Страница 7 от 8
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Публикувано: 17 мар 2016, 10:51
от milkoviv73
Здравей, колега!
От няколко месеца карам абсолютно същият автомобил като твоя.Разликата е само, че е 2006г и е графитен на цвят. Много съм доволен за сега, поздравявам и теб за избора! Чудесно е, че така добре се грижиш за него и ти благодаря, че споделяш впечатления и опит при отстраняване на разни проблеми.
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Публикувано: 17 мар 2016, 11:08
от Paranoid
Имаш ЛС
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Публикувано: 11 апр 2016, 11:23
от Paranoid
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Публикувано: 11 апр 2016, 13:16
от G_o_c_e_v
Старите каква марка бяха? Аз за задни съм с KYB и когато сменях предните, сложих KYB Exel G.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Публикувано: 11 апр 2016, 21:17
от Paranoid
Нямам представа, но мисля, че бяха оригиналните!
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Публикувано: 29 апр 2016, 22:31
от Paranoid
Днес пътувайки, колата завъртя километража на голяма цифра:
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Публикувано: 13 авг 2016, 11:02
от Paranoid
Здравейте, след дълго отсъствие пак съм тук!
Вчера колата ми направи на няколко пъти номер при паленето и по точно, просто не запали. След няколко опита тръгна и от там газ при майстора направо!
Ето и виновника:
И между другото излезе и един тампон. Странното е че преди няма и година го сменях, а вече е скъсан. Толкова за качествените ни части в България.
Вече нещата са наред и смело напред!
Поздрави и лек ден от мен.
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Публикувано: 13 авг 2016, 12:39
от G_o_c_e_v
Този тампон го смених с на лемфьордер. Обаче не го взех с оригиналната форма, като твоя. На новия гумата е по широка и голяма от на оригиналния.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Публикувано: 15 авг 2016, 17:18
от addition
Колеги, някои сме неспециалисти
Кажете каква е тази джаджа, т. нар. "виновник"?
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Публикувано: 29 авг 2016, 22:39
от Paranoid
Здравей!
Ами ако не бъркам, това би трябвало да е соленоида или включвателя. Ако бъркам все пак нека по-разбиращите ме поправят!
Та имаше някакъв луфт в него и не е давал добър контакт при палене. Черната пластмасова час в единия край се движеше леко и вероятно това е достатъчно да прекъсва. Ако се отвори би било възможно да се ремонтира предполагам, но предпочетох да го заменя с нов, нека ми е мирна главата.
Толкова за него.
Поздрави!
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Публикувано: 16 сеп 2016, 00:43
от Paranoid
Здравейте отново!
След дълго отлагане, реших да направя по-основното почистване, което отлагах.
В автомивките колкото и да се стараят никога не могат да измият колата както трябва. И ако човек иска да е наистина чисто, трябва сам да направи някои неща.
Заведох колата на автомовка да я измият от всякъде:
След това се прибирам и се започва:
Махам вскичко от всякъде и вдигам седалките:
Има места на които се събират толкова боклуци, че направо не е истина.
И разбирасе, когато човек се вгледа малко повече, вижда всичката мръсотия, която са пропуснатали, защото бързат или откровенно си ги мързи:
Трябва да отбележа все пак, че някои петна бяха много упорити и излязаха трудно дори със силен обезмаслител.
И накрая резултата:
И така като погледнах резултата, защо да спирам до там:
И джантите имаха нужда от внимание
И на края за финал реших да сменя крушките на плафоните на задния номер. Светеха доста слабо:
И това е. Толкова от мен за сега.
Поздрави!
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Публикувано: 16 сеп 2016, 01:14
от Eastbourne
Тая кола е на 250 000 км, а изглежда като нова. Като се сравни с кошовете по автокъщи на по 130 000 ...
Има и една друга приказка: кола не се плаши от каране,а от поддръжка.
Супер е. Браво
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Публикувано: 18 окт 2016, 23:25
от Paranoid
Здравейте отново!
Дойде време и за периодичната смяна на масло и филтри. Както и миналият път, пак се спрях на Castrol EDGE 5W30 и филтри на MANN. Предният път останах доволен, надявам се и този:
Така и така съм при майстора, реших да подготвя колата и за зимата, за да съм спокоен. Смяна на антифриз и понеже вече направих 90 000 км с колата и ресурса на пистовия ремък и ролки наближава своя край, сменихме и тях.
Натъкнахме се на лек теч от семеринга на коляновия вал, но така и така съм решил на 100 - 105 хиляди да сменям ангренажа, оставихме ремонта му за тогава.
След демонтажа на ремъка се оказа, че лагера на ролката на климатика е започнала да издава шум. За мое голямо щастие сменихме само лагера и всичко се нормализира.
След 90 хиляди км определено има износване на ремъка. На снимката не се вижда, но има леки пукнатини и се е усукал на една страна. Ето и на какво се спрях като нови части:
Накрая и антифризът:
След като го източихме, направихме и замерване два пъти. Даде различни стойности, въпреки че при контролно мерене с вода показа точно 0 градуса.
Малко се обърках. Но както и да е. В стария антифриз, който беше на 4г. и 4 месеца, се беше събрала дооооста мръсотия. Въпреки че когато взех колата го смених и бях казал да
промият системата, явно не го бяха направили обстойно. Затова се заехме и напълнихме системата с пакет сода и 1,4 л оцет. останалата част вода. Ето какво изтече след това:
В Италия не са и чували за смяна на антифриз. Доливай вода и всичко е ок. Да ама не. Просто не става така. Ето и след 3-тото промиване какво излезе накрая:
Вече с промита система наляхме и новия антифриз:
Система събра 4 литра антифриз до маркера. Вероятно имаше останала вода вътре. И понеже стана късно си тръгнах. Утре на светло ще проверявам нивото и ще доливам вода след като загрее и пусна парното, та хубаво на мине навсякъде.
Толкова от мен.
Поздрави!
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Публикувано: 19 окт 2016, 09:48
от Paranoid
Тази сутрин след проверка успя да събере само половин литър. Ето и Антифриза:
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Публикувано: 06 фев 2017, 23:36
от Paranoid
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Публикувано: 02 мар 2017, 08:37
от Paranoid
С оправяне на времето реших да оправя някои дреболии по колата.
Жабката, която е от горната страна на таблото имаше лек проблем:
С годините от температурите и вибрациите се е напукала основата на винтовете и при посягане за отваряне целия капак остава в ръката на човек.
Известно време се чудих как точно да оправя този проблем и реших да изрежа от тънка ламарина нова основа, която да залепя за таблото.
Е не се получи много добре поради липсата на нужните инструменти и само с наличната тъпа ножовка и още някоя дреболия резултата е това:
Поставени на място пасваха и трябваше само да ги залепя, след което 24 часа съхнене:
И накрая монтаж. Мисля че се получи много добре. Пасва идеално. Притеснявам се само едно, лятото като започнат жегите и понапече там в даден момент и стигнат едни градуси 60-70 и нагоре в комбинация с вибрации, дали ще издържи лепилото. Все пак използвах само локтайд.
Толкова за сега.
Поздрави!
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Публикувано: 02 мар 2017, 14:50
от gorskiq
Щом колата се кара иска и поддръжка. Радват ме колеги, които се грижат добре за колите си. Поздрави!
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Публикувано: 06 мар 2017, 21:43
от Paranoid
И пътувайки си по родните пътища километража отново врътна интересна цифра:
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Публикувано: 13 авг 2017, 23:46
от Paranoid
Здравейте на всички!
Малко да съживя темата.
И така след точно 104 000 км дойде време за смяна на ангренажния ремък, а покрай него сменихме и още няколко неща:
Като цяло двете обслужвания съвпаднаха и към тях прибавихме семеринг на коляновия вал, забелязан, че тече малко по-рано, и два тампона на предните носача.
След като свалихме всички компоненти от ангренажния комплект и обстойна инспекция резултата за 104к км е следния: ролките са наред без видими проблеми по тях, ремъка е почти без никакви следи от употреба, но водната помпа беше показала първи признаци на протичане.
Семеринга нямаше някакви сериозни течове, но се беше вдървило гуменото уплътнение
И накрая всичко по местата си обратно.
След смяната на горивния филтър, за 13 000 км ясно се виждат следите от качественото гориво в България:
И докато майстора се трудеше, а аз нахално обикалях да снимам свърших това:
подсилих лентовите кабели на предното стъкло, левият беше започнал да се закъсва без да има какъвто и да видим натиск от някъде.
Явно просто позицията, в която стои, предизвиква някакво усукване и от там скъсване. Ремонта на такъв скъсан лентов кабел е доста труден, по-горе в темата съм правил такъв на старото стъкло и не е никак лесен. Нека колегите с такива стъкла обърнат внимание на това и вземат мерки преди да е станало късно!
Десният тампон видимо беше провиснал и макар да нямаше никакви шумове в окачването след свалянето на носача той се разпадна:
Монтиране на новите тампони и всичко отново си е на мястото:
Толкова от мен за сега!
Re: Моят FORD FOCUS C MAX'04
Публикувано: 25 сеп 2017, 11:39
от MilenZ
Здравей колега,
в една твоя публикация видях че си сменил горивен маркуч от филтъра към помппата. Исках да те попитам колко ти струваше този маркуч и от къде мога да го намеря на сметка. Питах на две места и ми искат суми които почти се равняват на нов корпус за горивен филтър.