ford scorpio 2.0i 16V "Пълна промяна"
Публикувано: 02 ное 2011, 21:12
Ford scorpio 2.0i 16V 136PS DOHC – “ПЪЛНА ПРОМЯНА”
Преди повече от две години с рязкото покачване на горивата реших да си взема по-икономична кола за всекидневието (по икономична спрямо старата- форд скорпио 2,8i V6 colonge ).След като бях свикнал на комфорта возия, бързина, ширина и голям багажник, реших да търся нещо подобно.Тъй като съм известен с прякора си “бай Младен фордаджията” естествено се насочих към форд и в частност форд скорпио Мк
I I 1995-1998.Намерих един запазен модел в Пловдив (галямата автоборса до с.Труд) с високо ниво на обзавеждане Ghia , но с 2,9 V6 12V двигател и автоматична скоростна кутия.Не ми се искаше да взема втора кола с разход над 15/100км градско.Отказах се и продължих търсенето включително и по интернет.Попадах само на разбити и увехтели екземпляри с изтъркани волани, седалки и калъфи на скоростния лост и разбирасе на по 120 - 130 000 км.
)
Един ден попаднах на една интересна обява : Ford scorpio 2.0i 16V 136PS DOHC на супер цена – ок 2000 лв и в много добро състояние –но с една забележка беше с дясен волан.Реших да го огледам и наистина ми грабна погледа.На близо 200 000 км с перфектен салон - тапицерията и целия интериор бяха като нови.С пълен ел.пакет + ел люк без климатик, ел седалка на шофьора по височина, подгряване на предното и задно стъкло, радио с управление от волана, ел огледала, централно с аларма, графична сигнализация за отворени врати, фарове за мъгла, ABS ,имобилайзер PATS system, Airbag system,трип компютър, боя металик , затъмнени в зелено задни стопове и странични мигачи, алуминиеви джанти 15”.
Срещнах се с продавача ,разбрахме се за цената и направихме едно кръкче с колата за да я осетя.Останах приятно изненадан от перфектната равномерна работа на двигатела и тихия ауспух.По паважа возеше меко без трополене от ходовата част, но доста по-твърдо за разлика от предишния модел 1985-1995.Направи ме впечетление че лампата на Airbag системата мига и свети лампата та ABS-а.Но момчето ме увери четова е моментна неизправност или грешка която трябва да се изчисти!!!Реших да му се доверя
(и сгреших
) )
Все пак купих колата, регистрирах и я обслужих.Ново масло, филтри и прочее.Почистих и грундирах целия под и прагове на колата.





Забелязах че на задния капак е имало спойлер, който е монтиран изключително некомпетентно.Трябваше до абработвам дупките по капака и да поставя фолио.С течение на времето разбрах че ABS-а изобщо не работи и при по-рязко натискане на педала на спирачката колата се превръща в “шейната на дядо коледа”.Airbag-а си мигаше и непрекъснато светеше лампата за отворев багажник, а той си беше затворен.Имаше и фарове за мъгла които не работеха.Всичко друго бе о.к.След като привикнах изключително бързо към управлението с десен волан, реших и малко по малко да поправя всичко неработещо.Отворип задния капак – намерих пречината за показването на незатворен капак – малък превключвател който се бе счупил и излезнал от гнездото си.Поправих го.Оворихме с баща ми фаровете за мъгла и се оказа че те са слагани допълнително и колата е била без такива и инсталация за тях.Най-интересното е че захранването за тях е взето директно от ключа за фаровете ,без да минава праз реле.Това беше довело до нагаряна на клемите вътре и .Пак някой майстор се е проявявал.Пуснахме нова инсталация купих нормално оригинално реле и го инсталирахме на съответното му място.

По нататък преминахме към ABS-a , прочетохме много литература и различни проблеми свързани с ABS и в частност ABS Teves Mk IV.Навсякаде се споменаваше че това са много здрави системи и единственото което може да се повреди са датчиците на колелата отчитащи тяхното движение.На всякаде даваха различни гранични стойности като съпротивления и това допълнително объркваше.Започна се мерене на всеки датчик, мерене в покой, мерене при движение ,мерене при една или друга скорост, и все различни параметри.Купих няколко датчика втора употреба (цена в МП около 300лв) и започнах подмяна но пак нямаше ефект.След това реших временно да прекратя работата по този проблем.
В същото време не функционираше управлението на радиото Еон 4000 от волана.Оказа се че колата е имала оригинално радио 2007 в кобинация с CD чейнджър в багажника.Естествено тези нещя бяха “хванали крака”, по-късно се установи че само оригиналния усилвател не е взет.
От колегата Иво Conan взех по-добро радио ЕОН 6000 с 6 дисков CD чейнджър. Радиото е модел 2006 година и функционира супер, без Mp3 , но чейнджърът компенсира това.Свързахме и управлението от волана към радиото.
След това реших да направя осветление във вратите и праговете ,което го има само при някои топ нива на оборудване(Ghia ,Ultima).Оказа се че в самине врати освен липса на плафони няма и инсталация за тях.Тук е редно да благодаря на колегата Alfonso от форума, от който се сдобих с плафони и инсталация (от стария модел 1985) както и от доста други чаркалъци.Пак с помощта на бащами отворихме всички пластмаси по праговете и прекарахме по съществуващите кабелни магистрали нови снопове кабели към всяка врата.Най трудно бе прекарването на кабелите през буксите на вратите.След монтажа решихме че е доста по-добре вместо конвенционалната крушка 5W да ползваме LED осветление работещо директно на 12V.Хем много икономечно хем двойно по-добро осветление.


Същото монтирахме и в багажника плюс още два допълнителни плафона от Mondeo (благодарност към бат Дончо от пловдивската група).За направата на цялостното осветление ми помогна и сайта http://www.fordscorpio.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Оправих и предните фарове които бяха английски стандарт.Взех други втора употреба европеийски и се оказа че на тях има ел.моторчета за промяна на светлинния поток във височина.Отново прекарахме инсталация със съответното реле.Проблем се оказа самия превключвател, който при десния модел е огледален и не се намира лесно.Наложи се да нося оригиналния превслючвател на лазер и да преправям блендата около него.В крайна сметка всичко стана като фабрично и даже не може да се различи без вглеждане.

Монтирах и ксенонова система Н1 която в комбинация с оригиналните лупи пасна перфектно.Реглажа на фаровете на стенд в МП ми излезна 9лв.
Така стояха нещата колата вървеше безпроблемно и даваше разход градско 11/100 а извън градско падаше до 7/100лкм.
До една снежна утрин на 2011 когато стоейки си на червен светофар бях блъснат отзад от мазда 626 с видимо пиян водач ,който реши че няма нужда да чака полицията и се изнесе от мястото на ПТП-то.Все пак след светкавичната намеса на органите на ПП Пловдив лицето бе заловено в рамките на 15 мин.Оказа се че чевечеца е с отнета заради употреба на алкохол книжка, без гражданска отговорност във видимо пияно състояние и бягство от ПТП……..убавец
)Все пак след 8 месеца бях парично компенсиран от “гаранционния фонд”.Искам да благодаря на г-н Калин Лозанов от КАТ Пловдив който водеше разследването и документацията - все пак има и хора които си вършат работата.
Та да се върна към последиците от удъра-оказа се че форда в частност скорпиото е доста здрава кола.Бронята беше понесла почти целия удар и се бе раздробила на части, задната маска бе хлътнала малко и в следствие бе изместена задната ключалка на багажника.Пукнат бе задния средан стоп.Всичко друго бо о.к. включително калници и странични стопове.
За бронята какво да Ви кажа – само това че в МП нова струва над 700 лв. , а китайците не правят копия.Задния стоп пак в МП върви към 500лв.А Depo също не го павят.
В крайна сметка си намерих броня втора употреба от Бургас за 200лв и с боядисването ощи 130лв.За изпъването на маската мой познат ми взе символично.И оставаше само задния стоп.По моргине втора ръка вървеше от 100лв.
Казах си майната му ще карам със спукан докато не намеря нещо по-изгодно.
Един път ровейки се из интернет попаднах на обява в “Car 24.bg” на човек продаващ скорпиото си на части.Звъннах и разбрах че съм първия запитващ по тази обява.Човека на отсрещната страна се оказа много разбран и на въпроса ми каква цена би искал за задния стоп ме помоли аз да я определя.Помислих за бързо и реших че 50лв е разумна цена и би ме удовлетворила.Представете си какво бе учудването ми когато въпросния господин каза че е твърде висока би било ненормално да иска повече от 30лв….?Е как е.? Разбрахме се, той предложи да ми го достави с негов транспорт от Шумен до Пловдив.
В последствие ми предложи ако ми трябва нещо по колата да го питам и щи ми го даде на символични цени.От тук започна голямото преобразяване на моето скорпио.Оказа се че неговата кола имала лек проблем с паленато и просто не му се занимавало да я оправя.Между впрочем колата му скорпио 2,0 16V Ghia e с топ ниво на обзавеждане. Като само няма автоматична скоростна кутия.От него взех почти цялото обзавеждане на супер цени.Просто имах страшен късмет да попадна на такъв коректен човек.
Първо махнахме с баща ми целия салон задни плюс предни седалки и сложихме седалки с електрическо регулиране в 10 позиции заедно с памет за трима водачи и памет на страничните огледала.Всичко това бе съпроводено с прекарване на инсталация и допълнителан монтаж на “Central control modul” и ел. модули във вратите.Всичко това се прехвърляше от едната кола на другата.Допълнителна трудност оказваше, че моята кала бе с десен волан и всичко се обръщаше огледално.




Монтирахме и работещо огледало за обратно виждане с автоматична функция за затъмняване.

Смених и захабените дръжки на тавана с почти нови.Монтирах ме аларма с дистанционно управление и функция за автоматично отваряне на задния капак плюс управление на седалките чрез дистанционното - всичко оригинално от колата донор.
Смениха се инсталациите на вратите.Смених задния стоп включетелно и страничнине стопове и мигачи, като колата доби оригонален вид.





Както са казали хората “апетита идва с яденето” и така реших да посегна към една доста сложна икстра- “SATC климатика” или двузонов климатик с електронно управление.Първия подобен климатик качван на европейски FORD.Решихме да прехвърлим цялата инсталация от едната на другата кола.Самата инсталация е доста сложна и изискваше упорита работа по сваляне и качването в рамките на повече от една седмица и рабона па9-10 часа на ден.Самата система се състои от радиатол, вентилатори, филтър ресивер,компресор,съединитил,ремък,планки,тръбопроводи , охладител,вентилатор с филтри към купето, над 10 датчика ,двузонова кутия с радиатор на парното, електлонен упрамляващ блок, електронен панел за управление ,3 електро мотора управляващи клапите за разпределение на въздуха в купето, 2 диода , и стотици метри разноцветни кабели с различно сечение и букси.Как Ви се струва?
Е разбира се това не може да се монтира без схема и добре че намерихме заводската такава.Всичко е монтирано и работи.


След това монтирахме и “tempomat” устройство поддържащо автоматично зададената скорост на автомобила от водача.Една перфектна екстра работеща в диапазона от 40 до 200км/ч.Самата система се състои от електронен блок, мотор с жило регулиращ дросела , и мултифункционален волан подаващ импулси посредством бутони.Като махахме волана се оказа че куплунга на въздушната възглавница е хлабав и затова свети лампата.В последствие оправено.

Най-голямата гордост която монтирахме е ABS с TCS system.Това е четириканален ABS който е в комбинация със система предотвратяваща буксуването на двигателните колела използвайки датчиците на ABS-a.Системата е доста сложна и изисква прекарване на доста кабели и дапълнително поставяне на спирачен тръбопровод към задните колела.Процедурата по демонтажа и монтажа изисква доста усилия.Сменихме и целия хидравличен блок на ABS-а заедно с електронниа модул.Към системата е включен ел.мотор през който преминава жилото на газта.След като монтирахме гореописаното преминахме към изпитания.За всеобща радост сичко бе успишно.

Системата функционира по следния начин – Движението на всяко колело се следи от съответния датчик.Когато в процес на спиране системата разпознае че някое от колелта започва да блокира подава сигнал към съответния клапан на хидравличния блок и той разтоварва съответното колело.На същия принцип сработва и TCS системата.Датчиците на двигателните колела следат ако някое започва да превърта(буксува) при потегляне и подават сигнал към хидравличния блос.Той разтоварва моментално въпросното колело чрез хидравличните магистрали.В същото време ако водача продължи да подава газ жилото на газта се усвобождава чрез ел.мотора на TCS и двигателя не се форсира.По този начин се постига оптимално потегляне при настилки покрити с лед, сняг, пясък, вода и .т.н.Самата TCS система следи двигателните колела при движение до 50км/ч. и при спускане по стръмен наклон или виражи стабилизира задницата на колата.
Смених и километража на колата.Така вече показва само километри.
Голяма благодарност искам да отправя към баща ми Георги Траянов който направи възможна инсталацията на всички системи в колата.Огромна благодарност на Веско Мандраджиев от Шумен без който нямаше как да се сдобия с тезе части.




Скоро смених задните тампони на предните носачи(90 лв заедно със смяната) , тампоните на стабилизиращата щанга (30лв със смянатя),предна лява биалетка (35 лв.).
Поставен е и допълнителен трети стоп на задния прозорец-оригинален

Преди повече от две години с рязкото покачване на горивата реших да си взема по-икономична кола за всекидневието (по икономична спрямо старата- форд скорпио 2,8i V6 colonge ).След като бях свикнал на комфорта возия, бързина, ширина и голям багажник, реших да търся нещо подобно.Тъй като съм известен с прякора си “бай Младен фордаджията” естествено се насочих към форд и в частност форд скорпио Мк
I I 1995-1998.Намерих един запазен модел в Пловдив (галямата автоборса до с.Труд) с високо ниво на обзавеждане Ghia , но с 2,9 V6 12V двигател и автоматична скоростна кутия.Не ми се искаше да взема втора кола с разход над 15/100км градско.Отказах се и продължих търсенето включително и по интернет.Попадах само на разбити и увехтели екземпляри с изтъркани волани, седалки и калъфи на скоростния лост и разбирасе на по 120 - 130 000 км.

Един ден попаднах на една интересна обява : Ford scorpio 2.0i 16V 136PS DOHC на супер цена – ок 2000 лв и в много добро състояние –но с една забележка беше с дясен волан.Реших да го огледам и наистина ми грабна погледа.На близо 200 000 км с перфектен салон - тапицерията и целия интериор бяха като нови.С пълен ел.пакет + ел люк без климатик, ел седалка на шофьора по височина, подгряване на предното и задно стъкло, радио с управление от волана, ел огледала, централно с аларма, графична сигнализация за отворени врати, фарове за мъгла, ABS ,имобилайзер PATS system, Airbag system,трип компютър, боя металик , затъмнени в зелено задни стопове и странични мигачи, алуминиеви джанти 15”.
Срещнах се с продавача ,разбрахме се за цената и направихме едно кръкче с колата за да я осетя.Останах приятно изненадан от перфектната равномерна работа на двигатела и тихия ауспух.По паважа возеше меко без трополене от ходовата част, но доста по-твърдо за разлика от предишния модел 1985-1995.Направи ме впечетление че лампата на Airbag системата мига и свети лампата та ABS-а.Но момчето ме увери четова е моментна неизправност или грешка която трябва да се изчисти!!!Реших да му се доверя
(и сгреших

Все пак купих колата, регистрирах и я обслужих.Ново масло, филтри и прочее.Почистих и грундирах целия под и прагове на колата.





Забелязах че на задния капак е имало спойлер, който е монтиран изключително некомпетентно.Трябваше до абработвам дупките по капака и да поставя фолио.С течение на времето разбрах че ABS-а изобщо не работи и при по-рязко натискане на педала на спирачката колата се превръща в “шейната на дядо коледа”.Airbag-а си мигаше и непрекъснато светеше лампата за отворев багажник, а той си беше затворен.Имаше и фарове за мъгла които не работеха.Всичко друго бе о.к.След като привикнах изключително бързо към управлението с десен волан, реших и малко по малко да поправя всичко неработещо.Отворип задния капак – намерих пречината за показването на незатворен капак – малък превключвател който се бе счупил и излезнал от гнездото си.Поправих го.Оворихме с баща ми фаровете за мъгла и се оказа че те са слагани допълнително и колата е била без такива и инсталация за тях.Най-интересното е че захранването за тях е взето директно от ключа за фаровете ,без да минава праз реле.Това беше довело до нагаряна на клемите вътре и .Пак някой майстор се е проявявал.Пуснахме нова инсталация купих нормално оригинално реле и го инсталирахме на съответното му място.

По нататък преминахме към ABS-a , прочетохме много литература и различни проблеми свързани с ABS и в частност ABS Teves Mk IV.Навсякаде се споменаваше че това са много здрави системи и единственото което може да се повреди са датчиците на колелата отчитащи тяхното движение.На всякаде даваха различни гранични стойности като съпротивления и това допълнително объркваше.Започна се мерене на всеки датчик, мерене в покой, мерене при движение ,мерене при една или друга скорост, и все различни параметри.Купих няколко датчика втора употреба (цена в МП около 300лв) и започнах подмяна но пак нямаше ефект.След това реших временно да прекратя работата по този проблем.
В същото време не функционираше управлението на радиото Еон 4000 от волана.Оказа се че колата е имала оригинално радио 2007 в кобинация с CD чейнджър в багажника.Естествено тези нещя бяха “хванали крака”, по-късно се установи че само оригиналния усилвател не е взет.
От колегата Иво Conan взех по-добро радио ЕОН 6000 с 6 дисков CD чейнджър. Радиото е модел 2006 година и функционира супер, без Mp3 , но чейнджърът компенсира това.Свързахме и управлението от волана към радиото.
След това реших да направя осветление във вратите и праговете ,което го има само при някои топ нива на оборудване(Ghia ,Ultima).Оказа се че в самине врати освен липса на плафони няма и инсталация за тях.Тук е редно да благодаря на колегата Alfonso от форума, от който се сдобих с плафони и инсталация (от стария модел 1985) както и от доста други чаркалъци.Пак с помощта на бащами отворихме всички пластмаси по праговете и прекарахме по съществуващите кабелни магистрали нови снопове кабели към всяка врата.Най трудно бе прекарването на кабелите през буксите на вратите.След монтажа решихме че е доста по-добре вместо конвенционалната крушка 5W да ползваме LED осветление работещо директно на 12V.Хем много икономечно хем двойно по-добро осветление.


Същото монтирахме и в багажника плюс още два допълнителни плафона от Mondeo (благодарност към бат Дончо от пловдивската група).За направата на цялостното осветление ми помогна и сайта http://www.fordscorpio.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Оправих и предните фарове които бяха английски стандарт.Взех други втора употреба европеийски и се оказа че на тях има ел.моторчета за промяна на светлинния поток във височина.Отново прекарахме инсталация със съответното реле.Проблем се оказа самия превключвател, който при десния модел е огледален и не се намира лесно.Наложи се да нося оригиналния превслючвател на лазер и да преправям блендата около него.В крайна сметка всичко стана като фабрично и даже не може да се различи без вглеждане.

Монтирах и ксенонова система Н1 която в комбинация с оригиналните лупи пасна перфектно.Реглажа на фаровете на стенд в МП ми излезна 9лв.
Така стояха нещата колата вървеше безпроблемно и даваше разход градско 11/100 а извън градско падаше до 7/100лкм.
До една снежна утрин на 2011 когато стоейки си на червен светофар бях блъснат отзад от мазда 626 с видимо пиян водач ,който реши че няма нужда да чака полицията и се изнесе от мястото на ПТП-то.Все пак след светкавичната намеса на органите на ПП Пловдив лицето бе заловено в рамките на 15 мин.Оказа се че чевечеца е с отнета заради употреба на алкохол книжка, без гражданска отговорност във видимо пияно състояние и бягство от ПТП……..убавец

Та да се върна към последиците от удъра-оказа се че форда в частност скорпиото е доста здрава кола.Бронята беше понесла почти целия удар и се бе раздробила на части, задната маска бе хлътнала малко и в следствие бе изместена задната ключалка на багажника.Пукнат бе задния средан стоп.Всичко друго бо о.к. включително калници и странични стопове.
За бронята какво да Ви кажа – само това че в МП нова струва над 700 лв. , а китайците не правят копия.Задния стоп пак в МП върви към 500лв.А Depo също не го павят.
В крайна сметка си намерих броня втора употреба от Бургас за 200лв и с боядисването ощи 130лв.За изпъването на маската мой познат ми взе символично.И оставаше само задния стоп.По моргине втора ръка вървеше от 100лв.
Казах си майната му ще карам със спукан докато не намеря нещо по-изгодно.
Един път ровейки се из интернет попаднах на обява в “Car 24.bg” на човек продаващ скорпиото си на части.Звъннах и разбрах че съм първия запитващ по тази обява.Човека на отсрещната страна се оказа много разбран и на въпроса ми каква цена би искал за задния стоп ме помоли аз да я определя.Помислих за бързо и реших че 50лв е разумна цена и би ме удовлетворила.Представете си какво бе учудването ми когато въпросния господин каза че е твърде висока би било ненормално да иска повече от 30лв….?Е как е.? Разбрахме се, той предложи да ми го достави с негов транспорт от Шумен до Пловдив.
В последствие ми предложи ако ми трябва нещо по колата да го питам и щи ми го даде на символични цени.От тук започна голямото преобразяване на моето скорпио.Оказа се че неговата кола имала лек проблем с паленато и просто не му се занимавало да я оправя.Между впрочем колата му скорпио 2,0 16V Ghia e с топ ниво на обзавеждане. Като само няма автоматична скоростна кутия.От него взех почти цялото обзавеждане на супер цени.Просто имах страшен късмет да попадна на такъв коректен човек.
Първо махнахме с баща ми целия салон задни плюс предни седалки и сложихме седалки с електрическо регулиране в 10 позиции заедно с памет за трима водачи и памет на страничните огледала.Всичко това бе съпроводено с прекарване на инсталация и допълнителан монтаж на “Central control modul” и ел. модули във вратите.Всичко това се прехвърляше от едната кола на другата.Допълнителна трудност оказваше, че моята кала бе с десен волан и всичко се обръщаше огледално.




Монтирахме и работещо огледало за обратно виждане с автоматична функция за затъмняване.

Смених и захабените дръжки на тавана с почти нови.Монтирах ме аларма с дистанционно управление и функция за автоматично отваряне на задния капак плюс управление на седалките чрез дистанционното - всичко оригинално от колата донор.
Смениха се инсталациите на вратите.Смених задния стоп включетелно и страничнине стопове и мигачи, като колата доби оригонален вид.





Както са казали хората “апетита идва с яденето” и така реших да посегна към една доста сложна икстра- “SATC климатика” или двузонов климатик с електронно управление.Първия подобен климатик качван на европейски FORD.Решихме да прехвърлим цялата инсталация от едната на другата кола.Самата инсталация е доста сложна и изискваше упорита работа по сваляне и качването в рамките на повече от една седмица и рабона па9-10 часа на ден.Самата система се състои от радиатол, вентилатори, филтър ресивер,компресор,съединитил,ремък,планки,тръбопроводи , охладител,вентилатор с филтри към купето, над 10 датчика ,двузонова кутия с радиатор на парното, електлонен упрамляващ блок, електронен панел за управление ,3 електро мотора управляващи клапите за разпределение на въздуха в купето, 2 диода , и стотици метри разноцветни кабели с различно сечение и букси.Как Ви се струва?
Е разбира се това не може да се монтира без схема и добре че намерихме заводската такава.Всичко е монтирано и работи.


След това монтирахме и “tempomat” устройство поддържащо автоматично зададената скорост на автомобила от водача.Една перфектна екстра работеща в диапазона от 40 до 200км/ч.Самата система се състои от електронен блок, мотор с жило регулиращ дросела , и мултифункционален волан подаващ импулси посредством бутони.Като махахме волана се оказа че куплунга на въздушната възглавница е хлабав и затова свети лампата.В последствие оправено.

Най-голямата гордост която монтирахме е ABS с TCS system.Това е четириканален ABS който е в комбинация със система предотвратяваща буксуването на двигателните колела използвайки датчиците на ABS-a.Системата е доста сложна и изисква прекарване на доста кабели и дапълнително поставяне на спирачен тръбопровод към задните колела.Процедурата по демонтажа и монтажа изисква доста усилия.Сменихме и целия хидравличен блок на ABS-а заедно с електронниа модул.Към системата е включен ел.мотор през който преминава жилото на газта.След като монтирахме гореописаното преминахме към изпитания.За всеобща радост сичко бе успишно.

Системата функционира по следния начин – Движението на всяко колело се следи от съответния датчик.Когато в процес на спиране системата разпознае че някое от колелта започва да блокира подава сигнал към съответния клапан на хидравличния блок и той разтоварва съответното колело.На същия принцип сработва и TCS системата.Датчиците на двигателните колела следат ако някое започва да превърта(буксува) при потегляне и подават сигнал към хидравличния блос.Той разтоварва моментално въпросното колело чрез хидравличните магистрали.В същото време ако водача продължи да подава газ жилото на газта се усвобождава чрез ел.мотора на TCS и двигателя не се форсира.По този начин се постига оптимално потегляне при настилки покрити с лед, сняг, пясък, вода и .т.н.Самата TCS система следи двигателните колела при движение до 50км/ч. и при спускане по стръмен наклон или виражи стабилизира задницата на колата.
Смених и километража на колата.Така вече показва само километри.
Голяма благодарност искам да отправя към баща ми Георги Траянов който направи възможна инсталацията на всички системи в колата.Огромна благодарност на Веско Мандраджиев от Шумен без който нямаше как да се сдобия с тезе части.




Скоро смених задните тампони на предните носачи(90 лв заедно със смяната) , тампоните на стабилизиращата щанга (30лв със смянатя),предна лява биалетка (35 лв.).
Поставен е и допълнителен трети стоп на задния прозорец-оригинален
