Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Снимки и обща информация на Вашите коли
Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от paci » 03 мар 2012, 22:20

Nebhotep написа:Днеска смених и задните амортисьори с оригинални маслени на Моторкрафт
Честно, не си добре!
Иначе БРАВО >:D<:

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от Nebhotep » 03 мар 2012, 22:28

То наистина са си скъпички 150 лева броя, ама знам че 100 000 км. няма да мръднат. А тези Монро например за моята са около 100 лева броя ама след 30 000 км. са за боклука! Все пак возя две деца в колата и не искам да правя компромиси със сигурността! Поздрави!

varby
потребител
потребител
Мнения: 409
Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
Местоположение: гр. Силистра
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от varby » 03 мар 2012, 22:56

Добре си направил колега,и аз съм на този принцип -може да дадеш някой лев повече, но да си сигурен какво си сложил.Моята е с амортисьори "Sachs" ,най вероятно да са от както е кола станала но са" железни ",никакви проблеми.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от Nebhotep » 07 мар 2012, 20:30

Днес смених и осветлението в багажника с това:

Изображение

Имаше малко проблеми при инсталацията, защото при полярност + на голямата пъпка отдолу и минус към страничните пъпки на цокъла, лампата не светеше. Трябваше да обръщам поляритета на пластините на плафона за да стане работата, а при тази процедура загубих възможността да използвам функцията постоянно светнат плафон, без да се влияе от отворена/затворена врата. Но пък аз тази функция не я ползвам, така че може да се каже че всичко е ок.

Изображение
Изображение
Изображение


Честно казано не съм очарован от резултата!
Оригиналната лампа на плафона е тип R10W и е 10W. Аз бях сложил P21W 20W(двете са с еднакъв цокъл). LED лампата свети определено по- силно от R10W, но една идея по слабо от P21W. Но пък вече елиминирам възможността от прегаряне на буксите, тъй като крушката беше голяма и опираше в тях и все пак икономия на електричество. Вече цялото ми интериорно осветление консумира само около 5W.
Последна промяна от Nebhotep на 31 мар 2013, 21:27, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от Nebhotep » 14 апр 2012, 09:38

Вчера се преобухме с нови летни гуми Kleber Dynaxer HP3. Смених маслото с оригиналното Моторкрафт XR+ 10W40 и втулките на стабилизиращата щанга отпред с оригинални на Моторкрафт. И воала, изчезна досадното потропване при преминаване през неравности, който не го е направил да го стори ефекта е чудесен.
Кой каза, че Ескорта вози като каручка...? :D:

Потребителски аватар
marek3435
потребител
потребител
Мнения: 211
Регистриран: 27 окт 2011, 08:57
Модел на автомобила: ford s-max 2.0 TDCI-140ps titanium
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от marek3435 » 14 апр 2012, 11:26

Поздравления за колата.Заслужаваш уважение за подръжката и мерака да я ъпгрейдваш.Евала! =D>: =D>: =D>:
Изображение

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от Nebhotep » 15 апр 2012, 23:47

Благодаря, старая се да е винаги в изправност не само заради лично удовлетворение, а и заради двамата малчугана дето се возят отзад на седалката!

http://dc502.4shared.com/img/TSUiGv_d/s3/IMG_1445.JPG
Последна промяна от Nebhotep на 31 мар 2013, 21:35, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от Nebhotep » 21 апр 2012, 18:44

Днес направих профилактика на климатика при Велизар Ненов, темата за работата му е тук: http://peugeotclub.info/forum/viewtopic ... ilit=crush" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Климатикът си работеше, обаче се оказа че е останал само с 280 грама фреон от нужни 750 гр. Сменихме маслото и доляхме нужното количество.
Според майстора е нормална загуба за 4 години, независимо че системата ми няма пропуски и течове. Значи средно губи по около 120 гр. на година!
Удоволствието ми струваше 59 лева.
Сега сме готови за летния сезон и ще ни е хладничко като пътуваме!

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от Nebhotep » 27 апр 2012, 19:53

Днес направих дълго мечтания тунинг с поставяне на плафончета във вратите, които светват при отварянето и.

http://dc451.4shared.com/img/5-0yS8O2/s3/IMG_1484.JPG

Плафоните закупих от Англия, след дълго дебнене и ги спечелих на търг на отлична цена. Доста трудно се намират, поставят се на Ескорт RS и Scorpio, даже и при Ghia модификациите на Ескорт са рядкост.

Изображение

Много се озорих, за да стане качествено окабеляването. Кабелите прекарах през маншоните на вратите, и промушването им през крайно тесните и труднодостъпни отвори беше ад за пръстите. Но болката се забравя, когато е налице чудесен резултат:

Изображение

Прекарах инсталацията не по фабричния начин, а вързах плафоните към захранването на плафоните в краката на пасажерите. Иначе трябва да има връзка с постоянни 12V + връзка с пъпката на вратата. Сега плафоните гаснат с 20 секунди закъснение сред затваряне на врата, което не мисля че е проблем.
Крушките са от слабичките W5W и скоро ще поставя на тяхно място led лампички и резултатът ще е повече от перфектен!

Изображение
Последна промяна от Nebhotep на 31 мар 2013, 21:38, променено общо 1 път.

gyursels
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 21 авг 2007, 11:38
Модел на автомобила: Форд Ескорд 1.8Д
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от gyursels » 08 май 2012, 10:57

Nebhotep написа:Вчера се преобухме с нови летни гуми Kleber Dynaxer HP3. Смених маслото с оригиналното Моторкрафт XR+ 10W40 и втулките на стабилизиращата щанга отпред с оригинални на Моторкрафт. И воала, изчезна досадното потропване при преминаване през неравности, който не го е направил да го стори ефекта е чудесен.
Кой каза, че Ескорта вози като каручка...? :D:
Клега да ме светнеш само....втулките и тампоните едно и също ли са на стабилизиращата щанга.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от Nebhotep » 08 май 2012, 11:33

Едно и също е! ;):

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от Nebhotep » 19 май 2012, 09:08

Вчера сложих лед лампички и на габаритите, доста приятно се получи поне 30% по силна светлина от тази на стандартните W5W крушки!
Използвах тези:

Изображение

Изображение
Последна промяна от Nebhotep на 31 мар 2013, 21:39, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от Didibao » 19 май 2012, 09:28

С тези смд-та направо все едно си на къси, добре е станало. :)
Изображение

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от Nebhotep » 24 май 2012, 14:15

От няколко месеца бях планирал да почистя стъпковото моторче, че правеше от време на време мизерийки. Доста мръсотия беше насъбрало (последното му чистене беше преди повече от 3 години), обаче благодарение на Мeglio лъсна до блясък. Смених и гарнитурата, въпреки че фабрично вложената преди 15 години беше очудващо в добро състояние.
Ето това представлява:

Изображение
Последна промяна от Nebhotep на 31 мар 2013, 21:39, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от Nebhotep » 04 юли 2012, 08:21

Вече сме заедно с фордето 4 години и над 62 000 безаварийно изминати километра. След като съм подменил всички развалени или проблемни елементи и агрегати удоволствието от шофирането е голямо. Двигателчето на 223 000 км. се държи идеално и харчи само 1,4 л. масло на 10 000 км. Сега сме в Гърция на почивка и пожелавам на всички весело и безпроблемно лято!

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от Nebhotep » 03 сеп 2012, 19:13

Малка модификацийка на интериорното осветление. Сложих и плафонче отпред между двата сенника, като го вградих в пластмасовата тапа.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Готино се получи обаче голямо рязане беше на твърдата тапа.
Може да се каже, че частично е решен големия недостатък на ескортите: липсата на плафон отпред.

Използвах такава лед лампичка:

Изображение
Последна промяна от Nebhotep на 31 мар 2013, 21:42, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от Ianaki » 09 сеп 2012, 20:27

Колега, изби рибата това е гениално! _friends_ _friends_ _friends_

Другата седмица и аз слагам!

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от Nebhotep » 22 сеп 2012, 21:24

Нещо не ме свърташе почивните дни и вижте какво сътворих като допълнително осветление в багажника:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Последна промяна от Nebhotep на 31 мар 2013, 21:45, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от Nebhotep » 18 окт 2012, 14:01

Оригинални ангренажен комплект и водна помпа очакват да бъдат сложени. Към момента ангренажа е на 64 000 км., който е също оригинален.

Изображение
Изображение
Последна промяна от Nebhotep на 31 мар 2013, 21:46, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Моят старичък, но верен Форд Ескорт`97!

Мнение от Nebhotep » 06 ное 2012, 09:19

Смениха се ангренажния комплект и водната помпа! Предишният оригинален комплект за 65 000 км. имаше минимални износвания, както по ремъка, така и по ролките, можел е спокойно да изкара 80 000 км., но нека не дърпаме дявола за опашката! Водната помпа също имаше минимални износвания и лек радиален луфт на оста, но и тя е можела да избута сигурно още 50 000 км. Прави впечатление солидната изработка на помпата, лопатките са от стомана, а не както на новите партиди пластмасови.
Ето как изглежда помпа на 15 години и изминати над 250 000 км.:

Изображение
Изображение
Последна промяна от Nebhotep на 31 мар 2013, 21:47, променено общо 1 път.

Отговори

Върни се в “МОЯТА КОЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта