С предстоящото настъпване на зимата реших да подготвя купето и лака на действието на агресивните препарати за почистване на пътищата, солта, калта, камъчетата, снега и многото други неприятни фактори.И тъй като съм фен на пастирането и любителски се занимавам с това ще покажа първо няколко снимки на обработена боя с хубав препарат и какъв е ефекта от него при дъжд.
Ясно се вижда как препарата или така наречената вакса е образувала защитен филм и водата стои на капки по детайлите.Точно този филм предпазва горния слой на боята - лака от вредното действие на слънчевите лъчи, водата, калта, снега и др.Също предпазва от леки надрасквания от храсти, камъчета и т.н.
Една обработка с качествен препарат остава да действа от 2-3 месеца.Или иначе казано защитното и действие е с такъв порядък.По-честото пастиране с правилни препарати още повече допринася за по-дългия живот на боят.
Друго съществено преимущество на пастирането е че автомобила се цапа по-трудно и се почиства по-лесно.И не на последно място изглежда много по-добре и привлича погледите.
Накратко ще опиша в какво се състои основното почистване и какво съм направил.
Време продължителност - около 4-5 часа.
Колата се измива с авто-шампоан(за мен най-доброто Sonax Extrem 2x1) и се подсушава добре.Освен това според мен хубавото измиване става само ръчно,като така могат да бъдат достигнати и най-трудно достъпните места.По автомивките се гони бързина и се мие с агресивни препарати(безконтактно миене) които прониквайки в микропукнатините на по-стари лакове могат да ги унищожат.А алуминиевите детайли(като лайсните по вратите и гумите около стъклата биват съсипани).
Почистих и всички гумени съединения по вратите и багажника.Отвътре се натрупва много прах и мръсотия.
Също за удължаването на експлоатационния срок на стъклочистачките(без значение от марката) периодически перата им трябва да се почистват.Така също се предпазват стъклата от надраскване.
След като колата е измита и подсушена преминах към нанасянето на защитния слой.Става въпрос за Sonax Extreme първи номер.Като преди това бях я третирал със "Sonax Extreme номер 3".Нанасянето на пастата става посредством губичка за паста на "Sonax"
Пастата е от ново поколение и се нанася много лесно.Тя е кремообразна и не матира гумените и черните пластмасовите детайли.Същевременно позволява да се нанася и при пряка слънчева светлина.Но все пак оптимални условия на нанасяне са по-ниските температури и избягването на пряко слънце.При мен тези условия бяха на 100%.
Самата серия на "Sonax" е много качествена и предлага громен избор от автокозметика. Но цените са доста високи.Тук е мястото да вметна и добре познатия лаф, който един мой комшия често употребява (кара МВ S 350 2012) : "Качеството има цена..."
След като пастата е нанесена се разнася с помощта на микрофибърна кърпа (също "Sonax")
Хубаво е да се работи с кръгообразни движения и детайл по детайл.Ето и готовия преден капак:
Дойде времето да се обработът броните и стоповете на колата.Тъй като тези най- крайни елементи са поставени под непрекъснатото влияние на всякакви въздействия и съприкосновения реших да ги обработя с "Sonax" номер 2.
Качественото обработване на купето е свързано и с обработка на вътрешните метални части.
След външното почистване дойде редът и на подготовката на кожения салон.Тъй като зимата свива кожата е хубаво тя да се обработи качествено.И естествено аз използвам доказалия се препарат на "Sonax" за кожа пад формата на крем.Той освежава, почиства и прави еластична кожата.И има изключително дълготрайно действие.Много трябва да се внимава с нанасянето му, тъй като кожата ми е частично перфорирана и може де се запушат отворите.Нанасях го на малки количества и с помощта на мека кърпа.Доказателство за отличното качество на "Sonax" е това че при сядане кожата омеква, Но не става хлъзгава.
Почистих таблата и волана.
Привършвайки с външното и вътрешното почистване преминах към консервация и защита на ключалките и гумените уплътнения на вратите.Както знаем зимно време гумите на вратите са най-натоварени, особено при минусовите температури.Поради процеса на стареене и в комбинация със замръзналата вода или влага те лесно могат да се скъсат. За целта е хубаво да се обработят с препарат.Реших да използвам един нов за мен препарат, подарен ни от един наш голям приятел Игнат Гатев
.
Останах изключително изненадан от качествата му.И вече забравям марки от рода на WD 40.Изключително универсален е прави гумите меки, смазва,отблъсква влагата, премахва скърцанията и консервира.Само ще добавя че кожата на ръцете омеква.
Ключалките са предпазени от замръзване и смазани.
гумените уплътнения
пантите на вратите
Ключалката на багажника
Имаше и нужда от корекции по най-използвания детайл, а именно кожената дръжка на шофьорската врата.Почистих мястото и го боядисах с боя за кожа със същия цвят.
За най-накрая оставих външното и вътрешно почистване на стъклата и огледалата.От изключителна важност за безопасното шофиране е тяхната кристална видимост.
Вътрешно стъклата обработих с препарат против запотяване:
Вече сме готови: