Ford Fiesta 1.4 Titanium Black Tornado.

Снимки и обща информация на Вашите коли

Подходящ ли е тоя цвят и кола за голям мъж като мен?

Анкетата завърши на 02 авг 2011, 20:00

Да
42
79%
Не
5
9%
Можеше и червено Ферари
6
11%
 
Общо гласове: 53

Потребителски аватар
gurcayy
потребител
потребител
Мнения: 235
Регистриран: 11 май 2011, 23:16
Модел на автомобила: Focus, 307
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta 1.4 Titanium Black Tornado.

Мнение от gurcayy » 18 юли 2011, 14:24

Сега предполагам ще спиш спокойно :lol: .Разрки тайната на инженерите от Форд :)

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta 1.4 Titanium Black Tornado.

Мнение от ImpossibleMan » 18 юли 2011, 15:45

Не можах да разкрия цялата тайна, но карай. Направили са нещо безсмислено. Явно са помислили и за тунинг майсторите :P Ей това е голяма простотия да сложиш DVD навигация и да закриеш управлението на ръчния климатик :) Някои хора просто стоят и се чудят какво да правят. Сега почвам и аз да ровя от простотия по други места. Нищо чудно да излезе още някоя тайна дупка, дай Боже тоя път с нещо ценно вътре. Само да не е на резервоара, че имам малки съмнения с тоя разход, дето ми дава досега :D:

Потребителски аватар
edin_muzh
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 16 фев 2010, 16:23
Модел на автомобила: Ford Fiesta (new) 1.4-96hp
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta 1.4 Titanium Black Tornado.

Мнение от edin_muzh » 20 юли 2011, 14:04

Ха честито на колегата , тук вече в тази тема успяхте да ме втрещите ! Там имало жабка ? Реших че е нещо безинтересно от интериора и си лепнах една киноа отгоре му. :mrgreen:
Ей така се решават проблемите.
Колега колата е супер , безаварийно да си я търкаляш по улиците , радост да ти носи , и да не ти пука за акумулатора , защото на моята половинка с тоя безконтактния ключ , а мине около колата на 40 митра се чува ЩТРАК. След това фаровете светнат , после ЩТРАК , фаровете пак светнат , тая функция изпрати ме до вкъщи конкурира уличното осветление , и така си имаме нов акумулатор.
Алармата ако е заводска не свири и не прави проблеми , трябва да дръпнеш ръчката да я чуеш .
Вече имах изживяване с това . Лампите вътре можеш да ги изгасиш от менюто да не светят когато заключваш имаш книжка погледни вътре инструкцията е простичка.
Обаче за цвета си прав , трябват ти 3 часа и вече е като мръсна :D:
Е за това се спрях на червенка
Успех

Потребителски аватар
gurcayy
потребител
потребител
Мнения: 235
Регистриран: 11 май 2011, 23:16
Модел на автомобила: Focus, 307
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta 1.4 Titanium Black Tornado.

Мнение от gurcayy » 20 юли 2011, 14:10

Моят Фокус е същия цвят и съм съгласен с колегите. Колата си мия сам на водоструйките в ОМВ.Обичам да ходя късно вечер като няма хора,защото ми харесва да си я търкам с удоволствие :D .Обаче точно след 3 часа пак става прашна, но какво пък... кефът през тези 3 часа да те загелждат хората си заслужава.Може би, ако бях в по-малък град щеше да издуржа 3 дни :D .
В крайна сметка каква е идеята на тази джабка?И за какво им е да правят скрити джабки?

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta 1.4 Titanium Black Tornado.

Мнение от Pyrhel » 20 юли 2011, 14:25

gurcayy написа:В крайна сметка каква е идеята на тази джабка?И за какво им е да правят скрити джабки?
Да се крият презервативите за гаджетата от жената *00120*

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta 1.4 Titanium Black Tornado.

Мнение от ImpossibleMan » 20 юли 2011, 16:29

edin_muzh написа:Ха честито на колегата , тук вече в тази тема успяхте да ме втрещите ! Там имало жабка ? Реших че е нещо безинтересно от интериора и си лепнах една киноа отгоре му. :mrgreen:
Ей така се решават проблемите.
Колега колата е супер , безаварийно да си я търкаляш по улиците , радост да ти носи , и да не ти пука за акумулатора , защото на моята половинка с тоя безконтактния ключ , а мине около колата на 40 митра се чува ЩТРАК. След това фаровете светнат , после ЩТРАК , фаровете пак светнат , тая функция изпрати ме до вкъщи конкурира уличното осветление , и така си имаме нов акумулатор.
Алармата ако е заводска не свири и не прави проблеми , трябва да дръпнеш ръчката да я чуеш .
Вече имах изживяване с това . Лампите вътре можеш да ги изгасиш от менюто да не светят когато заключваш имаш книжка погледни вътре инструкцията е простичка.
Обаче за цвета си прав , трябват ти 3 часа и вече е като мръсна :D:
Е за това се спрях на червенка
Успех
Благодаря за пожеланията! Не те разбрах, какво искаш да кажеш с тия 40 метра и безконтактния ключ. Мен веднъж ми се случи габаритите да светят 4 часа, преди да ги угася. Оказа се, че съм забравил да изгася фаровете. И това става, въпреки предупредителния сигнал за забравени фарове, когато човек се отплесне. При старата Фиеста всичко си изгасяше автоматично за 30 минути максимум и затова не съм обръщал внимание на светлините. При тая явно не е така. Още не съм схванал точно кое как работи, а в книжката всичко е описано доста повърхностно и с доста грешки. Алармата нямаше как да е заводска, макар да исках това. Скоро не ми е правила проблеми с включване по никое време, но дразни това, че най-напред трябва да отворя някоя врата, преди да отворя багажника, за да не се включи алармата. По-лошото обаче е, че като се включи, не млъква. При предната Фиеста бе супер - едва едва пропищява и млъква. Тая обаче е най-изнервящото нещо в целия автомобил, заедно с шума от климатика, когато е на автоматичен режим. А черното че се цапа, цапа се, но и зеленото се цапаше доста преди. Един път не съм измил колата, без да завали след това дъжд така, че за това не съжалявам. Аз засега си я мия сам и не ходя по автомивки. Нямам им абсолютно никакво доверие, като знам, колко надраскана бе предната Фиеста от четките на автоматичните автомивки. Добре ,че отвреме навреме ползвах каското, за да оправям някой дефект по боята или ламарините, та след 5 години боята изглеждаше почти като нова :P Иначе, Panther Black си е чудесен черен металик. Май това е и най-подходящият цвят за тая кола според мен. Сега, като колата ми е черна, постоянно се заглеждам и по други черни автомобили, но честно да си кажа, малко от тях са ми грабвали окото. Май напоследък само една Астра от предпоследното поколение ми хареса като визия и цвят. Обаче скоро бях в едно село, близо до Русе, та за един следобяд на чаршията им придобих представа, какви коли карат там. Над 50 % бяха черни, което ме ошашави. Май съм си избрал селски цвят, ама карай :P

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta 1.4 Titanium Black Tornado.

Мнение от ImpossibleMan » 20 юли 2011, 17:23

gurcayy написа:Моят Фокус е същия цвят и съм съгласен с колегите. Колата си мия сам на водоструйките в ОМВ.Обичам да ходя късно вечер като няма хора,защото ми харесва да си я търкам с удоволствие :D .Обаче точно след 3 часа пак става прашна, но какво пък... кефът през тези 3 часа да те загелждат хората си заслужава.Може би, ако бях в по-малък град щеше да издуржа 3 дни :D .
В крайна сметка каква е идеята на тази джабка?И за какво им е да правят скрити джабки?
Май никой не знае каква е идеята за жабката, но с риск да ме обвинят някои съфорумци в философстване, бих направил предположение. При предсерийните модели, тая жабка е съществувала с дръжка. Някои предполагат, че е твърде малка и неудобна, та затова от Форд са се отказали да я ползват. Обаче аз гледах и други предсерийни снимки на Фиеста и там ясно се вижда, че материалите във вратите не са само от евтина пластмаса. Тук таме има и от по-скъпото. В сегашните модели обаче, почти цялата врата е облицована в твърда и много евтина пластмаса, която не само че е неприятна за левия ми лакет, но и държи студ зимата, както при старата Фиеста. Само в подлакетника има малко мек, приятен материал, но при двувратката е толкова малко, колкото предполагам при четиривратката. Моите дълги ръце най-често попадат на твърдата част. Ето и снимка:

Изображение


Та си мисля, че в края на 2008 година, когато се чу за кризата в автомобилостроенето и когато излезе Фиеста на пазара в Европа, хората от Форд са решили да направят икономии, за да намалят малко цената или просто да увеличат печалбата си. Та затова са почнали най-напред от тая жабка, минали са през вратите, фаровете, които не изгасят сами и не знам докъде са стигнали, но предполагам ще разбера това някой ден. Може би са изпуснали амбиентното осветление на поставките за чаши, каквото има при американската версия на Фиеста, отказали са се от регулиране осветлението на таблото: и куп други нещица, които според Форд би трябвало да доведат до икономии. Дали е така, не знам, но какво да си мисли човек, когато види превключвателя за фаровете с двете бутончета отстрани - за регулировката и за евентуалното регулиране осветлението на таблото. Предполагам са имали и идея за смяна цвета на осветлението, но и от това са се отказали:

Изображение


Друга безсмислена за мен икономия е воланът, облицован частично с кожа:

Изображение

Въпреки, че е кожен в едната си част, това не дава абсолютно никакво предимство. Плъзга се така, както се плъзга и пластмасата на предната ми Фиеста. А аз се надявах да не е точно така, защото това е особен проблем за мен зимата, но сега забелязвам, че и лятото :) Климатикът е с ужасни регулировки. Чудя се и там ли са икономисвали или така е при повечето модели? Регулирането на въздуха в пространството става с 3 бутона, но не съм открил начин за регулиране количеството въздух в различните зони. Това обезсмисля цялата автоматика, която на всичко отгоре работи шумно в тия горещини. Освен това духа само в ръцете ми, а аз искам малко в краката ( :P ) и в горната зона. Поради голямото челно стъкло обаче, всичко е много различно от предната ми кола. Горе духа главно топъл ъздух или поне така се усеща, ако струята се насочи към челното стъкло. Например аз искам да духа леко в краката ми и по-силно в лицето, което бе възможно преди, но не и сега. Преди си пусках на дълъг път въздухът към предното стъкло и част от него към мен. Така бе добре. Сега нищо не става с тоя климатроник. А аз се чудех, защо дават много слаби оценки на Фиеста в графата "климатизация". Дам. Доста икономии са правени. Не се учудвам, че са махнали и жабката. :)

Потребителски аватар
PavelMinchev
потребител
потребител
Мнения: 342
Регистриран: 15 апр 2008, 10:04
Модел на автомобила: Mondeo 2.2TDCI 175 hp Titanium S
Местоположение: Сливен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta 1.4 Titanium Black Tornado.

Мнение от PavelMinchev » 20 юли 2011, 23:03

По повод изказването че "Алармата нямаше как да е заводска, макар да исках това",направо съм уверен,че имаш вградена заводска аларма,която върви с централното заключване и двата ключа.(виж си екстрите от поръчката).Тя работи само при вдигане на преден капак и отваряне на прозорците и вратите.(което е достатъчно за застрахователите)Иначе са ти продали просто още една за едни около 400 стен лефа.
Иначе от последните ти коментари мога да заключа,че след толкова недостатъци ,които откриваш май по-добрия избор за тези пари е бил отиващият си модел на Фокус.То и други го споделиха това мнение.Въпреки това ти гарантирам ,че новата Фиеста лично мен не ме е разочаровала макар да съм имал само две и то с малкия бензин.(1.25) За близо 40000 км за година и половина съм нямал почти никакви проблеми.Единствено след 12000 х.км при много висока скорост колата леко прекъсваше.Големи опити докато реша дребния проблем.Всяко нещо си иска времето. :D: Ето ги моите красавици.
Изображение
Изображение
Лично аз бих те посъветвал ако искаш наистина да се обръщат след теб да инвестираш малко в допълнителен пакет за да докараш Sport визията.
Е ТОВА Е ВЕЧЕ ДРУГА БИРА.
Колата на колега от Люлин ,един от първите спортове добре направен.
Изображение
Изображение
Изображение
Тази обаче е уникална :
Изображение
Ето ти и заводски черен спорт с убиствената седемнайска.
Изображение
Можеш да започнеш от предната решетка,която ще промени колата.Мога да ти проверя цена за размисъл.
>:D<: >:D<: >:D<: >:D<: >:D<: >:D<: >:D<:
Успех. :D
Изображение

Потребителски аватар
baidido
потребител
потребител
Мнения: 1254
Регистриран: 22 фев 2008, 08:39
Модел на автомобила: Форд Мондео 2.0 TDDI Ghia 2002
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta 1.4 Titanium Black Tornado.

Мнение от baidido » 20 юли 2011, 23:24

Ааа, представям си на тази малката количка тези 17-ки джанти и гуми като банички как се отразяват на возията, пломбите и бъбреците на пътуващите по българските пътища. Иначе спор няма, много добре изглеждат тея малки оси :)
Който кара Форд е горд!

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta 1.4 Titanium Black Tornado.

Мнение от ImpossibleMan » 20 юли 2011, 23:50

Значи...
Последна промяна от ImpossibleMan на 16 яну 2013, 16:29, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
gurcayy
потребител
потребител
Мнения: 235
Регистриран: 11 май 2011, 23:16
Модел на автомобила: Focus, 307
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta 1.4 Titanium Black Tornado.

Мнение от gurcayy » 21 юли 2011, 00:06

ImpossibleMan,
Не знам за другите неща, но ми правят впечатление изключително грамотно написаните и конструирани текстове, за което имаш моите поздравления!За съжаление е рядкост в днешно време да прочетеш грамотно написан текст или пост!

Потребителски аватар
PavelMinchev
потребител
потребител
Мнения: 342
Регистриран: 15 апр 2008, 10:04
Модел на автомобила: Mondeo 2.2TDCI 175 hp Titanium S
Местоположение: Сливен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta 1.4 Titanium Black Tornado.

Мнение от PavelMinchev » 21 юли 2011, 00:22

За моя изненада вече (отново) работя и за Тойота.Така съчетавам две водещи марки.Весело е да откриваш разликите и всичко ,което хората говорят за Форд ,без да знаят ,че ти лично караш такава кола. :D:
Преди три години (2008) изживях това щастие:
Изображение
Изображение
Изображение
Което накрая завърши потресаващо ето така:
Изображение
Тогава се влюбих много силно във Фиеста.
В сърцето има място само за един овал. :shock:
Изображение

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta 1.4 Titanium Black Tornado.

Мнение от ImpossibleMan » 21 юли 2011, 00:25

gurcayy написа:ImpossibleMan,
Не знам за другите неща, но ми правят впечатление изключително грамотно написаните и конструирани текстове, за което имаш моите поздравления!За съжаление е рядкост в днешно време да прочетеш грамотно написан текст или пост!
Лично аз не смятам, че пиша грамотно, но поне се старая. По български език имах главно тройки, което ме тормозеше много :) Освен това се опитах преди години да пиша това онова, но музата ми изчезна заедно с други неща от живота. Сега май музата ми е тая Фиеста, та затова се разхвърлям нашироко.

@PavelMinchev, моят син овал се появи бавно и мъчително, но катализаторът бе Фокус 1 и по-точно една случайно попаднала ми статия за това, че Фокус е най-надеждният автомобил при 3-годишните коли. Няма значение каква е класацията, но това бе някъде 2002 или 2003 година. После гледах на едно изложение Фиеста за 15 бона с изгодни лизингови условия + тогавашния C-Max. Огромно впечатления ми направиха. Фиестата с цената и лизинговите условия, ванът със задните си седалки и пространството. След 2-3 години вече имах възможност да закупя Фиеста и така нещата станаха. Почнах по-сериозно да се интересувам от синия овал и прочетох почти всичко налично в нашата преса по въпроса. Втората Фиеста дойде логично след първата, понеже модел 2006 излезе куча марка, макар и с няколко дразнещи проблема, свързани с качеството на изработка - поскърцвания, шумове, липса на смазка във вратите, капаците на двигателя и багажника...Другото обаче бе ОК така, че пак Форд. Дълго съм си мислел, какви реално са конкурентите на тая Фиеста и съм стигнал до заключението, че това би могло да бъде единствено Поло за мен. Обаче там нещата ценово са по-зле май, без да твърдя това със сигурност. Колкото и да е пренаситен тоя клас, автомобилите за мен са само два - Фиеста и Поло.

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta 1.4 Titanium Black Tornado.

Мнение от ImpossibleMan » 24 авг 2011, 23:54

Здравейте отново! Покарах два месеца и възникнаха някои въпроси в мен, на които се надявам, че някой знае отговора :)

Но първо, ето малко от живота на Торнадото:

Първо, срещнах го с негов полубрат близнак, но без покрив:



Изображение


Естествено, победител не бе излъчен :P


Преди това обаче го разходих из нивята. Нали Форд се слави като кола на работническата класа. Също така думата селянин ( или селяндур нецензурирано) не е чужда за такива като мен с такъв автомобил :P

Изображение


Изображение

Изображение

Изображение

На работническата класа, както и на работническите автомобили, се полага 2 часа плаж. Повече, като станем капиталисти :)

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Е, гледаме главно от брега, но и това си има своите предимства. Водата е солена и разяжда бързо всякакви метали.
Когато става въпрос за приятелството, има неща, които не могат да се обяснят с думи. Затова ето снимки:


Изображение

Изображение

И пощипване по бузката ;)

Изображение

Но приятелството може понякога да прерасне в неприязън. Затова други приятели помагат. Ето.

Изображение

Има и още нещо, което не се описва с думи. Прекрасни моменти, които се запечатват само в спомените или на лента. Е, имам и на лента, но в случая не е подходящо.

Изображение

И като в старите албуми, носталгията по нещо отминало, ни следва постоянно:


Изображение

Толкова с лириката, след време пак.


Сега искам да попитам това, с което почнах. По-горе в тая тема бях казал, че някои светлинки по арматурното табло не светят. Скоро обаче открих (след дълъг анализ, какъв може да е проблемът), че осветлението на аварийния бутон и тоя за централното заключване, светва само, когато осветлението на таблото е поставено на автоматичен режим. Тоест, трябва да се включи автоматично нощният режим, за да светнат бутоните. Когато осветлението е на дневен режим, не светят и аз бъркам двата бутона в тъмното, защото са един над друг. Та въпросът ми е, дали и при другите Фордове е така и по-специално, ако някой има наблюдение върху Фиеста. Но докато писах поста си, забравих другите възникнали в мен въпроси :)Като се сетя, ще пиша, стига да има кой да ми отговори ;)

ПП: Сетих се. Затова главно и реших да пусна темата, ама толкова ми е акъла. Става въпрос за това, че бордовият компютър вече при пето зареждане ми дава разлика с 400-500 грама, отколкото е действителният среден разход. Отчитам го, като пълня догоре резервоара, но днес си направих една проста сметка, че ако събера изминатите и оставащите колиометри според бордовият компютър, разходът пак е по-висок с 0.4 литра на сто километра. На какво се дължи това? Гледал съм и други статистики, като и при някои от тях има подобни разлики, но съм гледал и такава, при която разходът по бордовия компютър отговаря на действителния. Става въпрос само за Фиеста. Дали това може да се дължи на факта, че като пускам по баир на скорост, бордовият компютър отчита 0 л/100 км разход, а всъщност не е толкова? Другото ми обяснение е, че може би засичаното разстояние е малко и компютърът не може да се настрои. Но защо тогава разликата винаги е 400-500 грама с действителния разход?

Ето и пример. Изминал съм 404 км:

Изображение

Остават ми 359 км:

Изображение

Среден разход според бордовият компютър - 5.5 л/100 км:

Изображение

Простите изчисления обаче показват, че ако съберем изминатото с оставащото разстояние, се получават 763 км. Като се има предвид, че резервоарът побира 45 литра, се получава разход на гориво от 5.9 л/100км. Дали разликата не идва от това, че всъщност компютърът смята, че в резервоара има 42-43 литра, а не 45? При тия стойности, би се получило. Сега обаче ми хрумва и друго. Доколкото се сещам, дизеловата Фиеста има по-малък резервоар. Възможно ли е, просто от Форд да ползват един и същи софтуер за дизела и бензина? И друго ме навежда на тази мисъл. Фиеста има една зелена стрелка, която показва, кога оборотите на мотора са станали високи и е необходимо превключване. да, но при мен тя светва още на 2000, най-късно на 2200 об/мин, което е тъпо, защото точно тогава моторът излиза от дупката си. За дизела обаче е нормално. Дори Ауто Билд имаха преди време тест на Фиеста Econetic и се учудиха, че компютъра ги кара да сменят рано скоростите. така обаче са получили доста нисък разход на гориво. Ако наистина причината е това, че нещата са уеднаквени при дизеловата и бензиновата Фиести, е малко тъпо и ние, притежателите на бензинови мотори сме ощетените.

Иначе добре звучи 5.5 л/100 км с климатик, а? Не ме питайте как съм го постигнал - темпомат през по-голямата част от пътя при спазване на всички ограничения на скоростта. Това ще рече 90 по първокласните с необходимите изпреварвания и намаляване скоростта, където има ограничения и 100 км/ч по магистралата. Реално обаче разходът е около 6 л/ч00 км. в това съм почти сигурен, ако гледам всичките си зареждания на гориво.


Благодаря за вниманието!

Потребителски аватар
nikky
потребител
потребител
Мнения: 313
Регистриран: 20 фев 2010, 20:01
Модел на автомобила: Ford Fiesta Zetec '08
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta 1.4 Titanium Black Tornado.

Мнение от nikky » 25 авг 2011, 09:55

Мисля, че и на бензиновата, и на дизеловата версия резервоарът е 45 литра.
Нормално е да дава леки отклонения "трип компютъра". Според мен смята колко километра ти остават без да закъсаш тотално. На Фиестата стрелката се движи сравнително бавно докато стигне средата и после доста бързо стига до резервата. То на тая Фиеста близо 1/4 и е резерва. Резервата почва от 80 километра, но според стила на каране тия километри или се топят, или се задържат.
Такава система кога да сменям скоростите аз нямам, но на почти всички бензинови атмосферки скорости сменям между 3000-3500 оборота, и усещам че и на Фиестата и е добре на тия обороти.
На извънградско може да се падне под 5.5 на сто. На магистралата е хищна като настъпиш. Между София и Боровец най-често съм между 4.9-5.1. По маршрута Бургас-София, 3-ма дебелаци, 5 куфара, 150-160 плътно по магистралата, изпреварвания мощно по двулентовия, климатроник - 8.4.

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta 1.4 Titanium Black Tornado.

Мнение от ImpossibleMan » 25 авг 2011, 10:25

nikky написа:Мисля, че и на бензиновата, и на дизеловата версия резервоарът е 45 литра.
Нормално е да дава леки отклонения "трип компютъра". Според мен смята колко километра ти остават без да закъсаш тотално. На Фиестата стрелката се движи сравнително бавно докато стигне средата и после доста бързо стига до резервата. То на тая Фиеста близо 1/4 и е резерва. Резервата почва от 80 километра, но според стила на каране тия километри или се топят, или се задържат.
Такава система кога да сменям скоростите аз нямам, но на почти всички бензинови атмосферки скорости сменям между 3000-3500 оборота, и усещам че и на Фиестата и е добре на тия обороти.
На извънградско може да се падне под 5.5 на сто. На магистралата е хищна като настъпиш. Между София и Боровец най-често съм между 4.9-5.1. По маршрута Бургас-София, 3-ма дебелаци, 5 куфара, 150-160 плътно по магистралата, изпреварвания мощно по двулентовия, климатроник - 8.4.
Всъщност, сега погледнах каталога на Фиеста и там предположенията ми се потвърждават. Резервоарът на Фиеста е записан 42 литра, а на дизела 40. При това положение, ако компютърът е настроен за дизеловия резервоар, разлика ще има от порядъка на 400 грама. Но, ако разделим 42 литра на 764 километра, колкото остават според бордовият компютър, се получава точно 5.5 литра на сто километра. .Остава въпросът, защо има толкова противоречиви данни и бордкомпютърът не е точен. Аз съм наливал 43 литра, като бордкомпютърът ми е показвал още 10-20 км пробег. Според мен, нещата са уеднаквени за дизела и бензина. От там идва и тази грешка от няколкостотин грама. Това го потвърждава и индикаторът за превключване на скорости. Но всъщност, мен повече ме интересуваше друго - дали когато съм на скорост и се спускам по наклон, подаването на гориво наистина спира?

Потребителски аватар
chaosdd
потребител
потребител
Мнения: 585
Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta 1.4 Titanium Black Tornado.

Мнение от chaosdd » 25 авг 2011, 10:35

Мисля, че мога да отговоря на повечето въпроси.

1. Резервоара на бензиновата Фиеста понастоящем официално е 42 литра (на дизеловата 40). Също, никога не можеш да си сигурен, колко точно можеш да налееш, дали всеки път наливаш до горе и т.н. Понякога в гърловините остават въздушни джобове, респ. се намалява малко капацитета (затова препоръчват леко да се поклаща колата ако искаш да налееш наистина 100%). Трудно е да се постигне точност. Ако пак държиш на такава засечка, трябва да се прави на една и съща бензиноколонка при едни и същи обстоятелства, изщраквания на пистолета и пр.

2. Относно трип компютъра:
Като цяло е горе долу точен, но съм забелязал, че наистина има склонност да е леко оптимистичен. Понякога, не винаги - показва с до 0.2 - 0.3 по-малко от реалното. Явно не при всички обстоятелства е еднакво прецизен (понякога е 100% точен).

3. Движение по инерция на скорост.
Борд компютъра не лъже, моментният разход наистина е 0.0. Впръскаването на гориво спира изцяло, двигателя се движи от колелата, с които механично е свързан. Ето защо, в повечето случаи е по-добре да не се изключва от скорост при спиране и инерция (не винаги).

4. Осветлението на таблото
При Фиестата на половинката ми мисля е точно като при теб. Свети всичко само ако са пуснати фаровете (независимо дали автоматично или не). Иначе само бутона на аудиото е очертан (може би и още нещо, не помня точно).
Ford. Feel the difference

Потребителски аватар
chaosdd
потребител
потребител
Мнения: 585
Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta 1.4 Titanium Black Tornado.

Мнение от chaosdd » 25 авг 2011, 10:41

А, да, индикатора!

Допреди 1-2 години, Фордовете имаха ЧЕРВЕНА стрелка нагоре, която светваше при много високи обороти (например над 6200 при бензин, над 4200 при дизел), за да ти подскаже че наближава ограничителя и е крайно време да превключиш на по-горна предавка. Да кажем аналог на лампичките на волана при Ф1 :)

Сега вече тази стрелка е ЗЕЛЕНА (или пък на дисплея на борд компютъра, в зависимост от модела). Това е индикаторa за икономично шофиране и ти подсказва (препоръчва) кога да превключваш (обикновено максимално рано), за да шофираш най-икономично. На моменти изглежда екстремно агресивно рано.
Обикновено разпознава, когато искаш да ускориш бързо и даваш повече газ и светва чак, когато даваш леко газ и очевидно вече караш с нормално темпо.
Ford. Feel the difference

Потребителски аватар
TPECHAT
потребител
потребител
Мнения: 136
Регистриран: 03 юни 2007, 19:30
Модел на автомобила: Scorpio 2.0i Ghia 115 (1985), Focus 1.6 100 (2011), Kuga 1.5 120 (2019)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta 1.4 Titanium Black Tornado.

Мнение от TPECHAT » 25 авг 2011, 11:31

Е последно кефи ли те колата или?... :-) Ако й сипеш читав бензин сигурно ще харчи като по книжка.. ти какъв си слагал при тези изчисления.

Според моите изчисления от последните 5 години - най-скапаното нещо , което съм сипвал е 95 на Лукойл.

Миналата седмица ми изписка, че ми остават 5 км докато спре и се наложи инцидентно да налея в най-близката възможна бензиностанция - беше Шел. Е сипнах 10 л В-ПАУЪР и да ти кажа в момента Фокусът се движи мнооого по-добре от последно налятият в Бургас Лукойл. Иначе и аз като повечето хора се радвам на ЕКО. А между другото на Скорпиото най-много съм наливал и продължавам да наливам от една бензиностанция в квартала ГАСКОМ. Досега от нея ми е правил най-малък разход при А95.

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Re: Ford Fiesta 1.4 Titanium Black Tornado.

Мнение от ImpossibleMan » 25 авг 2011, 15:35

Благодаря за разясненията! Аз наливам само от една бензиностанция на Лукойл и по възможност от първа колонка, за да наблюдавам процеса. Сега нарочно налях пак догоре и казах на момчето да спре при второто изключване на пистолета, както направих оня ден, след като заредих. Както и очаквах, бордкомпютърът, който ми показва, че имам 764 километра общ пробег, не лъже. Напротив. Получи се среден разход точно 5.9 на сто, както предположих вчера. Междувременно, докато отида до бензиностанцията, средният разход стана 5.6 л/100 км по бордови компютър. Все си мисля, че има някаква шашма, защото компютърът изчислява точно оставащите километри, но грешно средния разход. Нещо има недоизкусурено. Не вярвам това да е с рекламна цел, но знае ли човек.И явно шашмата е такава, че пробегът се изчислява върху 45 литра резервоар, а разходът на гориво върху 42 литра, което е необяснимо за мен. Би следвало да бъде обратно, за да може човек да не остане човек без гориво. Обаче не съм съгласен за оборотите, защото няма логика да превключвам на 2000 об/мин и двигателят да ръмжи като мечка. Това явно е направено за дизеловите модификации и директно е копирано върху бензиновите. Може би за икономия на средства от завода. Ако беше наистина така, тогава при колко оборота трябва да светва стрелката при дизеловата Фиеста? По тая логика, трябва да са някъде около 1500, ако вземем съотношението на максималните обороти. Не, тук просто се ползва системата при дизеловият модел. Мислех си, че може да е заложено нещо в компютъра, докато не се минат определени километри, тая стрелка да светва при по-ниски обороти, но скоро ще разбера, дали е така. Вече съм на около 3000 и малко изоставам от колегата с Фокуса. Нямах път към Румъния, какво да се прави. А и да имах, ей къде е на 10 километра ;)

Иначе съм предоволен от колата. Малко пресилено от моя страна, но за шофьора е идеална. Не съм доволен от това, че няма място зад моята седалка и трябва да правя компромиси, ако някой седне зад мен. А ако някой иска да разбере оценките ми, нека погледне Ауто Билд. Там в една статия имаше тест на модел като моя - 1.4 titanium. Попрегледах им оценките в таблицата и мисля, че абсолютно коректно са поставени. Където казват, че не е добре, значи наистина не е добре и обратно. Всъщност, колата е сравнително пъргава при ускорение, но без климатик. Разликата се усеща веднага, щом изключа климатика, въпреки, че както казвате, той сам се изключва при ускорение макар, малко да не съм сигурен в това, защото когато съм с темпомат и се качвам по голям баир, моментният разход с климатик стига до 12.5 на сто, не повече. Когато обаче съм без климатик и отново с темпомат, разходът стига до 10 на сто, което говори за това, че климатикът влияе при ускорение. Нямам друго обяснение. Всъщност, то това даже не е ускорение, а поддържане на скорост, макар че е почти същото при големи баири. Аз преди време бях писал в темата на TPECHAT ако не греша, че ел.усилвател е по-добър от хидравличния, но сега като че ли ми липсва малко, защото при вземане на завои с висока скорост, предната Фиеста като че ли бе с една идея по-добро поведение на волана. Може би обратната връзка бе по-малка или по-точно, воланът по-малко се влияеше от предните колела. Сега леко да подскочи колата в завой, воланът мръдва нанякъде и имам чувството, че нещата са малко по-зле. Може и да греша, защото вече забравих, какво е да карам старата Фиеста, но все пак мисля да покарам пак, когато човекът, на когото я продадох има възможност да ми даде. Абе...за сега съм доволен от колата като поведение на пътя - по-висок комфорт, по-добро ускорение, по-голям запас от мощност при изпреварване, повече електронни системи - ESP, TC, ABS и така нататък, че не помня всички абревиатури, по-голям комфорт в купето, включително седалките, повечето ниши за бутилки и разни джаджи, всичко изглежда много по-качествено изработено, макар да има още какво да се желае от материалите на някои части от интериора. Винаги съм искал автомобил с много копчета, които да светят като коледна елха през нощта и мисля, че вече имам такъв ;)

В сравнение със старата ми Фиеста, тая е едно модно бижу така да се каже, а оная бе работяга - с повече смислени неща в купето, като например сгъването на седалките и облегалките. Направо ставаше като комби с почти равен под. Тая не може да и стъпи на малкия пръст ( пардон, резервното колело). Трудна работа да натоваря някоя по-голяма щайга, докато при старата нямаше никакви проблеми, дори да натоваря материала за ракия + дърва.

Отговори

Върни се в “МОЯТА КОЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта