Минаха 9 години откакто купих любимото ми десняче.За този период направихме доста надграждания по екстериора и интериора на колата.Накратко казано аз и бащата (G&M INDIVIDUAL) преобразихме това Scorpio базова Ghia в модел с всички възможни екстри, без еквивалент с друг такъв автомобил.Няма да изброявам какво сме направили, хората които ме познават го знаят.Доста е писано, а темата тук във форума е доста подробна.И така.......наред с вграждането на екстрите,новите салони,стотиците метри кабелни трасета, безбройните електронни модули, едрогабаритни части и джанти автомобила се караше и експлоатираше като ежедневна кола.Респективно на всеки 10 000 км се сменяха консумативи(масло и филтри).Накратко казано безпроблемен и лек за поддържа автомобил.
В началото на тази година една от бобините на запалването излезе от строя.Смених я и след една седмица същата участ последва и съседната.Смених и нея.И так още една смяна(трета).Това ни навя на мисълта, че трябва да се смени цялата запалителна система.
Поръчани бяха нови кабели,нови свещи(платинени),нов датчик разпределителен вал и работите заспаха.
Малко след тези операции започнах да чувам странни звуци откъм задно ляво колело. Оказа се, че имам развита гайка на задната лява главина.И се почна филма.....Оказа се че гайката и съответно резбата не са като при моделите Мк1. Иначе казано не са с лява резба.Много глупаво решение от Форд. Разчита се само на стопорната гайка да одържи цялото натоварване. Разчетох се в чуждите форуми и се оказа, че това е често срещан проблем за всички Мк2.Гайката се саморазвива, получава се луфт и биене и докато се усетиш гнездото на главината се разбива. Не помага слагането на нови лагери. Така че се наложи да купя цял носач (от комби) и да си сваля главината.
Цял ден разгобявахме носача за да изкараме главината. После няколко дена рециклирах частите от него за да ги върна към живота.....
Яко чистене,преобразуватели,грундове, бои и имаше краен резултат........
Успоредно с тези процедури рециклирахме и спирачния апарат
Апарата е като нов, с всичко сменено по него.
Така.............Всичко беше готово за монтажа на новата главина.Бях взел и нов комплект лагери.Свалихме колелото, приготвихме динамометричния ключ и в момента в който решихме да напънем и да развием гайката.......тя се разви, почти без усилие.
Оказа се, че се е саморазвила. Направихме си един експеримен - натегнахме до нужните Nm и се качих да направя едно кръгче с колата.
Шума изчезна, изчезна и досадното сеене при висока скорост.Явно лагерите и главината бяха здрави.После вдигнахме колата на крик и проверихме за луфтове. Всички излезна точно. За момента си спестихме едно махане/качване на главина.
Ще видим до кога....
Друго нещо което реших да направя бе да рециклирам двата предни носача.И задните им тампони.Вече уверен в качествената работа на майсторите от механична работилница гр. Пловдив им поверих двата носача.А тампоните занесох на колегите им от "Гуматрейд" - специалисти в областта на рециклиране и изработка на каучукови изделия.
Резултата.....
Всичко е налично и сега чака време да го подменим.
След време се наложи да сменя двата електронни блока във вратите.В единия беше влезнала влага и разрушила електрониката.Другия също даваше дефект.Макар и херметично затворен електронния блок бе пропуснал водата...
Смених и дясното огледало защото механиката му се развали и електрическата задвижка боксуваше.
Успоредно с това реших да си купа резервен комплект лагери от МП, както и едни накладки, ей така да има...
А ето и последната новост.То по-скоро не е новост, а горчива реалност ескалирала през последните два сезона.....
лаковото покритие.....
Тука могат да се напишат няколко страници по темата за некадърните, некоректните,бездарните и прочее майстори.Всеки се е сблъсквал с тях под една или друга форма.Няма да влизам в излишни словоизлияния.Ефекта се вижда от снимките, а на живо е отвратително. Простата истина е следната преди 4години дадох луди пари на уж ТОП бояджия да ми боядиса 70% от колата и той си остави ръцете.....И не защото не може, а защото използва най-евтините материали и остатъци от предишните си клиенти.....факт.Така се губи доверие и най-вече клиенти.
Този сезон бях планувал сам да си ги боядисам, но поради многото ангажименти и липса на място реших да поверя тази задача на един мой познат и приятел Емо Паруша. Евала брат справи се отлично!
Купих от Драго колор най-скъпите материали - бои,лакове,шприцове.....ефекта трябва да е продължителен..