » 23 мар 2014, 17:36

Най-накрая един двугодишен проект вече е към края си… Cougar ST200

От темата по-нагоре знаете че си купих двигател, скорости, кабелаж и компютър от Mondeo ST200. Двигателят беше в незнайно състояние, но на приемлива цена и най-важното – пълен комплект, всичко от донора.

Първо го мих, че беше много мръсен и след това започна разглобяването. Естествено не бих сложил под капака на колата си двигател в незнайно състояние за да го „пробвам” как работи. Започнах от долу, оказа се че има превъртял един биелен лагер, но в начален стадий, като надран беше само коляновия вал, биелата си беше ОК. Взех решение двигателят да се ремонтира „както трябва” – основен ремонт.

Целият двигател беше разхвърлян на парчета, измит, подсушен и смазан.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Блока беше премерен и нямаше износване на цилиндрите, буквално хонинга си стоеше в средата на работния ход. Буталата и буталните болтове също бяха наред. Въпреки че ключа на сегментите беше в нормите реших да ги сменя.

Дойде ред да се поръчват части.

Основни и биелни лагери за първи ремонт KING

Изображение

Сегменти NPR. Тук заигравката беше голяма, ST200 мотора е с диаметър на цилиндъра 81,6 mm, докато масовият шестак на форд е с диаметър 82,4 mm. Съответно обемите са им 2495 и 2544 куб. см. За масовият размер 82,4 mm има сегменти от няколко производителя, а за 81,6 няма… Добре че в новият каталог от 2012 на NPR се „появиха” че иначе трябваше ръчно да пиля по-големите…

Изображение

Пълен комплект гарнитури DNJ от щатите, оказа се че Ford Европа продават за този двигател само small block (сглобен блок с буталата и коляновия вал) на космическа цена. В щатите обаче си има всякакви части за този двигател, защото си го карат на бая модели на форд и мазда. Комплекта включва гумички на клапаните, всички гарнитури, семеринги и О пръстени от картера до горе. Цената с доставката беше малко над 500 лв., като това е много изгодно.

Изображение

Започнах с ремонта на главите.

Изображение

По единият от смукателните клапани на всеки цилиндър имаше невероятно много нагар.

Изображение

Това е клапана който се отваря през вторите дросели след 4000 оборота. Това всичко е резултат от смесването на маслените пари и изгорелите газове от EGR-а.

Изображение

Сумарно нагара по ствола на клапана и по камерата едва позволяваше да преминава въздух. Нека след това някой да ми хвали двигател на 200К+…

Изпускателните клапани имаха малки язви и минаха един лек шлайф. Това е клапана преди, след шлайф и след напасване.

Изображение

Ето ги и леглата на клапаните, почистени и напаснати.

Изображение

Изображение

Естествено главите бяха зачистени на най-тънкия шлайф и получиха нови гумички на клапаните.

Изображение

Коляновият вал беше шлайфан за първи ремонт и сглобяването започна.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Използвах скоростната кутия, маховика и съединителя от донора. Маховика е с около 2 кг. по-лек, съединителят най-вероятно е по-здрав, а скоростната кутия е с по-дълга 5-та скорост. Смених само феродото на съединителя и отворих скоростната кутия за да я прегледам от вътре.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

След като всичко изглеждаше добре за един уикенд разменихме моторите.

Изображение

Изображение

Ето това е ауспухната система на кугара ми. Първото гърне е проходно - т.нар. сакс, второто е заглушително, а двете задни са проходни. Диаметърът отпред е 63 mm, като отзад се разклонява на 2 Х 55 mm. Звукът лично според мен се получи, показва сила и не е натрапчив при каране.

Изображение

В момента разработвам новият двигател, като съм минал около 300 км. Използвам старата електроника, компютър, кабелаж и дюзи, защото за новият компютър нямам чип за имобилайзера (дойде ми без ключ). Следващата стъпка е да сложа родната електроника и дюзи (те са с по-голям дебит и не мога да ги използвам със старият компютър). Скоро ще има още снимки и инфо.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10845
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от ЯЛТА » 23 мар 2014, 21:34

Браво Тед, свършил си невероятно много работа по двигателя ! Сега е време той да ти се "отплаща" подобаващо.
Дай Боже да се возиш много и безаварийно.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
BIGFORDFAN
потребител
потребител
Мнения: 1368
Регистриран: 03 май 2007, 05:06
Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от BIGFORDFAN » 23 мар 2014, 23:01

Браво за труда и вложените средства, сега ще имаш перфектен и уникален мотор за Кугъра. Понеже от една седмица се возя всеки ден в едно ST200 и ти гарантирам че си заслужава всичкия труд, мотора е много як.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от Didibao » 24 мар 2014, 08:08

Евала за работата по колата и мотора.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Изображение

Потребителски аватар
gorskiq
потребител
потребител
Мнения: 361
Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от gorskiq » 24 мар 2014, 20:22

Толкова много снимки, направо цял филм, нямам думи... браво, уникална.

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от mladen1984 » 24 мар 2014, 20:30

=D>:
Изображение

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от TED » 30 мар 2014, 16:45

Друг двигател с други свещи.

Изображение

На старият двигател бяха PTR5D-10, а на ST200 са PTR6D-13. С една степен по-студени заради по-голямата степен на сгъстяване и с по-голямо разстояние - 1,3 мм срещу 1 мм. Старите свещи са на около 60 000 км и без това са за смяна. Смятам преди да сложа новите да им намаля разтоянието на 1 мм, поради това че основно карам на пропан-бутан.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
SvetlioGeorgiev
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 15 окт 2010, 12:32
Модел на автомобила: Mondeo ST200 2.5 V6, Mondeo MK1 1.8 TD, Mondeo MK2 1.8 TD EDNURA-DE
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от SvetlioGeorgiev » 02 апр 2014, 12:04

Евала колега за труда, аз от скоро съм с мондео ST200 същия мотор, разликата му с стандартния 2.5 който съм карал е доста голяма, четох по английски сайтове доста ги хвалят ST200 моторите което е добре. Ще се радвам да се запознаем да обменим малко инфо как са тези моторчета. :)
Изображение
POWERED BY SVT...

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от TED » 02 апр 2014, 15:53

И аз ще се радвам да се видим :) Не са много шестаците във форума.

Малко ще те разочаровам за ST200, двигателят е буквално същият като всеки друг дуратек V6. Повечето конски сили са на високи обороти, а до 4000 и мощност и въртящ момент не са повече от на масовия шестак. Даже и ST200 мондео пак не става "бегачка", тежка кола с предно няма как да е добра на старта. В това и сам ще се убедиш като сложиш мондеото "на линията" с други коли. Оказва се че двулитрови, четирицилиндрови коли взимат 400 метра по-бързо... Силата ти е на магистралата, там мощността си казва думата и малолитражките окапват на 180-200, докато шестака пее на 200 и може да направи 240. Тук е другото предимство на ST200, има по-дълга 5-та предавка и ще ти прави икономия на гориво в сравнение с другите шестаци. Със старата скоростна кутия на кугара на 110 бях с 3000 оборота (макс. скорост 240 км/ч), а със ST200 кутията на 3000 об. са 120 км/ч. Прости сметки показват че на 240 км/ч ще съм на 6000 оборота, а до червеното има още :)
Последна промяна от TED на 03 апр 2014, 01:12, променено общо 1 път.
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
SvetlioGeorgiev
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 15 окт 2010, 12:32
Модел на автомобила: Mondeo ST200 2.5 V6, Mondeo MK1 1.8 TD, Mondeo MK2 1.8 TD EDNURA-DE
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от SvetlioGeorgiev » 03 апр 2014, 00:37

Благодаря много за инфото, но да ти кажа очарован съм, все пак старото ми беше 1.8 115, и да ти кажа за мен върви доста сериозно което е нормално двойно на старото ми е, забелязвам по светофарите ако съм с изключен тракшън и набия газта доволно не може да хване в път.... Просто за мен е идеално като се има предвид какви баири са в България, с старото умирах като видя баир беше много не приятно. А като го прибирах ST-то на магистралата от 110 до 180 направо ми скри шапката... а при 180 почна още по вече да набира но викам айде стига толкова че нито я знам нито нищо още :D
Изображение
POWERED BY SVT...

Потребителски аватар
fen4eto
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 11 авг 2012, 11:26
Модел на автомобила: Cougar 2.5 V6
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от fen4eto » 11 авг 2014, 19:51

Здравейте стори ми се че тук ще е подходящо да попитам някои знае ли как се сваля капака на десния АИР БЕГ на Форд Кугар? :)

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от paci » 11 авг 2014, 22:33

III. Специални правила за ползване на раздел "Моята кола" във форумa на "Клуб Форд България"
В темите се публикуват и коментират снимки, обща информация и кратка история (по желание) на Вашата кола, ъпгрейди, процеси на доработка, актуално състояние на автомобила и др. подобни.
За проблеми по автомобила, се пише в останалите съответни раздели на форума.

Потребителски аватар
martin1977
потребител
потребител
Мнения: 848
Регистриран: 17 май 2010, 16:42
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Cougar 2.5 V6 ---- v2.0

Мнение от martin1977 » 12 сеп 2014, 11:38

Колеги, ще се радвам тази тема да се развива. И аз отскоро съм с 6-так, макар и обикновен. Не е Кугър или МК2, а Мондео МК3 от 2002 година. Избрах тази кола поради 2 причини: 1. Че този мотор почти без изменение се използва от 1994 до 2006, и 2-ро - Мондео МК3 е по-ново поколение автомобил. Сега се радвам, че имам сравнително по-нова кола с изпитан мотор от старо поколение, доказал като здрав и надежден. Скоро мисля да го газифицирам. Ще се радвам Тед да продължи да ни засипва с безкрайно полезна информация. Хубавото е че и у нас има ентусиасти и привърженици на тези двигатели и ми е странно че тук се броят на пръсти, а в Англия примерно този мотор е станал нещо като религия и има много поклонници. Само да вметна, че на колегата снимките от предните постове не излизат, ако може да ги оправят да се виждат.

Отговори

Върни се в “МОЯТА КОЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта