Страница 9 от 12

Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"

Публикувано: 29 май 2014, 08:52
от gorskiq
Тъй като съм фен на оригиналните неща, ще споделя че с жълтия мигач ми харесва повече. А тази табелка 16v от опел бих я сменил с фордовска. :D
Такъв мигач съм купувал за 18 лв. от моторкрафт в едно с крушка и фасунка. За 5 години не е мръднал и сигурно още 5 няма да се промени.

Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"

Публикувано: 29 май 2014, 09:03
от martin1977
Доколкото знам на Скорпио Косуърт и Мондео СТ оригинално се вграждат бели мигачи. Може и да греша обаче.

Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"

Публикувано: 03 юни 2014, 17:20
от mladen1984
Ето още един "ъпгрейд" : обличане на топката на скоростния лост в кожа с цвета на тапицерията. По принцип когато купих колата забелязах че предишния и собственик беше сменил оригиналната (която не е кожена) с кожена от форд "Кугър".
След време си намерих оригинална от скорпио Мк2 , Но в Пловдив никой не се навиваше да я тапицира.Било много сложно!Дрън-дрън....
И все пак накрая се намери човек който може да свърши това. И даже го направи перфектно.
Искам да благодаря на инж. Кръстев(един от най-добрите ми приятели) с чиято помощ това беше реализирано. _friends_ :drink:
Изображение
Изображение
Изображение

Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"

Публикувано: 03 юни 2014, 17:42
от martin1977
Човек, изумяваш ме .... ти не се спираш! Уникална е, просто брутално красива ... пу да не съм на уроки... А не си ли се замислял за смяна на дирекцията?

Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"

Публикувано: 03 юни 2014, 21:22
от mladen1984
А мерси! _friends_ Обаче за дирекцията не се и замислям.Свикнах много бързо с управлението на десняк и даже ме кефи и се наслаждавам на този тип шофиране.Не ми пречи карането както на коли с леви волани, така и на коли с десни.Само имаше проблем докато оправяхме колата на нашия приятел Игнат (скорпио 2,3)...... Няколко пъти след като зареждах на бензиностанциите отивах и отварях дясната врата за да седна.И предизвиквах учудване у чакащия зад мен. :D :D :D
Какво да се прави свикнал съм с "деснячето".
Иначе самата процедура по замяната на дирекцията е много сложна и почти невъзможна.Цели кабелни трасета трябва да се удължават и прочее възли,части, детайли, разпробиваници ,жила и т.н.
Само виж другата ми тема за Скорпио 2,8 и ще добиеш представа какво има под таблото.Лесно се обръщат коли в базови варианти с почти никакви екстри.Но за такива с високи нива на оборудване просто не ми е ясно.Виждал съм БМВ 530 1998 год с обърнат волан и беше тъжна картина. :D
А ето и какво си напазарувах с Цецо (СЕСО087) от официалния представител на "Sonax" за Пловдив.Подготовка за ФОРД ФЕСТ 2014
Изображение
Най-доброто на пазара Сонакс Екстрийм Вакса - нано технология, микро фибърни кърпи Сонакс и гъбичка за втриване на пастата.Имаше и демонстрация върху Фокус!!!

Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"

Публикувано: 03 юни 2014, 22:30
от CEC0087
Колата за демонстрация беше моя Фокус, пастата се оказа страхотна ефекта беше неузнаваем с лекота премахва леки драскотини и се получава уникален блясък. Всички ще се уверите на събора като видите на Младен колата след като я полира.

Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"

Публикувано: 16 юни 2014, 00:19
от mladen1984
Малко снимки от Националния форд събор 2014 Стара Загора
Няма как да не се похваля! :D И благодаря на всички гласували за мен! _friends_
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"

Публикувано: 17 юни 2014, 20:08
от ffmk1l
На събора ти казах каквото мисля за теб и двете ти коли. Ти си ненормален... не познавам друг така да изпипва нещата, с голямо удоволствие чета темата ти. Заслужена награда. Респект *00134*

Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"

Публикувано: 13 авг 2014, 17:21
от mladen1984
Хвана ме музата и реших да си "ремонтирам" пластмасите в багажника.Тъй като си използвам колата всекидневно и съответно и използвам багажника до краен предел пластмасите се бяха захабили, леко надраскали и матирали.Някога ги бях пръскал със обикновен черен спрей и боята не се беше свързала здраво с ABS Пластмасата.
Свалих ги, ето и как изглеждаха:
Изображение
Почистих ги и ги с коресилин и ги обезмаслих - едно от най-добрите средства за почистване според мен.
Изображение
Изображение
Боя за пластмаса - черен мат
И резултата
Изображение
Свалих си кората под двигателя и я измих основно с обезмаслител.
Изображение
Един познат който работи в почистваща фирма ми каза че освен да мажа кожата на салона със скъпи препарати трябва да я почиста в основана(порите) и след това да я запечатам с хубав препарат от типа на такъв който ползвам "Sonax".А самото почистване ми обясни че е елементарно и не струва нищо.Единственото което трябва да се направи е да се почисти с мек памучен парцал напоен с разтвор от вода и сапун.Като условието е парцала да е съвсем леко влажен и водата да е топла.
И мога да потвърдя че ефекта е поразителен.Явно както са казали хората ""Великите идеи са гениално прости".След като го изчистих го оставих да изсъхне половин-един час и го намазах след това с течната крем вакса на "Sonax".
Изображение
Корите и бежовите пластмаси също се изчистиха.
Изображение
Появи ми се и един проблем.Забелязах че капе антифриз под двигателя, а и светна и лампата.След бързо разкачане на въздушните тръбопроводи забелязахме че вода се стича между всмукателния колектор и блока на двигателя.
Изображение
Изображение
При по подробно вглеждане се оказа че има напречна пукнатина в една пластмаса която уплътнява между колектора и блока.Консултирах се със Сева от София и разбрах че това е плоча от материал подобен на бакелита или нещо подобно.Всичко модели DOHC страдат от течове на всмукателните колектори.Като до сега знаех че проблема е само при 2300 16V и не засяга 2000 8V и 16V.Но явно не съм бил прав.Пустите му материали явно не ги правят качествени и с времето започват да се пукат.При мен стана изведнъж без да съм натоварвал изобщо двигателя при нормално каране.Ето я и пластмасата
Изображение
Докато търся резервна запълнихме пукнатината с двукомпонентно лепило на "Бизон", като преди това зоната на лепене се изчисти и обезмасли и се матира с едра шкурка.
Изображение
Ефекта за сега е добър 30км смесено карене и няма теч.А иначе ето какво представлява резервната част.
Изображение
и номера на Finis на "МП" цена за България 200лв с поръчка от Германия.
Ще търся алтернативи.

Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"

Публикувано: 13 авг 2014, 17:39
от martin1977
Е щом тук е 200 кинта в Мото Пфое, в английския ибей няма да е повече от 15-ина паунда ... що не хвърлиш едно око?

Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"

Публикувано: 13 авг 2014, 22:26
от viksata
Тази пластина аз я бях махнал... единственото за което служи е да вкарва картетните газове директно в главата, без да мацат VI системата. Бих ти предложил да си изрежеш на лазер една пластина от алуминий. А иначе тези дни ще видя моята къде е и ще ти я пратя. Дано е здрава _friends_

Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"

Публикувано: 13 авг 2014, 22:56
от mladen1984
За което ще съм ти много благодарен!!!!! _friends_

Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"

Публикувано: 14 авг 2014, 10:30
от chistacha
А дори и да не е - донеси я да я замерим и ще направим един чертеж за лазерно рязане. Така поне ще можеш да си избереш подходящ материал (дори и технически тефлон :) ).

Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"

Публикувано: 14 авг 2014, 22:21
от viksata
За съжаление и това е пукнато :(

Изображение
Изображение

но ако мислиш че за нещо ще ти е полезно е твое ;)

Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"

Публикувано: 14 авг 2014, 22:45
от mladen1984
Благодаря Викторе пратил съм ти л.с. на скайпа.Мисля че ще ми свърши работа поне що се отнася като мостра или евентуално шаблон.Благодаря на всички които се отзоваха имам го на предвид и лазерното рязане. _friends_ _friends_ _friends_ _friends_

Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"

Публикувано: 12 сеп 2014, 21:26
от mladen1984
Дойде ми най-сетне гарнитурата на всмукателния колектор.Английско производство и на половината на цената в МП. Което ще рече 100лв.Мислихме различни варианти включително и 3D проект и лазарно рязане на нов детайл от алуминий, след това изработка на допълнителни гарнитури.Но теглейки чертата пак щеше да излезне около същата цена.
Същата тази гарнитура производство на "Elring" струва 51 евро в западна Европа.
Не мога да разбера защо при "нашия стандарт" цените на резервните части (и не само) са в ПЪТИ ЗАВИШЕНИ!??
Изображение
Изображение
Пак ни "захапа щуреца" и решихме да сложим още допълнителни екстри :D При положение че старата модификация скорпио (Мк 1) има мултифункционален часовник, защо да го няма и новата?
Намерихме часовника, който обединява в себе си дигитален часовник, дата и месец, външна температура, хронометър.
Доста дълго търсихме и облицовката на часовника, която е различана във версията с ел.люк, но накрая я намерихме.
Изображение
Изображение
Пасна на мястото на оригиналната.Единствено електрохромното огледало почти се допря в нея, но като цяло не пречи на настройките му и за сега няма да го местим по-надолу.
Изображение
И ето още един Ъпгрийд - "Модул графична сигнализация" от Мк1.Със сигнализация за износени накладки (при Мк2 1995+ не се предлага тази екстра *00147* )
И започвамееее
Изображение
Предварително окабеления модул се позиционира в арматурното табло над жабката.В зоната на допълнителните релета и усилвателя на радиото при някои модели аудио системи (Ford премиум 2007).
Следва прокарване на проводници от купето в двигателния отсек по съществуващи трасета.
Изображение
От там през в кухините на предните греди се пускат кабели към предните спирачни апарати.Апропо като смених предните дискове с такива от косуърд накладките ми пристигнаха с датчик с куплунг.От там и дойде цялата идея да се направи система като при Мк 1! :D
Ето и гредите:
Изображение
С помощта на дебел масивен проводник се прекарват тънките многожилни кабели на инсталацията.
Изображение
И вече излезналите кабели.
Изображение
Изображение
Ето и готовия вид.С включен куплунг.Като кабелите са прекарани в гумено защитно гофре . Все пак са изложени на атмосферни влияния, кал, влага.....
Дълго се чудехме къде да позиционираме сигналната лампа, при положение че няма вариант на арматурното табло.И накрая ми дойде идея след като видях че на Форд Кугър сигналните лампи са позиционирани над огледалото за обратно виждане.Решението беше взето - вляво на огледалото.
Баща ми изработи с почти оригинална визия Сигналната лампа, ползвайки едно старо табло от Мк 1 като донор. :lol:
До тук всичко добре, но трябваше и да се прекарат кабелите от блока към лампата.
Като цяло не много лесна и пипкава работа.
Изображение
Но накрая готовия резултат си струваше.След запалване тази лампа заедно с останалите се тества и ако няма проблем в системата изгасва след няколко секунди.
Изображение
Изображение
Изображение
За сега се тестват само предните накладки.Пуснато е окабеляване за към задните дискове и когато станат за смяна накладките ще поръчам такива с датчик и ще се вържат и те.

Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"

Публикувано: 13 сеп 2014, 14:20
от Tsurinski
Колега, човек кола да е при тебе! Браво личи си че правиш всичко с мерак по колите си и най важното каквото и да правиш липсва кича - имаш стил. Поздрави!

Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"

Публикувано: 13 сеп 2014, 16:29
от ffmk1l
Респект! Знаеш, кое не ми харесва в тая кола само - че вляво си пасажер ;): . Но всичко, което правиш е изпипано, семпло и със стил.

Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"

Публикувано: 26 сеп 2014, 21:19
от mladen1984
И малко повдигане на темата - подготвяне за зимата с нова визия. Специална благодарност към нашия голям приятел _friends_ _friends_ _friends_ Игнат Гатев благодарение на който се сдобих с тези красавци. Интересното е че през зимния сезон хората минават на по-нисък цолаж гуми, а ние обратно - на по-висок :lol:
17" Аutec 225/50 И малко почистване преди сезона. :D
Изображение
Самото вътрешно почистване на джантите го направих по съвета на Ицо Горския - с този препарат:
Изображение
Препарата струва 0.70 ст. И премахва всякаква мръсотия като не разяжда лаковото покритие.
И готовия резултат:
Изображение
Ето ги:
Изображение

Re: ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"

Публикувано: 26 сеп 2014, 22:14
от ЯЛТА
И аз също се чудя, как колеги преминават зимно време на по малък цолаж гуми/джанти, при факта че по голямата гума осигурява по плавно и лесно потегляне при хлъзгав път, нооооо............
И мерси, ще се възползувам от препарата, "Кислол".