Един горд ветеран - Ford Escort 1.8 16V (комби)
Публикувано: 02 окт 2012, 07:20
Реших, че е крайно време да отдам дължимото на колата, която чукна 17 лазарника от датата на първата си регистрация и ми е верен спътник и помощник вече 8 години.
След като тегля чертата, мога да кажа, че съм изключително доволен от този автомобил. Купих го с показател на километража 93415 км, като това спокойно можеше да означава 193, че и 293 хиляди - само Господ знае това. Оттогава аз лично съм навъртял с него над 150 хиляди километра, като, струва ми се, не е и сънувал какво го чака, попадайки в ръцете ми - друсане по всевъзможни селски и най-вече черни пътища, в прах, кал и мръсотия, натоварен най-често с 4-5 човека и багаж. При все това никога не съм избягвал да обръщам внимание на колата и когато е имало болежки за оправяне - оправял съм ги.
Но какво ми се наложи да оправям, всъщност? Оставям настрана маслата, ремъците, филтрите, свещите и накладките. Без тях остава следното: два пъти биалетка, веднъж дясна полуоска, тампони на стабилизиращата щанга и някои други дреболии по предницата. И ... това е, независимо от чудовищната експлоатация. По двигателя съм сменял стъпков мотор, температурен датчик, кабели на свещи, ЕГР-клапан. Имаше и някои ремонти по ел.-уредбата - механизъм на стъклото на шофьорската врата, изгорял бушон на климатика, както и една цялостна смяна на комутатора със все лостове на фарове, мигачи, чистачки и др. Като не смятам консумативите, "неплановите" ремонти на колата са изключително малко и за доста малко пари.
На този етап има едно-две петна ръжда по праговете и калниците и "непланови" дефекти по външния вид - предна кора "менте" заради среща на оригиналната със заек и вдлъбване на единия калник поради "битка" с млад кон.
През последните няколко дни засякох и разхода - не го бях правил повече от две години - и резултатът е следният: пълен резервоар 55 литра, изхабен в целия си обем до свършване на горивото; срещу това изминати 811 км със средно 3-ма души в колата с немного багаж и без климатик, от които 640 км магистрала (буквално "круз-контрол" със съзнателно поддържане на 110 км/час) и 171 градско (софийско), разпределено поравно между неделен и делничен ден, без жалене на колата. Тоест среден разход от 6.8 на сто. Тъй като никога не съм падал под 9.5 градско, приспадам 18 литра за 170-те километра в града и се получават 640 км магистрала със 38 литра - разход от 5.9 на сто. За 17-годишен 1.8 литров Zetec не е никак зле, струва ми се.
Казваха ми навремето, че притежателите на Ford черпят два пъти - единият път за покупката и вторият за продажбата. Вече зная, че втората почерпка ще си я спестя. Стига само ако не съвпада с покупката на нов Ford!
След като тегля чертата, мога да кажа, че съм изключително доволен от този автомобил. Купих го с показател на километража 93415 км, като това спокойно можеше да означава 193, че и 293 хиляди - само Господ знае това. Оттогава аз лично съм навъртял с него над 150 хиляди километра, като, струва ми се, не е и сънувал какво го чака, попадайки в ръцете ми - друсане по всевъзможни селски и най-вече черни пътища, в прах, кал и мръсотия, натоварен най-често с 4-5 човека и багаж. При все това никога не съм избягвал да обръщам внимание на колата и когато е имало болежки за оправяне - оправял съм ги.
Но какво ми се наложи да оправям, всъщност? Оставям настрана маслата, ремъците, филтрите, свещите и накладките. Без тях остава следното: два пъти биалетка, веднъж дясна полуоска, тампони на стабилизиращата щанга и някои други дреболии по предницата. И ... това е, независимо от чудовищната експлоатация. По двигателя съм сменял стъпков мотор, температурен датчик, кабели на свещи, ЕГР-клапан. Имаше и някои ремонти по ел.-уредбата - механизъм на стъклото на шофьорската врата, изгорял бушон на климатика, както и една цялостна смяна на комутатора със все лостове на фарове, мигачи, чистачки и др. Като не смятам консумативите, "неплановите" ремонти на колата са изключително малко и за доста малко пари.
На този етап има едно-две петна ръжда по праговете и калниците и "непланови" дефекти по външния вид - предна кора "менте" заради среща на оригиналната със заек и вдлъбване на единия калник поради "битка" с млад кон.

Казваха ми навремето, че притежателите на Ford черпят два пъти - единият път за покупката и вторият за продажбата. Вече зная, че втората почерпка ще си я спестя. Стига само ако не съвпада с покупката на нов Ford!