Продължавам с проекта преден парктроник. Ето и една по-хубава снимка на управляващия превключвател на предния парктроник интегриран в общ блок с 3 позиционния бутон за памет на шофьорската седалка.
С цел доближаване до оригиналната визия за бутон на парктроника избрах да използвам бутона за разрешаване на ползването на задните ел. стъкла от скорпио Мк2.
В комбинация с това е инсталирана и допълнителна контролна лампа сигнализираща за вклучен преден парктроник.
Пристъпихме към монтирането.....
Ето така изглеждаше до сега:
Премахване на бутоните за ел.стъкла и огледала
С цел по добър достъп за прекарване на кабелите от бутона до управляващия блок се наложи да махнем друг един блок, а именно мултифункционалния блок на шофьорската врата(управлява ел.стъклата, огледалата, централното заключване, глобалното затваряне, алармата, електрическите седалки и др.)
Ето и малко снимки от пипкавата работа по прекарването на захранването към бутона на парктроника....
Всички възможни пинове на куплонга между вратата и купето са запълнени и се наложи да прекарваме кабелите през външно трасе-шлаух.Естествено след това всичко се изолира.
Преди монтажа, планката върху която е монтиран бутона на парктроника и ел.седалката е обработена с шприц кит.
Ето и готовия резултат - направо фабрична работа!
И с активиран сигнал...
Сега оставаше само да се поставят предните датчици в бронята.Една не лека задача при положение че трябваше да се разкача предната броня, която пък от своя страна трудно се регулира и за капак на всичко има и интегрирани умиватели на предните фарове.
Предвидихме че ще е по-лесно да се разпробият местата на датчиците предварително и след това да разкачваме бронята.Пресметнахме разстоянието център/център на датчиците отзад и го прехвърлихме отпред, оразмерихме и започнахме пробиването...
За целта трябва да се използват хубави фрези иначе може да стане "мазало"!
И вече пробити
И декоративните втулки са поставени.
И една приятна изненада оказа се, че след като се махнат комплекта халоген/мигач има възможност да се бръкне и да се постави тялото на датчика.Ето това беше добра новина.Друг е въпроса че ръката ти се надира и подува в последствие
А тук на снимката се вижда инсталацията на управляващия блок на предния парктроник и включването в него на куплонзите на датчиците.
И ето ни напълно готови.
Накратко малко информация за системата парктроник на Форд Скорпио:
Системата е разработка на фирма "Бош" и е предвидена за първоначално вграждане по желание на клиента, срещу доплащане.Състои се от два ултразвукови датчика(сензори) интегрирани в задната броня , управляващ електронен блок и светлинно-звуков дисплей.Системата работи изключително точно като единствения и минус е големите габарити на сензорите.Никога не се е предвиждало, при Скорпио Мк2 предлагане на преден парктроник.
При мен използвахме 2 системи парктроник с 4 датчика(два отпред и два отзад), всяка система си работи независимо една от друга използвайки собствен електронен блок.Характерното тук е че двете системи си делят един светлинно-звуков дисплей.Всичко това е направено посредством сложна автоматика с участието на доста релета.Предния парктроник може да бъде вкл. и изкл. посредством бутон, а задния чрез активиране на задна скорост.Независимо от това че предния парктроник е включен преминавайки в позиция R той се изключва и започва да действа задния.
А ето това съм го предвидил в последствие за вграждане.
Часовник,дата,хронометър,термометър от Мк1 Ghia
След парктроника решихме да довършим и инсталацията на паметта в седалката до шофьора.
Разглобяване на вратата.
Тук трудното беше че трябва да прекарат 6 кабела от купето във вратата.А както бях споменал по-горе свободни пинове в буксите нямаше.Независимо от това с използването на шлаух нещата пак се получиха.
Влизайки в купето шесте кабела се вливат по съществуващато кабелно тресе в левия праг и влизайки под тапицерията излизат в зоната под седалката до шофьора.
За удобство се наложи да разкачим и седалката.
Последваха редица спойки(над 50 запоявания) и прекарвания на кабели, бандажи и др. Доста работа чиито подробности няма да описвам, а само ще кажа че траеше 2 дена.
На снимката се вижда единият от блоковете(ССМ) без който паметта не може да работи.
А тук се виждат двата готови навързани блока(ССМ и Мултифункционален модул Шофьорска врата) преди инсталирането им под седалката.Там ни се стори най-удачното място.Като предварително се убедихме че ел. механиката на седалката няма да им пречи.
Ето и готовия вид.