Дойде ми най-сетне гарнитурата на всмукателния колектор.Английско производство и на половината на цената в МП. Което ще рече 100лв.Мислихме различни варианти включително и 3D проект и лазарно рязане на нов детайл от алуминий, след това изработка на допълнителни гарнитури.Но теглейки чертата пак щеше да излезне около същата цена.
Същата тази гарнитура производство на "Elring" струва 51 евро в западна Европа.
Не мога да разбера защо при "нашия стандарт" цените на резервните части (и не само) са в ПЪТИ ЗАВИШЕНИ!??
Пак ни "захапа щуреца" и решихме да сложим още допълнителни екстри
При положение че старата модификация скорпио (Мк 1) има мултифункционален часовник, защо да го няма и новата?
Намерихме часовника, който обединява в себе си дигитален часовник, дата и месец, външна температура, хронометър.
Доста дълго търсихме и облицовката на часовника, която е различана във версията с ел.люк, но накрая я намерихме.
Пасна на мястото на оригиналната.Единствено електрохромното огледало почти се допря в нея, но като цяло не пречи на настройките му и за сега няма да го местим по-надолу.
И ето още един Ъпгрийд - "Модул графична сигнализация" от Мк1.Със сигнализация за износени накладки (при Мк2 1995+ не се предлага тази екстра
)
И започвамееее
Предварително окабеления модул се позиционира в арматурното табло над жабката.В зоната на допълнителните релета и усилвателя на радиото при някои модели аудио системи (Ford премиум 2007).
Следва прокарване на проводници от купето в двигателния отсек по съществуващи трасета.
От там през в кухините на предните греди се пускат кабели към предните спирачни апарати.Апропо като смених предните дискове с такива от косуърд накладките ми пристигнаха с датчик с куплунг.От там и дойде цялата идея да се направи система като при Мк 1!
Ето и гредите:
С помощта на дебел масивен проводник се прекарват тънките многожилни кабели на инсталацията.
И вече излезналите кабели.
Ето и готовия вид.С включен куплунг.Като кабелите са прекарани в гумено защитно гофре . Все пак са изложени на атмосферни влияния, кал, влага.....
Дълго се чудехме къде да позиционираме сигналната лампа, при положение че няма вариант на арматурното табло.И накрая ми дойде идея след като видях че на Форд Кугър сигналните лампи са позиционирани над огледалото за обратно виждане.Решението беше взето - вляво на огледалото.
Баща ми изработи с почти оригинална визия Сигналната лампа, ползвайки едно старо табло от Мк 1 като донор.
До тук всичко добре, но трябваше и да се прекарат кабелите от блока към лампата.
Като цяло не много лесна и пипкава работа.
Но накрая готовия резултат си струваше.След запалване тази лампа заедно с останалите се тества и ако няма проблем в системата изгасва след няколко секунди.
За сега се тестват само предните накладки.Пуснато е окабеляване за към задните дискове и когато станат за смяна накладките ще поръчам такива с датчик и ще се вържат и те.