Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Снимки и обща информация на Вашите коли
Потребителски аватар
jinjileza
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 06 авг 2012, 00:08
Модел на автомобила: Fiesta XR2i
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от jinjileza » 10 ное 2012, 17:53

:shock: Много хубав Ескорт ... евала за това което правиш по подръжката му :)
Изображение

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от Nebhotep » 25 ное 2012, 10:48

Сменен беше комплект съединител LUK, след като преди 1 500 км. започна да приплъзва.

Изображение
Изображение


Сваленият се оказа оригиналният, като е издържал нереалните 233 000 км.!!!
Последна промяна от Nebhotep на 31 мар 2013, 22:29, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от mladen1984 » 25 ное 2012, 20:26

Не са редки случаите оригинални съединители да издържат и към 300 000 км.Подчертавам при нормална експлоатация!!!Твоя с лагер помпа ли е и колко ти излезе смяната!? _friends_
Изображение

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от Nebhotep » 25 ное 2012, 20:34

С жило съм слава богу! Комплектът е 200 лв., а смяната от моите майстори в провинцията ми е безплатна иначе ми искаха в София 150-160 лв.

Потребителски аватар
plamiko
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 15 яну 2010, 18:01
Модел на автомобила: Ford eskort 1.6 16V Turnier-1995 Ford focus 1.6 100ps.2008 Turnier
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от plamiko » 12 яну 2013, 16:32

Поздравления за добрата поддръжка.Като чета за ескортите и ми става доста мъчно за моя,който се наложи да го зарежа в Германия след пропуснала гарнитура на главата,но дълги години ми служи верно и е обиколил многократно Европа.Всяко зло за дабро сега се сдобих с фокус голямо е удоволствието,е липсва ми осветлението в краката...

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от Nebhotep » 15 яну 2013, 19:13

Eто с какво се обзаведохме при евентуална остра нужда от светлина по пътя. Оригинално LED фенерче, зареждащо се в запалката произведено от Richbrook!

Изображение
Изображение
Последна промяна от Nebhotep на 31 мар 2013, 22:30, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
gorskiq
потребител
потребител
Мнения: 361
Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от gorskiq » 17 яну 2013, 19:16

Здравей и от мен колега, много безаварийни километри ти пожелавам и аз. Ескорта е станал чудесен, а мислил ли си за едни 15-ки лети джанти, които биха му стояли много добре, а и да му смениш пластмасата около километража с такава от имитация на махагон, както е при Ghia. Поздрави.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от Nebhotep » 17 яну 2013, 20:55

Здравей, благодаря за пожеланията! Аз по принцип не съм тунинг маниак на външния вид. За мен е важно колата да вози меко и приятно и вътре в салона да е максимално комфортно, като не правя никакъв компромис с нещо развалено, където и по колата да е. Замислял съм се за джанти, е няма да са 15-ки, че много твърдо вози, но може да се навия за елегантни 14-ки. Честно да си кажа, махагоновата имитация при ескорт изобщо не ми харесва, особено с този тъмен салон, при бежовия салон стои много по- добре.

Потребителски аватар
plamiko
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 15 яну 2010, 18:01
Модел на автомобила: Ford eskort 1.6 16V Turnier-1995 Ford focus 1.6 100ps.2008 Turnier
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от plamiko » 18 яну 2013, 17:23

Аз имам две оргинални джанти алуминиеви останали от моя ескорт ако те интересуват пиши ми лично съобщение.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от Nebhotep » 27 яну 2013, 20:02

Довърших и осветлението в багажника, като сложих още едно плафонче на корите:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Последна промяна от Nebhotep на 31 мар 2013, 22:33, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от mladen1984 » 27 яну 2013, 22:22

=D>: супер
Изображение

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от Nebhotep » 20 фев 2013, 15:33

Днес продължих с изолацията на автомобила, беше останал само тавана да се направи. Използвах отново любимият ми стизол (подложка за паркет)- 3 мм. Просто за цената си това нещо е супер, естествено не може да се мери по качества с dynamat или stp, но е 100 пъти по евтино (0.80 лв. на м2) и много много по- леко, въпреки това има добри шумоизолиращи и топлоизолиращи качества. На тавана гоня ефект не толкова за шумоизолиране, колкото за топлоизолация, тъй като през лятото тъмния автомобил се нагрява доста и на децата им е тежко при пътуванията. А пък и през зимата няма да бяга бързо топлото.
Имам намерение да затъмнявам задните странични прозорци и евентуално задното стъкло, но с минимален процент около 5-7 %.

Потребителски аватар
jinjileza
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 06 авг 2012, 00:08
Модел на автомобила: Fiesta XR2i
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от jinjileza » 20 фев 2013, 16:12

Това с подложката и аз ще го пробвам само да се стопли още малко ... имам останала подложка в къщи :)
Изображение

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от Nebhotep » 15 мар 2013, 19:17

Поредна модификация на интериорното осветление. Случайно забелязах, че плафоните в багажното отделение от транзит (2000-2012 г.) са еднакви с тези на ескорт и мондео, с разликата че са кристални, а не матови като моя. Това е плафона, току що пристигнал от Англия и почистен до блясък:

Изображение

Така свети вече поставен:

Изображение

Светлинният поток е поне с 25% повече от предишното матово светене!

Снимките са правени с телефона и не са много добри.

Edit:Сега слязох и нащраках малко:

Изображение
Изображение
Изображение
Последна промяна от Nebhotep на 31 мар 2013, 22:37, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от Nebhotep » 16 мар 2013, 18:26

Днес за първи път се усети ползата от изолацията на тавана, която поставих преди 3 седмици. Сутринта при външна температура - 3 градуса, вътре в колата беше учудващо топло около 6 градуса. Преди без изолацията разликата беше само около 3-4 градуса, а сега е 9. На ескорта фабрично нищо не се поставя на тавана, има само два битумни листа и зимата купето лесно губи топлина, а лятото много бързо се нагрява. :D >:D<:

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от Nebhotep » 31 мар 2013, 20:00

През почивните дни сложих летните гуми Kleber Dynaxer HP3, смених задните накладки с оригинални на Motorcraft, също сменен оригинален горивен филтър и си монтирах предни ветробрани на Heko.
Старите фабрични накладки са издържали геройските 238 000 км. Горивният филтър беше на 42 500 км. и от любопитство го отворих, за да видя в какво състояние е. Зареждам от Лукойл и от изминатите 42 000 км., около 25 000 са с бензин Ecto 95, а останалите с 95 обикновен. Ето как изглежда филтърът има боклуци, но в сравнително нормално количество:

Изображение

Изображение

Ето и една малка фотосесийка:


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Последна промяна от Nebhotep на 31 мар 2013, 22:42, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от mladen1984 » 31 мар 2013, 20:46

*youtheman*
Изображение

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от Nebhotep » 01 апр 2013, 19:19

Днес се обзаведохме за очакваните валежи с оригинални чистачки Ford Premium DuoTec само за 39 лв. от магазина на Моторкрафт (е с отстъпката иначе са 45 лв.). Старите бяха също оригинални и издържаха 3 години и изминати с тях около 60 000 км. Много съм доволен от качеството им!

Изображение

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от Nebhotep » 19 апр 2013, 21:42

Доста отдавна се каня да направя екстричката, плафони под сенниците както на Мондео МК3 и чак днес я реализирах.

Правим си шаблонче с размери 36 мм х 62 мм и очертаваме с молив контурите на тавана. С макетен нож внимателно изрязваме по очертаното и се получава това:

Изображение

Малко е пипкава работата с напасването на държача към металната рамка, която седи от другата страна на кората.
Трябва да се внимава да не се реже много напред, защото на снимката се вижда, че има ламарина, която ще пречи на рамката да пасне по дълбочина.

Слагаме плафона:

Изображение
Изображение

И вече в завършен вид:

Изображение
Изображение

Прекарваме инсталацията, която може да се вземе от осветлението в краката или от централния плафон на тавана и готово. Ако се вземе ток от осветлението в краката, то до плафоните ще стига ток само при отворена врата, затова най- добре от централния плафон към кабела с постоянно напрежение и маса.

Интересното е, че всичко пасва идеално, няма никакви луфтове и даже като се затвори сенника се натиска копчето и изгася плафона, както при Мондео.

Изображение

Ще направя и снимки при светнато положение!
Последна промяна от Nebhotep на 20 апр 2013, 09:36, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от ЯЛТА » 19 апр 2013, 22:22

Браво, екстра е, можеш да четеш вече това онова.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Отговори

Върни се в “МОЯТА КОЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта