FORD FOCUS, 1.6 100 HP

Снимки и обща информация на Вашите коли
Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: FORD FOCUS, 1.6 100 HP

Мнение от Alexi » 18 юли 2011, 20:28

електрическото серво е много по зле от обикновеното .. никакъв контакт с пътя буквално нямаш представа какво се случва с предните гуми ( на ситроен С4 специално ,такъв съм карал с електронно серво) .. то е измислено за градските колички - с променливо усилие да се върти волана по лесно

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 653
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 Anniversary, 1,6i 16V 100HP Duratec, 06.2011
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: FORD FOCUS, 1.6 100 HP

Мнение от cockyhotty » 18 юли 2011, 20:51

Alexi написа:електрическото серво е много по зле от обикновеното .. никакъв контакт с пътя буквално нямаш представа какво се случва с предните гуми ( на ситроен С4 специално ,такъв съм карал с електронно серво) .. то е измислено за градските колички - с променливо усилие да се върти волана по лесно
Абсолютно съм съгласеn с Алекси. Освен това електрическото подпомагане е по-ненадежно. Икономисва гориво, но не е върха на сладоледа по отношение на обратна връзка и спортно поведение на колата. Може би за това всички суперкари са с хидравлично управление. :idea:
Фокус 2 има две разновидности на сервото, но нито една чисто електрическа- 1 вар. - чисто хидравлично класическо; 2 вар. -електрохидравлично (помпата е доста сложна и много не съм наясно с принципа и на работа , до колкото знам е по-проблемният вариант). Модификацията 1,6 100PS e с вариант 1- чисто класическо серво подпомагане. Вариант 2 с електрохидравликата може да се настройва като режими на работа и се поставя на модификациите над 1,6 л. Предлага избори на режими на подпомагане и за това има някакви електрически клапани, актуатори, електроники и прочие за създаване на различни кормилни режими.
Последна промяна от cockyhotty на 18 юли 2011, 21:55, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Re: FORD FOCUS, 1.6 100 HP

Мнение от ImpossibleMan » 18 юли 2011, 21:00

Alexi написа:електрическото серво е много по зле от обикновеното .. никакъв контакт с пътя буквално нямаш представа какво се случва с предните гуми ( на ситроен С4 специално ,такъв съм карал с електронно серво) .. то е измислено за градските колички - с променливо усилие да се върти волана по лесно
Добре бе човек. Тук не е темата, дето да спорим, но аз съм карал предната Фиеста с обикновена хидравлика и имам над 60 000 км. Сега карам новата с променливо електрическо серво. Казах ти как стоят нещата. Специално при Фиеста и новия Фокус, воланът е свързан с рейката. Хората си го казват по списанията - не може да се разбере, че това е електрическо серво. Ако те интересува, каква е точно разликата, ще ти я опиша. Хидравликата на старата Фиеста е доста чувствителна към неравностите. При новата електрическото серво също е чувствително, но ръцете ти не се тресат постоянно. Обратната връзка на волана с колелата при новата Фиеста е по-голяма. Тоест, когато пусна волана, колелата се изправят доста по-бързо. При нормална скорост, твърдостта на волана при старата и нова Фиести е еднаква. Обаче при високи скорости, хидравликата омеква така да се каже и честно да ти кажа, хич не ме кефеше да карам бързо със старата Фиеста. С новата няма нищо подобно. Воланът е твърд. Оная мекота, за която говориш при C4, се появява едва, когато автомобилът почти спре. Дори леко да се движи, воланът става твърд, макар и малко по-мек от хидравликата. С хидравликата понякога е ужасно да се маневрира в града, особено ако си жена. Тежичък си е воланът. За сметка на това пък, при висока скорост олеква, което е още по-лошо. Не знам какво против имаш електрическото серво, но при Форд нещата не стоят така, както при френските и италианските автомобили. И честно да ти кажа, липсва ми менюто за настройка на сервото, какъвто мисля има и при останалите модели над Фокус, защото настройката на Фиеста е твърда при сравнително никси скорости. Вероятно е свързано с факта, че с подобни скорости някои превземат завоите в планината. Въпреки всички, електрическото серво при сегашната ми Фиеста е много по-добро. Пак се усеща превъртането на гумите и олекването на предницата. А в завои няма какво да говоря просто. Всичко е много по-точно от предната, която се плъзгаше накъдето си иска, макар това да е свързано с факта, че нямаше тракшън контрол и ESP. Ако трябваше да избирам, просто повече никога не бих избрал обикновена хидравлика, тъй като не виждам нито някакво предимство, нито някакъв смисъл.

И всичко е до настройки. А Форд умеят отлично това. Не ги сравнявай с френските автомобили, защото те са съвсем друг тип и предназначени за други хора.


ПП: Просто ти препоръчвам да прочетеш няколко списания и да обърнеш по-специално внимание на графата "управление". Там Форд и Фолксваген винаги са били на челните места, а френските кенефи на последните, защото както казваш ти, няма никаква обратна връзка.

ПП2: Ей сега взех един Ауто Билд на посоки, където има тест на новия C-Max. Ще ти цитирам няколко реда:

"Въпреки, че е електрическо, управлението на Форд печели симпатиите на активните водачи.То е директно и много прецизно, можеше обаче да е една идея по-нечувствително и да не реагира толкова остро, тъй като нервната реакция ненужно променя поддържането на правия курс."

Подобни изречения може да прочетеш за кой да е автомобил на Форд и от кое да е списание.

Например при едно сравнение на Мондео, Пасат, Суперб и Инсиния, управлението на Мондео получава 14 от 15 възможни точки, докато Фолксваген и Шкода по 13, а Инсиния 11. Ако вземем сравнение с френски автомобили, там нещата падат дори под 10 точки за кормилно управление.
Последна промяна от ImpossibleMan на 18 юли 2011, 21:19, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 653
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 Anniversary, 1,6i 16V 100HP Duratec, 06.2011
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: FORD FOCUS, 1.6 100 HP

Мнение от cockyhotty » 18 юли 2011, 21:17

ImpossibleMan написа:
Alexi написа:електрическото серво е много по зле от обикновеното .. никакъв контакт с пътя буквално нямаш представа какво се случва с предните гуми ( на ситроен С4 специално ,такъв съм карал с електронно серво) .. то е измислено за градските колички - с променливо усилие да се върти волана по лесно
Добре бе човек. Тук не е темата, дето да спорим, но аз съм карал предната Фиеста с обикновена хидравлика и имам над 60 000 км. Сега карам новата с променливо електрическо серво. Казах ти как стоят нещата. Специално при Фиеста и новия Фокус, воланът е свързан с рейката. Хората си го казват по списанията - не може да се разбере, че това е електрическо серво. Ако те интересува, каква е точно разликата, ще ти я опиша. Хидравликата на старата Фиеста е доста чувствителна към неравностите. При новата електрическото серво също е чувствително, но ръцете ти не се тресат постоянно. Обратната връзка на волана с колелата при новата Фиеста е по-голяма. Тоест, когато пусна волана, колелата се изправят доста по-бързо. При нормална скорост, твърдостта на волана при старата и нова Фиести е еднаква. Обаче при високи скорости, хидравликата омеква така да се каже и честно да ти кажа, хич не ме кефеше да карам бързо със старата Фиеста. С новата няма нищо подобно. Воланът е твърд. Оная мекота, за която говориш при C4, се появява едва, когато автомобилът почти спре. Дори леко да се движи, воланът става твърд, макар и малко по-мек от хидравликата. С хидравликата понякога е ужасно да се маневрира в града, особено ако си жена. Тежичък си е воланът. За сметка на това пък, при висока скорост олеква, което е още по-лошо. Не знам какво против имаш електрическото серво, но при Форд нещата не стоят така, както при френските и италианските автомобили. И честно да ти кажа, липсва ми менюто за настройка на сервото, какъвто мисля има и при останалите модели над Фокус, защото настройката на Фиеста е твърда при сравнително никси скорости. Вероятно е свързано с факта, че с подобни скорости някои превземат завоите в планината. Въпреки всички, електрическото серво при сегашната ми Фиеста е много по-добро. Пак се усеща превъртането на гумите и олекването на предницата. А в завои няма какво да говоря просто. Всичко е много по-точно от предната, която се плъзгаше накъдето си иска, макар това да е свързано с факта, че нямаше тракшън контрол и ESP. Ако трябваше да избирам, просто повече никога не бих избрал обикновена хидравлика, тъй като не виждам нито някакво предимство, нито някакъв смисъл.


ПП: Просто ти препоръчвам да прочетеш няколко списания и да обърнеш по-специално внимание на графата "управление". Там Форд и Фолксваген винаги са били на челните места, а френските кенефи на последните, защото както казваш ти, няма никаква обратна връзка.
ImpossibleMan, първата грешка, която правиш е, че сравняваш предишната си Фиеста с тази. Реално погледнато си има изтекъл почти 8 години технически прогрес меду двете поколения. Второто, което не отчиташ е брандирането на продукта. Предишната ти Фиеста се котираше като евтина бургерска колица за ниска класа женки. Сегашното брендиране е такова, че представя новата Фиеста като фешън артикул за нахакани градски плеймейтки... Почти двойна разлика в ценовото позициониране. Размера почти същия... И за к'ви катерения на баири, за к'ви сечения на завои, за кви ралита говориш... Човече, ти яко си обичаш автомобила, което е хубаво, но недей да опъваш нервите на всички в тоя форум. Ааа, и понамали тоя Dirt III... Явно не влияе добре.
За теб трябва да се открие нов , отделен форум, където сам да си хвалиш колата. То е от ясно по-ясно кое е най-доброто и сам съм се убедил вече в това. Новата кола е дъ бест и това е, от там нататък всеки сам си знае и сам се оправя. Но хайде да не спамим темите на хората. Пренасочи се поне в темата за твоето Торнадо и там давай отзиви колко ти е вдървено ел. моторчето на вибратора. Поздрави и без да се обиждаме!Peace! _friends_ *00118* *167* Айде да не спамиме темите на хората с излишни спорове!!!

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Re: FORD FOCUS, 1.6 100 HP

Мнение от ImpossibleMan » 18 юли 2011, 21:36

Какво искаш да кажеш? Не почнах аз спора, а Alexi. Това, дето казваш за Фиеста си е пълна простотия. Пил ли си? Всички се оправдавате с тоя спам, но реално вие двамата го започнахте. Alexi с неговите заяждания, а ти с подкрепата. И защо го подкрепи, след като не искаш да спамим? Аз се интересувах от съвсем конкретни неща по цената и оборудването. Смяташ, че това не е по темата? А нима сравняването на хидравличното с електрическото серво е? Какво те човърка, не мога да разбера. Пишеш пълни глупости. Само си виж поста. Разликата в преодуктите била 8 години. Добре бе джанъм, нали сравняваме Серво с ел. подпомагане? Вече почти 100 % от произвежданите автомобили са с второто. Как да сравним тогава хидравлика с ел.усилвател? Сега, Форд да конструират нова хидравлика, само за да си прав, че хидравликата е по-добра от електрическото серво? Ами написа пълни глупости, сори! С никой не съм искал да се заяждам, но типове като вас го правят постоянно.

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: FORD FOCUS, 1.6 100 HP

Мнение от Alexi » 18 юли 2011, 21:47

то ,ако някой ти противоречи е спорене и заяждане .. Форд Фиеста е номер 1 а другите марки са кошари и това е айде спи спокойно :D:

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Re: FORD FOCUS, 1.6 100 HP

Мнение от ImpossibleMan » 18 юли 2011, 22:13

Изображение

Какво общо има двигателя не разбрах :) Сега и двигателя ми ли ще оплювате и после ще казвате, че спамя? Това, че не можете да се справяте със стрелкички по клавиатурата си е ваш проблем :): Добре, повече няма да спамя тук. Беше ми приятно да разбера мненията ви. Ама вие ми направихте и забележка, че спамя в темата си за моята кола. Разбирам, че не ви е приятно някой да пише тук, нещо различно от вашето мнение, незнайно откъде дошло. Карал C4 и вече има мнение за ел. усилвателите на Форд. Другият го подкрепя с две изречения, но и той не казва защо. Третият не искал да чете и е против това да се трепя пред монитора, а не по пътищата, както правят много от вас. Ами добре, разбрах.

NIKJAMa
потребител
потребител
Мнения: 675
Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: FORD FOCUS, 1.6 100 HP

Мнение от NIKJAMa » 18 юли 2011, 22:28

*00142* *00142* *00142*
Не разваляйте темата на колегата.

Потребителски аватар
TPECHAT
потребител
потребител
Мнения: 136
Регистриран: 03 юни 2007, 19:30
Модел на автомобила: Scorpio 2.0i Ghia 115 (1985), Focus 1.6 100 (2011), Kuga 1.5 120 (2019)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: FORD FOCUS, 1.6 100 HP

Мнение от TPECHAT » 19 юли 2011, 08:58

Ами то няма лошо да се спори тук ама някой ако го интересуват тия мнения не знам после как ще се сети да ги чете в темата за моя фокус хаха..

Иначе фокусът за съжаление няма USB, тези фокуси са били предварително поръчани и нямаше как да се добавят екстри.. иначе бих се радвал да ми метнат и едно USB, но факт - няма :-)

Ето 2 снимки и отвътре:
Изображение
Изображение

Най-смислените екстри са темпоматът, климатроникът, SONY уредбата, bluetooth-ът и джантите :-)

Сори за гумените стелки, ама бързах и взех първите, които ми попаднаха.. още се чудя дали да си сложа като в Скорпиото мокетче :-)

Chr81
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 28 фев 2011, 10:47
Модел на автомобила: Ford Focus sedan 1.6 Duratec 100PS
Местоположение: София/Стара Загора
Status: Извън линия

Re: FORD FOCUS, 1.6 100 HP

Мнение от Chr81 » 19 юли 2011, 09:44

Alexi написа:електрическото серво е много по зле от обикновеното .. никакъв контакт с пътя буквално нямаш представа какво се случва с предните гуми ( на ситроен С4 специално ,такъв съм карал с електронно серво) .. то е измислено за градските колички - с променливо усилие да се върти волана по лесно
Виждам, че този път сме на едно мнение с колегата Alexi. Не е за вярване, но факт. Тъй като темата се отклони след моето мнение, че обикновената хидравлика е по-добре за мен лично от електронната, а и без това малко се отклонихме - да кажа с 2 изречения защо за мен обикновена хидравлика е по-добре. Един пич отива да му ремонтират рейката на Ситроен и се оказва, че е с електронна хидравлика. Цената на резервната част /някакъв електроусилвател/ е точно 4000лева. Обикновена хидравлика едва ли е по-скъпа от 800лв. И върши горе-долу същата работа. Отделно, ако на някой му е интересна темата за хидравликите - нека да погледне тука http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=119420.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Сорри за спама! Вярвам, че колегата ТРЕСНАТ няма да се сърди много. :wink:
Последна промяна от Chr81 на 19 юли 2011, 09:50, променено общо 2 пъти.

Chr81
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 28 фев 2011, 10:47
Модел на автомобила: Ford Focus sedan 1.6 Duratec 100PS
Местоположение: София/Стара Загора
Status: Извън линия

Re: FORD FOCUS, 1.6 100 HP

Мнение от Chr81 » 19 юли 2011, 09:48

Темпоматът наистина е голяма работа. Само човек, който не е карал темпомат може да го отрича. Живият пример съм аз. Все казвах, че не е кой знае какво, обаче откакто се качих на кола с темпомат си пожелавам да не се качвам на кола без.

Kn0xViLl3
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 02 юни 2011, 14:11
Модел на автомобила: Ford Mondeo
Status: Извън линия

Re: FORD FOCUS, 1.6 100 HP

Мнение от Kn0xViLl3 » 19 юли 2011, 11:47

А бе не разбирам много от коли, но... Да кажа, че темпоматът не знам какво му харесвате. Пълна безмислица е. Когато си на надолнище вместо да увеличава скоростта, той стои на тази и така те спира... А може да се възползваш от това надолнище... За тези, които не им се натиска постоянно педала може и да е по-лесно... :) Лично мнение!

По темата... Много е хубав фокуса. А цветът му е уникален, браво за избора. :)

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: FORD FOCUS, 1.6 100 HP

Мнение от Pyrhel » 19 юли 2011, 12:14

Че на него точно това му е предназначението :mrgreen: Навсякъде да поддържа еднаква скорост. А имай предвид и принудителния празен ход, където разходът на гориво ти е по-малък когато си изключил от скорост :)

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: FORD FOCUS, 1.6 100 HP

Мнение от Alexi » 19 юли 2011, 12:19

темпомата е много удобен за магистрала и икономисва гориво .. инак несъзнателно постоянно подаваш/отнемаш по малко от газта това води до преразход .. баир надолу темпомата отнема от газта за да поддържа скоростта ,а ако подаваш ръчно колата набира тъй като не отнемаш газта .. и аз мислех че не е кой знае какво но истината е че всяка екстричка е удобна като почнеш от електрохроматично огледало подгреви на седалки стъкла огледала пръскалки сензора за дъжд абе всичко има смисъл и повишава комфорта ..

Chr81
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 28 фев 2011, 10:47
Модел на автомобила: Ford Focus sedan 1.6 Duratec 100PS
Местоположение: София/Стара Загора
Status: Извън линия

Re: FORD FOCUS, 1.6 100 HP

Мнение от Chr81 » 19 юли 2011, 12:42

Отделно ако е голямо надолнище и целта е икономия, винаги можеш да изключиш от скорост. Но на ненатоварен и равен път си е супер удобна екстра.

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1580
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi 2003 г
Status: Извън линия

Re: FORD FOCUS, 1.6 100 HP

Мнение от petkoff_pl » 19 юли 2011, 12:54

NIKJAMa написа:*00142* *00142* *00142*
Не разваляйте темата на колегата.
Като използвам Google Преводач ще Ви го кажа и на други езици, щото български май не разбирате

японски - 大学のテーマをスポイルしないでください。
китайски (традиционен) -不要破壞主題的大學。
арабски - لا تفسد موضوع الكلية.
и т.н.

NIKJAMa
потребител
потребител
Мнения: 675
Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: FORD FOCUS, 1.6 100 HP

Мнение от NIKJAMa » 19 юли 2011, 13:08

При следващия офтопик ще разчистя....

Потребителски аватар
TPECHAT
потребител
потребител
Мнения: 136
Регистриран: 03 юни 2007, 19:30
Модел на автомобила: Scorpio 2.0i Ghia 115 (1985), Focus 1.6 100 (2011), Kuga 1.5 120 (2019)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: FORD FOCUS, 1.6 100 HP

Мнение от TPECHAT » 21 юли 2011, 16:36

Темата от Рено форума е доста интересна, прочетох я ... наистина с такова отношение на самия вносител.. не знам докъде ще стигнат. Ние имаме едно служебно Пежо и имаше същите проблеми с фирмата вносител. Имаме и няколко Форда, колегите са доста доволни от МОТО-ПФОЕ...

А вариантът да умреш заради забило кормило.... ми се вижда доста зъл. :evil:

Drake
потребител
потребител
Мнения: 123
Регистриран: 23 мар 2006, 22:48
Модел на автомобила: Focus 1.6 2011
Местоположение: София/Стара Загора
Status: Извън линия

Re: FORD FOCUS, 1.6 100 HP

Мнение от Drake » 22 юли 2011, 11:17

TPECHAT написа:Иначе фокусът за съжаление няма USB, тези фокуси са били предварително поръчани и нямаше как да се добавят екстри.. иначе бих се радвал да ми метнат и едно USB, но факт - няма :-)
Въпреки, че USB-то фигурира като опция в офертата, при мен не можаха да сложат (били се объркали ;-) ). Системата SONY, която вграждат (или поне вграждаха през януари) нямала не знам си какъв модул и не можело. Иначе и аз много исках и бях потресен, че, поне според продавача в мото пфое, никой не си бил поръчвал USB...
Фордчето е супер. Аз също бях метнал око на синия цвят и много се чудех за него, но в крайна сметка реших, че червеният ми е повече на сърцето :)

PS: TPECHAT, спомена, че blootooth-a за връзка с телефона ти е ценна екстра. Ако случайно имаш в указателя си имена на хора на кирилица, можеш ли да споделиш дали дисплейът на SONY-то показва буквите коректно? При мен излизат едни странни ченгели :( Същите ченгели излизат ако пусна MP3-ка с тагове на кирилица

Потребителски аватар
TPECHAT
потребител
потребител
Мнения: 136
Регистриран: 03 юни 2007, 19:30
Модел на автомобила: Scorpio 2.0i Ghia 115 (1985), Focus 1.6 100 (2011), Kuga 1.5 120 (2019)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: FORD FOCUS, 1.6 100 HP

Мнение от TPECHAT » 22 юли 2011, 13:36

Еми ... кирилица не се вижда, в другата кола пак съм със SONY от тия с махащите се панели, същата работа :D:

Отговори

Върни се в “МОЯТА КОЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта